Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Όχι δε σας την πέφτω κύριε: ήρθα από χωριό





'Πέντε ώρες μουλάρι κι ο κόσμος ανάποδα' έλεγε κάποτε μια κοπελίτσα που κατέβηκε από το χωριό της για να γίνει υπηρέτρια. Έτσι ένιωσα μόλις ήρθα στην Αθήνα.
Κάθε φορά, ιδίως χειμώνα (το ξέρουν οι επαρχιώτες), το πρώτο που έχουμε να συνηθίσουμε είναι να μην κοιτάμε τους περαστκούς στα μάτια. Σ΄ένα χωριό είναι γνωστοί, θα πεις μια καλημέρα. Κι ύστερα, άμα θέλεις μια πληροφορία στις πόλεις δε είναι ευγενικό να ξεκινάς με καλησπέρες και να τελειώνεις με 'Καλό σας βράδυ' σα να τους ήξερες. Εδώ ένα παρακαλώ κι ευχαριστώ αρκεί (τώρα αν ούτε αυτά, που όπως και το συγγνώμη οι Έλληνες γενικώς τα έχουν κόψει, δεν είναι του παρόντος γιατί είναι μεγάλο θέμα).
Δύο φορές χθες μπήκα σε δυό μαγαζιά και οι άνθρωποι (δικαίως ίσως) παρεξήγησαν πως τους την πέφτω ερωτικά. Τουρκία μου θύμισε (εκεί να δείτε τι τραβάς άμα χαμογελάσεις) αλλά το λάθος ήταν δικό μου, το γνωστό που μου συμβαίνει πάντα ώσπου να επαναρυθμιστώ.
Κι ύστερα ήμουν στα Εξάρχεια, Θεμιστοκλέους εκεί που έγινε ο φόνος με ΑΚ-47 ενός πεζού ενόπλου. Καθένας που κατέφθανε μας διηγιόταν ποιοι δρόμοι ήταν κλειστοί τριγύρω και ό,τι είχε μάθει για το γεγονός. Έπινα το κρασάκι μου και συζητούσα και κάποιος είπε ότι 'Σικάγο γίναμε' αλλά για μένα τη χωριατοπούλα αυτά είναι απλώς Αθήνα. Όπως Αθήνα επίσης είναι κι όσα διάβασα στην περιγραφή του συμβάντος: Επρόκειτο για 'ξεκαθάρισμα λογαριασμών' και ο νεκρός― που δεν είχε επάνω του χαρτιά― ήταν 'πιθανόν Αλβανικής καταγωγής'. 

Σε μια-δυό μέρες θα έχω εγκλιματιστεί (ελπίζω όχι εγκληματιστεί) θα περπατώ στην πόλη τούτη με τους κρεμαστούς της κήπους που με έμαθε να βλέπω κάποτε ένας Γάλλος ζωγράφος όταν  απορούσε που του είχαν πει ότι η Αθήνα έχει έλλειψη πρασίνου. Έχει, αν το 'πράσινο' του νου είναι μπασκέτες ή μεγάλα πάρκα με ποτάμια, όμως 'κοίτα ψηλά' μου έλεγε και πράγματι πρώτη φορά είχα παρατηρήσει πώς το πράσινο κυλά απ' τα μπαλκόνια, κρέμονται ανάποδα απ' τη φύση τους τα αναρριχητικά, και γιασεμιά με νεραντζιές μοσχοβολούν σε κάθε βήμα.

Με θλίψη για την εξαθλίωση αλλά χαρές από τους φίλους που αγαπώ, και τρέξιμο διότι ποτέ πια όλα δεν τα προλαβαίνω, πρέπει τώρα να βγω αλλά ξανά θα σας θυμίσω ότι  ο λόγος που ήρθα είναι σοβαρός: Δείτε ΕΔΩ γιατί είστε καλεσμένοι 
κι όσοι πιστοί προσέλθετε!
______________________________________________________________
Εικόνα
Το γραφείο μου στην Αθήνα. 
Αριστερά πορτραίτο μου από την Άντζελα Μπρούσκου

27 σχόλια:

  1. 1ον τους την επεφτες και 2ον νομιζω εχω μπει στο σπιτι αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1ον δεν τους την έπεφτα
      και
      2ον
      το σπίτι αυτό είναι το σπίτι μου άρα αν έχεις μπει είναι μονάχα στα όνειρά σου.

