Ντοματάκια γλάστρας. Δώρα της Φύσης σ' εμάς που υπολογίζουμε τον πλούτο της γης και πλένουμε τα λαχανικά μας στον κήπο.
Έχω πολλά να πω για την Υπόθεση Νερό στο νησί ― και δε θα αρέσουν σε όλους. Έχω πολλά να πω για το πόσο μοιάζουν εμπαιγμός και ειρωνεία κάτι οδηγίες που κυκλοφόρησαν για το πώς να κάνουμε οικονομία νερού.
Η οργή μου για τη συμπεριφορά κάποιων ανθρώπων όμως, δεν ακυρώνει τη διαρκή έγνοια για εξοικονόμηση των φυσικών πόρων που κατασπατιαλιούνται σε γκαζόν (ω ναι, στις άνυδρες Κυκλάδες*) ή που γίνονται κομματικά εργαλεία.
Και η συνέχεια έπεται..
_____________________________________________
εικόνες
Πάνω τα ντοματάκια μου που δε φύτεψα κι 'ενθετη φωτογραφία η γλάστρα με τη βιολέτα.
Κάτω- όπως συνηθίζω, για του λόγου το αληθές, το γκαζόν που ανέφερα στο Sotheby's (price on request). Και, επειδή πιθανόν να υπάρξει αντίλογος απαντώ από τώρα ότι κι από αλλού να φέρνει το νερό πάλι από τη γη το παίρνει αλλά κι ακόμα και πλαστικό να είναι επίσης είναι διπλά βλαβερό πρώτον ως σκουπίδι και δεύτερον ως επιρροή διότι ότι κάνουν οι άνθρωποι αυτού του οικονομικού status είναι που μιμούνται οι άλλοι και το βλέπουμε να εξαπλώνεται στην επόμενη γενιά.
Για τους αν Αθήναις, 14 ημέρες αναψυχής στα Ωραία Εξάρχεια, δίχως χορηγούς και σπόνσορες, ένα πρόγραμμα πλούσιο με σινεμά και μουσική και παρουσιάσεις βιβλίων, οργανωμένο από τους μόνιμους, τους σταθερούς και δημιουργικούς.
Με τους οργανωτές, ομόσταυλούς μου (εν Clipart αδελφές και αδελφούς) ή άλλους, συγγενεύω ποικιλοτρόπως, εξ αίματος αλλά και εν καρδία, εξ αγχιστείας και εξ ερώτων παλαιών μα αξέχαστων με φιλία και αγάπη αιώνιες.
Φέρνω Πρόγραμμα, συνδέσμους, περιγραφή:
Ευελπιστώντας να κάνουμε τη περιοχή που ζούμε, τα αγαπημένα μας Εξάρχεια, αυτό που τους αξίζει, μια ανθρώπινη γειτονιά με φώς αξιοπρέπεια και αλληλεγυή, πήραμε πρωτοβουλία - άτομα και συλλογικότητες που ζουν, εργάζονται και δραστηριοποιούνται στη γειτονιά, να διοργανώσουμε ένα πολιτιστικό πανηγύρι μέσα στην πλατεία, ένα φεστιβάλ με μουσικές, χρώματα, χορούς, εκθέσεις από τις 16 έως και τις 29 Ιουλίου.
Χωρίς σπόνσορες ή χορηγούς κόντρα σε όσους επιβουλεύονται την ζωή της γειτονιάς μας. Θέλουμε η γειτονιά να αναπνέει με αέρα δημιουργικότητας, τα παιδιά να παίζουν στους δρόμους, με μια λέξη να νικήσουμε τον φόβο από όπου κι αν αυτός εκπορεύεται.
Τα Εξάρχεια ποτέ δεν ήταν «άβατο» όπως παρουσιάζεται στα κανάλια της παραπληροφόρησης. Ήταν και θα είναι νησίδα ελευθερίας, κοιτίδα πολιτισμού, πηγή ελεύθερης διακίνησης ιδεών Σας καλούμε να στηρίξετε αυτή τη προσπάθεια ενεργά, με την παρουσία σας και τη συμμετοχή σας.
