Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Σύμφωνο συμβίωσης ομοφύλων― ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ αν και..



Επιτέλους ανακοινώθηκε: Έχουμε σύμφωνο συμβίωσης ομοφύλων. Μια μεγάλη πρόοδος αν και δεν είναι ο γάμος που ζητούσαμε. Και γιατί γάμος, ρωτούν κάποιοι, αφού έχεις τη νομική κατοχύρωση με το Σύμφωνο;
Πέραν του παλιού αστείου πως όλοι έχουμε δικαίωμα στη δυστυχία, οι λόγοι που ζητάμε γάμο και για τα ομόφυλα ζευγάρια είναι σημαντικοί. Ο γάμος είναι  θεσμός αρχαίος και η συμβολική του σημασία τεράστια. Μου εξηγούσε φίλος νομικός ότι για να υπάρξει απόλυτη ισότητα θα έπρεπε να προστεθεί το 'σύμφωνο συμβίωσης' σε πάρα πολλούς άσχετους νόμους που δίνουν δικαιώματα στα παντρεμένα ζευγάρια- κάτι που θα λυνόταν απλούστατα μόνο με τη λέξη 'γάμος' ενώ τώρα κάθε λίγο θα απαιτούνται διευκρινήσεις.

Υπάρχουν απορίες και ελλείψεις απ' ό,τι μαθαίνω μα, όπως και να 'ναι, αν αναλογιστούμε ότι ζούμε σε χώρα που προσκυνάνε λείψανα προτείνω να πούμε ένα 'και πάλι καλά' και να συνεχίσουμε τους αγώνες.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ  ΝΕΟ ΣΥΜΦΩΝΟ  ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ
Άρθρο 1. Σύσταση. Η συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με την οποία ρυθμίζουν τη συμβίωσή τους (σύμφωνο συμβίωσης) καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η ισχύς της συμφωνίας αρχίζει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου στο ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους, το οποίο καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.
Άρθρο 2. Προϋποθέσεις. 1. Για τη σύναψη συμφώνου συμβίωσης απαιτείται πλήρης δικαιοπρακτική ικανότητα.
2. Δεν επιτρέπεται η σύναψη συμφώνου συμβίωσης α) αν υπάρχει γάμος ή σύμφωνο συμβίωσης των ενδιαφερόμενων προσώπων ή του ενός από αυτά, β) μεταξύ συγγενών εξ αίματος σε ευθεία γραμμή απεριόριστα και εκ πλαγίου μέχρι και τον τέταρτο βαθμό, καθώς και μεταξύ συγγενών εξ αγχιστείας σε ευθεία γραμμή απεριόριστα, και γ) μεταξύ εκείνου που υιοθέτησε και αυτού που υιοθετήθηκε.
3. Η παράβαση των διατάξεων του παρόντος άρθρου συνεπάγεται την ακυρότητα του συμφώνου συμβίωσης. Ακυρότητα συνεπάγεται και η εικονικότητα του συμφώνου.
Άρθρο 3. Άκυρο και ακυρώσιμο σύμφωνο. 1. Η κατά το προηγούμενο άρθρο ακυρότητα κηρύσσεται με τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Την αγωγή ασκεί, εκτός από τα μέρη, και όποιος προβάλλει έννομο συμφέρον οικογενειακής φύσης, καθώς και ο εισαγγελέας αυτεπαγγέλτως, αν το σύμφωνο αντίκειται στη δημόσια τάξη.
2.  Σε περίπτωση ελαττωμάτων της βούλησης εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις για τον ακυρώσιμο γάμο. Η σχετική δικαστική απόφαση απαιτείται να γίνει τελεσίδικη.
3. Με την τελεσίδικη δικαστική απόφαση, που ακυρώνει το σύμφωνο συμβίωσης, αίρονται αναδρομικά τα αποτελέσματά του. Η ακύρωση του συμφώνου δεν επηρεάζει την πατρότητα των τέκνων.
Άρθρο 4. Επώνυμο. Το σύμφωνο συμβίωσης δεν μεταβάλλει το επώνυμο των μερών. Ο καθένας μπορεί, εφόσον συγκατατίθεται ο άλλος, να χρησιμοποιεί στις κοινωνικές σχέσεις το επώνυμο του άλλου ή να το προσθέτει στο δικό του.
Άρθρο 5. Σχέσεις των μερών. Στις προσωπικές σχέσεις των μερών του συμφώνου μεταξύ τους εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις για τις σχέσεις των συζύγων από το γάμο, εφόσον δεν υπάρχει διαφορετική ειδική ρύθμιση στον παρόντα ή άλλο νόμο.
