Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Τρεις φίλοι και μια κηδεία― στη δική μου Αθήνα



Σα να μίκρυνε η Αθήνα, από την Πέμπτη που ήρθα τυχαίνει να συναντώ παλιούς φίλους που, ενώ δεν έχουμε πάψει να κινούμαστε  στον ίδιο γαλαξία, είχαμε πολλά χρόνια να ειδωθούμε από κοντά. Εμφανίζονται ως δια μαγείας όπως η φίλη που προχθές ερχόταν αμέριμνη προς το τραπέζι μου στην πλατεία Εξαρχείων  σα να είχαμε ραντεβού. 
― "Θέκλα!" είπα και σηκώθηκα και χρειάστηκε λίγα δευτερόλεπτα για να με συνειδητοποιήσει πριν εκτιναχθούμε σε μεγάλη κρίση χαράς και τρυφερότητας με  τις αναμνήσεις σκόρπιες και ανάκατες ατάκτως ερριμένες στη σκηνή του νου σα cartes postales διαφόρων  μισοξεχασμένων ταξιδιών. 
Τα ίδια και μια μέρα πριν, που συνάντησα την Παρθενόπη [μη γελάτε εσείς στο τελευταίο θρανίο] Μπουζούρη, καλή φίλη ηθοποιό που σχεδίασε να μου φέρει δώρο από τα πολύ παλιά την πολυαγαπημένη μου και πολυταλαντούχα Άντζελα Μπρούσκου η οποία επίσης μού έφερε δωράκι έκπληξη ― και τι έκπληξη!― το σκηνοθέτη και συνάδελφο συγγραφέα Παναγιώτη Ευαγγελίδη. Γύρω από το μεγάλο τραπέζι τού Tranzistor στο Μοναστηράκι έρεε η κουβέντα σα να μη σταμάτησε ποτέ και η χροιά των φωνών τους με μάγευε σα μουσικό κομμάτι ταυτισμένο με τόπους και έρωτες που ξεχάστηκαν αλλά δεν έσβησαν και αναβλύζοντας μας γυρνούν σε ένα νβυθό ολοζώντανο και πλούσιο.
Όλα είναι έντονα σε τούτο μου το ταξίδι που το έκανα για να δω έναν ασθενή μα παρά λίγο να το αναβάλλω λόγω της κηδείας της θείας του Κυρίου Kastell τον οποίο εκπροσώπησα ευχαρίστως διότι ήταν εξαιρετική κυρία και μας εξέπληξε πολύ περισσότερο από τη Λαίδη Θάτσερ (με την οποία συνταξιδεύει τώρα και, καθώς ήταν polyglot Αιγυπτιώτισα και πολύ καλλιεργημένη, σίγουρα της εκφράζει ευγενικά μεν, απολύτως δε, τις παλιές αντιρρήσεις.
Η έκπληξη που μας έκανε η Θεία δεν είναι του παρόντος όμως, κυρίως επειδή στο δικό μου παρόν πήγε 9.00 το πρωί (ναι, έγραφα, είναι αδύνατον να κοιμηθώ, δεν προλαβαίνω), το Τρίτο Πρόγραμμα από τα Νοτούρνα έχει περάσει στο Ροσσίνι και το πόδι μου χοροπηδά μαζί με την 'Ιταλίδα στο Αλγέρι' κι ακούω μελωδικά σφυρίγματα από τα ηχεία πίσω από τον καναπέ σα να έπλεα σε γόνδολα ή σε φελούκα.
Σας είπα δε θα κοιμηθώ, θα ετοιμαστώ να κάνω κάποια απαραίτητα και θα ξεκουραστώ μετά, διότι το βράδυ παίζεται το έργο του φίλου που ξανασυνάντησα και θα βρεθούμε πάλι όλοι εκεί (και άλλοι ακόμα) κι έχω μεγάλο ενθουσιασμό διότι τα χρόνια που ήμασταν όλοι μαζί διάβαζα τα βιβλία τα δικά του και τς μεταφράσεις του (που μάλλον τις διαβάσατε κι εσείς αν αγαπάτε την Ιαπωνική Λογοτεχνία δίχως να ομιλείτε την ιαπωνική).
Πριν φύγω όμως θέλω να σας πω κάτι ακόμα (το 'κάτι' μου αυτό είναι πληθυντικός). Συνέπεσε να αναφέρω τις δουλειές των φίλων μου μα δεν πρόκειται για διαφήμιση ή πονηρό product placement σαν εκείνο που έκανε διάσημη τη Lady Gaga. Πιστεύω όλα όσα σας λέω και όπως ξέρετε είμαι φανατική του καθαρού blogging, δηλαδή κατά της διαφήμισης κομμάτων και προϊόντων από το δικό μας μέσον που, το έχω ξαναπεί, αποτελεί μια όαση ελευθερίας στον όλο και πιο δέσμιο κόσμο του Λόγου.
Και τώρα που το ξεκαθάρισα ότι δεν παραβαίνω τον κανόνα μου μπορώ να παραβώ έναν άλλο ιερό στο δεύτερο 'κάτι' μου και να αναφέρω την παράσταση του Θεάτρου Τέχνης που είδα την Κυριακή και μου άρεσε πολύ: 'Δέρμα στις Φλόγες' του, άγνωστού μου ως τώρα, Καταλανού Γκιλιέμ Κλούα.  Τέσσερα πρόσωπα σε δυό σπαρακτικές ιστορίες που εξελίσσονται συγ-χώρως, δηλαδή ταυτόχρονα επί σκηνής, κάποτε και με ίδιο διάλογο μα διαδοχικά στο χρόνο έτσι ώστε στο τέλος αλληλοσυμπληρώνουν τα κενά του μύθου. Αυτά περί της δομής που είναι ενδιαφέρουσα μα το ίδιο σημαντική είναι η ιστορία που εκτυλίσσεται με θέμα μια πάνω-κάτω γνωστή σε όλους μας υπόθεση με τα διλήμματα της. Θυμάστε μάλλον τη φωτογραφία με το κοριτσάκι που έτρεχε γυμνό και κυνηγημένο από τις φλόγες στο Βιετνάμ. Ίσως θυμάστε πως πρόσφατα ανακινήθηκε το ηθικό ζήτημα ορίων του επιτυχημένου ρεπορτάζ καθώς ο φωτογράφος πλούτισε τόσο με τη μια αυτή φωτογραφία που δε χρειάστηκε να ξανακινδυνεύσει για άλλη, ενώ το κοριτσάκι*; Το κοριτσάκι άραγε τι απέγινε; Αυτό διερευνά το έργο που θα παίζεται ως την Κυριακή και (παρά τον κανόνα μου) αν προλαβαίνετε σάς το συστήνω ανεπιφύλακτα.
_________________________________________________________