Οι μουσικές εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί από τη Δευτέρα 16 έως και Κυριακή 29 Ιουλίου πάνω στη πλατεία Εξαρχείων, ανεξάρτητα από τις συλλογικότητες ή τους ιδιώτες που τις υποστηρίζουν προσκαλούν όλο το κόσμο ανεξαιρέτως, χωρίς τον παραμικρό αποκλεισμό ώστε να ενωθούν όλες οι γειτονιές, όλα τα χρώματα, χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό και καμία προκατάληψη.
Ταυτόχρονα είναι κι ένα μήνυμα για να διαλυθεί η κατασυκοφάντηση που έχουν υποστεί τα Εξάρχεια και να γίνει ξεκάθαρο προς όλους πως είναι ένας ανοικτός δημόσιος χώρος.
Δεν υπάρχει κανένα κερδοσκοπικό κίνητρο ούτε καμία διάθεση επίδειξη ισχύος.
Οι εκδηλώσεις θα αρχίζουν κάθε ημέρα στις 20.00 μμ και θα λήγουν στις 12.00 μ.μ.
Χαρά μας θα είναι να φιλοξενήσουμε όσο περισσότερο κόσμο θέλει να διασκεδάσει και να χορέψει μαζί μας.
[ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΩΝ 14 ΗΜΕΡΩΝ]
ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΔΙΑΔΙΔΟΝΤΑΣ ΤΟ
16/7 ΔΕΥΤΕΡΑ ____________ ATHENIAN PHANEROTHYME CONSPIRACY DR.FLIPOUΤ'S ONE CAN BAND THE LAZYTRAINS feat. ORESTIS TSIKOURIS TERRAPIN
14 ημέρες 50 αγαπημένα μουσικά σχήματα σε μια εορτή μουσικής χαράς και περηφάνειας για την γειτονιά που ζούμε μεγαλώσαμε για όσα πιστέψαμε και τόσο πολύ αγαπήσαμε
"Τα παίρνεις ολα πολύ στα σοβαρά είπε ο παλιάτσος στον ληστή"... 14 βραδιές με μπάντες που παίζουν αφιλοκερδώς Αυτό. Αν κι αυτό ακόμα, μάς τσαντίζει, τί να πώ...
«Τα Ωραία Εξάρχεια» για δύο βδομάδες έρχονται στην πλατεία για να τη δροσίσουν και να τη γεμίσουν με φως, αξιοπρέπεια, δημιουργικότητα και αλληλεγγύη, θυμίζοντάς μας ότι η γειτονιά στο κέντρο της Αθήνας αναπνέει, τραγουδάει, χορεύει και διαβάζει, μακριά από τον φόβο και το σκοτάδι του άβατου, όπως κάποιοι σκόπιμα θέλουν να την παρουσιάζουν. Η Θέκλα Τσελεπή, Εξαρχιώτισσα από κούνια και ραδιοφωνική παραγωγός μίλησε στο TPP γι' αυτή την πρωτοβουλία. Ποια ανάγκη οδήγησε στο να στηθεί το Αναψυκτήριο «Τα Ωραία Εξάρχεια» αυτή την εποχή; Η ανάγκη μας να ζήσουμε την πλατεία ως τόπο συνάντησης και χαράς. Ή αν θες, η ανάγκη τής επιβίωσης ενός πολιτισμού. Βλέποντας τις συμμέτοχες καλλιτεχνών και διοργανωτών καταλαβαίνω πως η ευαισθησία ξεπερνάει τα στενά όρια της γειτονιάς. Θα ξαναδούμε τα Εξάρχεια όπως τα ζήσαμε, όταν η μυρωδιά των πολιτικών και πολιτιστικών ιδεών αποτελούσε κεντρική αφετηρία και πόλο έλξης; Το γεγονός ότι τόσοι άνθρωποι, καλλιτέχνες, μουσικοί, ανταποκρίθηκαν