Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Αμφίπολη: Επιστολή 140 Επιστημόνων (με εικόνες- σχόλια)



Η Αρχαιολογία είναι Επιστήμη. Στην Επιστήμη είναι σεβαστές οι αντιπαραθέσεις και αναγκαίος ο διάλογος. Η Επιστήμη δεν έχει πατρίδα. Ο φανατισμός είναι αντιεπιστημονικός.
Η ελπίδα να βρεθεί ο Μεγαλέξανδρος ή η γοργόνα στην Αμφίπολη εκθέτει την τεράστια άγνοια των ωφελημάτων που έχει η ανθρωπότητα από τα ευρήματα των ανασκαφών αφού για τους σοβαρούς ερευνητές μπορεί ένα 'όστρακο', μια σπασμένη επιγραφή, να αποβούν πιο χρήσιμα για την κατανόηση του παρελθόντος μας από ένα αβανταδόρκο όνομα που θα μάζευε τουρίστες σαν τους αδαείς που προσελκύει το ψεύτικο ντισνεϊκό κάστρο του Κόμη Δράκουλα στα Καρπάθια ή η Βερόνα που την επισκέπτονται για να δουν (από όλο τον απίστευτο καλλιτεχνικό και ιστορικό πλούτο που διαθέτει η Ιταλία) τον τόπο που αγαπήθηκαν (στο Σαίξπηρ) ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα.

Πατριδοκαπηλία, συρρίκνωση υπηρεσιακών μονάδων του Υπ. Πολιτισμού, συγχωνεύσεις ακόμα και στην Αμφίπολη που γίνεται η ανασκαφή, απαξίωση του σπουδαίου ευρήματος με ακαδημαϊκούς που 'προσεύχονται'  απέδειξαν πόσο μονόπλευρα αντιμετωπίζεται η Αρχαιολογία στην Ελλάδα. Μόνη της αξία για τους Έλληνες μοιάζει η όποια χρηστικότητα των ευρημάτων και η δυνατότητα τουριστικής τους εκμετάλλευσης με στόχο (πάντα, υπό την παρούσα κυβέρνηση) την ποσότητα των τουριστών. Έτσι στη χώρα που θα μπορούσε να γίνει μόνιμος οικοδεσπότης αρχαιολογικών συνεδρίων και έδρα σπουδών, επιδεικνύουμε ψηφοθηρική αφέλεια και αμάθεια που δεν απέχει από εκείνη των προ της Επανάστασης του '21 γνώσεων. 
Το ρεζιλίκι πάλι είναι παγκόσμιο. Όσο για εντός συνόρων θλίψη κι η ντροπή όσων καταλαβαίνουμε είναι πάλι ανυπέρβλητες.

Ιδού (ως συνήθως εικόνες και σχόλια, άλλα ως ενημέρωση κι άλλα για παρηγοριά μας που εδώ κοντά μας είναι κι αλλοι που κατάλαβαν) :

Kάποιοι ταύτισαν τον πολιτισμό με την καλλιέργεια και νόμισαν πως κάτω από μνημεία η σοφία και η αίγλη φυτρώνει από μόνη της, σαν ματζουράνα.





Πραγματικό Όνομα
Άρχισε δημοσκόπηση, ποιος μπορεί να είναι στον τάφο. Αν ξέρετε πάρτε στο 090 658 349 824 και ζητήστε τον Κ. Γιάννη.

Πραγματικό Όνομα
Οι διαφορές απόψεων για την χρονολόγηση του τάφου αρχίζουν παίζουν στο όριο του στατιστικού λάθους σε σχέση με την άποψη του πρωθυπουργού.


Alexandros Charoulis
Οιωνός στην προσπάθεια μας για ανάπτυξη ο τάφος της Αμφίπολης, είπε ο Σαμαράς! Πρώτη φορά στα χρονικά ένας τάφος συνδέεται με την ανάπτυξη!

Οι Καρυάτιδες «βάζουν πλάτη» στο Μαξίμου | ημεροδρόμος http://www.imerodromos.gr/kariatidesmaximou/ 







άτακτος 

κλείνουν την εφορεία αρχαιοτήτων που διενεργεί τις ανασκαφές στην Αμφίπολη

θα τις συνεχίσει ο Σαμαράς μόνος του φαίνεται













iefimerida

Αρθρο της κόρης του αρχαιολόγου που βρήκε την Αμφίπολη: Εθνικιστική παράκρουση-Ιντιάνα Τζόουνς Σαμαράς http://www.iefimerida.gr/node/168079  via @iefimerida






Η ακαδημαϊκός και σπουδαία ποιήτρια Κική Δημουλά που σπάνια μιλά και δίνει συνεντεύξεις, ενώ αποφεύγει όσο μπορεί και τις δημόσιες εμφανίσεις, είπε τη γνώμη της και κυρίως την ευχή της για όσα συμβαίνουν στην Αμφίπολη, συνδυάζοντας την επιθυμία με τον ιδιαίτερο ποιητικό της τρόπο.


Συμμετέχοντας σε αφιέρωμα του περιοδικού Κ της Καθημερινής γράφει: 
«Αυτό που με καθηλώνει είναι σε τι βάθος τιμητικό έκρυβε τους επιφανείς νεκρούς του ο χρόνος και με τι δρακόντειες, αμετακίνητες από το βάρος πλάκες έφραζε την είσοδο ωσάν (πέραν εκείνης της ιερόσυλης φθοράς που έχει το ελευθέρας από το θάνατο να εισχωρεί) να έπεται κι άλλη λαθραία φθορά, κι άλλη, κι άλλη – σπείρα ολόκληρη της οποίας εγκέφαλος είναι η λήθη.» 
 Ιδιαίτερη αναφορά κάνει όμως και στις Καρυάτιδες λέγοντας πως είναι σπαρακτικό «να συμπαραστέκονται και να ψυχαγωγούν τον νεκρό νεαρές, ολοζώντανα όμορφες καλλίγραμμες Καρυάτιδες».

Οσο για την ταυτότητα του προσώπου που βρίσκεται θαμμένο στην Αμφίπολη, η Κική Δημουλά γράφει: 
«Κι επειδή όπου γης και πατρίς, εμένα κυρίως μ' ενδιαφέρει, προσεύχομαι και ονειρεύομαι να ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος ο κτήτωρ αυτού του ταφικού μνημείου. Οχι από μεγαλομανία, αλλά μόνο για να πάψει εκείνη η σαλεμένη γοργόνα να δέρνεται στο άγριο πέλαγος του ερωτήματος: ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος1; Οτι ζει, να έχω να της αναγγείλω».
___________________________________________

Ο εικαστικός Κώστας Τσόκλης

τάσσεται κατά της προσπάθειας να ανοιχτεί ο τάφος στην Αμφίπολη και κάνει λόγο για τυμβωρυχία.

Με μήνυμα που έστειλε στη Ρέα Βιτάλη στο Protagon, υπό τον τίτλο "Ο βεβηλών αυτό θανάτω, θανατωθήσεται" που παραπέμπει στο εδάφιο Λευιτικόν 27/κζ: 28,29 του Μωσαϊκού Νόμου, καταφέρεται εναντίον της προσπάθειας να ανοιχτεί ο τάφος, κάνει λόγο για τυμβωρυχία, για εμπόριο σε έναν ιερό χώρο και για έλλειψη σεβασμού στους προγόνους μας.

"Σε τι θα μας βοηθήσει αλήθεια η αποκάλυψη κάποιων ακόμα θαυμαστών έργων τέχνης, που ήταν καμωμένα όμως, για έναν άλλο, απαγορευμένο για τους ζωντανούς, κόσμο;", διερωτάται ο κ. Τσόκλης.

