Πόσες γυναίκες βούτηξαν για το Σταυρό;
Και γιατί;
_______________________________________
Ειλικρινής η απορία μου και, παρότι βεβαίως έχω άποψη για το γιατί,
με ενδιαφέρει η γνώμη σας.
Όλες οι Απαντήσεις: https://www.facebook.com/daphne.chronopoulou.9/posts/10225116315749525
Τροφή για σκέψη; Επίσης ελάχιστες γυναίκες κι εδώ κι ας μην έχει παπάδες.:
This is what football is all about 💙🥹pic.twitter.com/tU1UWROI8n
— Italian Football TV (@IFTVofficial) January 9, 2023
Μάλλον είναι πιο έξυπνες Πάντως συμβαίνει να βουτάνε και γυναίκες
Μα ναι, «και γυναίκες» αλλά σπάνια και μια όχι παρέα όπως γίνεται με τα αγόρια.
Δεν το ενθαρρύνει η Εκκλησία, ήταν η γύμνια, ήταν κι εκείνες οι προκαταλήψεις πως θα πάθουμε από το κρύο «μητρικά» όπως το έλεγαν παλιά και τάχα δε θα γίνουμε μάνες…
Είναι κι ο συμβολισμός: η γυναίκα είναι της νύχτας και της Φωτιάς παρά της θάλασσας της πρωινής….
"Οι γυναίκες δεν πρέπει να μιλάνε" είπε ένας τράγος στο Κιλκίς πριν 5 χρόνια ανήμερα των φώτων.
Δεν τις θέλουν τις γυναίκες ..
Θα προτιμούσα να μην βουτούσαν ούτε οι άνδρες, αλλά το έθιμο δομήθηκε εντός ενός απαρχαιωμένου πατριαρχικού οργανισμού, με διακριτούς ρόλους για τα δύο φύλα. Οι γυναίκες στολίζουν τον επιτάφιο λ.χ. (οι παρθένες μάλιστα) και διαφυλάσσουν την πλειοψηφία των εθίμων, των τελετουργικών, των δοξασιών και των δεισιδαιμονιών.
Για τον ίδιο λόγο που γυναίκες σε έμμηνο ρύση απαγορεύεται να προσκυνούν,να μεταλαμβανουν και να συμμετέχουν σε μυστήρια.Να βγάζουν το καπέλο που φορούν όταν μπαίνουν στην εκκλησία,να έπονται των αντρών στην παραλαβή αντιδωρου κλπ κλπ κλπ
Σιγά μη βουτήξουμε, χειμώνα σε παγωμένα νερά, να ξεπαγιασουμε, για να πιάσουμε τον σταυρό. Κ δε πάμε νύχτα με πανσέληνο, να χορέψουμε γύρω από τη φωτιά;
Μα πιάνουν ιερά πράγματα οι γυναίκες στη χριστιανική θρησκεία; Από ότι ξέρω και στο ιερό της εκκλησίας μπαίνουν υπό όρους και πρέπει να είναι καλυμμένες. Πως θέλετε να αποκαλύψουν το σώμα τους, να σκανδαλίσουν και να βραχούν;
Γιατί η γυναίκες απλά δεν κάνουν χοντρό ανοησίες, για να το πω κομψά
Παιδάκι σχολιάζει:
―Αυτός με το μπλε βρακάκι είναι ψηλός.
―Ο τελευταίος με το μπλε βρακί.
https://www.instagram.com/p/CnEhAasLXL1/?utm_source=ig_web_copy_link
_____________________________________________
Υμνολογία Θεοφανείων
Αρχαία φαίνεται η συνήθεια της τέλεσης του Μεγάλου Αγιασμού την ημέρα των Θεοφανείων, όπου ψάλλονται τα τροπάρια του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Σωφρονίου και το κοντάκιο του Ρωμανού του Μελωδού.
Απολυτίκιο
«Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου Κύριε
η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις
του γαρ Γεννήτορος η φωνή προσεμαρτύρει Σοι
αγαπητόν Σε Υιόν ονομάζουσα
και το Πνεύμα εν είδει περιστεράς
εβεβαίου του λόγου το ασφαλές
Ο επιφανείς Χριστέ ο Θεός
Και τον κόσμον φωτίσας δόξα Σοι»
Κοντάκιο
«Επεφάνης σήμερον τη οικουμένη
και το Φως Σου Κύριε εσημειώθη εφ΄ ημάς
εν επιγνώσει υμνούντας Σε
Ήλθες εφάνης το Φως το απρόσιτον»
Μεγαλυνάριο
«Σήμερον επέφανεν ο Σωτήρ
εν μορφή ως δούλου βαπτισθήναι
μετά σαρκός υπό Ιωάννου
εν Ιορδάνου ρείθροις
ίνα βροτών εκπλύνει
τα παραπτώματα»
Θεοφάνεια
Η Βάπτιση του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο (το Βαπτιστή). Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία εορτή του Δωδεκαημέρου, που ξεκινά με τα Χριστούγεννα. Λέγεται, επίσης, Επιφάνια και Φώτα.
