Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Το Εγχειρίδιον του Κομματικού Εκπροσώπου (Ταχύρυθμη εκμάθηση))




Στις μέρες μας πολλοί τους πολιτικούς εμίσησαν μα ουδείς (απ' ό,τι βλέπω) την Πολιτική. Γεμίσαμε επίδοξους οι οποίοι προφανώς και δεν έχουν προεκλογική πείρα.

Το βερμπαλισμό των 'Κομμένων Κεφαλών', όπως ονόμαζε τα στελέχη του αντιστασιακού τότε Κόμματος, τον σχολίασε πολύ ο Τσίρκας στις 'Ακυβέρνητες Πολιτείες' του.
Από τότε όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν. Δε χρειάζεται να μελετάτε χρόνια, έχετε εμένα που αποφάσισα να βοηθήσω τους φιλόδοξους αναγνώστες μου να σταθούν επάξια σε κάθε συνέντευξη ή διαξιφισμό.
Ιδού και το εγχειρίδιο:



____Από το φίλο δημοσιογράφο Α.Μ., ο οποίος επίσης μου έστειλε και τον κάτωθι κατάλογο.
Διότι είπαμε, είμαστε λαός των άκρων. Για να διαλύσουμε τον δικομματισμό γίναμε κομματάκια. Κυριολεκτώ κι ιδού κι η απόδειξη [το 33 δεν το κατάλαβα, το  μεταφέρω ως έχει και παρακαλώ μη μου το εξηγήσετε]:

Αυτά είναι τα κόμματα που θα κατεβούν στις επερχόμενες εκλογές της 6ης Μαΐου και κατέθεσαν αίτημα συμμετοχής στον Άρειο Πάγο. Συνολικά είναι 36 και θα πέσουν στην εκλογική μάχη, στην πιο κρίσιμη, ισως, εκλογική διαδικασία στην ιστορία της Ελλαδας.
Δείτε τα:

 1) Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα (ΠΑ.ΣΟ.Κ.) (Ε. Βενιζέλος)
2) Νέα Δημοκρατία (Αντ. Σαμαράς),
3) Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (Α. Παπαρήγα),
       4) ΣΥΡΙΖΑ Ενωτικό Κοινωνικό Μέτωπο (Α. Τσίπρας),
5) Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός (ΛΑ.Ο.Σ.) (Γ. Καρατζαφέρης),
6) Δημοκρατική Συμμαχία (Ντόρα Μπακογιάννη),
7) Κοινωνική Συμφωνία (Λουκά Κατσέλη),
8) Ανεξάρτητοι Έλληνες (Πάνος Καμμένος),
9) Δημοκρατική Αριστερά ( Φωτ. Κουβέλης),
10)Δράση - Φιλελεύθερη Συμμαχία (συνασπισμός συνεργαζομένων κομμάτων) - (Σ. Μάνος και Γ. Βαλλιανάτος),
11) Οικολόγοι Πράσινοι (6μελής εκτελεστική επιτροπή),
12) Ένωση Κεντρώων (Β. Λεβέντης),
13) Κόμμα Φιλελευθέρων ( Κ. Καλλιγιάννης),
14) Λαϊκός Σύνδεσμος - Χρυσή Αυγή (Ν. Μιχαλολιάκος),
15) Δημοσθένης Βεργής - Έλληνες Οικολόγοι (Δ. Βεργής),
16) ΟΧΙ (συνασπισμός των συνεργαζόμενων κομμάτων Δημοκρατική Αναγέννηση και Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο (Σ. Παπαθεμελής - 3μελής διοικούσα επιτροπή),
17) Κίνημα Δεν Πληρώνω (Βασ. Παπαδόπουλος),
18) Κ.Ε.Α.Ν.- Κίνημα Εθνικής Αντίστασης (Ιπποκράτης Σαββούρας),
19) Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας (μαρξιστικό-λενινιστικό) - Μ.Λ. ΚΚΕ- Εκλογική Συνεργασία (συνασπισμός συνεργαζόμενων κομμάτων) - (4μελής διευθύνουσα επιτροπή),
20) Αντικαπιταλιστική Αριστερή Συνεργασία για την Ανατροπή (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.) - Μέτωπο της Αντικαπιταλιστικής Επαναστατικής Κουμμουνιστικής Αριστερός και της Ριζοσπαστικής Οικολογίας 21μελής κεντρική συντονιστική επιτροπή),
21) Οργάνωση Κομμουνιστών Διεθνιστών Ελλάδος- Ο.Κ.Δ.Ε. (3μελής διοικούσα επιτροπή),
22) Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα (ΕΕΚ Τροτσκιστές) (Σαμπετάι Μάτσας),
23) ΟΑΚΚΕ Οργάνωση για την Ανασυγκρότηση του ΚΚΕ (3μελής διοικούσα επιτροπή),
24) Σύνδεσμος Εθνικής Ενότητας (Ν. Αλικάκος),
25) Εθνική Ελπίδα (Γεώργ. Παπαδόπουλος - Γιαννιτσά),
26) Π.Α.Μ.Ε. στο Γ.Ε.Σ.Ε.ΕΠ. (Θεόδ. Κυρωγιάννης),
27) Κοινωνία Πολιτική Παράταξη συνεχιστών Καποδίστρια (Μιχ. Ηλιάδης),
28) Κόμμα Πειρατών Ελλάδας (Ι. Παναγόπουλος),
29) Φίλοι του Ανθρώπου (Κ. Σταμούλης),
30) Δημιουργία Ξανά ( Γλαύκος Τζήμερος),
31) Παναθηναϊκό Κίνημα - ΠΑΝ.ΚΙ.- ( Γεώργ. Μπέτσικας),
32) Αξιοπρέπεια (συνδυασμός ανεξάρτητων υποψηφίων) - (Παν. Θεοδωρόπουλος),
33) Ανεξάρτητη Ανανεωτική Αριστερά, Ανανεωτική Δεξιά, Ανανεωτικό ΠΑΣΟΚ, Ανανεωτική Νέα Δημοκρατία, Όχι στον Πόλεμο, Κόμμα Επιχείρηση Χαρίζω Οικόπεδα, Χαρίζω Χρέη, Σώζω Ζωές, Παναγροτικό Εργατικό Κίνημα Ελλάδος (ΠΑ.Ε.Κ.Ε.) (Μ. Τζαλαζίδης).
34) Δημοβούλιο Πολιτών - ('Αμεση) Δημοκρατία στην Πράξη (συνδυασμός ανεξάρτητων υποψηφίων) - ( Γ. Κόκκας),
35) Περιφερειακή Αστική Ανάπτυξη (Π.Α.Α.) - (Νικ. Κολίτσης, μεμονωμένος υποψήφιος) και
36) Τυραννοκτόνοι - Αθαν. Δασκαλόπουλος (μεμονωμένος υποψήφιος).

______________________________________________________________

Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Για μια Ελίζε ή Τερέζα σα σήμερα




Σα σήμερα ο Μπετόβεν έγραψε μια Μπαγκατέλα (μη γελάτε άχρηστοι των πίσω θρανίων)* για μια Ελίζε που μπορεί να λεγόταν και Τερέζα και από τότε ταλαιπωρεί πιάνα και δάχτυλα κι αυτιά στα Ωδεία απανταχού της γης.
Την έπαιζε φρικτά σ' έναν άλλο αιώνα κι η Μαντάμ, τότε που κάθε γιορτή και σχόλη ξεκούφαιναν τις γειτονιές για ώρες τα παιδικά δάχτυλα που σκαλώνουν ξανά και ξανά πάντοτε στην ίδια νότα· τότε, που 'κορίτσι από σπίτι' σήμαινε πιάνο-μπαλέτο-γαλλικά, από τα οποία συνήθως δε μάς έμεινε παρά η σωστή στάση σώματος (σα να έχουμε καταπιεί μπαστούνι) και η ικανότης να παραγγέλνουμε σε καλά εστιατόρια δίχως να ντραπεί ο συνοδός.
Μα αυτά, είπαμε, σε άλλους αιώνες. Γι αυτό και θέλησα να σάς  τα πω.

___________

*To Für Elise, Bagatelle No. 25 in A minor, γράφτηκε σα σήμερα το 1810 κι ανακαλύφθηκε 40 χρόνια αργότερα,  στα χαρτιά του μετά το θάνατο τού Μπετόβεν.
Και για την Ιστορία, θα σάς καθησυχάσω: η Μαντάμ νωρίς επέλεξε, ως ανεπίδεκτη, ότι η λέξη Μουσική τής πάει με -οι στο τέλος.