Ολόκληρο το μήνυμά του έχει ως εξής:

«Ο βεβηλών αυτό θανάτω, θανατωθήσεται
Αγαπητή μου Ρέα,
Παρακολουθώ αυτές τις μέρες με δέος, φόβο και αγανάκτηση την επίσημη τυμβωρυχία που διαπράττεται στην Αμφίπολη. Και απορώ πώς ένας λαός ολόκληρος (θεοσεβούμενος κατά τα άλλα) την επιτρέπει, πώς ένα κράτος την ενισχύει, πώς ένας ολόκληρος κόσμος, παρά τα φοβερά προβλήματα που αντιμετωπίζει, παρακολουθεί αυτή την ανίερη πράξη και αγωνιά μάλιστα για τα αποτελέσματά της, αντί να την καταδικάζει, να την τιμωρεί.
Έχω δει βέβαια και όλα αυτά τα αμερικάνικα φιλμ όπου ναοί καταρρέουν, φίδια, σκαραβαίοι και κατάρες αιώνιες πέφτουν πάνω στους τυμβωρύχους, και ομολογώ πως μ' έχουν επηρεάσει. Αστειεύομαι!
Δεν υπάρχει λοιπόν πια κανένας σεβασμός για τους υποτιθέμενους προγόνους μας;
Καλά, εκμεταλλευόμαστε τα έργα της ζωής τους, αλλά και τον θάνατό τους!
Γιατί, άλλο είναι να ξεμπαζώνεις και να συντηρείς αρχαίους ναούς, και έργα τέχνης του παρελθόντος, που ήταν φτιαγμένα για να κατοικηθούν και να ιδωθούν από ζωντανούς, άλλο να ανασύρεις ναυάγια με αρχαίους θησαυρούς, να τους συντηρείς και να τους εκθέτεις στα Μουσεία, και άλλο να παραβιάζεις ιερούς, πεντασφράγιστους τάφους. Χώρους του Άδη, του Σκότους, φτιαγμένους (αφελώς ίσως) με πρόθεση και με τρόπο τέτοιο, ώστε να μην βρεθούν και προπάντων, να μην ανοιχτούν ποτέ.
Σε τι θα μας βοηθήσει αλήθεια η αποκάλυψη κάποιων ακόμα θαυμαστών έργων τέχνης, που ήταν καμωμένα όμως, για έναν άλλο, απαγορευμένο για τους ζωντανούς, κόσμο;
Και γιατί να μετατρέψουμε έναν ακόμα ιερό χώρο, σε τόπο εμπορίου;
(Πού είσαι Χριστέ μου με το φραγγέλιο!).
Συγχώρεσέ με Ανδρόνικε, συγχώρεσέ με φίλε μου Σακελλαράκη, αλλά αν ο όποιος ενταφιασμένος ή αυτοί που τον ενταφίασαν, επιθυμούσαν να είναι ο τάφος του επισκέψιμος, δεν θα περίμεναν εσάς.
Θα είχαν βρει ασφαλώς τον τρόπο να διευκολύνουν τον επισκέπτη, με τοξάκια, επιγραφές και πολυτελείς εισόδους. Και ασφαλώς δεν θα έκλειναν τον τάφο ερμητικά, ούτε θα τον σκέπαζαν με έναν ολόκληρο χωμάτινο λόφο.
Άλλο «αρχαιολογία», Ρέα μου, και άλλο «τυμβωρυχία».
Κάποτε, κάπως, θα τιμωρηθούμε γι' αυτό, αν δεν τιμωρούμεθα ήδη.
Οι Θεοί των Ελλήνων, μην ξεχνάς, ήταν εκδικητικοί.»
Η κ. Βιτάλη, έγραψε χαρακτηριστικά στην εν λόγω ιστοσελίδα:
"Έλαβα αυτό το μήνυμα από τον Κώστα Τσόκλη. Μια άλλη άποψη. Πάντα μ' ενδιαφέρουν οι απόψεις του. Μπορεί να ενδιαφέρουν και σας. Πείτε ότι είναι ένα STOP, μια τρικλοποδιά στη ροή του χρόνου μας. Να κοντοσταθείς κι ας στιγμιαία μπουρδουκλωθείς. Να δεις το ίδιο πράγμα από μια άλλη οπτική γωνία. Αυτό δεν έκανε πάντα η τέχνη;
Αγαπητέ Κώστα Τσόκλη, σ΄ευχαριστώ. Θα το σκεφτώ. Κυρίως γιατί φοβάμαι... Ήταν οι άτιμοι εκδικητικοί, εκείνοι οι Θεοί...
Με εκτίμηση, Ρέα"
_____________________________
@pamelouketo  
Και νέες ανακαλύψεις  στην Αμφίπολη.

@adiasistos
Όλα αυτά με τον τάφο στην Αμφίπολη θα είχαν αποφευχθεί αν είχε πέσει στα χέρια των Χριστιανών του Βυζαντίου. Θα ήταν χωράφι τώρα η περιοχή 

Niko Ago

Εκπρόσωπος τύπου του τάφου της Αμφίπολης λέει, η Άννα Παναγιωταρέα.

Αυτή, θα γινόταν και εκπρόσωπος νεκροταφείου, αρκεί να πληρωνόταν καλά.

‪Daphne Chronopoulou Δε ντρέπονται. Μα καθόλου όμως; Έχουν αποθρασυνθεί.




@galaxyarchis  
Η "ατυχής δημοσίευση στο FB" της Παναγιωταρέα θα πρέπει να διαδοθεί και διεθνώς, ώστε να γίνει αντιληπτό τι συμβαίνει στην Αμφίπολη τώρα.
@miltostr
Σενάρια δεκάδων νεκρών από τρομοκρατία πουλάει η ΝΔ για να επιβιώσει, μόνο και μόνο γιατί δεν μπορεί να βρει έναν νεκρό στην Αμφίπολη...



 
 
η Αμφίπολη το Μαξίμου κ το ναυάγιο των Αντικυθήρων είναι στην απόλυτη ευθεία τυχαίο; (αύριο με βλέπω πρωτοσέλιδο)








Panos Canellopoulos.
Ξάφνου θυμήθηκε η ελληνική πολιτεία τον τάφο της Αμφίπολης, όταν το 1916 οι Βρετανοί στρατιώτες που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή και άνοιξαν ορύγματα, επιδείκνυαν τα κρανία που έβρισκαν εκεί! (φωτογραφίες από τα βρετανικά στρατιωτικά αρχεία - Amphipolis 1916 and macedonian tombs).


ΤΟ ΛΕΕΙ Η WIKIPEDIA ME ΦΩΤΟ
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΛΗΜΜΑ...
ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ ΠΟΥ ΤΟΝ ΒΡΗΚΑΝ....


@nikosalepis 28 minutes ago

Τι τον θες τον επιστημονικό διάλογο όταν έχεις εντολές Σαμαρά; 

Αμφίπολη-Επιστολή διαμαρτυρίας αρχαιολόγων



Πραγματικό Όνομα
Ποιος είναι επιτέλους αυτός ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων που έχει και άποψη χωρίς να ρωτήσει τον Πρετεντέρη;


βγάζουν τον Σαμαρά στην Αμφίποληαντί να βγάλουν την πρόεδρο των αρχαιολόγων Κουτσούμπα να μιλήσει για τις περικοπές στη χρηματοδότηση.




Με κείμενο, που φέρει την υπογραφή του καθενός ξεχωριστά, 140 αρχαιολόγοι, ιστορικοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του κλάδου, εκφράζουν την αντίθεσή τους «σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης και στοχοποίησης όσων την εκφέρουν», με αφορμή τη διατύπωση μιας επιστημονικής υπόθεσης εργασίας από την καθηγήτρια κλασική αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ολγα Παλαγγιά, σχετικά με το ανασκαπτόμενο μνημείο στην Αμφίπολη, διατύπωση που προκάλεσε -όπως αναφέρουν οι υπογράφοντες- συνεχιζόμενες επιθέσεις.:


Όσοι και όσες υπογράφουμε αυτό το κείμενο, επιστήμονες που ασχολούμαστε με την πολιτισμική κληρονομιά, παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τις –συνεχιζόμενες– επιθέσεις που δέχεται η καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κυρία Όλγα Παλαγγιά, με αφορμή τη διατύπωση από μέρους της μιας επιστημονικής υπόθεσης εργασίας σχετικά με το ανασκαπτόμενο μνημείο στην Αμφίπολη. Αντίστοιχες επιθέσεις για τις απόψεις τους δέχονται και άλλοι αρχαιολόγοι και ιστορικοί. Εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας σε κάθε απόπειρα ποινικοποίησης της επιστημονικής άποψης και στοχοποίησης όσων την εκφέρουν.

Ανεξάρτητα από το αν κανείς συμφωνεί ή διαφωνεί με την όποια υπόθεση εργασίας, οι λοιδορίες, οι συκοφαντίες και οι απειλές, επώνυμες και ανώνυμες, εναντίον οποιουδήποτε επιστήμονα επιχειρεί να διατυπώσει καθαρά επιστημονικές απόψεις που φαίνεται να αντιβαίνουν στην επικρατούσα στα ΜΜΕ αντίληψη, δεν απειλούν μόνον την αρχή της ελευθερίας του λόγου την οποία, θεωρητικά έστω, αποδέχεται και τηρεί η χώρα μας• επιπλέον, υπονομεύουν τον ίδιο τον παιδευτικό ρόλο της ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς, μετατρέποντάς την από αντικείμενο δημιουργικού διαλόγου σε στοιχείο σύγκρουσης και αντιπαλότητας.


