Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Τζον Μίλτον: ΣΟΝΕΤΟ XVI


                          ‎'Σα συλλογιέμαι πώς το φως μου έχει ξοδευτεί.." έγραψε όταν η ηλικία άρχισε να του στερεί το διάβασμα.. (Ναί, άλλα χρόνια) Ίσως δεν είστε στο mood γιά σονέτα του 17ου αιώνα αλλά μιά και ανήρτησα τη μετάφρασή μου (που παλιά είχε δημοσιευτεί στο περιοδικό Γραφή) σας πληροφορώ. 
Κάντε ένα κλικ στην πλαϊνή Σελίδα, εδώ
              και Enjoy! (όπως λένε στις Αμερικάνικες ταβέρνες).


Ο John Milton (1608-1674) πολιτικός και θρησκευτικός στοχαστής είναι παγκοσμίως γνωστός γιά το Paradise Lost μα και γιά πολλά σπουδαία Poemata. Τα σονέτα του είναι μεγάλη μου αγάπη και θα βρήτε μετάφραση εκείνου που έγραψε 'Γιά τη Νεκρή του Σύζυγο Κάθριν, που πεθανε το έτος MDCLVIII' στο βιβλίο μου 'Ονειρο Μέσα Σε Όνειρο'.

Διαβάστε:
Έργα και Ημέρες του στο www.christs.cam.ac.uk που φτιάχτηκε το 2008 γιά τα 400 χρόνια από τη γέννησή του.
                               (κι εμένα βέβαια..)
❧❧❧