κι έρχονται να παίξουν αφιλοκερδώς, κάτι δείχνει. Όπως λέει ο Ηράκλειτος, δεν μπορείς να μπεις στο ίδιο ποτάμι δυο φορές. Κάθε φορά που το περνάς, το ποτάμι είναι άλλο. Το μέλλον είναι άγνωστο αλλά εξαρτάται κι από μας αν θα είναι φωτεινό ή σκοτεινό. Αγάπη, αγώνας, αλληλεγγύη, γλέντια! Η φτώχεια θέλει καλοπέραση. Τι προσδοκάς με τη δική σου συμμετοχή; Θα σε δούμε να παίζεις μουσική; Συμμετέχω στο οργανωτικό κομμάτι που έχει να κάνει με τις μπάντες. Όπου μπορώ, τις δύο εβδομάδες του φεστιβάλ, ευελπιστώ να συνεισφέρω. Τα «φώτα» στη Πλατεία Εξαρχείων, μετά το φεστιβάλ, θα παραμείνουν ανοιχτά; Είθε. Εδώ στα Εξάρχεια ήταν το σπίτι των παππούδων μου. Ακόμα είναι. Σχεδόν όλη μου τη ζωή, ζω κι εργάζομαι και στα Εξάρχεια. Καταλαβαίνεις πως η επιθυμία μου να συμβάλω μαζί με όλους που συμμετέχουν βρίσκεται απέναντι στα σκοτάδια και τον φόβο.
Οι Χρυσαυγίτες ως Αγανακτισμένοι Πολίτες. Στον Άγιο Παντελεήμονα, στη Μόρια, στο Κιλκίς, στο κοινό εκπομπών, σε πόρτες σχολείων για να μη μπουν τα προσφυγάκια, τους βλέπαμε τους ξέραμε ακόμα και πριν καταδικαστεί η Σκορδέλη, ακόμα και πριν αποδειχθεί περίτρανα πόσο στημένο ήταν εκείνο το σκετσάκι 'καλούν Χρυσαυγίτες για να τους πάνε στα ΑΤΜ να πάρουν τη σύνταξη'. Τους βλέπαμε κι ακόμα τους αναγνωρίζουμε όποτε γίνονται επεισόδια γύρω από στρατόπεδα προσφύγων.
Όμως να τα γράφουμε μεταξύ μας δεν αρκεί. Γι αυτό φέρνω αποδείξεις από τη Δίκη της ΧΑ με εικόνες, πολλά videos.
Αλλά σάς ομολογώ, μια απορία την έχω. Από όλους εκείνους τους παρουσιαστές δημοσιογράφους που έδιναν βήμα στις Σκορδέλλες όταν παρίσταναν το αγανακτισμένο απολιτίκ κοινό, ούτε μια σας, ούτε ένας, δεν έχει βγει να ζητήσει μια συγγνώμη; Ούτε ένας σας δε νιώθει ευθύνη για τη βια που ακολούθησε; Ή έστω, εγωιστικά, κανείς σας δεν έχει ντραπεί να είναι δημοσιογράφος και να μην ήξερε τι έφερνε για κοινό στην εκπομπή του;
Μην κλαίγεστε μετά. Δίχως ανάληψη ευθυνών, δίχως δηλαδή αίσθημα ευθύνης κι αξιοπρέπειας στη δουλειά μας, ελπίδα δεν έχουμε. Ούτε εσείς ούτε εμείς που ζούμε με τις συνέπειες των εκπομπών σας.
Με την πλάτη στον τοίχο η Χρυσή Αυγή μετά τον ορυμαγδό αποκαλύψεων από τα τεκμήρια που αναγνώστηκαν και προβλήθηκαν στη δίκη, ενεργοποιεί όλο της το οπλοστάσιο προκειμένου να αμυνθεί. Η ναζιστική οργάνωση προσπαθεί μήνες τώρα να δημιουργήσει σκηνικά έντασης χρησιμοποιώντας ένα από τα αγαπημένα της όπλα: τους «αγανακτισμένους πολίτες».