      Διαγραφή
  2. θυμάμαι, είχα δει κάπου μια πολύ εμβληματική εικόνα:
    μια εικόνα σε μια πλατεία στην Αμερική, 2 αντίθετες διαδηλώσεις. Η μία, τέρμα ρατσιστές "η Αμερική για τους Αμερικάνους" με καθαρότητες φυής, νεοναζί, αντιμεταναστευτικούς κτλ και η άλλη με υπέρμαχους των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μαύρους, άσπρους,κίτρινους,όλες οι φυλές και συγκρούονταν. Κάποια στιγμή, ένας από την πλευρά των ρατσιστών βρέθηκε μόνος, πεσμένος και εκτεθημένος στο πλήθος των αντιρατσιστών και όλοι ετοιμαζόταν με κοντάρια και γροθιές να τον λιντσάρουν, αλλά πριν προλάβουν έπεσε απάνω του και τον κάλυψε μια μαύρη γυναίκα για να τον σώσει κι έτσι τον γλίτωσε από σίγουρο και βαρύ τραυματισμό. Δυστυχώς βίντεο δεν υπάρχει, αλλά βρήκα 2 εικόνες:

    http://kindnessblogdotcom1.files.wordpress.com/2013/10/black-woman.jpg

    http://kindnessblogdotcom1.files.wordpress.com/2013/10/keshia-thomas.jpg?w=490&h=357

    μπορεί, αν κάτι τέτοιο συμβεί στην μικρή Ελλάδα, να βάλει λίγο μυαλό σε κάποιους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφο!
      Για να τους έβαζε μυαλό θα έπρεπε να προβληθεί ευρέως κι εδώ με μια κυβέρνηση που επενδύει στα Δύο Άκρα μόνο εμείς θα το κοινοποιούσαμε..

      Καλό σου βράδυ
      (Και.. τι ήταν αυτό πού γίνεται από 'κει;
      Τέλειωσε ο πόλεμος ή βαρούν ακόμα τα όργανα;)

      Διαγραφή
    2. βαρούν ακόμα σαν νταούλια....αλλά δεν γίνεται να γεννηθεί κάτι καινούριο χωρίς να καεί κάτι παλιό (φυσικά ελεγχόμενη καύση!!)

      Διαγραφή
  3. Καλή μου Δάφνη πόσο δίκιο έχεις σ'αυτά που λές.
    Πολλές φορές η ευγένεια παρεξηγείται για ερωτική αγάπη.
    Είναι σαν αυτό που συμβαίνει με τον ρομαντισμό που τον μπερδεύουν για βλακεία.

    Όσο για την Αθήνα , είναι όμορφη αυτή η πόλη με τα χρώματα της και τους κήπους της.

    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι όμορφη ναι,
      λιγάκι πιο ευγενικοί να ήταν οι κάτοικοί της.. Κι αυτό που λες για το ρομαντισμό (την τρυφερότητα) όσο σωστό..
      Διάβασα εκεί στου Χ. την πρόσφατη στενοχώρια σου και δε σχολίασα (λόγω του τρελοκομείου που ακολούθησε) μα σε σκεπτόμουν Ερωτοεθισμένη μου.
      Μη δίνεις σημασία σε ανάξιους: Προχωρούμε.