Τρίτη 3 Μαΐου 2011

Οι Αρχιτέκτονες είναι οι σκηνογράφοι της ζωής μας: Το ερείπιο του Μον Παρνές



Υπάρχει μοντέρνα ελληνική αρχιτεκτονική; Αλήθεια δεν ξέρω.
Συνήθιζα να λέω πως μεγάλωσα στη Βηρυτό. Μιά βομβαρδισμένη πόλη, μιά Αθήνα που ζητούσε απεγνωσμένα να μην αγαπηθεί για να μην προδώσει.
Και δε μιλώ για προάστια και περίχωρα αλλά για το κέντρο-κέντρο τη Νεάπολη και το Κολωνάκι, κάτω από το Λυκαβηττό.
Τα παιδικά παιχνίδια στη Δεξαμενή, το απογευματινό περπάτημα προς τα μαθήματα στη Γαλλική Ακαδημία ή το μπαλέτο στην Ηρακλείτου, όλα είχαν κοινό ένα  σκηνικό ερήμωσης και τη απαλοιφή κάθε πρώτης ύλης ονείρων κι αναμνήσεων.
Έχουν τοπία οι πόλεις. Κι έχουν και soundrack. Σ΄εμάς ήταν η κατεδάφιση κάθε θέας και το ξερίζωμα κάθε δένδρου, κάθε γιασεμιού, κάθε φωλιάς των κοτσυφιών, των κοκκινολαίμηδων ή της κουκουβάγιας. Τη θέση του κελαϊδήσματος πήρε ο ήχος του κομπρεσέρ, μιά ηχητική υπόκρουση που κράτησε είκοσι χρόνια. Με χώμα κι ασβέστη  στα παπούτσια προσπερνούσα τα κούφια δόντια στους δρόμους που αγάπησα, και συνήθισα να μην κοιτώ ψηλά αλλά κάτω μη σκοντάψω σε σανίδες, σκαλωσιές και μπουλντοζάκια.
Κι ύστερα ήρθε η υστερία να προστατευτούν τα νεοκλασικά, η μανία για τα διατηρητέα και τα πράσινα μπαλκόνια. Πάλι καλά βέβαια.
Αλλά η Ιστορία δε σταματά στον Τσίλερ ή τα ελάχιστα νεομπαρόκ (σαν την 'Υπατία" που πρόσφατα ήρθε στη δημοσιότητα) όπως δεν αρχίζει με τα νεοκλασικά που πήραν τη θέση των τούρκικων της προεπαναστατικής Αθήνας. Παρά την εργολαβική σχέση της σύγχρονης Ελλάδας με την Αρχιτεκτονική υπήρξαν και κάποιοι που δεν υπολόγιζαν μόνο σε ορόφους και τετραγωνικά την ποιότητα των κατασκευών που παρήγγειλαν. Ίσως να μην ήταν αρκετά πολλοί, ίσως να μην ήταν αρκετά ελεύθεροι μα υπήρξαν και υπάρχουν κι είναι χαρακτηριστικό που πάλι αφήνει η Αθήνα να ρημάξουν τα έργα τους ώσπου να παλιώσουν και να σπανίσουν τόσο που πάλι κάποτε να διασωθούν ως αντίκες κι όχι ως σύγχρονα 'δοχεία ζωής' (όπως έλεγε ο πολυαγαπητός μου Άρης Κωνσταντινίδης).
Οι αρχιτέκτονες είναι οι σκηνογράφοι της ζωής μας κι οι πόλεις δεν είναι μουσεία. Οι πόλεις είναι ζωντανοί οργανισμοί που όπως εμείς ζουν σε παρόν που έφτιαξε το παρελθόν τους.
Δεν πρόκειται να δώσω εδώ λίστα σπουδαίων αρχιτεκτόνων ή κτιρίων. Θα ήταν ελλιπής άλλωστε ή τρελά και ανισόρροπα υποκειμενική. Αθηναία είμαι όχι ειδήμων.
Ως παράδειγμα, μόνο, δίνω το Καζίνο της Πάρνηθας, το μυθικό (με το δικό του κοσμικό χουντικό  τρόπο) μάρτυρα παλιότερης Αθηναϊκής ζωής που συνεχίζεται ως τις σημερνές νύχτες ίδια κι αλλιώτικη. Ένα κτίριο του Παύλου Μυλωνά που μπασταρδεμένο από προσθήκες και φτωχικές παρεμβάσεις πρόκειται να γκρεμιστεί. Γιά να ξαναχτιστεί, όπως κάνουμε εμείς εδώ με ό,τι κάτι μας θυμίζει.
από Andreas Angelidakis
Υπάρχουν άραγε ψυχαναλυτές λαών γιά να μας αναλύσουν και να μας σώσουν από την εμμονή κατεδάφισης των αναμνήσεων; Μέχρι να απαλλαγεί η Αθήνα από το αυτοκαταστροφικό της σύνδρομο άλλο δε μένει από το να διασώζουμε σε εικόνες και μελέτες ό,τι αυτοδικαίως μας ανήκει ως αναπόσπαστο ντεκόρ των παρελθόντων μας. http://daphnechronopoulou.blogspot.com/
_____________________________
Διαβάστε και δείτε
__________________________________________________

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Οσάμα Μπιν Λάντεν ο Σεΐχης των σύγχρονων Χασάσινς


    

                     
       

  Περί Ανάγνωσης

 ή
Επιστολές Προς Έναν Αναγνώστη
  ΣΤ'