*Η εννιάχρονη Kim Phuc επέζησε παρά τα εγκαύματα στο 35% του σώματός της. Ίσως η φωτογραφία να της έσωσε τη ζωή. Το φλεγόμενο ναπάλμ ερρίφθη (8 Ιουνίου 1972) από Νοτιοβιετναμέζους σε νοτιοβιετναμέζικο χωριό αμάχων. Το 'Napalm Girl" του Nick Ut, όποιος το δει δεν το ξεχνά και 40 χρόνια μετά παραμένει ζωντανό στην παγκόσμια συνείδηση. Για πιο πολλά: Associated Press.

credits 
Η εικόνα: 'Εμείς', λάδι σε καμβά της Άντζελας Μπρούσκου: Παναγιώτης Ευαγγελίδης διαβάζει, Κύριος Kastell σχεδιάζει τη Μαντάμ που γράφει στο ημερολόγιό της μπροστά στο τζάκι πλάι στις μπογιές της Άντζελας που τους ζωγραφίζει. Κάτω δεξιά στο χαλί αντί υπογραφής η λέξη 'Εμείς' και ημερομηνία. Πλάτανος Αχαΐας ένα χειμώνα που οι δυό φίλοι μάς είχαν συμπαρασταθεί σε μια από τις δύσκολες στιγμές.
Το έργο στο γραφείο μου στην Αθήνα.