Τετάρτη 25 Απριλίου 2012

Άμα σε χαλάει μην το γίνεις



Δυσκόλεψε άσχημα η ζωή κάποιου φίλου λόγω του κακού χαρακτήρα του. Απότομος, στρυφνός, εριστικός, έτοιμος πάντα να εντοπίσει τα κουσούρια των δικών του.

―Διορθώσου λιγάκι, τον συμβούλεψα.
―Μα, αν αλλάξω... δε θα είμαι πια Εγώ, μού απάντησε ο ανισόρροπος.

Ε, μην είσαι φίλε, ή, (για να παραφράσω το γνωστό) αφού σε χαλάει μην το γίνεις, γίνε άλλο καλύτερο.


______________________________

Τρίτη 24 Απριλίου 2012

Συγγνώμη Έντομο, ποιο είστε;



Εδώ και λίγες μέρες γέμισαν οι νύχτες από αυτό το έντομο που όνομά του δε γνωρίζω.
Έρχεται και ενοχλεί το φως μου καθώς διαβάζω κι επειδή  είμαι από τους ανθρώπους που δεν τρομάζουν με τα έντομα ―μάλιστα κάποτε απέλυσα κοπέλα που αγνόησε εντολές και συνελήφθη να κυνηγά μια μεγάλη αράχνη για να την πατήσει― προσπάθησα να φυλακίσω απαλά ένα στις χούφτες μου για να το βγάλω έξω από την πόρτα. Προσέχοντας αγγίζοντας τα να μην πληγώσωτα λεπτεπίλεπτα φτερά του έκανα χώρο ανάμεσα στα χέρια μου.
Κι αυτό; Με τσίμπησε. Μ΄ένα λεπτό μακρύ κεντρί (σαν σαρανταποδαρούσας) προκάλεσε ένα σουβλερό απότομο πόνο ακριβώς στο κέντρο της παλάμης. Κι όταν το ελευθέρωσα το δέρμα κοκκίνισε κι άρχισε να φουσκώνει το σημείο ακριβώς που θα σημάδευε καρφί της σταύρωσης σα στίγμα των χριστιανών.
Τύπος των ήλων στην αμαρτωλή; Η Φύση που (όπως έγραφα στο τελευταίο μου βιβλίο) μάς μισεί και εκδικείται;
Δείτε το έντομο κι αν ξέρετε πείτε μου το όνομά του. Δεν καταφέρνει να μου προκαλέσει φόβο  για τα άλλα έντομα ή αράχνες (η Αράχνη ελπίζω το γνωρίζετε πως δεν είναι έντομο). Θα συνεχίσω να μεταφέρω απαλά αραχνάκια, μαρμάγκες, ταραντούλες· θα συνεχίσω να υμνώ τη φαντασμένη Αράχνη που τιμωρήθηκε επειδή καυχήθηκε πως ύφαινε καλύτερα από την Αθηνά.
Και επί τη ευκαιρία θα σας αφιερώσω μία Ταραντέλα. Χορό παλιό από τότε που η Εκκλησία απαγόρευε τις διασκεδάσεις και ο λαός στην Ιταλία είτε από κέφια είτε για να ζεσταθεί παρίστανε, όταν τον έπιαναν παπάδες να χορεύει, πως όχι δεν ήταν χορός, μόνο μιά ταραντούλα είδαν και χοροπηδούσαν για να την αποτινάξουν ή να τηντρομάξουν.
Enjoy:
(και αν γνωρίζετε το αχάριστο ετούτο πράγμα παρακαλώ πείτε μου το όνομά του)

Σάββατο 21 Απριλίου 2012

Στα πανηγύρια τα Jolly Boys φέρνουν Big Bamboo




Σ' ένα πανηγύρι ρώτησαν μιά  ηλικιωμένη Μυκονιάτισα, αν την πειράζει που ο άνδρας της κυνηγάει τις μικρές.

Και τα σκυλιά κυνηγούνε τα αυτοκίνητα', απάντησε. Κι' άμα τα πιάσουν τι θα τα κάμουνε μάτια μ';

Σχετικό συνειρμικά το, από άλλα παραθαλάσσια πανηγύρια, των λατρευτών μου Jolly Boys*.