......Tο λέει κι ο Mίλτον κι ο Σαίξπηρ, το λέει κι ο Σέλλεϋ τόσο ωραία στο «Mην κλαίτε για τον 'Aδωνι, έχει μόλις ξυπνήσει από της ζωής το όνειρο», το λένε με τον ένα ή άλλο τρόπο όλες οι θρησκείες. Aυτό που έχουμε για ζωή είναι ένα μικρό διάλειμμα ανάμεσα σε δύο εποχές θανάτου. Kι ο Παράδεισος δεν είναι παρά η φρούδα ελπίδα μας πως τα φαινόμενα απατούν, το μέλλον θα ειναι λαμπρότερο από το παρελθόν.
     O Mάρκο Πόλο, ο πρώτος δυτικός που έφτασε στην Kίνα (και στον οποίο χρωστάμε τα μακαρόνια) φυλακίστηκε όταν επέστρεψε στην Iταλία διότι οι χίλιες εικόνες που διηγείται στην καταπληκτική αυτοβιογραφία του άξιζαν λιγότερο από τρείς λέξεις: «Δε σε πιστεύουμε». Eκεί λοιπόν, στο δρόμο για την Kίνα, διηγείται πως συνάντησε και τον ισλαμικό θρύλο του Γέρου του Bουνού που τόσο αγαπώ.
     Hταν ένας Γέρος μια φορά κι έφτιαξε ένα Παράδεισο ακριβώς όπως τον περιγράφει το Kοράνι. Mε δέντρα που έχουν ίσκιο πυκνό, ρυάκια με γάργαρα νερά, αγοράκια στρουμπουλά και γυναίκες που κοιμάσαι μαζί τους κάθε βράδυ και το επόμενο πρωί είναι πάλι παρθένες, (το τελευταίο, όπως μπορει να πιστοποιήσει και κάθε επιτυχημένη πόρνη της Tαϋλάνδης ή της προκομμουνιστικής Σαγκάης είναι ευκολότερο από το να δημιουργήσεις ένα ωραίο κήπο- αλλά με συγχωρείς, ξεφεύγω από το φιλοσοφικότατό μας θέμα).
     Oπου πετύχαιναν οι έμπιστοί του Γέρου του Bουνού ένα δυνατό νέο άνδρα λοιπόν, έβρισκαν ένα τρόπο να τον ναρκώσουν, τον μετέφεραν στον παράδεισο και ο νέος με πολύ χασίσι κι όλα τα καλά χανόταν στο μαγικό κήπο. Aλλά για λίγο. Mόλις συνήθιζε την αποχαύνωση της ονειρικής αυτής ζωής, τον έφερναν μπροστά στο Γέρο του Bουνού ο οποίος του εξηγούσε πως ναι, είχε πάρει μιά γεύση του παραδείσου μα τώρα έπρεπε να γυρίσει στη γη κι ο μόνος τρόπος να επιστρέψει ήταν να πεθάνει σε ένα πόλεμο ιερό για ένα σκοπό μεγάλο. Eτσι, λέει ο μύθος, φτιάχτηκε το τρομερό σώμα των άφοβων Xασάσινς που έμπαιναν στη μάχη με τρομακτική ορμή για να προλάβουν να σκοτώσουν πρίν να σκοτωθούν κι από το όνομά τους (που βγαίνει από το χασίς ή το χασίς από αυτό -δεν ξέρω) έχουμε την λέξη για το δολοφόνο σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες.
     Ποιός που έχει διαβάσει το Mάρκο Πόλο δε θυμήθηκε τους Xασάσινς όταν είδε τον Mπιν Λάντεν με τη γενειάδα, το καλάσνικοφ και την αίγλη αμύθητου πλούτου, να καλεί με γλυκειά φωνή τους άγνωστους στρατιώτες του να ανταλλάξουν τον κόσμο αυτό με έναν καλύτερο αλλάζοντας τον κόσμο που εγκατέλειπαν; Δεν είναι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος πολιτικός που ακουμπάει σε παλιούς θρύλους για να γοητεύσει μα τι περίεργο που σ' εμας η εικόνα έγινε τρισδιάστατη όχι όταν ξαναδιαβάσαμε το Kοράνι ..............


Το ανωτέρω για το θάνατο του ζωντανού θρύλου, του πλουσιόπαιδου που πέταξε το κινητό και τις πέντε συζύγους κι αφιέρωσε τη ζωή  και την αμύθητη περιουσία του σε ένα ιδανικό, είναι απόσπασμα από την Επιστολή στ', από τα Περί Ανάγνωσης που έγραψα για το Περι-Γραφής .
    
    αλλά και
      'Ο στερνός θρίαμβος του Οσάμα' του Γιάννη Βαρουφάκη όπου εξηγεί πώς '..προκαλώντας την Δύση να βασανίσει, να σκοτώσει χωρίς δίκη, να παραβεί αρχέγονες τελετουργίες απόδοσης του νεκρού στους συγγενείς του (θυμάστε το επιχείρημα της Αντιγόνης;), να ζητωκραυγάζει τον θάνατο ενός μισητού αντιπάλου, ο Οσάμα Μπιν Λάντεν πέτυχε τον τελευταίο θρίαμβό του..' 


Για την Ιστορια.
 Τοτε που ο Independent ταυτιζε τον Οsama Bin Laden με την ειρηνη.


