Για «πλατεία Μανού Ραλλούς» έγραψε μια κυρία και καθώς συνειρμικά ηχούσε εντός
μου ένα «Ιούς, Μανιούς, ίσως και Aqua Marina» της Μάτσης Χατζηλαζάρου, για
πολύ λίγο αναθάρρησε η καρδιά μου και είπα λες; Λες να δίνονται πια στίχοι
για ονόματα δρόμων;
Σαν ενοχλητικός σχολαστικός ακροατής επανέλαβα, ρωτώντας: «Μανού Ραλλούς;;».
Και η κυρία ευθύς αμέσως μου έφερε αποδεικτικά- το χάρτη Google
όπου το λάθος επαναλαμβάνεται τρις.
Δεν είμαι στην Αθήνα, αν είστε παρακαλώ επιβεβαιώστε μου ότι πρόκειται για
λάθος λάθος του Google και αδαών περαστικών αλλά η ταμπέλα γράφει 'Ραλλούς Μάνου'
ή έστω «Μάνου Ραλλούς» με το επίθετο μπροστά σα φαντάρος στο προσκλητήριο.
Δεν ήταν όμως μια η απογοήτευσή μου σήμερα. Διότι θέλοντας να το σχολιάσω,
έψαξα κατά τη συνήθεια του blog, να δώσω και αποδείξεις ότι Ραλλού Μάνου είναι
το όνομα της μεγάλης χορογράφου και ιδρύτριας του Ελληνικού Χοροδράματος που μου
φαίνεται εξωφρενικά απίθανο να μην τη γνωρίζουν οι Αθηναίοι που περνούν
από την «πλατεία» της πλάι στο Ζάππειο.
Η Ραλλού Μάνου γνωστή και από την επαγγελματική σχολή χορού με
το όνομά της, γεννήθηκε το 1915 στην Αθήνα, σπούδασε κοντά στην Πράτσικα κι
ύστερα στο Παρίσι και την Αμερική από όπου εισήγαγε στην Ελλάδα το σύστημα
της Μάρθα Γκράχαμ, χορεύοντας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 1950 ίδρυσε τη
σχολή της για χορευτές και δασκάλους χορού και δημιούργησε το «Ελληνικό Χορόδραμα»
την πρώτη μη κρατική επαγγελματική ομάδας χορού, η οποία έδινε παραστάσεις στην
Αθήνα με μουσική από τους πιο αξιόλογους συνθέτες, όπως οι Μάνος Χατζιδάκις, Μίκης Θεοδωράκης,
Αργύρης Κουνάδης και άλλων και σκηνικά των Γιάννη Μόραλη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα και
Σπύρου Βασιλείου.
Ποια είναι όμως η δεύτερή μου απογοήτευση της ημέρας; Ψάχνοντας να φέρω
συνδέσμους μπήκα στη Wikipeadia όπου ανακάλυψα ότι το λήμμα «Μάνου Ραλλού»
μπορεί να αποτελέσει θαυμάσια αφετηρία φεμινιστικού μαθήματος. Διότι ποια είναι
η χορογράφος κατά την ελληνκή 'Βικιπαιδεία';
Ήταν κόρη του τάδε, σύζυγος του τάδε κι έκανε δυο γιους, τους τάδε.
Ο παππούς της ήταν ο τάδε, ο προπάππους της ο τάδε ενώ ο πατέρας της ήταν μπλα
μπλα και η αδελφή της δε παντρεύτηκε τον τάδε. Και μόνο αφού ενημερωθούμε για
όλους τους άνδρες του σογιού, κάτω κάτω έχει μια σειρά για «τη σχολή που φέρει το
όνομά της». Μετά κενό. Κι ακολουθεί αναφορά στον Κουν.
Δεν είναι σπάνιο, έτσι μάς περιγράφουν. Κι αν αμφιβάλλετε πείτε μου με το
χέρι στην καρδιά αν η Μάτση του «Ιούς, Μανιούς, Ίσως και Aqua
Marina» σάς είναι γνωστή ως η πρώτη Ελληνίδα σουρεαλίστρια ή
ως η πρώτη γυναίκα του Εμπειρίκου ο οποίος της έβγαλε και τις γνωστές αισθησιακές φωτογραφίες και εκείνη του έγραψε το «στον Ανδρέα»;
Φέρνω αποδεικτικά, συνδέσμους και τρια videos: Η Μάτση Χατζηλαζάρου διαβάζει, η Ραλλού Μάνου και η Κούλα Πράτσικα. Γιατί είναι λίγο ντροπή τέτοια άγνοια.
Φέρνω αποδεικτικά, συνδέσμους και τρια videos: Η Μάτση Χατζηλαζάρου διαβάζει, η Ραλλού Μάνου και η Κούλα Πράτσικα. Γιατί είναι λίγο ντροπή τέτοια άγνοια.
_________________________
Το εν λόγω: https://el.wikipedia.org/wiki/Ραλλού_Μάνου
Για τη Ραλλού Μάνου: el.metapedia.org/wiki/Ραλλού_Μάνου
_____________
Προσθέτω
Το σχόλιο ήρθε από την αγαπημένη blogger Αγγελική.
Η ταμπέλα σωστά είναι γραμμένη.
Η google φταίει για την αμορφωσιά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού δε σου είπε και για το θέατρο του Στράτου Δώρα είσαι τυχερή
Αχ Λύσιππε, τo Google σαν τουρίστας μπορεί να κάνει λάθη. Η κυρία δε δικαιολογείται..
Διαγραφή