Η αρχαιολογία, όπως άλλωστε και η ιστορία, βασίζει τα πορίσματά της σε μια εξαντλητική διαδικασία αναζήτησης, αμφισβήτησης και αναστοχασμού. Δεν επιζητούμε την απόλυτη αλήθεια, χτίζουμε πάνω στα ερωτήματα.


Με την παρέμβασή μας αυτή θα θέλαμε να παροτρύνουμε τόσο τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και το κοινό τους να αποδεχτούν τις ιδιαιτερότητες της επιστημονικής συζήτησης: ο ερευνητικός στοχασμός και ο επιστημονικός διάλογος μπορούν να μας οδηγήσουν στην καλύτερη κατανόηση του παρελθόντος, αλλά αδυνατούν να μετατρέψουν την ιστορική γνώση σε άτεγκτο και απαράβατο «καθεστώς αλήθειας».


Όπως και κάθε άλλο επιστημονικό πόρισμα, έτσι και οι δηλώσεις που αφορούν τις πρόσφατες αρχαιολογικές ανακαλύψεις υπόκεινται αναπόφευκτα στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας. Η συνεχής επινόηση «εσωτερικών εχθρών» και «δολίων» κινήτρων πίσω από κάθε έκφραση ακαδημαϊκής παρρησίας όχι μόνον λειτουργεί ως πνευματική τροχοπέδη, αλλά και στερεί το ευρύ κοινό από αυτό ακριβώς το αγαθό που υποτίθεται ότι του εξασφαλίζει: την ανοικτή, απρόσκοπτη και ειλικρινή πρόσβαση στη γνώση.