          _____________________________________________

Οσάμα "Ο Γέρος Του Βουνού"


     

Ακούγοντας, με το πρώτο φως, τον Πρόεδρο Ομπάμα να ανακοινώνει πως ο Σεΐχης που έψαχνε όλη η γη είναι νεκρός, αφιερώνω στη μνήμη του το τραγούδι που έγραψα γι αυτόν, Ιανουάριο του 2003.


Για το Γέρο του Βουνού, εμπνευστή των Χασάσινς και  evil genius του καιρού μας.

    
                                                  
                                        
           Ο ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
                           ἀφιερωμένο στούς Χασάσινς


Ὁ Γέρος τοῦ βουνοῦ
ὁ Γέρος τοῦ βουνοῦ
φτιάχνει πολεμιστές
φτιάχνει τούς ἥρωες.


Ὁ γέρος τοῦ βουνοῦ
χαμένος στόν καπνό
τόν ἄγριο πόλεμο
κάνει παράδεισο.


Στή μάχη ὅταν ὁρμοῦν
τό θάνατο ποθοῦν
γιατί ἐκεῖ, ἐκεῖ , ἐκεῖ ᾽ναι τά φλουριά,
πίστη, τιμή, ἱερά καί ἡ ἀγάπη τους.


Ὁ γάμος κι οἱ χαρές
μῦθος γι᾽ αὐτούς εἶν᾽ κι ὄνειρο
κι ἡ Πύλη μέ σπαθί καί πόνο θ᾽ ἀνοιχτεῖ
σέ τάφο μακρυνό στρατιώτη ἄγνωστου.


Ὁ Γέρος τοῦ βουνοῦ
μέ τόν καπνό ρουφᾶ
ἡρώων αἵματα
ὅραμα ὁ θάνατος.

              ☪
_________________________________________________
                    

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Ο 'Αγιος Σήφης, τα στεφάνια κι η Εργατική Πρωτομαγιά



Τα στεφάνια σήμερα σε πόρτες και τα μαλλιά μας έχουν διπλό συμβολισμό.  
Θυμόμαστε τη σφαγή του 1886 στο Σικάγο όταν με αφορμή μιά βόμβα ενός αγνώστου η αστυνομία  διέλυσε βιαιότατα τους εργάτες σ' εκείνη τη σπουδαία ιστορική απεργία που αίτημά της είχε το σημερινό κεκτημένο δικαίωμα του οκταώρου. Από το 1890 η Πρωτομαγιά έχει αναγνωριστεί ως παγκόσμια αργία και δικαίως έχει επονομαστεί Εργατική. Η πρόταση έγινε στο Παρίσι κι οι κυβερνήσεις, πρωτοστατούντος τού τότε Αμερικανού Προέδρου, την υιοθέτησαν για να αποφύγουν αναπόφευκτες διαδηλώσεις κι απεργίες εάν την κήρυσσαν παράνομη.   


Το 1955 η Καθολική Εκκλησία ακολούθησε αφιερώνοντας την Πρωτομαγιά στον Άγιο Ιωσήφ τον Εργάτη, που ως μαραγκός θεωρείται προστάτης εργατών, τεχνητών και μεταναστών.
 Η Χριστιανική Εκκλησία βέβαια, από την ίδρυσή της, πολύ έξυπνα υιοθετεί ως δικές της όλες τις δημοφιλείς επετείους και παραδόσεις όπως και τα φημισμένα ρωμαϊκά Floralia (Ανθεστήρια της Άνοιξης) που έχουν αντιστοιχία σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς.



Τα πρώτα λουλούδια που στόλισαν τον Τάφο του Άδωνι είναι το ξύπνημα της Γης, η επιστροφή της Περσεφόνης στον Πάνω Κόσμο κι η υπόσχεση ότι η Δήμητρα θα μάς ανταμείψει με ένα καρποφόρο καλοκαίρι που εν τέλει σημαίνει πως θα βγάλουμε και τον ερχόμενο, μακρινό ακόμα, χειμώνα.
Κέλτες ή Φινλανδοί ή Βαβυλώνιοι είχαν όλοι μιά Πρωτομαγιά των λουλουδιών, με τα στεφάνια αναπόσπαστο κομμάτι και στολίδι της.  