      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  4. οταν εχουμε ξεχασει να ζουμε απλα,παρεξηγουνται και τα αυτονοητα.Σε φιλω καλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Βάσω μου.
      Για την πραγματική ευγένεια θέλω πολλά να πω μα όλο κάτι νέο και πιο επείγον προκύπτει.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Δάφνη μου νομίζω σε καταλαβαίνω νομίζω,είναι φορές που η ευγένεια παρεξηγείται δυστυχώς..όντως έχεις δίκιο..
    καλή δύναμη και καλή συνέχεια στην προσπάθεια σου!
    σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω πως κάθε γυναίκα (όπως και κάθε επαρχιώτης) έχει τέτοιες εμπειρίες. Κι εγώ έχω το κουσούρι της εμφανούς αυτοπεποίθησης και παραείμαι γελαστή..

      Σ΄ευχαριστώ πολύ που υποστηρίζεις
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  6. sa gnhsia xwriatopoula xamogelaw,mexri pou o proedros se kapoio dikasthrio pou hmoun martyras mou eipe pws mono o proedros exei to dikaiwma na...meidia,oso gia ta eftrapela tou pesimatos,apla to diaskedazw.to savvato dafnh ti wra tha eisai;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eίπε τέτοιο πράγμα ο Πρόεδρος; Μόνο εκείνος δηλαδή επιτρέπεται να ασεβεί την ώρα της δίκης..
      Ελένη μου σκέπτεσαι να έρθεις; Θέλω πολύ να ειδωθούμε κι από κοντά.
      Σάββατο λοιπόν ακόμα δε μου έχουν αναθέσει 'βάρδια' μα το υπερφορτωμένο πρόγραμμά μου έχει ως εξής:
      Σχετικά νωρίς (για μένα, δηλαδή 1.00 θα πάω στο Φαρφουλά να τους δω αλλά και γιατί, προς μεγάλη μου χαρά, έχουν πουληθεί όλα τα αντίτυπα των βιβλίων μου. Εκτός κι αν το προλάβω Παρασκευή .. αλλά τα Σάββατα είναι η μέρα που μαζεύονται ενδιαφέροντες άνθρωποι εκεί και με ένα σμπάρο βλέπω πολλά τριγωνάκια.
      Στις 8.30μμ πρέπει να είμαι στην άλλη εκδήλωση για τις Οροθετικές πόρνες― θα παιχτεί και ταινιάκι και μεταξύ άλλων συμμετεχόντων έχω προσκληθεί να πω κι εγώ δυό λόγια.
      Μετά (αν δεν είμαι διαλυμένη οπότε θα το κάνω Κυριακή θα πάω να ακούσω την Ελευθερία Αρβανιτάκη η οποία εκτός από φωνάρα και συνειδητοποιημένος σοβαρός άνθρωπος άνθρωπος είναι και καλή παλιά φίλη.
      Άρα υπολογίζω να είμαι στην Τεχνόπολη. μεταξύ 3μμ και 6.30μμ.
      Κυριακή, πιο άνετα, σκοπεύω να μείνω στην Τεχνόπολη όλο το απόγευμα: από 3μμ ώσπου όσο πάει (ακόμα κι αν πάω τότε στην Ελευθερία).

      Κρίμα όμως να πας ώρα που δε θα είμαι. Απ' ό,τι θυμάμαι δεν έχεις facebook/Twitter αλλά αν υπήρχε τρόπος να σε ειδοποιούσα...

      Διαγραφή
    2. ta leme loipon to savvato,tha frontisw na eimai nwris,wste na prolavw na se dw.ennow sto i.p.p.o.kalo apogema.

      Διαγραφή
    3. Αλήθεια;
      Στην Τεχνόπολη αν προτιμάς η βάρδια μου είναι 16.00- 19.00 σήμερα (για να πάω μετά στο i.p.p.o)
      και την Κυριακή 16.00 ως όσο πάει.
      Θα κοιτάζω τις γυναίκες να μαντέψω ποια είναι η Ελένη μας..