1. Αλεξάκη Μαρία, αρχαιολόγος – μουσειολόγος
2. Αλεξόπουλος Γιώργος, αρχαιολόγος, ΥΠΠΟΑ (Γ΄ ΕΠΚΑ)
3. Ανδρέου Αλέξανδρος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
4. Ανδριανάκης Μιχάλης, επίτιμος διευθυντής Αρχαιοτήτων
5. Ανδριανοπούλου Παναγιώτα, εθνολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΝΕΠΟΚ)
6. Ανεζίρη Σοφία, επ. καθ. αρχαίας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
7. Αποστολάκη Νατάσα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (28η ΕΒΑ)
8. Αποστόλου Eυαγγελία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
9. Αργυρόπουλος Βασίλης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΣΤ΄ ΕΠΚΑ)
10. Αριστοδήμου Γεωργία, δρ. ρωμαϊκής αρχαιολογίας
11. Ασλανίδης Αλέξανδρος, συμβασιούχος αρχαιολόγος
12. Βαλαβάνης Πάνος, καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
13. Βαρλάς Μιχάλης, ιστορικός (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού)
14. Βασιλάκης Αντώνης, επίτιμος διευθυντής Αρχαιοτήτων
15. Βασιλογάμβρου Αδαμαντία, επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων
16. Βενιέρη Γιάννα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
17. Βεργάκη Αναστασία, μεταπτυχιακή φοιτήτρια αρχαιολογίας ΕΚΠΑ
18. Βεροπουλίδου Ειρήνη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού)
19. Βλίζος Σταύρος, λέκτορας κλασικής αρχαιολογίας (Ιόνιο Πανεπιστήμιο)
20. Βοσνίδης Πάνος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
21. Γαβριλάκη Ειρήνη, αρχαιολόγος, Τμηματάρχης Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, ΥΠΠΟΑ (ΚΕ΄ ΕΠΚΑ)
22. Γαγανάκης Κώστας, αν. καθ. νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
23. Γαρδίκα Κατερίνα, αν. καθ. νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
24. Γιαλαμά Σοφία, απόφοιτος Ιστορικού Αρχαιολογικού, Τμηματάρχης Προσωπικού ΥΠΠΟΑ
25. Γιόρκα Νικολάου, ιστορικός ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
26. Γκότσης Στάθης, ιστορικός ΥΠΠΟΑ (ΒΧΜ), πρόεδρος Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟΑ
27. Γρατσία Ειρήνη, αρχαιολόγος, συντονίστρια MONUMENTA
28. Δάβος Γιώργης-Βύρων, επισκέπτης καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης (Μπρέρα, Ιταλία) και Φιλοσοφίας της Γλώσσας (Βίγο, Ισπανία)
29. Δακουρά-Βογιατζόγλου Όλγα, συνταξιούχος αρχαιολόγος (Α΄ΕΠΚΑ)
30. Δαμάσκος Δημήτρης, επ. καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Πατρών)
31. Δρανδάκη Αναστασία, επιμελήτρια της Βυζαντινής Συλλογής, Μουσείο Μπενάκη
32. Δρελιώση Tασία, συνταξιούχος αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
33. Θεοδωρίδης Κώστας, συμβασιούχος αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΕΑΜ)
34. Ιωσήφ Παναγιώτης, αρχαιολόγος, γενικός γραμματέας της Βελγικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών
35. Κακαβάς Γεώργιος, διευθυντής Νομισματικού Μουσείου & αναπληρωτής διευθυντής Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ΥΠΠΟΑ
36. Κακαβογιάννη Όλγα, επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων
37. Κακαβογιάννης Ευάγγελος, επίτιμος διευθυντής Αρχαιοτήτων
38. Καλαϊτζή Μύρινα, Αρχαιολόγος, Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
39. Κανελλόπουλος Χρύσανθος, λέκτορας κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
40. Κανίνια Εριφύλη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ ΕΠΚΑ)
41. Καπιζιώνη Ανδρονίκη, προϊσταμένη Τμήματος Συντήρησης ΥΠΠΟΑ (ΕΠΣΒΕ )
42. Καραγιαννόπουλος Χρήστος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΔ΄ ΕΠΚΑ)
43. Καραμανωλάκης Βαγγέλης, λέκτορας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
44. Καρλιάμπας Γιάννης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ
45. Κασιμάτη Μαριλένα, επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης
46. Κατάκης Στέλιος, λέκτορας κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
47. Κατερίνα Κωνσταντινίδου, επ. καθηγήτρια νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
48. Κατσιαμπούρα Γιάννα, ιστορικός επιστημών, ΙΙΕ/Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
49. Κονιώτη Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΑΒΜΜ)
50. Κονόρτας Παρασκευάς, αν. καθηγητής νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
51. Κοπανιάς Κώστας, λέκτορας προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
52. Κοσμίδης Δημήτρης, κοινωνικός ανθρωπολόγος, ιστορικός
53. Κουμνά Αγγελική, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Διεύθυνση Αναστήλωσης Νεωτέρων και Συγχρόνων Μνημείων)
54. Κουρσούμης Σωκράτης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΖ΄ ΕΠΚΑ)
55. Κουσουρής Δημήτρης, ιστορικός (Universität Konstanz, Γερμανία)
56. Κουτσούμπα Δέσποινα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (EEA)
57. Κουτσουμπού Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΑ΄ ΕΠΚΑ)
58. Κουφού Αγγελική, ιστορικός
59. Κρίγκα Δήμητρα, αρχαιολόγος, δρ. προϊστορικής αρχαιολογίας
60. Κριτζάς Χαράλαμπος, επίτιμος διευθυντής Επιγραφικού Μουσείου
61. Λαλάκη Δέσποινα, κοινωνιολόγος (The New School University, Η.Π.Α.)
62. Λαμπροπούλου Δήμητρα, λέκτορας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
63. Λεκάκης Στέλιος, αρχαιολόγος – σύμβουλος διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς RA CAA-UCL
64. Λένη Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΑΝΣΜ)
65. Λιάκος Αντώνης, τ. καθηγητής νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
66. Λοΐζου Ευγενία, μεταπτυχιακή φοιτήτρια προϊστορικής αρχαιολογίας ΑΠΘ
67. Μαζαράκης Αινιάν Αλέξανδρος, καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
68. Μανιάτη Ευαγγελία, συμβασιούχος αρχαιολόγος, αντιπρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΥΠΠΟΑ Λακωνίας
69. Μαρή Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (13η ΕΒΑ)
70. Μαρκέτου Τούλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ΄ ΕΠΚΑ)
71. Ματάλας Παρασκευάς, ιστορικός (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
72. Μαυράκη – Μπαλάνου Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΓ΄ΕΠΚΑ)
73. Μητσοπούλου Χριστίνα, δρ. αρχαιολόγος (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
74. Μιχαηλίδου Πέγκυ, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ΄ΕΠΚΑ)
75. Μούλιου Μάρλεν, λέκτορας μουσειολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
76. Μουλλού Δωρίνα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΠΚΑ)
77. Μουνδρέα-Αγραφιώτη Aντίκλεια, αναπληρώτρια καθηγήτρια προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
78. Μπακάλης Βασίλης, συντηρητής αρχαιοτήτων ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
79. Μπάρα Αθανασία, ιστορικός οικονομολόγος
80. Μπαρδάνη Βούλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ ΕΠΚΑ)
81. Μπαχλάς Βησσαρίων, αρχαιολόγος ΥΠ.ΠΟ.Α. (Ε.Π.Σ.Β.Ε.)
82. Μπενάκη Ελένη, αρχαιολόγος του ΑΠΘ σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα,Υπουργείο Παιδείας
83. Μπιργάλιας Νίκος, επ. καθηγητής αρχαίας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
84. Μπιρμπίλη Ελένη, συγγραφέας
85. Μπούμπουλη Φανή, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
86. Μπουρνιάς Λεωνίδας, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ ΕΠΚΑ)
87. Νικολακοπούλου Αντωνία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
88. Νικολόπουλος Βαγγέλης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Β΄ ΕΠΚΑ)
89. Ντόβα Ανθή, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Β΄ΕΠΚΑ)
90. Παλαιοθόδωρος Δημήτρης, επ. καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
91. Παπαδάτος Γιάννης, επ. καθηγητής προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
92. Παπαδόπουλος Αλέξανδρος, βοηθός λέκτορα πολιτισμικών σπουδών (Liverpool Hope University)
93. Παπαδοπούλου Πέπη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΖ" ΕΠΚΑ)
94. Παπαθανασίου Ευάγγελος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (10η ΕΒΑ)
95. Παπασταματίου Κλεοπάτρα, συντηρήτρια αρχαιοτήτων (συνταξιούχος υπάλληλος ΥΠΠΟΑ, ΔΣΑΝΜ)
96. Παπούδας Δημήτρης, έκτακτος αρχαιολόγος, απ. πρόεδρος Συλλόγου Εκτάκτων Αρχαιολόγων
97. Πιανάλτο Άννα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Βυζαντινό Μουσείο)
98. Πιπέλια Ελένη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΤΕΠΠΑ)
99. Πλάντζος Δημήτρης, επ. καθ. κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
100. Πλάτων Λευτέρης, αν. καθηγητής προϊστορικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
101. Πλιάτσικα Βασιλική, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΓΔΑΠΚ)
102. Πουλάκη Έφη, υπό συνταξιοδότηση διευθύντρια ΥΠΠΟΑ (ΚΖ ΕΠΚΑ)
103. Ραυτοπούλου Στέλλα, αρχαιολόγος, Β΄ ΕΠΚΑ
104. Σακαλή Όλγα, αρχαιολογος ΥΠΠΟΑ (ΔΙΤΠΠΑ), πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων
105. Σαμπανοπούλου Λίλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (9η ΕΒΑ)
106. Σαπουνά -Σακελλαράκη Έφη, επίτιμη έφορος αρχαιοτήτων Ευβοίας
107. Σαρικάκη Βούλα, Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΓΔΑΠΚ)
108. Σειρηνίδου Βάσω, επ. καθ. νεώτερης ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
109. Σημαντώνη-Μπουρνιά Εύα, επ. καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)
110. Σίκλα Ευαγγελία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ" ΕΠΚΑ)
111. Σκαφιδά Ευαγγελία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΙΓ" ΕΠΚΑ)
112. Σούλιου Αναστασία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΤΠΠΑ)
113. Σταματέλου Άρτεμις, αρχαιολόγος-μουσειολόγος
114. Σταρίδα Λιάνα, αρχαιολόγος, συνταξιούχος ΥΠΠΟΑ (13η ΕΒΑ)
115. Στεφανίδου-Τιβερίου Θεοδοσία, καθηγήτρια κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
116. Στεφανοπούλου Έλενα, υποψήφια διδάκτωρ αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Southampton)
117. Στρατούλη Γεωργία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΘ΄ ΕΠΚΑ)
118. Τιβέριος Μιχάλης, ακαδημαϊκός, καθηγητής κλασικής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
119. Τιγγινάγκα Γιάννα, αρχιτέκτων, συνταξιούχος ΥΠΠΟΑ (ΔΑΑΜ)
120. Τριανταφυλλίδης Iωάννης, άνεργος αρχαιολόγος
121. Τσακιράκης Ευάγγελος, αρχαιολόγος & απόφοιτος ΕΣΔΔ, ειδικός επιστήμονας Συνηγόρου του Πολίτη
122. Τσιποπούλου Μεταξία, δρ. επίτιμη διευθύντρια ΥΠΠΟΑ
123. Τσουλάκου Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΗ ΕΠΚΑ)
124. Τσώτα Ευαγγελία-Βασιλική, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Νομισματικό Μουσείο)
125. Φαϊτάκη Στέλλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (3η ΕΒΑ)
126. Φακιολά Μαρία, λαογράφος-εθνολόγος ΥΠΠΟΑ
127. Φανουράκης Σήφης, αρχιτέκτονας ΥΠΠΟΑ (ΥΝΕΜΤΕΚ)
128. Φανταουτσάκη Χαρούλα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ΄ ΕΠΚ)
129. Φλώρου Πόπη, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΒΜΑ)
130. Φωτοπούλου Σταυρούλα, λαογράφος-εθνολόγος, Αν. Δ/ντρια ΔΙΝΕΠΟΚ
131. Χαμηλάκη Κατερίνα, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (22η ΕΒΑ)
132. Χαμηλάκης Γιάννης, καθηγητής αρχαιολογίας (Πανεπιστήμιο Southampton)
133. Χαραλαμπίδης Δημήτρης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΕΑΜ)
134. Χουντάση Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (Γ" ΕΠΚΑ)
135. Χουρμουζιάδη Νάσια, μουσειολόγος (Πανεπιστήμιο Αιγαίου)
136. Χρήστος Κουτσοθανάσης, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΔΤΠΠΑ)
137. Χριστοδουλίδης Νίκος, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΚΒ" ΕΚΠΑ)
138. Χρυσάφη Μαρία, αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ (ΛΑ΄ ΕΠΚΑ)
139. Ψάλτη Αθανασία, διευθύντρια Ι΄ΕΠΚΑ
140. Ψωμά Ελένη, αν. καθηγήτρια αρχαίας ιστορίας (Πανεπιστήμιο Αθηνών)









_________________________________
Την Παναγιωταρέα απόFacebook χρωστώ στη Φαρμακόγλωσσα Κίρκη την οποία σας συστήνω αν δεν την ξερετε


Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Βενιζέλος Πρόεδρος Δημοκρατίας; Αυτό κι αν είναι οξύμωρο



«Ας µην ξεχνάµε ότι το Μάρτιο του 2015 θα γίνουν εκλογές µόνο αν η κυβέρνηση δεν µαζέψει 180 βουλευτές για να βγάλει Πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας. Οι βουλευτές δηλαδή και όχι ο λαός θα αποφασίσουν αν θα πάµε σε εκλογές ή όχι! Και µάλιστα όχι όλοι οι βουλευτές. Από καµιά εικοσαριά «ξέµπαρκους» βουλευτές θα κριθεί το αν θα βγει ή όχι Πρόεδρος της ∆ηµοκρατίας, άρα αν θα πάµε ή όχι σε πρόωρες βουλευτικές εκλογές. Κανένας δεν µπορεί να εγγυηθεί ότι αυτοί οι βουλευτές θα αποδειχθούν «βράχοι ηθικής» και θα αποκρούσουν κάθε απόπειρα δελεασµού, εξαγοράς ή εκβιασµού.» Γιώργος Δελαστίκ 