εικόνα
Ο καλαμιώνας και το αλωνάκι τής Μαντάμ ___
________* Η μουσική αυτή της Καραϊβικής λέγεται Mento. Το ξεκαθαρίζω διότι η Μαντάμ απεχθάνεται τα latin (και την ατμόσφαιρα tequilaaaa-ξεφτίλαααα) και παρακαλεί να μην τής αφιερωθούν πουθενά και ποτέ λατινοτέτοια αν τη δείτε να απολαμβάνει τα τεκιλάκια της.
_________________

Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

Τι είπαμε πως είναι μια γυναίκα που...



Μικρό Λεξικό του Φαλλοκράτη


'Ενα αγοράκι ντυμένο με μεγαλίστικα ρούχα: αντράκι

'Ενα κοριτσάκι ντυμένο με μεγαλίστικα ρούχα: Πουτανάκι



'Ενας άντρας με πολλές γυναίκες: γόης

Μια γυναίκα με πολλούς άντρες: Πουτάνα


'Ενας άντρας με πολλούς παράλληλους δεσμούςμπερμπάντης
Μια γυναίκα με πολλούς παράλληλους δεσμούς: Πουτάνα.



'Ενας φτωχός άντρας που παντρεύεται  πλούσια: φιλόδοξος
Μια φτωχή γυναίκα που παντρεύεται  πλούσιο: Πουτάνα


'Ενας άντρας που απατάει τη γυναίκα του: άντρας

Μια γυναίκα που απατάει τον άντρα της: Πουτάνα.



'Ενας άντρας που εγκαταλείπει την οικογένειά του: εν διαστάσει
Μια γυναίκα που εγκαταλείπει την οικογένεια της: Πουτάνα


 
'Ενας κοινός άντρας: ένας αδιάφορος άντρας

Μια κοινή γυναίκα: Πουτάνα


Ενας εύκολος άντρας: ένας βολικός άνθρωπος

Μια εύκολη γυναίκα: Πουτάνα.



Ενας άντρας με προστάτη: άρρωστος

Μια γυναίκα με προστάτη: Πουτάνα 



Αγόρι του δρόμου=Αλάνι Κορίτσι του δρόμου=ΠΟΥΤΑΝΑ Αντρας μασέρ=Φυσικοθεραπευτής Γυναίκα μασέζ=ΠΟΥΤΑΝΑ.



