Πέμπτη 24 Μαΐου 2018

Η αλήθεια αυτονόητη; Μάλλον όχι Ηριάννα


 #ΗΡΙΑΝΝΑΒΛ#free_Irianna #free_Periklis #dnaconviction 

Απολογείται η Ηριάννα:
Είμαι από τον Ιούνιο στη φυλακή. Η ζωή μου άλλαξε δραματικά. Πήρε μια τροπή που δεν την περίμενα. Όσο και αν είχα άγχος για το τότε επικείμενο δικαστήριό μου, πίστευα ότι η αλήθεια μου θα ήταν αυτονόητη. Σαν όνειρο θυμάμαι, γιατί είναι τόσο παράταιρη με τη ζωή μου) τη στιγμή της σύλληψης του Κων/νου. Κοιμόμασταν σπίτι του και τα ΕΚΑΜ έσπασαν τη τζαμαρία. Τον ξυπνάω γιατί ξύπνησα πρώτη. Θυμάμαι ακόμα το έντρομο βλέμμα του. Μου λέει «κάτσε ακίνητη, κλέφτες είναι». Και μετά μας πήγαν στη ΓΑΔΑ. Ο Κων/νος δεν θα μπορούσε να ξέρει ότι η Ο.Ο. κ ο Γ.Π. είναι μέλη της ΣΠΦ. Το έμαθε μετά τη σύλληψή του. Όταν μου έδωσαν την έκθεση σύλληψής μου να υπογράψω, είδα ένα κατεβατό από άγνωστες λέξεις. Ένα κατεβατό από όπλα. (σ: Η σύλληψη της Ηρ. έγινε το 2012 κι όχι το 2011 που έγινε του Κων/νου). Δεν προφυλακίστηκα, αφέθηκα ελεύθερη και συνέχισα κανονικά τις σπουδές μου. Παράλληλα δούλευα, δίδασκα στο διδασκαλείο ελλ. γλώσσας κ.α. Και μετά ξεκίνησα το διδακτορικό μου. Μετά έγινε η δίκη, καταδικάστηκα για μια οργάνωση τα μέλη της οποίας δεν γνωρίζω. Ως προς τα όπλα το μόνο που με συνδέει με τα συγκεκριμένα αντικείμενα είναι η έκθεση της κ. Μεθενίτη.
Δεν είμαι ούτε στατιστική, ούτε φασματική μονάδα όπως λέει η κ. Μεθενίτη. Είμαι οι κόποι μου που καταστρέφονται.
Και κάτι τελευταίο αν μπορώ: Όλοι μας θέλουμε να ζούμε σε μια ιδανική κοινωνία. Σε μια κοινωνία που προσεγγίζει την ουτοπία. Εγώ εργάζομαι με ανθρώπους που έχουν αφήσει τη χώρα τους, που θέλουν να σταθούν στα πόδια τους. Αυτή είναι η ταυτότητά μου. Να βοηθάω μετανάστες να μάθουν ελληνικά για να σταθούν στα πόδια τους.
Δε με νοιάζει αν είναι σκευωρία, με νοιάζει που έχει καταστραφεί η ζωή μου. Και ο Κων/νος το ίδιο. 8 χρόνια δε μας άφησαν σε ησυχία. Παντρευτήκαμε στο Μεταγωγών.



 Προσήλθε ο μάρτυρας Φιτσιάλος, γενετιστής – μοριακός βιολόγος. Ο μάρτυρας ξεκίνησε την κατάθεσή του. Ο πρόεδρος ζητά να πει κάτι που δεν λέει στην έκθεσή του.
Φιτσιάλος: Δεν υπάρχει επιστημονική διχογνωμία με Μεθενίτη. Εκείνη εκφράζει προσωπικές της απόψεις. Το δείγμα είναι κακής ποιότητας και μικρής ποσότητας. Αυτές είναι οι θέσεις της επιστημονικής κοινότητας. Το διεθνές ινστιτoύτο της Λωζάννης έβγαλε το ίδιο συμπέρασμα.
Η Μεθενίτη δεν ακολούθησε τα πρότυπα του εργαστηρίου της, διαφωνεί και με την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα και με το ίδιο της το εργαστήριο. Έκανε το κόλπο του «Τεξανού σκοπευτή», πρώτα πυροβολεί και μετά σημειώνει τον στόχο.