Αν με διαβάζετε καιρό ίσως να έχετε προσέξει ότι έχω αποφύγει να αναφέρομαι σε πρόσωπα όσο οργισμένη ή παθιασμένη κι αν είμαι με το θέμα που τα αφορά.
Εκτός εκλογών ή αναρτήσεων με σχόλια και σατιρικές εικόνες έχω καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια να μη συσκοτίζω τα θέματα που συζητώ με ασημαντότητες για την προσωπική ζωή, την ηλικία, το ντύσιμο, τα χούγια των πολιτικών αλλά να επικεντρώνομαι στο θέμα που μας αφορά: το νόμο, την πολιτική και τις επιπτώσεις τους στη ζωή μας.
 Η απόφαση είναι συνειδητή. Ακόμα και το πιο μικρό κι ασήμαντο κόμμα έχει στρατηγική κι είναι αφελής ο πολίτης που νομίζει πως με αλλαγή προσώπου αλλάζουν όλα. Οι παρουσιαστές ειδήσεων σκόπιμα δίνουν έμφαση στους χαρακτήρες και τις αψιμαχίες των πολιτικών αποπροσανατολίζοντας με κουτσομπολίστικες τάχα εκ των έσω προσωπικές κι ασήμαντες πληροφορίες που «ποδοσφαιροποιούν» την πρόσληψη των ειδήσεων.
Το αποφεύγω όμως και επειδή δεν πιστεύω στους ηγέτες. Αν με ενοχλεί κάτι βαθύτατα είναι φράσεις σαν το 'δεν έχουμε ένα ηγέτη να μας βγάλει από την κρίση' που ακούγονται στα καφενεία (και συνήθως αν συναινέσουμε ακολουθούνται από ύμνο υπέρ της Χούντας ή του χειρότερου ΠΑΣΟΚ, του διεφθαρμένου).
Η έμφαση που δίνεται στα πρόσωπα στις 'ειδήσεις' κάνοντάς τες να μοιάζουν με τα χειρότερα λαϊφσταυλάδικα περιοδικά, δεν είναι τυχαία. Π.χ. θυμάμαι πριν μπούμε στο ΔΝΤ το Νίκο Χατζηνικολάου να λέει με νόημα «Εμείς όμως έχουμε ένα καλό χαρτί. Έχουμε στο Στρως Καν». Άσχετα με το τι συνέβη στον ερωτύλο Γάλλο πείτε μου, τώρα που κι ο πιο ηλίθιος κατάλαβε τι σημαίνει ΔΝΤ ποιος πιστεύει ότι άξιζε να αναλύεται ο φιλελληνισμός του όποιου μεσολαβητή αντί να εκτεθούν και να ζυγιστούν καθαρά και ξάστερα απόψεις και μαρτυρίες για τα δεινά που βρήκαν όσες χώρες κατέφυγαν σ αυτό τον παγκόσμιο τοκογλύφο.
Δεν είναι τυχαίο αυτό, δεν είναι (όπως θα προφασιστούν οι παρουσιαστές αν το κουβεντιάσετε μαζί τους μεταξύ τυρού και αχαλαδίου) ότι «αυτά θέλει  ο κόσμος» κι ότι μόνο έτσι, με πρόσωπα και χαρακτήρες και φτιαχτές διαμάχες στα παράθυρα, κατακτούν τηλεθέαση και, εν τέλει (θα μας πουν) με το ζόρι πληροφορούν τον κόσμο. Ο λόγος όμως είναι σοβαρός και υπάρχει σκοπιμότητα, ο αποπροσανατολισμός.

Σας τα είπα αυτά επειδή σήμερα θα παραβώ τον κανόνα μου. Διότι διάβασα κάτι που με τρομοκράτησε. Που αν συμβεί δεν ξέρω... θα δυσκολευτώ πάρα πολύ να το αντέξω.  Λέει ο  blogger Πιτσιρίκος ότι προκειμένου να σωθεί από τη φυλακή ο Ευ. Βενιζέλος σκαρφίστηκε να αυτοχριστεί το υψηλότερο αξίωμα: να γίνει Πρόεδρός της Δημοκρατίας μας. 

Ο μόνος τρόπος να διασωθεί πια ο Ευάγγελος Βενιζέλος είναι να γίνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση Σαμαρά θα διατηρηθεί στην εξουσία.
Αν ο Σαμαράς καταφέρει να πείσει τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας να ψηφίσουν τον Ευάγγελο Βενιζέλο για Πρόεδρο της Δημοκρατίας -και οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ κάνουν το ίδιο-, θα χρειάζονται μόνο οι ψήφοι μερικών ανεξάρτητων βουλευτών.
Δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού η εξαγορά βουλευτών είναι παράδοση στην Ελλάδα και τους εξαγοράζεις φτηνά.
Όχι τόσο φτηνά όσο στην αποστασία του ’65, αλλά φτηνά….. (συνέχεια Πιτσιρίκος-  που, εξηγώ: τρολάρει μα εγώ ευκαιρία βρήκα διότι όλα τα περιμένουμε πια)

Το πιστεύετε;
Ο άνθρωπος αυτός είναι αδίστακτος, άρρωστα φιλόδοξος και στυγνός.
Ως έξυπνος συνταγματολόγος και σύζυγος μιας πάμπλουτης γυναίκας (ναι.. ξέρω, κι εγώ απορώ) μπορούσε να ζούσε μια έντιμη αξιοπρεπή ζωή, μπορούσε να έκανε σοβαρή ακαδημαϊκή καριέρα, μπορούσε, ακόμα και να προσφέρει και να μείνει στην Ιστορία.
Όχι όμως. Προτίμησε να αφήσει να ανασυρθεί από τον Α νδρέα Παπανδρέου που τον κατέβασε από τη Θεσσαλονίκη όταν χρειάστηκε ένα ακαδημαϊκό λαμόγιο για να του μαγειρέψει το νόμο Περί Ευθύνης Υπουργών. Και ο κατήφορος δεν είχε σταματημό. Έθεσε την Επιστήμη του στην υπηρεσία της συμμορίας (ώσπου έγινε ένας από τους αρχηγούς της συμμορίας) και είτε με νόμους που δεν κατανοούμε είτε με ακροβασίες (μη γελάτε, μεταφορικώς το εννοώ) με το στικάκι της λίστας Λαγκάρντ.
Ίσως σήμερα να είναι ο μισητότερος άνθρωπος στην Ελλάδα. Κάτι που μάλλον αγνοεί διότι έχει χρόνια πολλά να βγει σε δρόμο αφύλακτος και τον περιτριγυρίζουν κόλακες και γυναίκες που τον φλερτάρουν ασύστολα. Υποθέτω σήμερα όσο τον μισούμε εμείς να τον μισούν κι οι πολιτικοί συνάδελφοί του, από το ΓΑΠ που εκπαραθύρωσε ως τον Αντώνη Σαμαρά που του κατσικώθηκε ποιος ξέρει με τι εκβιασμό.
Ο Πρωθυπουργός δε μπορεί να μη γνωρίζει πόσο μισητό είναι το αμαρτωλό συνεταιράκι του μα ο Σαμαράς είναι ο άνθρωπος που όταν γίνεται διαδήλωση στέλνει τα ΜΑΤ αντί να πάρει το μήνυμα, όπως δεν το παίρνει όταν απαιτούνται λαδώματα, απειλές και εκβιασμοί για να ψηφιστούν οι νόμοι του στη Βουλή.
Ο Αντώνης Σαμαράς δεν είναι απλώς δεξιός, είναι φασίστας, κι αυτό που ζούμε μια ξένη καθοδηγούμενη δικτατορία. Ίσως μόνο στην Κατοχή να είχαμε τόσο μισητή κυβέρνηση και τόσο απαξιωμένους πολιτικούς, από τον πρόεδρο ξεκινώντας. Όσο κι αν βαυκαλίζεται και να λιβανίζεται κάπου βαθιά μέσα του πρέπει να γνωρίζει ότι  πουλήθηκε κι οτι ο λαοφιλής πολιτικός δε χρειάζεται να καταφύγει σε βυζαντινά μαγειρέματα για να μείνει στην εξουσία ή να γλιτώσει τη φυλακή.
Ξέρω ποιος είναι και δε ελπίζω γι αυτό δεν το περίμενα ποτέ ότι θα έφτανα στην οικτρή θέση που με έ τον ικετεύω και τον εκλιπαρώ, αυτόν και όλους τους βουλευτές:
Μην το διαπράξετε αυτό το έγκλημα.
Γλιτώστε μας
από το Βενιζέλο!
(Και, μια και είμαι στο θέμα, εσείς στο ΣΥΡΙΖΑ διαβάσατε την πρώτη ελπίζω. Θα είναι κακή ερχή και μεγάλη έγκλημα αν δε λογοδοτήσουν για το ξεπούλημα).
___________________________________________


Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Χάγη: Μήνυση για τις επιπτώσεις του Μνημονίου/ ΕΝΦΙΑ: Προσφυγή




«Θωρακισμένο» αποδεικνύεται το σύστημα και σχεδόν αδύνατη η προσφυγή κατά του ΕΝΦΙΑ, του άδικου νέου χαρατσιού που σε πολλούς δίνει τη χαριστική βολή.Αναδημοσιεύω πιο κάτω περισσότερα.
Από την άλλη έχουμε τη μήνυση πoυ κατέθεσε στη Χάγη η Γερμανίδα Sarah Luzia Hassel-Reusing «για τις εγκληματικές επιπτώσεις του Μνημονίου στην υγεία των Ελλήνων». Χρειάζεται όμως μαρτυρίες, οπότε δημοσιεύω για να δείτε εάν γίνεται να συνεισφέρετε με τη δική σας πονεμένη ιστορία.
Μην το αφήσουμε, ας κοινοποιούμε, ας ενημερώσουμε και όσους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Είναι για καλό σκοπό. 