Σχόλιο ου Μιχαλη Πιτσιλιδη από την εφημερίδα, Καθημερινή.
Δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά υπάρχει κλάδος της γλωσσολογίας με τον τίτλο φεμινιστική γλωσσολογία (femi-nistische Linguistik). Ο επιστημονικός αυτός κλάδος εξετάζει, γενικώς ειπείν, τις σχέσεις ανάμεσα στο φύλο και τη γλώσσα, για να ανακαλύψει βεβαίως ότι και η γλώσσα έχει φύλο, και μάλιστα αρσενικό! Θα δούμε παρακάτω παραδείγματα της «αρσενικής» γλώσσας, αφού πρώτα σημειώσουμε ότι έχουν υπάρξει στην ιστορία της επιστήμης σημαντικοί γλωσσολόγοι, οι οποίοι κατέληξαν σε αφοπλιστικού μισογυνισμού «επιστημονικά» πορίσματα. Για παράδειγμα, ο Edward Sapir (1884-1939), σπουδαίος και διάσημος Αμερικανός γλωσσολόγος, μελετώντας ως παράδειγμα τη γλώσσα nootka, κατέταξε την ομιλία των γυναικών στους... ανώμαλους τύπους ομιλίας που εμφανίζονται σε «χοντρούς, νάνους, καμπούρηδες, κουτσούς, μωρά και γυναίκες»!Στη γλώσσα μας, έχουμε αρσενικό και θηλυκό γένος, τόσο γραμματικό όσο και φυσικό. Η διάκριση του γένους γίνεται είτε με λεξιλογικό τρόπο (πατέρας-μητέρα), είτε με τις καταλήξεις (κομμωτής-κομμώτρια), είτε με το άρθρο (ο/η γιατρός). Βέβαια, η σχέση ανάμεσα στο φυσικό και στο γραμματικό γένος είναι εν πολλοίς αυθαίρετη: το φεγγάρι είναι ουδέτερο στην ελληνική γλώσσα, αρσενικό στη γερμανική (der Mond), θηλυκό στη γαλλική (la lune) κ.ο.κ. Ομως, από την άλλη πλευρά, μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι η γη είναι θηλυκού γένους σχεδόν σε όλες τις ινδοευρωπαϊκές γλώσσες, αφού συμβολίζει πάντα τη Μητέρα Γη, η οποία γεννά και παράγει. Ωστόσο, ο ήλιος είναι σχεδόν πάντα αρσενικού γένους...Ας ρίξουμε, όμως, μερικές ματιές σε γλωσσικά σημάδια που υποδηλώνουν υπεροχή του αρσενικού, από την καθημερινή χρήση της γλώσσας. Ζώα δυνατά και επιβλητικά είναι συχνότερα αρσενικού γένους (ο λέων, ο ελέφαντας, ο καρχαρίας, ο αετός, ο βόας), ενώ τα πιο μικρά και θεωρούμενα απεχθή, πονηρά ή μοχθηρά είναι συχνότερα θηλυκά (η αλεπού, η ύαινα, η σουπιά, η αράχνη, η κατσαρίδα, η οχιά). Αρσενικοί, επίσης, είναι οι περισσότεροι ισχυροί άνεμοι (βοριάς, νοτιάς, σιρόκος) αλλά και οι ποταμοί (Αλιάκμονας, Πηνειός, Αξιός, Αχελώος), ενώ τα δέντρα που γεννούν καρπούς είναι συνήθως θηλυκά (λεμονιά, πορτοκαλιά) όπως και τα περισσότερα λουλούδια. Ως «σκύλος» προσδιορίζεται ο σκληρός, εργατικός άντρας, ενώ η «σκύλα» αποτελεί βρισιά για κάθε γυναίκα.Πολλά επαγγέλματα θεωρούνται εκ φύσεως αρσενικά κι επομένως υπάρχουν μεγάλες γλωσσικές δυσκολίες στον προσδιορισμό τους, όταν ασκούνται από γυναίκες. Ετσι, ενώ λέμε πλέον η γιατρίνα, η δικαστίνα, η βουλευτίνα, η στρατιωτίνα, ακόμα δεν έχουν ωριμάσει γλωσσικά η φιλολογίνα, η υπαλληλίνα, η πιλοτίνα και πάρα πολλά άλλα. Θα χρειαστεί ακόμα χρόνος για να καταλήξει η γλωσσική ζύμωση σε μία από τις μορφές: η συγγραφέας, η συγγράφισσα (πρόταση Κριαρά), η συγγραφέας, η συγγραφίνα. Προς το παρόν, τα τρία τελευταία μάς φαίνονται αστεία ή γλωσσικοί βαρβαρισμοί.Λεξιλογικά, τώρα, έχουμε πολλά και εντυπωσιακά παραδείγματα όπου γυναίκες… δεν υπάρχουν. Π.χ. λέγοντας «όλοι οι Ελληνες είναι στο πλευρό σας» εννοούμε τους Ελληνες και τις Ελληνίδες, ομολογώντας ότι είναι περιττή η ρητή αναφορά -με το θηλυκό γένος- στις γυναίκες. Τη διάκριση κάνουν μόνον οι πολιτικοί, στις δημόσιες ομιλίες τους, για ψηφοθηρικούς λόγους. Ενα πλοίο βυθίζεται πάντα «αύτανδρο», έστω κι αν οι μισοί επιβάτες είναι γυναίκες. Μια δημόσια υπηρεσία «επανδρώνεται» ακόμα κι όταν προσλαμβάνει γυναίκες. Εξ άλλου, μια εφεύρεση, μια ιδέα ή μια θεωρία, έχουν πάντα «πατρότητα», έστω κι αν προέρχονται από γυναίκα, ενώ στα πανεπιστήμια «οι φοιτητές αγωνίζονται...» ωσάν οι φοιτήτριες να έχουν εξαφανιστεί. Οταν χτυπά το τηλέφωνο ρωτάμε «ποιος είναι στο τηλέφωνο;» είτε είναι άντρας είτε γυναίκα. Αν ρωτήσουμε «ποια είναι στο τηλέφωνο;» υπονοείται ότι γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι είναι γυναίκα, διαφορετικά ελλοχεύει η παρεξήγηση. Λέμε «ο Γιάννης και η Αννα ήταν πολύ ευτυχισμένοι» και ποτέ «ο Γιάννης και η Αννα ήταν πολύ ευτυχισμένες» γιατί το δεύτερο είναι επιβαρυντικό για τον Γιάννη.Μελετώντας διάφορα ζεύγη λέξεων (με εξαίρεση το «κυρίες και κύριοι»), διαπιστώνουμε ότι πάντα προηγείται το αρσενικό: Αδάμ-Εύα, γιος-κόρη, αδελφός-αδελφή, ως ισχυρότερο και σημαντικότερο. Πράγματι στα ζεύγη αντιθέτων συνηθίζουμε να βάζουμε πρώτο το θετικό: φως-σκοτάδι, πλούσιος-φτωχός, άσπρο-μαύρο. Οταν ο σύζυγος πεθάνει η σύζυγος ονομάζεται «Χ, χήρα του Ψ» ενώ, στην αντίθετη περίπτωση, βεβαίως δεν λέμε «ο Χ, χήρος της Ψ».
Τα παραπάνω δεν συνιστούν βεβαίως κάποιας μορφής ιδιαιτερότητα της ελληνικής γλώσσας. Οπως προκύπτει από ένα πρόσφατο, μνημειώδες έργο (Hellinger, M. & Bussmann, H. Gender across Languages. Amsterdam: John Benjamins 2001-2003), τα δεδομένα από 30 γλώσσες αποκαλύπτουν ότι σε όλες η γυναικεία παρουσία δεν βαραίνει όσο η αντρική. Η γυναίκα προσδιορίζεται από την οπτική γωνία του άντρα και σε σχέση με αυτόν, ενώ, παράλληλα, οι γυναικείες ιδιότητες και δραστηριότητες προβάλλονται συνήθως ως κατώτερες των αντρικών.
____________________________________________________
Παλιότερο μα  δυστυχώς αξεπέραστο.

Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Αγάπη, πάλι


Το λαμπραντόρ που έμεινε στη λεωφόρο για να μην αφήσει το νεκρό φίλο του. Το βιντεοσκόπησαν περαστικοί στο Λος Άντζελες.
16 Απριλίου 2012



Μου θύμισε πριν δυο χρόνια, όταν συνέβη ίδιο ατύχημα και το γερό σκυλί ρίσκαρε να πλησιάσει και τελικά να σώσει τον πληγωμένο φίλο του. Τον μετέφερε παρά τα διερχόμενα αυτοκίνητα για να μην ξαναχτυπηθεί, πιάνοντάς τον όχι με δόντια αλλά  απαλά με τα πόδια . 



_____________________________________________

Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Δημήτρης Μητροπάνος, RIP ― με μια ταπεινή ανάμνηση




Σε έναν άλλο αιώνα σε ένα ταξί η Μαντάμ, με μιά νεκρή πια φίλη, όδευε προς την καθημερινή της παρανομία όταν άκουσε για πρώτη φορά αυτό το τραγούδι.
Ο νοών νοείτω, παραπάνω δε θα πω.
Μόνο, ένα Καλό Ταξίδι στο μοναδικό τραγουδιστή που, όπως κι η Μπέλλου, τον τηλεφωνικό κατάλογο να τραγουδούσε θα του έδινε νόημα. Διότι θέλει άλλα βάθη Τέχνη, θέλει βουτιές σε πόνο ανείπωτο κι ατομικό ώστε να αναδυθεί το ένα και να αγγίξει όλους. Μα, είπαμε, ο νοών νοείτω.

RIP 
Δημήτρης Μητροπάνος


___________________________

Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Επιχείρηση Κάνναβη: από 20 Απριλίου




Μήνυμα των Anonymous ανακοινώνει πως στις 20 Απριλίου ξεκινά η (#opcannabis), παγκόσμια προσπάθεια ενημέρωσης για την Κάνναβη, αντίστασης στην παραπληροφόρηση και απαίτησης Αποποινικοποίησης.

«..Το να λες ότι η κάνναβη είναι  επικίνδυνο 'ναρκωτικό' και δεν είναι φάρμακο ΔΕΝ είναι ευγενές ψέμα… είναι σκέτο ψέμα!
WE ARE ANONYMOUS
WE ARE A LEGION for legalization
WE DO NOT FORGIVE the crimes of the War on Drugs.
WE DO NOT FORGET our brothers + sisters locked up because of it.
EXPECT US.»



Για ολόκληρη την προκήρυξη με εξηγήσεις και προτάσεις και video δείτε εδώ στο τέλος της Σελίδας μου με νέα/ πληροφορίες των Anonymous.