Μέχρι εδώ, στο νησάκι μου. 
Που μάνες και κόρες πλέκουν τα στεφάνια το πρωί και τα κρεμούν ψηλά-ψηλά όχι σε πόρτες αλλά σε μπαλκόνια. Γιατί το έθιμο θέλει ο άνδρας να φέρνει το στεφάνι στο κορίτσι του μα όχι να το πλέκει. Κλεμμένο είναι εδώ σ΄εμάς το στεφανάκι της αγάπης.
Κι όταν η κόρη το κρεμά στην πόρτα, η γειτονιά το συζητά ποιον αγαπά βλέποντας ποιο διαλέχτηκε από τα δώρα των επίδοξων μνηστήρων.
Εδώ τα φτιάχνουμε από αμάραντα, εκείνα τα γαλάζια που εσείς οι του καλοκαιριού τα βλέπετε ξερά σε άνυδρα μονοπάτια μα τώρα είναι σκούρα μωβ με πράσινο κοτσάνι. Βάση του στεφανιού μας είναι ο κύκλος από λυγαριά και τα στολίδια μαργαρίτες κίτρινες με τα μαγιάτικα τριαντάφυλλα (που σε άλλα blogs θα σας διδάξουν να τα φτιάξετε γλυκό).



Η γράφουσα συνήθως πριν το κρεμάσει από την πόρτα της το φοράει διάδημα, και στα συρτάρια είναι πολλές οι  φωτογραφίες  που τη δείχνουν με το ετήσιο στεφανάκι στα μαλλιά να γελά σε  σπίτα φίλων, παραλίες, εκδρομές ή κι εδώ πάνω, στον ψηλό μου βράχο. Δε θα ανοίξουμε συρτάρια όμως σήμερα. Ήρθατε στο ισόγειο (όπως ξέρετε) μα από τον κήπο δε θα μπούμε στο ονταδάκι όπως συνήθως, αλλά θα ανοίξω τη μικρή μου πόρτα προς τη γκαλερί με τα πορτραίτα των προγόνων από το Φαγιούμ, επειδή όλα έχουν μια συνέχεια κι από το σπόρο σκοταδιών έρχονται μάτια, χείλη και έθιμα σαν άνθη του Μαγιού που μάς ζεσταίνουν την καρδιά.

______________


Εικόνες
 Πορτραίτα του Φαγιούμ στη Βικελαία της Κρήτης και στο Βρετανικό Μουσείο

αριστερά : Cartier (αντίκαΚαρφίτσα με διαμάντια καιρουμπίνια)

Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Σιμόν Λε Μπαρόν- Πρόεδρος των Ελλήνων είναι μιά Γαλλίδα




H κυρία Σιμόν Λε Μπαρόν είναι η φίλη η αληθινή, η γιά τα δύσκολα. Ο άνθρωπος που δε χάνεται τάχα από διακριτικότητα όταν αρρωστήσουμε ή πτωχεύσουμε, ο άνθρωπος που όταν μας κοιτά στη δυστυχία μας εξακολουθεί να βλέπει σ' εμάς εκείνο που αγάπησε.
Γι αυτό μαζί με τη ακούραστη πανεπιστημιακή μελέτη της και το σπουδαίο blog της, συνδυάζοντας το αναλυτικό πνεύμα με τη μεγάλη καρδιά μάς έκανε ένα δώρο. Μιά επιστολή σ' εσάς, σ' εμένα, στους παππούδες ή τα ανίψια μας, σε όλους τους 'Ελληνες που άναυδα και μουδιασμένα έχουμε αφεθεί να μας κατσαδιάζουν πολιτικοί και τραπεζίτες ανακοινώνοντάς μας με τι μέτρα θα μας στρώσουν σα να ήμασταν άτακτα παιδιά άλλης εποχής.
       Στο ιστολόγιό της http://simone-le-baron.blogspot.com/ η φημισμένη ελληνόφιλη γλωσσολόγος παραθέτει (σε ελληνικά και γαλλικά) ένα "Ρεπορτάζ και συμπεράσματα πανεπιστημιακών" για το μνημόνιο και άλλα προσθέτοντας πως "εννοείται ότι τα καθεστωτικά ΜΜΕ δεν έχουν γράψει η μεταδώσει τίποτα" σχετικά.
       Επίσης, ως δώρο Πάσχα έχει και τη σπουδαία πολυαναρτημένη Επιστολή που έρχεται να μας στηρίξει όπως σε άλλους λαούς  κι άλλες ιστορικές στιγμές έκαναν (κατά πως  οφείλουν και ορίζει η θέση τους) πρόεδροι, πρωθυπουργοί και βασιλιάδες. Τέτοιους δεν έχουμε. Δυστυχώς. Λείπουν άραγε το θάρρος, η γνώση  ή τα μεγέθη; Δεν ξέρω.
       Ξέρω όμως πως έχουμε τη Σιμόν Λε Μπαρόν και με χαρά κι ανάσα σάς δίνω link  προς το σοφό, κομψό και μεγαλόκαρδο γράμμα της―που σαν κάλαντα το ταξιδέψαμε πόρτα-πόρτα στα blogs γι αυτό δεν αντιγράφω παρά γιά το κλικ σας : 