Sarah Luzia Hassel-Reusing
Thorner Str. 7
42283 Wuppertal (Germany)
+49/202/2502621

Έκκληση στον ελληνικό πληθυσμό για μαρτυρίες

Αριθμός αρχείου (File number): OTP-CR-345/12

16/05/2013

Αγαπητές κυρίες, αγαπητοί κύριοι,

Στις 21.11.2012 κατέθεσα στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης (ICC) μήνυση
εναντίον αγνώστου με την υποψία του εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας εξαιτίας
πρόκλησης βλάβης από πρόθεση και ταυτόχρονα βλάβης συστηματικής και ευρείας
κλίμακας στην υγεία του ελληνικού πληθυσμού (άρθρο 7, παρ. 1, lit k Καταστατικό
της Ρώμης).

Κάθε άτομο έχει το ανθρώπινο δικαίωμα, για το πρόσωπό του, για το υψηλότερο
δυνατό επίπεδο φυσικής και πνευματικής υγείας (άρθρο 12, Κοινωνική Σύμβαση
ΟΗΕ). Επιπροσθέτως, το ανθρώπινο δικαίωμα στην υγεία προστατεύεται για τις
γυναίκες από το άρθρο 12 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα των Γυναικών
(CEDAW) και για τα παιδιά από το άρθρο 24 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα
Δικαιώματα των Παιδιών (CRC). Επιπλέον, τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται,
σύμφωνα με το άρθρο 19 CRC, εναντίον των βλαβών. Κατά συνέπεια, το ανθρώπινο
δικαίωμα στην υγεία πρέπει να επηρεάζεται λιγότερο από τα μέτρα δημοσιονομικής
αυστηρότητας από κάθε άλλο κοινωνικό δικαίωμα.

Κατέθεσα συνειδητά τη μήνυση εναντίον αγνώστων, επειδή είναι τόσα τα πρόσωπα
(μεταξύ των οποίων εκείνα της τρόικας, που αποτελείται από την Ευρωπαϊκή
Επιτροπή, το ΔΝΤ, την ΕΚΤ, την Ομάδα Εργασίας των υφυπουργών Οικονομικών
του Eurogroup, τους ανώτερους από αυτούς υπουργούς Οικονομικών, και πολλούς
εξωτερικούς συμβούλους και λομπίστες) τα οποία εμπλέκονται στα σχέδια και τις
αποφάσεις σχετικά με τους όρους των δανειακών συμβάσεων για τη «Στήριξη της
Ελλάδας» και το EFSF, που πιθανόν μόνο τα αρχεία για το πώς προέκυψαν οι όροι
και οι μαρτυρίες θα αποσαφηνίσουν ποια συγκεκριμένα πρόσωπα είναι υπεύθυνα για
αυτούς τους όρους, εξαιτίας των οποίων προκλήθηκε βλάβη σε τόσο πολλούς
κατοίκους και πολίτες στην Ελλάδα. Οι υπεύθυνοι πρέπει να εντοπιστούν και να
λογοδοτήσουν, και η καταστροφή της υγείας των Ελλήνων από τα μέτρα
δημοσιονομικής αυστηρότητας πρέπει να σταματήσει.

Προσωπικά, σε ό,τι με αφορά, κατέδειξα τη σύνδεση μεταξύ των όρων και των
συνεπειών τους όσον αφορά στην πείνα και στην καταστροφή του συστήματος υγείας
στην Ελλάδα, εν μέρει αναφερόμενη σε στοιχεία της μήνυσης που είχε ήδη κατατεθεί
από τον κ. Γεώργιο Τράγκα και τους συνεργάτες του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, οι βλάβες στην υγεία έχουν
προκληθεί κυρίως από τις περικοπές στον τομέα της υγείας και από την πρόκληση
πείνας, αλλά και από την δημιουργία αστέγων και την έλλειψη της οικονομικής
δυνατότητας για τη θέρμανση στα σπίτια.

Τα έως τώρα συγκεντρωμένα στοιχεία καταδεικνύουν όλα τα παραπάνω σε
θεωρητικό επίπεδο. Λείπουν συγκεκριμένες μαρτυρίες κατοίκων της Ελλάδας, των
οποίων η υγεία έχει πληγεί από τα μέτρα δημοσιονομικής αυστηρότητας. Επίσης,
είναι σημαντικές μαρτυρίες φίλων και συγγενών Ελλήνων, που έχουν πεθάνει
εξαιτίας βλάβης της υγείας τους που προκλήθηκαν από τα μέτρα δημοσιονομικής
αυστηρότητας, ή που αυτοκτόνησαν εξαιτίας των συνεπειών των μέτρων
δημοσιονομικής αυστηρότητας.

Στόχος είναι να παρουσιαστούν στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, όχι μόνο
αφηρημένα νούμερα, άρθρα και στατιστικά στοιχεία, αλλά επιπλέον από η ανθρώπινη
οπτική. Στόχος είναι να καταθέσουν μαρτυρίες, όχι μόνο δημοσιογράφοι και
ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά ειδικά όσο το δυνατόν περισσότερα
θύματα, κι έτσι να συμμετέχουν ενεργά στην κατεύθυνση της απονομής δικαιοσύνης
και της τιμωρίας των υπευθύνων.

Για το σκοπό λοιπόν της συλλογής στοιχείων, χρειάζομαι τη στήριξή σας, με τη
μορφή αποστολής της μαρτυρίας σας, στην αγγλική γλώσσα, στο Διεθνές Ποινικό
Δικαστήριο της Χάγης, στην οποία θα αναφέρεστε γραπτά στον αριθμό αρχείου (file
number) OTP-CR-345. Σύμφωνα με το άρθρο 15 του Καταστατικού της Ρώμης, όλοι
μπορούν να αποστείλουν πληροφορίες-στοιχεία που αφορούν σε υποτιθέμενες
περιπτώσεις εγκλημάτων, σύμφωνα με το Καταστατικό της Ρώμης.
Η διεύθυνση για την αποστολή των μαρτυριών-στοιχείων είναι (σύμφωνα με την
ιστοσελίδα του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου):

International Criminal Court
Information and Evidence Unit
Office of the Prosecutor
Post Office Box 19519
2500 CM The Hague
The Netherlands

Ή μπορούν να αποσταλούν μέσω τηλεομοιοτυπίας στο +31 70 515 8555.
Το ζητούμενο είναι να καταδειχθεί το θέμα της βλάβης στην υγεία εξαιτίας
συγκεκριμένων μέτρων δημοσιονομικής λιτότητας. Παρακαλώ, όπως εξηγείτε στη
μαρτυρία που θα αποστείλετε από ποια χρονική στιγμή κι έπειτα η υγεία σας
παρουσίασε πρόβλημα και με ποιο μέτρο το συνδέετε.

Αυτό μπορεί να αναφέρετε σε φάρμακα ή σε υπηρεσίες υγείας ή σε ιατρούς, στους
οποίους πια δεν έχετε πρόσβαση ή μόνο στην έλλειψη δυνατότητας πληρωμής ή
συμμετοχής στην πληρωμή στα παραπάνω ή που πλέον δεν βρίσκονται σε αρκετά
κοντινή απόσταση στον τόπο κατοικίας σας.

Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα πείνας, στη μαρτυρία σας αναφέρετε από πότε το
αντιμετωπίζετε και εξαιτίας ποιου είδους περικοπών (για παράδειγμα στη σύνταξη ή
τον μισθό σας) δεν είχατε πλέον αρκετά για την πλήρη σίτισή σας. Επιπλέον, εάν η
αιτία ήταν η χαλάρωση της προστασίας εναντίον των αναιτιολόγητων απολύσεων ή η
αύξηση του κόστους ζωής, η μαρτυρία σας είναι απαραίτητη. Παρακαλώ, επίσης
όπως αναφέρετε εάν ο μόνος λόγος για τον οποίο δεν υποσιτίζεστε είναι ότι έχετε
υποστήριξη από φιλανθρωπική οργάνωση.

Εάν έχετε μείνει άστεγος/-η, ή εάν διαμένετε σε διαμέρισμα χωρίς θέρμανση εξαιτίας
οικονομικής αδυναμίας, παρακαλώ επίσης όπως εξηγήσετε, από πότε και εξαιτίας
ποιων περικοπών δεν μπορείτε πλέον να έχετε πρόσβαση στα απαραίτητα.
Εάν αυτό είναι εφικτό, παρακαλώ επίσης όπως επισυνάψετε στην επιστολή σας στο
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, φωτοτυπίες των στοιχείων που καταδεικνύουν ότι με τα
οικονομικά μέσα που διαθέτετε, δεν μπορεί να καλυφθεί πλέον το απαραίτητο κόστος
για τροφή, διαμονή ή υγειονομική περίθαλψη.

Εάν διαθέτετε στοιχεία σχετικά με το από πότε τα πρόσωπα που σχεδίασαν ή
αποφάσισαν τους όρους για την Ελλάδα πρέπει να γνώριζαν τι επιπτώσεις οι όροι
αυτοί έχουν στην υγεία των πολιτών και των κατοίκων της Ελλάδας, παρακαλώ
ενημερώστε το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο κι εμένα σχετικά με αυτά τα στοιχεία.
Και αυτό γιατί έγκλημα εναντίον της ανθρωπότητας (άρθρο 7 του Καταστατικού της
Ρώμης) στοιχειοθετείται μόνο όταν ενέχει πρόθεση σε ένα βαθμό, δηλαδή όταν
κάποιος γνωρίζει τι συνέπειες έχουν οι πράξεις/αποφάσεις του, αλλά παρ’ όλα αυτά
τις λαμβάνει/τις εφαρμόζει.

Κάθε μαρτυρία με στοιχεία που αφορά στην βλάβη της υγείας συγκεκριμένων
προσώπων εξαιτίας συνθηκών συνιστά σημαντική συμβολή στη λύση. Επιπροσθέτως,
όσο περισσότερες μαρτυρίες με στοιχεία συγκεντρωθούν, θα καταδείξουν στο
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο ότι είναι σημαντικό στους πολίτες και τους κατοίκους
της Ελλάδας να δοθεί υψηλή προτεραιότητα στον εντοπισμό των υπαιτίων για τις
βλάβες στην υγεία και την αποτροπή περαιτέρω βλαβών.

Με φιλικούς χαιρετισμούς,
Sarah Luzia Hassel-Reusing



screenshot 


Τ








από το γερμανικό blogunser-politikblog.blogspot.de
από όπου είναι και η φωτογραφία της κ. Sarah Luzia Hassel-Reusing 
Vielen Dank Frau Hasse
______________________________________________________________________________

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΝΦΙΑ
Πρακτικά αδύνατη χαρακτηρίζει η ΠΟΜΙΔΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων) την κατάθεση ομαδικής προσφυγής κατά του νέου φόρου ακινήτων, του ΕΝΦΙΑ, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτό να απαντήσει στις αιτιάσεις που ασκούνται τις τελευταίες εβδομάδες από σημαντικό αριθμό μελών της Ομοσπονδίας και ιδιοκτήτες από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΠΟΜΙΔΑ, «το φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα είναι απολύτως θωρακισμένο, ώστε να μην υπάρχει καμία δυνατότητα παραδεκτής άσκησης ομαδικής προσφυγής για φορολογικά θέματα κάθε είδους είτε από ομάδες φορολογουμένων είτε από αντιπροσωπευτικό σωματείο τους, σε αντίθεση με ό,τι ορθώς ισχύει με το δίκαιο των καταναλωτών ή το εργατικό δίκαιο».

Αυτό σημαίνει ότι προσφυγή ασκείται πάντοτε κατά συγκεκριμένης πράξης επιβολής φόρου ή προστίμου σε συγκεκριμένο φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Το εν λόγω πρόσωπο έχει τη δυνατότητα να ασκήσει ατομική προσφυγή ενάντια στον φόρο που του βεβαιώθηκε και μάλιστα έχει σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας, εφόσον είναι σε θέση να αποδείξει ότι το ποσό ΕΝΦΙΑ που καλείται να καταβάλει υπερβαίνει σημαντικά τις οικονομικές του δυνατότητες και επομένως είναι αδύνατη η ετήσια πληρωμή του. Σύμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ, σε μια τέτοια περίπτωση, ο ΕΝΦΙΑ προσκρούει στην παράγραφο 5 του άρθρου 4 του Συντάγματος, όπου αναφέρεται ότι «οι Ελληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους».

Ως τέτοια πρόσωπα είναι ιδιοκτήτες με χαμηλά εισοδήματα, άνεργοι και μικροσυνταξιούχοι, οι οποίοι όμως έχουν στην κατοχή τους παλαιά, αναξιοποίητα και κενά ακίνητα μεγάλης αντικειμενικής αξίας. Για τον λόγο αυτό, προκειμένου να διευκολύνει τους πολίτες που έχουν οικονομική αδυναμία και επιθυμούν να ασκήσουν προσφυγή, ο Δικηγορικός Σύλλογος της Αθήνας ανέλαβε σχετική πρωτοβουλία, παρέχοντας δωρεάν συμβουλές κι έναν οδηγό που περιγράφει αναλυτικά και με σχετικά τυποποιημένα υποδείγματα τα βήματα που οφείλουν να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι. Ολα τα παραπάνω είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του Συλλόγου.

Το πρώτο βήμα αφορά την υποβολή «ενδικοφανούς προσφυγής» στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών. Την προσφυγή αυτή μπορεί ο φορολογούμενος να την υπογράψει και μόνος του, χωρίς την υποχρέωση δικηγόρου. Ωστόσο, όπως σημειώνει η ΠΟΜΙΔΑ, ακόμα κι αν ασκηθεί η ενδικοφανής προσφυγή, ο φορολογούμενος καλείται να προκαταβάλει το 50% του βεβαιωμένου φόρου για την αναστολή του υπολοίπου. Σε κάθε περίπτωση, η πρωτοβουλία του ΔΣΑ αφορά φορολογούμενους στους οποίους έχει βεβαιωθεί φόρος υψηλότερος των ετήσιων εσόδων τους ή φόρος που θέτει σε κίνδυνο την απόκτηση βασικών αγαθών για την επιβίωση, όπως στέγαση, τροφή και θέρμανση
. Καθημερινή (έντυπη έκδοση)



Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Και ζητιάνος και φασίστας― δουλειά και ζητιανιά στην Αθήνα