Ο πρόεδρος διακόπτει: Μας τα έχετε πει στην έκθεση. Εισαγγελέας: Γιατί καταθέτετε με τόσο πάθος; Δεν είναι λόγος επιστήμονα αυτός…
Ο πρόεδρος δεν αφήνει ούτε τον συνήγορο υπεράσπισης να μιλήσει.
Ο συνήγορος παρεμβαίνει: Η Μεθενίτη μιλούσε μία ημέρα και εδώ δεν τον αφήνετε να μιλήσει δέκα λεπτά.
Φιτσιάλος στην εισαγγελέα: Έχω ένταση γιατί η Μεθενίτη προσβάλλει την επιστήμη μου.
Φιτσιάλος, απαντώντας σε ερώτηση εφέτη: Όχι μόνο δεν είναι σίγουρο το αν είναι η Ηριάννα αλλά με την σύγκριση αυτή (της πραγματογνωμοσύνης) προκύπτει ότι ΔΕΝ είναι.
Ο πρόεδρος ιδιαίτερα ενοχλημένος από τις ερωτήσεις εξειδικευμένου περιεχομένου στον μάρτυρα που κάνει η υπεράσπιση.
Φιτσιάλος: Η Μεθενίτη έκανε εξέταση με το μάτι: αν είναι κόκκινο είναι αίμα, αν δεν είναι κόκκινο δεν είναι. Κι έβαλε μετά το χέρι της στο ευαγγέλιο να καταθέσει.
Επίλογος Φιτσιάλου: Η επιστημονική κοινότητα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στους δικαστές. Να μη τυχόν θεωρηθεί αυτή η πρακτική ορθή. Σε κανένα σύγχρονο Δυτικό κράτος δεν λειτουργεί έτσι.
Προσέρχεται η μάρτυρας Φύτρου, βιολόγος, κληθείσα από υπεράσπιση Περικλή.
Η Φύτρου μιλάει για την αναξιοπιστία της μεθόδου και τα επισφαλή συμπεράσματα: «Το μείγμα γενετικού υλικού είναι ακόμα πιο αναξιόπιστο. Σε καμμιά περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για ταύτιση».
Η μάρτ. Φύτρου φέρνει παράδειγμα με ομάδα αίματος: «Αν έχεις Α, δεν λέει κάτι γιατί το 25% του πληθυσμού έχει Α. Είναι όμως μια καλή μέθοδος να αποκλείσεις όποιον έχει Β. Και το DNA μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέθοδος αποκλεισμού, όχι ταυτοποίησης υπόπτων».
Στη συνέχεια της εξέτασής της η Φύτρου αναφέρεται με λεπτομέρειες στις ανεπάρκειες της μεθόδου, τις πιθανότητες επιμόλυνσης κ.ο.κ.
Με την ολοκλήρωση της εξέτασης της Φύτρου, το δικαστήριο περνάει στα αναγνωστέα έγγραφα.
Τα αναγνωστέα εξετάζονται συνοπτικά. Οι συνήγοροι υπεράσπισης καταθέτουν επιπλέον έγγραφα.
Η εισαγγελέας λέει να αναγνωστεί η επιστολή της Ηριάννας (στην οποία ευχαριστούσε για την συμπαράσταση), σημειώνοντας ότι «ευχαρίστησε για τα επεισόδια».
Ο πρόεδρος διαβάζει το εν λόγω μήνυμα της Ηριάννας πολύ σύντομα.
Η εισαγγελέας αναφέρθηκε και σε κείμενο παρέμβασης, σε μια απόπειρα να το συσχετίσει με την υπόθεση της Ηριάννας.
Η διαδικασία συνεχίζεται με μάρτυρες που έχει καλέσει η υπεράσπιση.
Το δικαστήριο διέκοψε στις 12:17 για 20 λεπτά.
Η έδρα επανήλθε 12:50
Θα εξεταστούν δύο μάρτυρες υπεράσπισης για την Ηριάννα.
Πρώτη μια φίλη της, φιλόλογος. Καταθέτει ότι ήταν συμφοιτήτριες και συγκάτοικοι από το 2010 έως το 2012. Δεν διέκρινε ποτέ ότι η Ηριάννα κάτι θέλει να κρύψει.