Ιδού ένα video που μιλά για τις νέες ανακαλύψης για την αναμφισβήτητη πια φαρμακευτική αξία, αφού συνταγογραφείται η μαριχουάνα (στις ΗΠΑ αλλά και σε Ευρωπαϊκές χώρες) για ασθένειες σοβαρότατες.  
Χαρείτε το 
(διότι κι αν περιφρονείτε τη μαστούρα, μπορεί να έρθει η ώρα που θα σάς χρειαστεί)


___________________

Παρασκευή 13 Απριλίου 2012

Απεργία; 'κι αυτός δικός μου, που βόσκει το κοπάδι του στα κρίνα'







Δεν ειρωνεύομαι τη ζημιά στον πασχαλινό τουρισμό από τις απεργίες. Είπαμε, τα πολιτικά δεν είναι το forte αυτού του blog.
Αν είχα ένα φορτηγό με λαχανικά σε ένα λιμάνι μάλλον θα θύμωνα πολύ. Αυτό που έχω όμως είναι θέα με παραγγεριές κι αρνάκια νεογέννητα.
Και αν το δούμε αλλιώς εκτός των συνδικαλιστών (που δεν κατέχω), κάποιος κάτι κέρδισε. Τα αιγοπρόβατα πρώτα κι ύστερα εγώ που θυμήθηκα πάλι το περίεργο εκείνο Τραγούδι το ποιμενικό κι ερωτικό ― το μόνο κείμενο της Βίβλου (λένε αυτοί που ξέρουν) που δε διαβάζεται ποτέ σε Εκκλησία.
Το Άσμα Ασμάτων. Που το έχουμε στην έξοχη των Ο'  (των 'Εβδομήκοντα σοφών που ήταν εξηντα εννιά) μα για τους μη δυνάμενους υπάρχει και σε μιά επίσης εξαιρετική 'μεταγραφή' Σεφέρη που σάς συστήνω ανεπιφύλακτα κι είναι τόσο καλή που κάνει την του Ελύτη περιττή. Σάς κούρασα;
Εκεί λοιπόν (για να σάς ξεκουράσω) όταν ρωτούν οι φύλακες 'Ποιος είναι ο αγαπημένος σου' η Κόρη απαντά 'αυτός που βόσκει το κοπάδι του στα κρίνα'. Κι εκείνος, ο βοσκός, λέει ότι τα δόντια της αγαπημένης του είναι άσπρες προβατίνες και τα μαλλιά της σα κοπάδι μαύρα γίδια 'που ροβολούν στο Γαλαάδ'. 

'Ολη καλή ει πλησίον μου, και μώμος ουκ έστιν εν σοί' της λέει ο Άνδρας.
Κι η Κόρη:
'Εγώ είμαι του αγαπημένου μου κι αυτός δικός μου
που βόσκει το κοπάδι του στα κρίνα'

Σ΄αυτό θα μείνω― άλλα απόψε δε θα πω, μονάχα σάς το εύχομαι να το έχετε κοντά σας γιατί πολύ λυπήθηκα που μόνο συνταγές μαγειρικής βγάζει το google όταν ψάχνουμε αρνάκια και κατσίκια.

_________
 Του Χατζηδάκι: "Κραταιά ως θάνατος αγάπη'
Φλέρυ Νταντωνάκη και Δημήτρης Ψαριανός

.....Βάλε με σφραγίδα στην καρδία σου
σα σφραγίδα στο βραχίονά σου
γιατί είναι δυνατή σα  θάνατος η αγάπη
σκληρός σαν άδης ο πόθος... 


__________
Του Σεφέρη στα βιβλιοπωλεία.
Του Χατζιδάκι στο Μεγάλο Ερωτικό.
_____________________________

Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

Pietà της Αποκαθήλωσης―'A real protester's true nudity..'



Πενθούμε το θάνατο του νεαρού επαναστάτη;
'A real protestor's true nudity..' της Ranah Tamer'








_________
credits και ©

Η σύγχρονη (κι αιώνια) Pietà είναι φωτογραφία
της εικαστικού © Ranah Tamer, 
(14 Φεβρουαρίου στην Cairo, Al Qahirah).
Δεξιά, για όποιον δεν κατάλαβε, η πρώτη κλασική  Pietà του Μιχαήλ Άγγελου (1498–1499, Βατικανό).
.



_________________________________________
Αριστούργημα επίσης Η Ζωγή Εν Τάφω από την εξαίσια Fairuz


____________________________________________________________