2. Στις μη προσωπικές σχέσεις των μερών μεταξύ τους εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις για τις σχέσεις των συζύγων από το γάμο, εκτός αν τα μέρη τις ρυθμίσουν διαφορετικά κατά τη σύναψη του συμφώνου με βάση τις αρχές της ισότητας και της αλληλεγγύης. Τα μέρη δεν μπορούν να παραιτηθούν από την αξίωση συμμετοχής στα αποκτήματα πριν από τη γέννησή της.
Άρθρο 6. Στην περίπτωση ελεύθερης συμβίωσης χωρίς σύμφωνο, η τύχη των περιουσιακών στοιχείων που έχουν αποκτηθεί μετά την έναρξη της συμβίωσης (αποκτήματα) κρίνεται κατά τις γενικές διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και σε εκκρεμείς δίκες.
Άρθρο 7. Λύση. 1. Το σύμφωνο συμβίωσης λύνεται α) με συμφωνία των μερών, που γίνεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο, β) με μονομερή συμβολαιογραφική δήλωση, εφόσον έχει επιδοθεί προηγουμένως με δικαστικό επιμελητή πρόσκληση για συναινετική λύση στο άλλο μέρος και έχουν παρέλθει τρεις μήνες από την επίδοση, και γ) αυτοδικαίως, αν συναφθεί γάμος μεταξύ των μερών.
2. Η λύση του συμφώνου συμβίωσης ισχύει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου, που περιέχει τη συμφωνία ή τη μονομερή δήλωση, στο ληξίαρχο όπου έχει καταχωριστεί και η σύστασή του.
3. Για τη διατροφή μετά τη λύση του συμφώνου εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις για τη διατροφή μετά το διαζύγιο, εκτός αν τα μέρη παραιτηθούν από το σχετικό δικαίωμα κατά την κατάρτιση του συμφώνου.
Άρθρο 8. Κληρονομικό δικαίωμα. Ως προς το κληρονομικό δικαίωμα των μερών του συμφώνου εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του Αστικού Κώδικα που αφορούν τους συζύγους. Κατά την κατάρτιση του συμφώνου το κάθε μέρος μπορεί να παραιτηθεί από το δικαίωμά του στη νόμιμη μοίρα.
Άρθρο 9. Τεκμήριο πατρότητας.  Το τέκνο που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, τεκμαίρεται ότι έχει πατέρα τον άνδρα με τον οποίο η μητέρα κατάρτισε το σύμφωνο. Το τεκμήριο ανατρέπεται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Τα άρθρα 1466 επ. ΑΚ, καθώς και τα άρθρα 614 επ. ΚΠολΔ, εφαρμόζονται αναλόγως.
Άρθρο 10. Επώνυμο τέκνων. Το τέκνο που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, φέρει το επώνυμο που επέλεξαν οι γονείς του με κοινή και αμετάκλητη δήλωσή τους, που περιέχεται στο σύμφωνο ή σε μεταγενέστερο συμβολαιογραφικό έγγραφο πριν από τη γέννηση του πρώτου τέκνου. Το επώνυμο που επιλέγεται είναι κοινό για όλα τα τέκνα και είναι υποχρεωτικά το επώνυμο του ενός από τους γονείς ή συνδυασμός των επωνύμων τους. Σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα από δύο επώνυμα. Αν η δήλωση παραλειφθεί, το τέκνο θα έχει σύνθετο επώνυμο, αποτελούμενο από το επώνυμο και των δύο γονέων του. Πρώτο τίθεται το επώνυμο με αρχικό που προηγείται στο αλφάβητο. Αν το επώνυμο του ενός ή και των δύο γονέων είναι σύνθετο, το επώνυμο του τέκνου θα σχηματιστεί με το πρώτο από τα δύο επώνυμα.
Άρθρο 11. Γονική μέριμνα. 1. Η γονική μέριμνα του τέκνου που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια του συμφώνου συμβίωσης ή μέσα σε τριακόσιες ημέρες από τη λύση ή την ακύρωση του συμφώνου, ανήκει στους δύο γονείς και ασκείται από κοινού. Οι διατάξεις του ΑΚ για τη γονική μέριμνα των τέκνων που κατάγονται από γάμο εφαρμόζονται αναλόγως και στην περίπτωση αυτή.
2. Αν το σύμφωνο συμβίωσης λυθεί ή ακυρωθεί, για την άσκηση της γονικής μέριμνας εφαρμόζεται αναλόγως το άρθρο 1513 ΑΚ.