Το όνομα της εορτής προκύπτει από τη φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας, που σύμφωνα με τις Γραφές συνέβη κατά τη Βάπτιση του Ιησού. Στις Δυτικές Εκκλησίες, τα Θεοφάνεια είναι περισσότερο συνδεδεμένα με την προσέλευση και την προσκύνηση των Τριών Μάγων στη Φάτνη της Γέννησης του Ιησού.
Κατά τις ευαγγελικές περικοπές στις αρχές του 30ου έτους της ηλικίας του Ιησού, ο Ιωάννης (ο Πρόδρομος), γιος του Ζαχαρία και της Ελισάβετ, ο επιλεγόμενος στη συνέχεια Βαπτιστής, που ήταν 6 μήνες μεγαλύτερος του Χριστού, και διέμενε στην έρημο, ασκητεύοντας και κηρύττοντας το βάπτισμα μετανοίας, βάπτισε με έκπληξη και τον Ιησού στον Ιορδάνη ποταμό. Κατά δε τη στιγμή της Βάπτισης κατέβηκε από τον ουρανό το Άγιο Πνεύμα υπό μορφή περιστεράς στον Ιησού και ταυτόχρονα από τον ουρανό ακούσθηκε φωνή που έλεγε ότι: Ούτος εστίν ο Υιός μου ο αγαπητός εν ω ευδόκησα". Η φράση αναφέρεται στα ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά, ενώ απουσιάζει από αυτό του Ιωάννη.
Αυτή δε είναι και η μοναδική φορά της εμφάνισης, στη Γη, της Αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος υπό του πλήρους «μυστηρίου» της Θεότητας. Τα Θεοφάνια ονομάζονται έτσι επειδή η φωνή του θεού ακ
Τα Θεοφάνια είναι μεγάλη ετήσια χριστιανική γιορτή της Βάπτισης του Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό από τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή[1]. Γιορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου και είναι η τρίτη και τελευταία γιορτή του Δωδεκαημέρου (εορτών των Χριστουγέννων). Το όνομα προκύπτει από τη φανέρωση των τριών προσώπων της Αγίας Τριάδας που συνέβη σύμφωνα με τρεις σχετικές ευαγγελικές περικοπές. Η γιορτή των Θεοφανίων λέγεται επίσης και Επιφάνια, Φώτα ή Φωτά ή Εορτή των Φώτων. Σε αυτή την εορτή γιορτάζουν: Φώτιος (Φώτης), Φωτεινή, Ιορδάνης, Θεοφάνης (Φάνης), Θεοφανία (Φανή).
Κατά τον 4ο αιώνα η εορτή των Θεοφανίων γιορτάζεται πλέον με λαμπρότητα σε όλη την ανατολική Εκκλησία ως εορτή του φωτισμού της ανθρωπότητας δια του Αγίου Βαπτίσματος, απ΄ όπου και το όνομα «Τα Φώτα», εορτή «των Φώτων» (Γρηγόριος Ναζιανζηνός λόγος 39, Αστερίου Αμάσ. Λόγος εις «εορτών των Καλανδών»).
Στη Δύση τα Θεοφάνια απαντώνται στα μέσα του 4ου αιώνα, αλλά από της εποχής αυτής φαίνεται στη Ρωμαϊκή Εκκλησία και άλλη μια εορτή αφιερωμένη στη κατά σάρκα Γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Όταν πλέον καθιερώθηκε αυτή η ημερομηνία για τα Χριστούγεννα σε όλο τον Χριστιανικό κόσμο έγινε και ο διαχωρισμός της εορτής των Θεοφανίων στις 6 Ιανουαρίου, στα μέσα του 6ου αιώνα.
Ως κύριες τελετές των Θεοφανίων θεωρούνται οι παρακάτω
Μέγας Αγιασμός (Θρησκευτική τελετή που λαμβάνει χώρα εντός των Εκκλησιών).
Κατάδυση του Τιμίου Σταυρού (Θρησκευτική τελετή που ακολουθεί του Μεγάλου Αγιασμού και γίνεται η κατάδυση του Σταυρού σε ακτή Θάλασσας, εντός λιμένων, όχθες ποταμών ή λιμνών και στην ανάγκη σε δεξαμενές νερού όπως στην Αθήνα._
______________________________________________