Ένα μήνα κατάφερα να μη γίνω βάρος τους φίλους μου κι ας συνέπεσε όσο είμαι στην Αθήνα για την υγεία μου να πρέπει να διεκπεραιώσω κάποιες δουλειές με λογιστή, εξουσιοδοτήσεις, και άλλα που απαιτούσαν τη φυσική παρουσία μου.
Την ανεξαρτησία μου οφείλω στα ραδιοταξί που με πηγαινοφέρνουν και με περιμένουν αγόγγυστα. Οι νεαροί ταξιτζήδες είναι πολύ εξυπηρετικοί, μου ανοίγουν τις πόρτες, μου μεταφέρουν και, όποτε είναι δυνατόν, κάνουν εκείνοι τις δουλειές μου ενώ εγώ καθιστή στο πίσω κάθισμα δίνω εντολές. Οι μεγαλύτεροι συνήθως δεν είναι τόσο εξυπηρετικοί― άλλης γενιάς, με άλλες συνήθειες. Όλα καλά κι ευγνωμονώ αλλά πολύ νωρίς κατάλαβα ότι αν θέλω να συνεχίσω να τους χρησιμοποιώ και να μη φορτωθώ στους φίλους μου πρέπει να προσέχω μην αρχίσουν την κουβέντα. Διότι όποτε άφησα να μιλήσουν ― ίσως να είναι ατυχία μου― συνάντησα ένα ρατσισμό και χρυσαυγιτισμό που ήλπιζα πως άρχισε να εκλείπει.
Χθες ήμουν πεζή. Είναι, ίσως τον πετύχετε κι εσείς, ένας άνδρας μισοξαπλωμένος πάνω σε κουρέλια στην Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι, με το κεφάλι ακουμπισμένο πλάι σε ρόδες παρκαρισμένων αυτοκινήτων. Τον έχω ξαναδεί κι έβγαλα να του αφήσω κάτι. (Εκτός κι αν έχουν μαζί τα παιδιά τους ή αν μου τα αναφέρουν*, δίνω πάντα στους ζητιάνους επειδή θεωρώ άξιο οίκτου τον άνθρπο που η ανάγκη τον έχει σπρώξει στη ζητιανιά.) Καθώς έσκυψα να ρίξω τα χρήματα στο πιατάκι είδα ότι μπροστά του έχει στημένη μια εικόνα με αγίους  και μια καρτέλα στην οποία πάνω-πάνω γράφει με κεφαλαία 'ΕΙΜΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ'.
― Περιττό το Έλληνας, είπα.
― Τιιι; μου φώναξε με μια αυθάδικη φωνή μπεκρή κι ανασηκώθηκε στο πεζοδρόμιο πάνω στα κουρέλια του. Στόμα χωρίς δόντια, τόνος μάγκικος κι εριστικός:
― Άμα σου έλεγα Αφγανός θα έδινες; Για λέγε. Δίνεις και σε Αφγανό;
Ήταν αργά να πάρω πίσω τα ψιλά μα, δεν άντεξα, κάγχασα ότι «Και ζητιάνος και φασίστας!», αντίδραση στην οποία αντέδρασε ο Χριστιανός με άγριο κράξιμο που με συνόδεψε σα μουσική υπόκρουση  καθώς απομακρυνόμουν.
Δεν είναι εύρημα χάριν σύγκρισης, όντως ένα τετράγωνο πιο κάτω με χαιρέτησε ο άνδρας που χρόνια μου πουλάει λουλούδια. Από τις Φιλιππίνες έχει έρθει, ξέμεινε από δουλειά και περπατά όλη μέρα πουλώντας τα όμορφα ματσάκια με λουλούδια εποχής που δένουν τα βράδια με τη γυναίκα του. Ναρκίσσους και φρέζιες αγαπώ, σήμερα είχε κάτι σα μικρά χρυσάνθεμα. Με χαιρέτησε ευγενικά στον πληθυντικό, και μου έκανε έκπτωση όπως πάντα (είμαι πελάτισσα).

Αυτά έφεραν στο νου μου το άλλο: Χρειαζόμουν κάποιον να κατεβάσει βιβλία και άλλα από τα πατάρια, να τα ξεδιαλέξω και να ανεβάσει πάλι ό,τι δε χρειάζομαι. Μου σύστησαν το Ρόμπερτ και ήρθε  την περασμένη Κυριακή. Από τη Γκάνα, πανύψηλος, με δέρμα λαμπρό, φωνή και μάτια από βελούδο και την αρχοντική οικονομία κινήσεων των ευγενών και των γυμνασμένων. 20 χρόνια είναι στην Ελλάδα, το αφεντικό του κρατούσε μισθούς χρόνων ώσπου αγανάκτησε και πια ζει κάνοντας θελήματα στη γειτονιά ενώ η γυναίκα του δουλεύει σε κομμωτήριο. Παιδιά δεν έχουν, «πώς να τα ζήσομε;» λέει χαμογελώντας γλυκά σα να έρχονται στο νου του ευτυχισμένα παιδάκια κι όχι η πικρία όσων στερείται. Πολλά ελληνικά δεν ξέρει μα ξέρει πληθυντικό και ήρθε για δουλειά πεντακάθαρος με ρούχα σιδερωμένα σαν καινούργια.
Κατέβασε βιβλία από τα πατάρια μου και όταν είδε τη σκόνη ζήτησε τη σφουγγκαρίστρα να καθαρίσει (ενώ αγχωνόμουν μη λερωθεί). Τον άφησα να τελειώσει τη δουλειά ενώ ξεχώριζα μιλώντας στο τηλέφωνο. Όταν άκουσα νερά πήγα στην κουζίνα με φρέσκια πετσέτα για να πλυθεί. Τον βρήκα σκυμμένο, οι τεράστιες πλάτες του έκρυβαν το νεροχύτη και πριν του πω να πάει στο μπάνιο που εχω σαπούνι είδα πως μου είχε ήδη πλύνει τα ποτήρια που είχα στο νεροχύτη και τα σκούπιζε προσεκτικά.
Δεν ήταν δουλειά του, είχε έρθει για το πατάρι. Και πείτε μου, φαντάζεστε τον αραχτό τον ΈΛΛΗΝΑ το μεθυσμένο κι άπλυτο να έδινε ποτέ στη ζωή του κάτι παραπάνω; Φαντάζεστε ποτέ τον Έλληνα να έπλενε πιάτο;

Τι είναι αυτό που κάνει στους άνδρες αυτούς πιο εύκολο να ζητιανέψουν απ' το να κάνουν μια όποια δουλειά; Ο Ρόμπερτ θα ντρεπόταν πιο πολύ να ζητιανέψει από το να καθαρίσει σπίτια. Κι όχι μόνο αυτός. Έχω πολλούς φίλους που σήμερα κάνουν ζηλευτές δουλειές- θυμάμαι τον τωρινό διευθυντή μεγάλου γαλλικού περιοδικού, θυμάμαι τον Κύριο Kastell και άλλους πολλούς στη Μύκονο που όταν θέλαμε να μείνουμε λίγο παραπάνω και δε μας έφτανε το χαρτζιλίκι δε ντρέπονταν να πλύνουν πιάτα σε μπαράκια και ταβέρνες. Χαράματα ως 3.00 το μεσημέρι έπλενε πιάτα σε φημισμένο μαγαζί ο Kύριος Kastell κι ύστερα έπαιρνε καραβάκι για να έρθει να με βρει στην παραλία που ζούσαμε πάντα ευδιάθετος και γελαστός, πάντα με ένα λουλούδι ή κάτι νόστιμο για μένα. Ποτέ δε ντράπηκε που ίδρωνε στη λάντζα ενώ γνστοί και φίλοι απολάμβαναν το πανάκριβο 'Breakfast', ποτέ δε βαρυγκώμησε, ποτέ δε γκρίνιαξε και ποτέ-ποτέ-ποτέ δε θα σκεπτόταν να ζητιανέψει.
Μα, δυστυχώς,  ο κύριος Kastell  δεν είναι αντιπροσωπευτικός στη χώρα μας. Δεν το είχα προσέξει ως τώρα ότι (εκτός Ρομά) οι ζητιάνοι στο δρόμο είναι σχεδόν όλοι άνδρες Έλληνες οι οποίοι χάρη σε μια ιδιότυπη ηθική προτιμούν να ζητιανέψουν παρά να κάνουν τις, για εκείνους, ταπεινωτικές δουλειές που βρίσκει η γυναίκα τους.
Άραγε φταίει και γι αυτό η παροιμιώδης Ελληνίδα Μάνα; Άραγε είναι η κοινωνία μας; Πάντως ο πατριώτης άνεργος της Πατριάρχου Ιωακείμ θα μου μείνει αλησμόνητος.
_______________________________________________________________
*Απεχθάνομαι ως χυδαία αθλιότητα τη μεταχείριση των παιδιών ως άλλοθι― είτε για νόμους (κινδυνεύουν τα παιδιά μας αν καπνίζει ο άλλος φούντα) και καταπίεση (πώς θα εξηγήσω στο παιδί μου την Κονσίτα και το γάμο ομοφύλων) είτε ως ασπίδα (έχω παιδιά οπότε μη δημοσιεύσεις το όνομά μου στο ρεπορτάζ για τους τραμπουκισμούς στους οποίους συμμετείχα). Επίσης οργίζομαι όταν τα σέρνουν μαζί τους για να ζητιανέψουν. Σ' αυτές τις περιπτώσεις ποτέ δε δίνω ενώ συχνά παρασύρομαι και κάνω κήρυγμα κι ας ξέρω ότι δε θα πείσω.
Εικόνα
Φωτογράφισα στα Εξάρχεια