Οι φίλοι σήμερα:
 Η Θέκλα Τσελεπή DJ φημισμένη για τη γνώση και το καλό της γούστο.  Η εκπομπή της (με συνεργάτη πάντα το Δημήτρη Πουλικάκο) τις Δευτέρες 10.00 μμ:  Ex malo Bonum, στο 105,5 Fm και http://www.stokokkino.gr . 


Η Παρθενόπη Μπουζούρη και η Άντζελα Μπρούσκου είναι ιδρυτικά μέλη του Θεάτρου Δωματίου.


Σινεμά: 
They Glow in the Dark του Παναγιώτη Ευαγγελίδη, απόψε, (Μητροπόλεως 23),
Θέατρο: 
Δέρμα Στις Φλόγες τού Γκιλιέμ Κλούα, στο Θέατρο Τέχνης (Υπόγειο, Πεσματζόγλου 5).
______________________________________________

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Οι ματωμένες φράουλες της Ηλείας― #bloodystrawberries στο ελληνικό Απαρχάιντ



Η Πολιτική δεν είναι αγάπη μου. Ήλπιζα πως θα ζήσω σ' ένα καιρό που άλλοι, ειδήμονες και πιο παθιασμένοι θα ασχολούνται θεσμικώς με τα κοινά  επαξίως κι εγώ θα ζω με την Τέχνη μου κι ό,τι αγαπώ. Δεν έτυχε έτσι όμως. Διαβάζω Ποίηση, σκέπτομαι άλλα κι ύστερα έρχεται μια πράξη που με αηδιάζει τόσο που αναγκάζομαι να σας μιλώ γι αυτή.

Να 'το κι απόψε:

33 τραυματίες (6 σε κρίσιμη κατάσταση) επειδή ζήτησαν να πληρωθούν τα δεδουλευμένα έξι μηνών. Σ΄αυτή τη χώρα ζω; Κι αν ναι πώς να σωπάσω;

Γι αυτούς η αστυνομία δε θα εισβάλει 3:00 το πρωί να ψάχνει ενόχους κι αν κάποιος συλληφθεί οι δικαστές δε θα αρνηθούν  να αποφυλακιστεί με εγγύηση.

Γι αυτούς δε θα βγουν μπανεράκια, κεράκια και πανώ, ούτε μεσημεριανά μελό αφιερώματα με βιογραφικά και μάνες.

H Μανωλάδα Ηλείας είναι περιβόητη για την κακομεταχείριση των 'δούλων' όπως λένε οι ξένες ανταποκρίσεις. Σήμερα απέδειξε, όπως σαρκάζει κάποιος στα αγγλικά, πως « Η νέα Ελλάδα έχει πολλά κοινά με την Αρχαία. Π.χ. τους σκλάβους». Άλλο: «Απαρτχάιντ: ποια η διαφορά από τη #manolada?»
Στο Twitter (που ξέρω, ίσως πείτε δεν αρκεί μα το tag  #skouries και #eldorado ήδη έριξαν τη μετοχή της εταιρίας που ευθύνεται για την Ιερισσό) γίνεται μεγάλη καμπάνια για μποϋκοτάρισμα. Συστήνω λοιπόν:
―Μη φάτε άλλες φράουλες από την Ηλεία
―Κοινοποιήστε
και
―Αν έχετε Twitter, τα tags είναι:
Σας προσφέρω κάποια twits για να μπείτε στο κλίμα
(προσέξατε ότι έχει κι από το 2011; Είπαμε, παλιά ιστορία μα οι αρχές δεν εκεί δεν επεμβαίνουν): 


Modern Greece has many things in common with Ancient Greece. For example slaves. #manolada #greece #bloodstrawberries

The Nea #Manolada slaveowners have been terrorising migrants for years. And here we are again. http://www.enetenglish.gr/687 


First reports from (that I am aware off) date back to 2008. Nothing has changed since.

#Greek_Apartheid TR @NERA53: Can someone explain what's our difference between South Africa? #Manolada

#Manolada quem pode participar ? http://www.orkut.com.br/Main#Community?cmm=93903948 // LINK DO ORKUT NO ''BIO'' DA COMUNIDADE ;)

Πυροβολισμοί κατά μεταναστών οταν ζήτησαν τα δεδουλευμένα 6 μηνών

boycott the bloody strawberries of Manolada, immigrants are suffering for years from a fascist local mafia



Πράγματι τον μέγα τον είχα ξεχάσει... Δεν άκουσε για ; Eίναι καλεσμένος σε δεξίωση;



δένδια τι έγινε ρε τα εκάμ που ειναι να κάνουν ντού?