Η πρακτική των «αγανακτισμένων πολιτών» δούλεψε στον Αγ. Παντελεήμονα, την Πλ. Αττικής, την Κυψέλη και τη Νίκαια και δημιούργησε ένα πρώτης τάξης εφαλτήριο το οποίο και συντέλεσε ώστε η Χρυσή Αυγή, μεταμφιεσμένη σε κόμμα πια, να πετύχει ένα σημαντικό εκλογικό αποτέλεσμα στις εκλογές του 2012. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την καταδικασμένη «αγανακτισμένη κάτοικο» Θέμιδα Σκορδέλη που τριγυρνούσε στα κανάλια κραυγάζοντας για «λαθρομετανάστες». Με αυτόν τον τρόπο η οργάνωση κατάφερε να έχει την κάλυψη που χρειαζόταν ώστε τα στελέχη και οι βουλευτές της να προβαίνουν ανενόχλητοι σε πλήθος εγκληματικών πράξεων.
Η αρχή γινόταν πάντα με μερικούς κυρίους και κυρίες που μαζεύονταν μπουλούκια και «διαμαρτύρονταν» σε σημεία των παραπάνω περιοχών. Μέλη ή/και υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής, ξεκινούσαν από τα γραφεία των τοπικών οργανώσεων «με πολιτικά» και είχαν ανάμεσά τους στελέχη που τους καθοδηγούσαν για το που θα πάνε και τι θα πούνε-φωνάξουνε. Πριν μερικά χρόνια όλο αυτό το υποπτευόμασταν. Τώρα υπάρχουν και τα στοιχεία που το αποδεικνύουν.
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία είναι και το παρακάτω βίντεο το οποίο προβλήθηκε στη δίκη της Χρυσής Αυγής. Απεικονίζει τον πυρηνάρχη Νίκαιας Γ. Πατέλη, να καθοδηγεί μια ομάδα «αγανακτισμένων πολιτών» οι οποίοι στο τέλος χαλάνε την παράσταση διότι πάνε να φωνάξουν «Αίμα-Τιμή-Χρυσή Αυγή» πράγμα που κάνει τον Πατέλη να παρέμβει δυναμικά προκειμένου να τους ξεκαθαρίσει «Καθόλου Χρυσή Αυγή». Μη μας πάρουν και χαμπάρι.
Άλλα βέβαια ήταν τα κίνητρα της οργάνωσης τότε, άλλα τώρα. Τότε στόχος ήταν η κοινοβουλευτική προστασία και επιρροή, τώρα είναι η απονομιμοποίηση μιας ολόκληρης διαδικασίας μέσω του αφηγήματος «της οργής του λαού» που έντεχνα προσπαθεί να περάσει ο Μιχαλολιάκος εκμεταλλευόμενος τις διάφορες «Μακεδονομαχίες». Όμως πια, ο βασιλιάς είναι γυμνός.
Πρόσφατο παράδειγμα αυτής τη γύμνιας ήταν και οι «αντιδράσεις πολιτών» σε πρόσφατη επίσκεψη κυβερνητικού στελέχους στο Κιλκίς. Τη στιγμή που ο γ.γ. του Υπ.Εσωτερικών Κ. Πουλάκης ανεβαίνει στο βήμα 10-15 άτομα εισέρχονται στην αίθουσα φωνάζοντας «Προδότες, δοσίλογοι» και «Η Μακεδονία είναι Ελληνική».
Κοιτώντας προσεκτικά τα βίντεο μπορούμε να δούμε κάποιους από τους πρωταγωνιστές της… διαμαρτυρίας και να καταλάβουμε ότι η Χρυσή Αυγή παίζει το χαρτί των «αγανακτισμένων πολιτών» ξανά. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον κύριο με την κόκκινη μπλούζα.