      Διαγραφή
  7. Ρε εδώ μπαίνω σε ψιλικατζίδικο να πάρω τσιγάρα και δε λέει καλημέρα ο ψιλικατζής για το τυπικό που θα πάρει και τα λεφτά μου!

    Η Αθήνα είναι ζούγλα και οι Αθηναίοι ζωάδια και απολίτιστοι (με μερικές φωτεινές εξαιρέσεις, αλλά είμαστε λίγοι), μη δίνεται θάρρος και το πάρουν και πάνω τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Tommy μου.
      Αυτό που με τρελαίνει είναι το ασανσέρ. Στριμώχνεσαι σε κουτί 1x1 με έναν άγνωστο συνεπιβάτη και το θεωρεί φυσικό να μην πει μια καλημέρα, νομίζοντας ότι αυτό τον κάνει urban Πρωτευουσιάνο. Κι είναι ο ίδιος που αν τύχει να παρκάρεις στο δρόμο εκεί που φαντασιώνεται πως είναι κατάδική του θέση, θα σε βρίσει χυδαιότατα με στεντόρεια φωνή πρόθυμος να ξεκατινιαστεί εμπλέκοντας τους γείτονες μέχρι την παραπάνω ρούγα.. (Fact: Επειδή ερχόμαστε λίγο και συνήθως χωριστά δεν ήξερε ένας τέτοιος και μου εβριζε χυδαιότατα τον Κύριο Kastell μια νύχτα που μόλις είχε παρκάρει και φαινόμουν μόνη μπροστά στην είσοδο διότι εκείνος (κύριος είπαμε) είχε μείνει πίσω για να βγάλει από μέσα μπαγκάζια και να τα κουβαλίσει. Ωριόταν

      Είναι μεγάλο θέμα....
      και καλά που υπάρχουμε κι εμείς οι εξαιρέσεις..

      Διαγραφή
  8. μια βοσκοπουλα έτρεχε
    το ΄παιρνε πόρτες πόρτες
    και έλεγε στους άνθρωπες
    να βάζουνε καπότες

    μα εκείνοι δεν ακουγανε
    και κόλλησαν αρρωστειες
    και τώρα μεταδίδουνε
    το έιτζ και στις κότες

    γύρνα πίσω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. καλώς ήλθατε στο χωριό μας

    η αθήνα έγινε πολύ χωριό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο χάρος θα κάνει απεργία όλο το 2013, ποιος τη χάρη σου !

      Διαγραφή
    2. Από παιδί θυμάμαι να τη λένε χωριό φίλε akrat,
      μα το έλεγαν με περιφρόνηση
      ενώ σ' εμένα το χωριό χάρισε ηρεμία και γαλήνη

      Διαγραφή
    3. Σαλβαδόρ
      'όλο' το 2013 ο Χάρος εργάστηκε όπως πάντα.
      Εξ άλλου είναι αυτοαπασχολούμενος, δεν έχει νόημα να απεργήσει..

      Αλλά
      σε ποον απεθύνεσαι,
      στον akrat ή στην ιστολόγο;

      Διαγραφή
  10. Συμβαίνει και το αντίθετο ξέρεις, ε; Ένας άντρας να είναι ευγενικός με μια γυναίκα, και να τον λένε λιγούρη. (Αν και παραδέχομαι ότι πολλές φορές ο χαρακτηρισμός αληθεύει, αλλά δεν παύει να είναι στερεοτυπικός ρατσισμός, διαολε!)

    ΥΓ
    Αυτό για την πραγματική ευγένεια που ανέφερες σε παραπάνω σχόλιο, να βρεις χρόνο και να το κάνεις, έχουμε πήξει πια με την "ευγένεια των Goody's", όπως αρέσκομαι να την αποκαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά την αποκαλείς Πρεζιντέντε μου
      για μένα είναι φλέγον θέμα.
      Όσο για το λιγούρη.. έχω δει κι αγενέστατους κι είναι η αγένεια πιο απωθητική από το να μην ξέρεις να φλερτάρεις.

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.