Άρθρο 12. Ανάλογη εφαρμογή άλλων διατάξεων – Εξουσιοδοτήσεις. 1. Άλλες διατάξεις νόμων που αφορούν συζύγους εφαρμόζονται αναλόγως και στα μέρη του συμφώνου, εφόσον δεν υπάρχει διαφορετική ειδική ρύθμιση στον παρόντα ή άλλο νόμο. 2. Για την εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου απαιτείται η έκδοση προεδρικού διατάγματος μετά από  πρόταση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης εντός έξι μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, με το οποίο ρυθμίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η έκταση εφαρμογής των διατάξεων του εργατικού δικαίου και του δικαίου κοινωνικής ασφάλισης και  αφορούν συζύγους, στα μέρη του συμφώνου.
Άρθρο 13. Πεδίο εφαρμογής. Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται σε κάθε σύμφωνο συμβίωσης, εφόσον τούτο καταρτίζεται στην Ελλάδα ή ενώπιον ελληνικής προξενικής αρχής.
Άρθρο 14. Μεταβατικές διατάξεις. 1. Με εξαίρεση τις ρυθμίσεις που ακολουθούν, τα σύμφωνα συμβίωσης που έχουν καταρτιστεί μέχρι την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου εξακολουθούν να διέπονται από το ν. 3719/2008. Οι §§ 1 και 2 του άρθρου 7 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται και στα σύμφωνα αυτά. Τα μέρη έχουν δικαίωμα να υπαχθούν συνολικά στις διατάξεις του παρόντος νόμου με συμβολαιογραφική πράξη. Αντίγραφο της πράξης καταχωρίζεται στο ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.
2. Σύμφωνα συμβίωσης που καταρτίζονται μετά την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου διέπονται αποκλειστικά από τις διατάξεις αυτού.
Άρθρο 15. Τροποποίηση διατάξεων του Αστικού Κώδικα. Τα άρθρα 1354, 1462, 1463 και 1576 ΑΚ τροποποιούνται ως εξής: 1.            Άρθρο 1354. Κώλυμα από γάμο που υπάρχει ή από σύμφωνο συμβίωσης με τρίτον. Εμποδίζεται η σύναψη γάμου πριν λυθεί ή ακυρωθεί αμετάκλητα ο γάμος που υπάρχει, καθώς και πριν λυθεί ή ακυρωθεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση το σύμφωνο συμβίωσης που συνδέει τον ένα μελλόνυμφο με τρίτον. Οι σύζυγοι μπορούν να επαναλάβουν την τέλεση του μεταξύ τους γάμου και πριν αυτός ακυρωθεί.
2. Άρθρο 1462. Αγχιστεία. Οι συγγενείς εξ αίματος του ενός από τους συζύγους είναι συγγενείς εξ αγχιστείας του άλλου στην ίδια γραμμή και στον ίδιο βαθμό. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση του συμφώνου συμβίωσης. Η συγγένεια εξ αγχιστείας εξακολουθεί να υπάρχει και μετά τη λύση ή την ακύρωση του γάμου ή του συμφώνου συμβίωσης από το οποίο δημιουργήθηκε.
3. Άρθρο 1463. Η συγγένεια του πρόσωπου με τη μητέρα του και τους συγγενείς της συνάγεται από τη γέννηση. Η συγγένεια με τον πατέρα και τους συγγενείς του συνάγεται από το γάμο ή το σύμφωνο συμβίωσης με τον πατέρα, ή ιδρύεται με την αναγνώριση, εκούσια ή δικαστική.
4.         Άρθρο 1576. Αυτοδίκαιη λύση. Η υιοθεσία λύνεται αυτοδικαίως και αίρεται αναδρομικά η σχέση που απορρέει από αυτήν, αν τελέσουν γάμο ή συνάψουν σύμφωνο συμβίωσης, κατά παράβαση του νόμου, ο θετός γονέας με το θετό τέκνο. Αν ο γάμος ή το σύμφωνο συμβίωσης ακυρώθηκε, διατηρούνται από τη σχέση υιοθεσίας μόνο τα περιουσιακά δικαιώματα του θετού τέκνου.
Άρθρο 16. Η ισχύς αυτού του νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν στις επιμέρους διατάξεις του ορίζεται διαφορετικά.
_____ Μια απορία και η απάντηση
―Μπορούμε να γίνει σύσταση του συμφώνου μεταξύ Έλληνα και πολίτη μιας άλλης χώρας της Ευρωπαϊκής ένωσης ? 
ή αντίστοιχα Έλληνα πολίτη με πολίτη τρίτης χώρας εκτός Ε.Ε?Με λίγα λόγια τι προβλέπεται για τα ομόφυλα bi-national ζευγάρια?Είμαι λίγο μπερδεμένος και με αφορά προσωπικά το ζήτημα.

