Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Τίνος είσαι εσύ Μανού Ραλλούς και Ιούς, Μανιούς ;;



Για «πλατεία Μανού Ραλλούς» έγραψε μια κυρία και καθώς συνειρμικά ηχούσε εντός μου ένα «Ιούς, Μανιούς, ίσως και Aqua Marina» της Μάτσης Χατζηλαζάρου, για πολύ λίγο αναθάρρησε η καρδιά μου και είπα λες; Λες να δίνονται πια στίχοι για ονόματα δρόμων;
Σαν ενοχλητικός σχολαστικός ακροατής επανέλαβα, ρωτώντας: «Μανού Ραλλούς;;». Και η κυρία ευθύς αμέσως μου έφερε αποδεικτικά- το χάρτη Google όπου το λάθος επαναλαμβάνεται τρις
Δεν είμαι στην Αθήνα, αν είστε παρακαλώ επιβεβαιώστε μου ότι πρόκειται για λάθος λάθος του Google και αδαών περαστικών αλλά η ταμπέλα γράφει 'Ραλλούς Μάνου' ή έστω «Μάνου Ραλλούς» με το επίθετο μπροστά σα φαντάρος στο προσκλητήριο.

Δεν ήταν όμως μια η απογοήτευσή μου σήμερα. Διότι θέλοντας να το σχολιάσω, έψαξα κατά τη συνήθεια του blog, να δώσω και αποδείξεις ότι Ραλλού Μάνου είναι το όνομα της μεγάλης χορογράφου και ιδρύτριας του Ελληνικού Χοροδράματος που μου φαίνεται εξωφρενικά απίθανο να μην τη γνωρίζουν οι Αθηναίοι που περνούν από την «πλατεία» της πλάι στο Ζάππειο.
Η Ραλλού Μάνου γνωστή και από την επαγγελματική σχολή χορού με το όνομά της, γεννήθηκε το 1915 στην Αθήνα, σπούδασε κοντά στην Πράτσικα κι ύστερα στο Παρίσι και την Αμερική από όπου εισήγαγε στην Ελλάδα το σύστημα της Μάρθα Γκράχαμ, χορεύοντας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 1950 ίδρυσε τη σχολή της για χορευτές και δασκάλους χορού και δημιούργησε το «Ελληνικό Χορόδραμα» την πρώτη μη κρατική επαγγελματική ομάδας χορού, η οποία έδινε παραστάσεις στην Αθήνα με μουσική από τους πιο αξιόλογους συνθέτες, όπως οι Μάνος Χατζιδάκις, Μίκης Θεοδωράκης, Αργύρης Κουνάδης και άλλων και σκηνικά των Γιάννη Μόραλη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα και Σπύρου Βασιλείου.
 Σας δίνω σύνδεσμο για εργογραφία της κ.λ. και δουλειά της μπορείτε να δείτε και στο youtube.

Ποια είναι όμως η δεύτερή μου απογοήτευση της ημέρας; Ψάχνοντας να φέρω συνδέσμους μπήκα στη Wikipeadia  όπου ανακάλυψα ότι το λήμμα «Μάνου Ραλλού» μπορεί να αποτελέσει θαυμάσια αφετηρία φεμινιστικού μαθήματος. Διότι ποια είναι η χορογράφος κατά την ελληνκή 'Βικιπαιδεία';
Ήταν κόρη του τάδε, σύζυγος του τάδε κι έκανε δυο γιους, τους τάδε. Ο παππούς της ήταν ο τάδε, ο προπάππους της ο τάδε ενώ ο πατέρας της ήταν μπλα μπλα και η αδελφή της δε παντρεύτηκε τον τάδε. Και μόνο αφού ενημερωθούμε για όλους τους άνδρες του σογιού, κάτω κάτω έχει μια σειρά για «τη σχολή που φέρει το όνομά της». Μετά κενό. Κι ακολουθεί αναφορά στον Κουν.


Δεν είναι σπάνιο, έτσι μάς περιγράφουν. Κι αν αμφιβάλλετε πείτε μου με το χέρι στην καρδιά αν η Μάτση του «Ιούς, Μανιούς, Ίσως και Aqua Marina» σάς είναι γνωστή ως η πρώτη Ελληνίδα σουρεαλίστρια ή ως η πρώτη γυναίκα του Εμπειρίκου ο οποίος της έβγαλε και τις γνωστές αισθησιακές φωτογραφίες και εκείνη του έγραψε το «στον Ανδρέα»;

Φέρνω αποδεικτικά, συνδέσμους και τρια videos: Η Μάτση Χατζηλαζάρου διαβάζει, η Ραλλού Μάνου και η Κούλα Πράτσικα. Γιατί είναι λίγο ντροπή τέτοια άγνοια.

_________________________
Για τη Ραλλού Μάνου: el.metapedia.org/wiki/Ραλλού_Μάνου








_____________

Προσθέτω

Το σχόλιο ήρθε από την αγαπημένη blogger Αγγελική.
 Η ταμπέλα σωστά είναι γραμμένη.

2 σχόλια:

  1. Η google φταίει για την αμορφωσιά...
    Αφού δε σου είπε και για το θέατρο του Στράτου Δώρα είσαι τυχερή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Λύσιππε, τo Google σαν τουρίστας μπορεί να κάνει λάθη. Η κυρία δε δικαιολογείται..

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.