Τον βλέπουμε να βρίσκεται έξω απ’ το κτίριο που θα γινόταν η εκδήλωση λίγο πριν το περιστατικό, τον βλέπουμε και μέσα να είναι μπροστάρης στις κραυγές. Ο κύριος αυτός βρέθηκε κάποιους μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα 2 Δεκεμβρίου 2017 στην πλ. Ειρήνης στο Κιλκίς σε «Δράση της Χρυσής Αυγής Κιλκίς για την ελληνικότητα της Μακεδονίας» παρουσία των βουλευτών της Χρυσής Αυγής Ματθαιόπουλου και Χατζησάββα. Σε άλλη φωτό τραβηγμένη 19 Μαϊου του 2013 τον διακρίνουμε πίσω δεξιά να κρατάει μια ελληνική σημαία.
Στην ίδια εικόνα φαίνεται άλλος ένας κύριος ο οποίος κρατάει τη σημαία του Πόντου δίπλα από τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Χατζησάββα. Είναι ο ίδιος κύριος που διακρίνεται στο βίντεο της «διαμαρτυρίας» με τη γκρι μπλούζα.
Στο ίδιο στιγμιότυπο διακρίνεται άλλος ένας κύριος ακριβώς δίπλα από αυτόν με την κόκκινη μπλούζα. Φοράει μαύρη μπλούζα και έχει κάπως χαρακτηριστικά αυτιά. Αυτόν τον «αγανακτισμένο» κύριο τον πετυχαμε σε ένα ωραίο ενσταντανέ του 2016 μαζί με άλλους της Χρυσής Αυγής και βέβαια τον βουλευτή Κιλκίς της Χρυσής Αυγής Χατζησάββα.
Τέλος, ένας νεαρός ο οποίος στην αρχή δεν συμμετέχει αλλά παρακολουθεί το «δρώμενο» και στη συνέχεια αποχωρεί μαζί με τους «αγανακτισμένους κατοίκους» εμφανίζεται να συνοδεύει τον ίδιο βουλευτή τον Νοέμβριο του 2017 σε κατάθεση στεφάνου στο Σκρα Κιλκίς.
Καμία αγανάκτηση και κανένας πολίτης λοιπόν. Έχουμε να κάνουμε με χρυσαυγίτες και αυτή τη φορά το «χαρτί» της Χρυσής Αυγής από άσσος έγινε… joker.
Οι "αγανακτισμένοι κάτοικοι" όχι μόνο δεν ήταν θύματα της εγκληματικότητας, αλλά ήταν οι ίδιοι οι εγκληματίες. Μαχαίρωναν, ξέπλεναν βρώμικο χρήμα, διακινούσαν ναρκωτικά, όπλα και μαϊμού-προϊόντα. Δείτε πώς τα ΜΜΕ φιλοτέχνησαν την εικόνα των ρατσιστών εγκληματιών παρουσιάζοντάς τους ως φιλήσυχους πολίτες, συμβάλλοντας καθοριστικά στην άνοδο της Χρυσής Αυγής.
Στις 23 Οκτωβρίου 2010, 200 μέλη της δημοτικής κίνησης "Ανοιχτή Πόλη" μαζί με την υποψήφια δήμαρχο Αθηναίων, Ελένη Πορτάλιου δέχονται επίθεση από τους τραμπούκους χρυσαυγίτες του Αγίου Παντελεημόνα. Πώς, όμως, τους παρουσιάζουν τότε τα ΜΜΕ; Ως δικαιολογημένα "αγανακτισμένους πολίτες".
Είναι χαρακτηριστικός ο διάλογος της Ελένης Πορτάλιου με τον παρουσιαστή δελτίων ειδήσεων του MEGA, Νίκο Στραβελάκη:
Η επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης κάνει λόγο για επίθεση από "ακραία ρατσιστικά στοιχεία", για να πάρει την εξής απάντηση από τον δημοσιογράφο του MEGA, Νίκο Στραβελάκη:
"Γιατί μιλάτε για ακραία ρατσιστικά στοιχεία; Πήγα στο μοντάζ, μαζί με την Μίνα Καραμήτρου που ήταν εκεί και μου μετέφερε τι έγινε. Είδα όλες τις εικόνες και δεν βλέπω τραμπούκους, ούτε ρατσιστές. Βλέπω συνταξιούχους, ηλικιωμένους ανθρώπους, άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι αργότερα στο ρεπορτάζ λένε στη Μίνα Καραμήτρου ότι φοβούνται να βγουν από τα σπίτια τους".