Πρόεδρος: Δεν είχε επαναστατικές ιδέες;
Μάρτυρας: Όχι.
Πρόεδρος: Ε, τι σόι νέα ήταν; [με θετική διάθεση]
Πρόεδρος: Για την κατηγορία της συμετοχής σε τρομοκρατική οργάνωση;
Μάρτυρας: Μου φαίνεται εξωφρενική.
Επόμενη μάρτυρας, καθηγήτρια της Ηριάννας. Καταθέτει για τις επιδόσεις της ως φοιτήτριας, το ήθος της και την εντιμότητά της: «Υποδειγματική φοιτήτρια, δυνατό μυαλό με βαθειά αγάπη για την επιστήμη και τη γλώσσα. Πάντα συνεπής, γι’ αυτό και αρίστευσε. Σεμνή, μετρημένη, με πνεύμα συνεργασίας».
Μάρτυρας: Πιστεύει (η Ηριάννα) στην ισότητα, την δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη.
Πρόεδρος: Στο αστικό σύστημα πιστεύει; [και πάλι με θετική διάθεση]
Κατόπιν εξετάζεται και τρίτη μάρτυρας υπεράσπισης για την Ηριάννα, συνάδελφός της στο μεταπτυχιακό.
Πρόεδρος: Σε σχέση με τις επιδόσεις, αυτά που λέτε, είναι σαν να συζητάμε για ελαφρυντικό. Για την κατηγορία έχετε να πείτε κάτι; Τις επιδόσεις δεν τις αμφισβητεί κανείς. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.
Ολοκληρώθηκε η εξέταση και της τρίτης μάρτυρα.

Απολογείται ο Περικλής. 
Πρόεδρος: Στη Βαρκελώνη συναντήσατε τρομοκράτες; 
Περικλής: Όχι. 
Πρόεδρος: Στη Βουλγαρία; 
Περικλής: Δεν πήγα. 
Πρόεδρος: Στον Βόλο [εννοεί «γιάφκα» ΣΠΦ] πήγατε; 
Περικλής: Όχι. 
Πρόεδρος: Και το αποτύπωμα; 
Περικλής: Δεν ξέρω πώς βρέθηκε. Ήξερα μόνο τον Γ.Π. χωρίς να ξέρω τί είναι ΣΠΦ. Ενδεχομένως μέσω της γνωριμίας μου να μεταφέρθηκε το αποτύπωμα (σ.: σε βιβλίο, όπως λέει η δικογραφία).
Πρόεδρος: Ξέρετε τον Μπ.; 
Περικλής: Όχι.
Πρόεδρος: Στην Πανεπιστημιούπολη πηγαίνατε;
Περικλής: Ναι, έβγαζα το σκυλάκι βόλτα.
Πρόεδρος: Τι ράτσα;
Περικλής: Πίτμπουλ
Πρόεδρος: Αυτό δεν είναι «σκυλάκι»!
Πρ: Για το DNA στο όπλο (τί έχετε να μας πείτε);
Περικλ: Δεν μπορώ να πω τίποτα. Δεν μιλάμε για μια συγκεκριμένη μέρα που μπορώ να σας πω τί έκανα. Είναι πολύ αόριστο το πώς βρέθηκε.
Εισαγγελέας: Τον Μπ. τον ξέρετε;
Περικλ: Όχι.
Εισαγγ: Τους Ο.Ο. και Γ.Π;
Περ.: Ναι. Ήταν κοινωνικές γνωριμίες μου.
Εισαγγ: Γιατί δεν ήρθε η κοπέλα σας να μιλήσει για τον χαρακτήρα σας;
Περ: Έχουμε χωρίσει.
Εισαγγ: Και τί σημασία έχει; Μπορούσε να έρθει παρόλ’ αυτά. Είπατε στην απολογία σας ότι ο πατέρας σας στην κατάθεσή του «λέει βλακείες». Είναι πολύ βαρύς χαρακτηρισμός. Όποιος λέει βλακείες είναι…;
Εισαγγελέας: Για την βία; Την καταδικάζετε;
Περικλής: Προσωπικά δεν ασκώ βία.