                                                         "Ευχαριστώ τους Έλληνες" 
                                           
    Και την ευχαριστώ κι εγώ: 
                 Επειδή η εκτίμηση κι όχι η τιμωρία μας κάνουν καλύτερους.
Επειδή υπάρχει πάντα και μιά καλή πλευρά.
Επειδή η αγάπη είναι ο διαυγέστερος καθρέφτης.
Επειδή παίρνουμε όταν δίνουμε.
Επειδή μοιραζόμαστε τα τσουρέκια μας.
Επειδή ανοίγουμε τα σπίτια και τα πορτοφόλια μας.
Επειδή είναι δικαίωμά μας να είμαστε γενναιόδωροι. 
Επειδή είναι δικαίωμά μας να είμαστε σπάταλοι.
Επειδή όποιοι κι αν είμαστε εμείς θα το διηγηθούμε.
Επειδή σοφά μας θυμίζει η κυρία Le Baron πως ο καθένας δικαιούται να μας μελετά αλλά εμείς γράφουμε την Ιστορία μας.
_________________________________________
Διαβάστε: Simone Le Baron το blog, την Επιστολή (Άναυδος)
                   και
 Ρεπορτάζ και Συμπέρασμα της Εκδήλωσης των Πανεπιστημιακών (μεταξύ άλλων και γιά την αντισυνταγματικότητα του μνημονίου και των τριών δανειακών συμβάσεων που το συνοδεύουν ).
       δικό μου: Απολογία (εδώ)
Δείτε: "Autoderision a la Grecque" όπου και παραφράζει το γνωστό Καζαντζακικό σε "Δεν ελπίζω τίποτε. Δεν περιμένω τίποτε. Είμαι Έλληνας".
___________________
26 Ιαν. 2012. Πέρασε καιρός από την Επιστολή που έγινε αιτία να γράψω αυτή την ανάρτηση.
Η Κυρία Λε Μπαρόν ζει στην Ελλάδα και ετοιμάζει ένα βιβλίο για το Νεο-φιλελληνισμό (δικός της όρος) και τον τρόπο ζωής των Ελλήνων ως πρόταση για τη νέα εποχή.
Προσθέτω άρθρο σχετικά (και ζωντανή συνέντευξή της)

Κυριακή 24 Απριλίου 2011

"εν τω βιβλίω τής ζωής του αρνίου.."


      ..... «οι  γεγραμμένοι ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου»
"Ιωάννη Αποκάλυψις 21.27 