Η Ελένη Πορτάλιου επιμένει και του απαντά ότι ήταν περιορισμένος ο αριθμός των φωνασκούντων ταραχοποιών για να πάρει την απάντηση από τον άλλο δημοσιογράφο του MEGA, Μανώλη Καψή ότι "τους έβριζε το τοπικό στοιχείο". Η κ. Πορτάλιου τους διαψεύδει και επιμένει ότι επρόκειτο για μεμονωμένες περιπτώσεις ακραίων ρατσιστών. Τότε, επιστρατεύεται και η αστυνομική ρεπόρτερ του MEGA, Μίνα Καραμήτρουπροκειμένου να επιβεβαιώσει ότι επρόκειτο για δικαιολογημένα "αγανακτισμένους κατοίκους του Αγίου Παντελεήμονα".
Αξίζει να δείτε το συγκεκριμένο απόσπασμα από το δελτίο του MEGA, γιατί αποτυπώνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τις υπηρεσίες που προσέφεραν τα ΜΜΕ στη Χρυσή Αυγή, ξεπλένοντάς τα μέλη της και διαμορφώνοντας για αυτά το προφίλ των δικαιολογημένα αγανακτισμένων κατοίκων απέναντι στις επιθέσεις που δέχονται από τους μετανάστες. Μόνο που, όπως πολλοί ξέραμε από παλιά αλλά και όπως αποδεικνύεται περίτρανα σήμερα, οι "αγανακτισμένοι κάτοικοι" όχι μόνο δεν ήταν θύματα της εγκληματικότητας, αλλά ήταν οι ίδιοι οι εγκληματίες.
Στον Άγιο Παντελεήμονα, από όπου άρχιζε να λαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις η δράση της Χρυσής Αυγής το 2010, αποδείχθηκε ότι εγκληματίες ήταν ο διοικητής ασφάλειας του αστυνομικού τμήματος και οι "αγανακτισμένοι κάτοικοι", όπως η Θέμις Σκορδέληπου πρωτοστάτησε στην επίθεση κατά της Ανοιχτής Πόλης, που συμμετείχε στα μαχαιρώματα μεταναστών, που δεν είχε αφήσει κανάλι για κανάλι που να μην έχει εμφανιστεί ως αγανακτισμένη κάτοικος (από τις εκπομπές του Κώστα Χαρδαβέλλα μέχρι τις εκπομπές της Τατιάνας Στεφανίδου) και που σήμερα κατηγορείται για πλήθος αδικημάτων μαζί με τον διοικητή ασφάλειας και άλλους χρυσαυγίτες της γειτονιάς.
Οι "αγανακτισμένοι κάτοικοι" του Αγίου Παντελεήμονα βαρύνονται - κατά περίπτωση - με τις κατηγορίες της κατάχρησης εξουσίας κατ’ εξακολούθηση, της ψευδούς βεβαίωσης - νόθευσης κατ’ εξακολούθηση, της λαθρεμπορίας, της παράβασης της νομοθεσίας περί όπλων και πνευματικής ιδιοκτησίας, της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες κατ’ εξακολούθηση, της παράβασης του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα και της διακίνησης ναρκωτικών ουσιών (αγορά - κατοχή). Διαβάστε περισσότερα για τη μαφία του Αγίου Παντελεήμονα εδώ.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα βίντεο που αποτυπώνει την πραγματική δράση της Θ. Σκορδέλη στην περιοχή και κυκλοφορούσε στο διαδίκτυο όταν τα ΜΜΕ την παρουσίαζαν ως φιλήσυχη κάτοικο.