Οι φράουλες φέτος θα είναι λίγο πιο κόκκινες στη

____________________________________________________________



Εργάτες σε κτήματα στη Μανωλάδα Ηλείας μεταφέρθηκαν τραυματισμένοι σε νοσοκομεία της περιοχής, μετά από πυροβολισμούς που δέχθηκαν μετά από διαξιφισμό με επιστάτες των εργοδοτών τους, όταν ζήτησαν να πληρωθούν δεδουλευμένα πολλών μηνών!!!
Διακόσιοι περίπου, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, Μπαγκλαντεζανοί και άλλοι εργάτες γης, με αφορμή την καθυστέρηση της καταβολής των δεδουλευμένων τους, απαντήθηκαν με πυροβολισμούς από τη μεριά επιστατών των εργοδοτών τους.
Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, υπάρχουν 33 τραυματίες - έξι από αυτούς σοβαρά, οι οποίοι μεταφέρονται στο ΓΝ Πύργου και στο ΓΠΝ Πατρών στο Ρίο.



Άλλα links (διότι υπάρχει προϊστορία):





_________________________________________________________

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Κακά του επαγγέλματος, μεταμεσονυκτίως



Χαμένη στα βιβλία μου από χθες, δεν είχα ιδέα για τι έγινε στον κόσμο ('blast' στο Μαραθώνιο της Βοστώνης, 2 νεκροί) που κύριος οίδε τι νέα υστερία θα φέρει (σήμερα επίσης Μαύρη Δευτέρα  στο Ιράκ: 46 νεκροί, 300 τραυματίες). Τα μπανεράκια ήδη ανέβηκαν για τη Βοστώνη. Για το Ιράκ δεν είδα άλλο από ρεπορτάζ.

Μόλις τέλειωσα τη δουλειά μου μετά από ατέλειωτες ώρες γραψίματος. Μαζεύω υλικό, τα σκέπτομαι μέρες ξαπλωμένη και σημειώνοντας στο κρεβάτι και μόνο λίγο πριν το τέλος προθεσμίας μαζεύω τα κομμάτια και συνθέτω το όλον. Άλλοτε εύκολα, άλλοτε δύσκολα. Και πάντα κλείνω χαρούμενη μα το επόμενο πρωί διαπιστώνω πως δε μου αρέσει και το ξαναγράφω. Αυτό, ό,τι κι αν γίνει. Μακριά πείρα με δίδαξε να μην τα δίνω από νωρίς― αν έχω χρόνο, θα τα ζητάω πίσω στέλνοντας έξαλλα μεταμεσονύχτια emails που κραυγάζουν με το 'ΕΠΕΙΓΟΝ!' στον τίτλο τους. Όσοι με ξέρουν, ξέρουν― οι άλλοι αιφνιδιάζονται μα (υποθέτω) με τον καιρό με συνηθίζουν όπως κι εγώ συνήθισα τον εαυτό μου.
Όταν τελειώνεις την πνευματική δουλειά όμως είσαι σαν τον ηθοποιό που δε μπορεί να πάει να κοιμηθεί μετά την παράσταση. Το μυαλό 'τρέχει.. τρέχει..' (όπως, σας έχω ξαναπεί ότι μου είπε ο Byron). Και η χαρά να ζεις εδώ που ζω είναι πως ό,τι ώρα και να είναι πάντα μπορείς να βγεις για ένα ποτό να χαλαρώσεις (ή να εκτιναχθείς σε άλλα επίπεδα αλεγρίας ώσπου να καταβαραθρωθείς στην αποβλάκωση). Πάντα μα όχι απόψε. Γιατί φυσάει ένας άγριος αέρας που σφυρίζει, έπεσε κρύο κλασικό απριλιάτικο και είναι... ―τι είναι... είναι Δευτέρα και στην Πόλη μας θα τριγυρνούν μονάχα 'Τα Σχολεία' όπως τα λέμε εδώ κάθε Άνοιξη. Και δεν έχω τη διάθεση να βρεθώ μπροστά σε ανήλικους επιδειξίες (που αν δεν πιστεύετε διαβάστε εδώ, στο Blogger-Παιδί-Θαύμα-μας πώς πέρασαν στην Κέρκυρα) οπότε.. τι θα κάνω;
Δε θα σας πω, δεν κάνει.
_____________________________
Η εκόνα:
 Αρνία, συννεφιασμένο δειληνό στα βράχια πάνω απ' το σπίτι μου. 