Εισαγγ: Κάνατε παρέα με ένα ζευγάρι που έχει ακραίες απόψεις. Ισοπεδώθηκε σχεδόν η Ερμού και δεν βγάλατε ένα κείμενο. Καταστράφηκαν περιουσίες ανθρώπων στο όνομά σας με αφορμή την απόρριψη της αιτήσεως διακοπής ποινής. Γιατί δεν καταδικάσατε;
Περικλής: Δεν καταδίκασα καν ούτε την εναντίον μου απόφαση. Δεν έχω βγάλει κείμενο. Δεν το έκανα εγώ, γιατί να πω κάτι;
Εισαγγελέας: Όταν γίνονται ενέργειες και δεν καταδικάζετε, σημαίνει ότι συναινείτε.
Εφέτης: Είστε υπόλογος μόνο για ό,τι κάνετε εσείς. Έχετε συμμετάσχει σε κάποια ενέργεια;
Περικλής: Όχι.
Απολογείται η Ηριάννα:
Είμαι από τον Ιούνιο στη φυλακή. Η ζωή μου άλλαξε δραματικά. Πήρε μια τροπή που δεν την περίμενα. Όσο και αν είχα άγχος για το τότε επικείμενο δικαστήριό μου, πίστευα ότι η αλήθεια μου θα ήταν αυτονόητη. Σαν όνειρο θυμάμαι, γιατί είναι τόσο παράταιρη με τη ζωή μου) τη στιγμή της σύλληψης του Κων/νου. Κοιμόμασταν σπίτι του και τα ΕΚΑΜ έσπασαν τη τζαμαρία. Τον ξυπνάω γιατί ξύπνησα πρώτη. Θυμάμαι ακόμα το έντρομο βλέμμα του. Μου λέει «κάτσε ακίνητη, κλέφτες είναι». Και μετά μας πήγαν στη ΓΑΔΑ. Ο Κων/νος δεν θα μπορούσε να ξέρει ότι η Ο.Ο. κ ο Γ.Π. είναι μέλη της ΣΠΦ. Το έμαθε μετά τη σύλληψή του. Όταν μου έδωσαν την έκθεση σύλληψής μου να υπογράψω, είδα ένα κατεβατό από άγνωστες λέξεις. Ένα κατεβατό από όπλα. (σ: Η σύλληψη της Ηρ. έγινε το 2012 κι όχι το 2011 που έγινε του Κων/νου). Δεν προφυλακίστηκα, αφέθηκα ελεύθερη και συνέχισα κανονικά τις σπουδές μου. Παράλληλα δούλευα, δίδασκα στο διδασκαλείο ελλ. γλώσσας κ.α. Και μετά ξεκίνησα το διδακτορικό μου. Μετά έγινε η δίκη, καταδικάστηκα για μια οργάνωση τα μέλη της οποίας δεν γνωρίζω. Ως προς τα όπλα το μόνο που με συνδέει με τα συγκεκριμένα αντικείμενα είναι η έκθεση της κ. Μεθενίτη.
Δεν είμαι ούτε στατιστική, ούτε φασματική μονάδα όπως λέει η κ. Μεθενίτη. Είμαι οι κόποι μου που καταστρέφονται.
Και κάτι τελευταίο αν μπορώ: Όλοι μας θέλουμε να ζούμε σε μια ιδανική κοινωνία. Σε μια κοινωνία που προσεγγίζει την ουτοπία. Εγώ εργάζομαι με ανθρώπους που έχουν αφήσει τη χώρα τους, που θέλουν να σταθούν στα πόδια τους. Αυτή είναι η ταυτότητά μου. Να βοηθάω μετανάστες να μάθουν ελληνικά για να σταθούν στα πόδια τους.
Δε με νοιάζει αν είναι σκευωρία, με νοιάζει που έχει καταστραφεί η ζωή μου. Και ο Κων/νος το ίδιο. 8 χρόνια δε μας άφησαν σε ησυχία. Παντρευτήκαμε στο Μεταγωγών.

Σημειώνουμε ότι στο κλείσιμο της απολογίας της Ηριάννας η συγκίνηση ήταν πολύ έντονη σε όλο το ακροατήριο.
Το δικαστήριο διακόπτει για την επόμενη δικάσιμο, 28 Ιουνίου. Αναμένεται η εισαγγελική πρόταση, οι αγορεύσεις της υπεράσπισης και η απόφαση, εφ’ όσον το επιτρέψει ο χρόνος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.