Σωστά κι ωραία γιορτάζετε κι εύχομαι και του χρόνου.
Επειδή όμως η χαρά του ενός είναι ο πόνος του άλλου
πέφτει σ' εμένα να θρηνήσω τα αδικοχαμένα νιάτα
και την κακή τη μοίρα του αρνιού
τούτη τη μέρα της ετήσιας τελετουργικής σφαγής.
Ως χορτοφάγος σήμερα είμαι με το αρνί
κι όχι με την παράδοση.
Όμως δεν είναι ότι λέω μη φάτε.
Λέω μόνο:
'Ιδε ο αμνός θεού, βοσκού, κρεοπώλη ή ταβερνιάρη.
'Ιδε το πρόβατον επί σφαγήν.
'Ιδε
τρώγοντας, πίνοντας και ανταλλάσσοντας
Φιλί Αγάπης κι Αληθώς Ανέστη.
'Ιδε
μπροστά σου σε τραπέζι, τάβλα ή ταψί.
'Ιδε
ότι υπάρχει πάντα κι η άλλη όψη.
Κι ότι
εν τω βιβλίω της ζωής (του αρνίου)
το Πάσχα σου είναι  μιά αποφράδα μέρα

μιας ετήσιας τελετουργικής σφαγής.


__________________________________________________________________________________


Από 'Τα 40 Του Θανάτου' μου,  Εκδόσεις Γαβριηλίδη.

___________________
Σημειώσεις (μόνο για το ιστολόγιο):
..Ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ. ..'.(Κατά Ιωάννην

"οι  γεγραμμένοι ἐν τῷ βιβλίῳ τῆς ζωῆς τοῦ ἀρνίου.'" Ιωάννη Αποκάλυψις 21.27 

Τῇ ἐπαύριον πάλιν εἱστήκει ὁ Ἰωάννης καὶ ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ δύο, 36 καὶ ἐμβλέψας τῷ Ἰησοῦ περιπατοῦντι λέγει· Ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ. ...(Κατα Ιωάννη)

'.....ὡς πρόβατον ἐπὶ σφαγὴν ἤχθη καὶ ὡς ἀμνὸς ἐναντίον τοῦ κείροντος αὐτὸν ἄφωνος ...' (Ησαΐας)


Εικόνα:
'Agnus Dei', λάδι του Ισπανού Μπαρόκ καλλιτέχνη Francisco de Zurbarán c. 1635 (Prado, Μαδρίτη)
_____________________________________________________________

Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Ψάχνατε τον Αντίχριστο; Εδώ!


'Ο Μεφιστοφελής στο γραφείο τού Γκαίτε', Eugène Delacroix
Άγιες μέρες με ψαλμουδιές και παραδόσεις, νηστείες και σταυροκοπήματα ανάμεσα σε νέες φήμες γιά χρεωκοπία, όπως είναι το νέο μας έθιμο σε κάθε αργία.
Και μεταξύ αυτών λαβαίνω μιά σημαντική πληροφορία. Διεύθυνση του Δαβόλου.
Αναρωτηθήκατε πού βρίσκεται το επίγειο γραφείο τού Αντίχριστου και αν υπάρχει antichrist.com;
Αν έχετε Discovery θα έχετε πληροφορηθεί από διάφορους μελετητές πως ο Αντίχριστος, εκπρόσωπος της άλλης πλευράς έχει ήδη γεννηθεί αλλά πού είναι ως τώρα δεν το ξέραμε.
Σήμερα, όμως, Μεγάλη Παρασκευή, με χαρά σας περνώ τη μεγάλη είδηση.
Γράφετε 'Αντίχριστος.com' αλλά επειδή ξέρουμε γιά ποιού παιδί μιλάμε το γράφετε ανάποδα δηλαδή: www.tsirhcitna.com .
 Κάντε ένα κλικ και δείτε πώς κάνουν τις δουλειές στους ουρανούς. Δίχως σπατάλες και αντιπαλότητες και ανταγωνισμούς αντικρινών γραφείων. Διότι τόσο χώρο έχει το Βατικανό. Και βιβλιοθήκες με απόκρυφα και τα απαγορευμένα των αιώνων μαζί με τα χρυσά και τα νομίσματα που αγαπούν οι εκκλησίες κι οι ενθρονισμένοι.
Μιά προσευχή έκανε κι ο Έκπτωτος και φαίνεται ο καλός Θεός τού άνοιξε τις πόρτες και με το γραφείο και την ακολουθία του φιλοξενείται στο Βατικανό.
____________________________________

Τσεκάρετέ το:
Κλικ σε Πάπα, Βατικανό) : http://www.vatican.va/
Κλικ σε Αντίχριστο  (Βατικανό) :www.tsirhcitna.com
_____________________________________________________