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Το Indymedia σε καταστολή― (αλλά διαθέσιμο στο Tor)




Τρία από τα μέσα αντιπληροφόρησης το athens.indymedia.org, ο 98FM και το Ράδιο Ένταση από το μεσημέρι της Πέμπτης 11 Απριλίου βρίσκονται υπό κρατική καταστολή.

Διακόπηκε η παροχή internet, μετά από εισαγγελικές πιέσεις.


Από την Διαχειριστική Ομάδα του Athens.Indymedia.org: 





 Αύριο Παρασκευή 12 Απρίλη στις 13.00, συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.


Ζητούμε να αναμεταδώσετε το κάλεσμα αυτό.

To Athens Indymedia διαθέσιμο ως κρυμμένη υπηρεσία στο δίκτυο Tor εδώ http://gutneffntqonah7l.onion/
Για να εγκαταταστήσετε το Tor : https://www.torproject.org/
Στο πλαίσιο μιας συνεχούς προσπάθειας τεχνικών βελτιώσεων του Athens Indymedia, το site είναι πλέον διαθέσιμο και ως κρυμμένη υπηρεσία (hidden service) στο δίκτυο του Tor [1]. Το Tor είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο κόμβων, μέσω των οποίων δρομολογείται κρυπτογραφημένα η δικτυακή κίνηση, με στόχο την σχετική ανωνυμία χρηστών και υπηρεσιών.
Χρησιμοποιώντας έναν Tor Browser [2], λογισμικό που διανέμει το Tor Project, μπορείτε να ανοίξετε και να χρησιμοποιήσετε κανονικά το Athens Indymedia στη διεύθυνση : http://gutneffntqonah7l.onion Την διεύθυνση αυτή μπορείτε να χρησιμοποιείτε και σε περιπτώσεις που το athens.indymedia.org αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα. Η κρυμμένη υπηρεσία προσφέρει ένα επιπλέον βαθμό ασφάλειας και ανωνυμίας, για ευαίσθητες δημοσιεύσεις.
Το Athens Indymedia, ακολουθώντας την πολιτική όλων των Indymedia δεν τηρεί αρχείο με τις IP των χρηστών που διαβάζουν ή αναρτούν δημοσιεύσεις. Κάνοντας χρήση του Tor Browser όμως, μπορείτε να αποφύγετε στοχευμένη ή μη παρακολούθηση σε άλλα σημεία του δικτύου. Με άλλα λόγια, η IP σας δεν θα φτάσει ποτέ στο Athens Indymedia. Είναι αναμενόμενο να παρατηρήσετε κάποια καθυστέρηση στην πλοήγηση μέσω Tor, ιδίως την πρώτη φορά που θα ανοίγετε τη σελίδα.

Απέναντι στην διαρκή όξυνση της κρατικής καταστολής,απέναντι στα επιλεκτικά χτυπημάτα σε υποδομές του ανταγωνιστικού κινήματος, απέναντι σε μια κατάσταση διαρκούς και διευρυμένης επιτήρησης των ζωών μας, προτάσσουμε την ελεύθερη έκφραση, την αντιπληροφόρηση και την συλλογική αυτοπροστασία (και σε τεχνικό επίπεδο).


Καλούμε σε συγκέντρωση όλους τους αγωνιζόμενους ανθρώπους την
Παρασκευή 12 Απρίλη στη 1:00 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.

πρόσβαση με λεωφορεία : 
608 από Ακαδημία, 242 από σταθμό μετρό Κατεχάκη
Δείτε και: indymedia.squat , 


Και  στο Twitter μια αντίδραση αναμενόμενη αντίδραση κάποιου που βλέπει το Δένδια και όχι το δάσος:



_____________________________________________________________