―Από την Colour Youth, Κοινότητα Lgbtq Νέων Αθήναςμου είπαν πως "ειδικά για ζευγάρια Ευρωπαίων σίγουρα. Για άλλες περιπτώσεις, θα πρέπει να το μελετήσουμε", μακάρι να ισχύει και για τρίτες χώρες
_____________________________________________________


Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Για την αυτοκαλλιέργεια Κάνναβης ― από τη Θεσσαλονίκη




 Τη στιγμή που μιλάμε ασθενείς βγαίνουν στην παρανομία για να αγοράσουν ένα φάρμακο που στο εξωτερικό συνταγογραφείται επίσημα. Τη στιγμή που μιλάμε ωθούνται στην παραβατικότητα άνθρωποι που δε θα είχαν καμιά σχέση με την παρανομία με συνέπεια να συντηρούμε κυκλώματα ολόκληρα εγκλήματος και διαφθοράς όπως ακριβώς η Ποτοαπαγόρευση έφτιαξε τη Μαφία.
Το δικαίωμα αυτοκαλλιέργειας  και χρήσης της Κάνναβης είναι αυτονόητο και σε μια εποχή που η Κάνναβη νομιμοποιείται σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, δε τίθεται θέμα αμφισβήτησής του.
H  Πρώτη Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης Θεσσαλονίκης (δραστήριοι νέοι τους οποίους είχα τη χαρά να γνωρίσω στο Protestival της Αθήνας) έστειλε στον Υπουργό μια επιστολή. Τη δημοσιεύω μαζί με την κάπως ασαφή απάντηση. 

Δεν έχω καμιά αμφιβολία πως σε μια δύσκολη πολιτικά εποχή η κυβέρνηση φοβάται το πολιτικό κόστος ενός θέματος που έχει προπαγανδιστεί άγρια σχεδόν ένα αιώνα τώρα, με πεπεισμένους φανατικούς εχθρούς κόμματα, θεσμούς, ακόμα και Προγράμματα Απεξάρτησης Ηρωίνης. Ξέρω πως κάποιοι θα μας φέρουν επιχειρήματα τις δόσεις (όχι της πρέζας, της άλλης της πιο βαριάς, της οικονομικής) και τις χρεοκοπίες.
Προφάσεις. 
Πρώτον γιατί για ολόκληρη κυβέρνηση ψηφίσαμε άρα δεν εργαζεται μόνο μια ομαδούλα επί των οικονομικών μα ένα σώμα για να κυβερνά το κράτος, 
δεύτερον διότι τώρα είναι η ώρα (κι όχι προ των επόμενων εκλογών)  για τολμηρές αποφάσεις επειδή, 
τρίτον, τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν περιμένουν και οφείλουμε να τα νοιαζόμαστε πριν από όλα και πάνω απ' όλα.

Ιδού επιστολή και απάντηση:



Αξιότιμε κύριε Υπουργέ. 
Είμαστε μία ομάδα αυτοκαλλιεργητών* κάνναβης που δεν αντέχουμε άλλο να χαρακτηριζόμαστε ως παράνομοι ή και εγκληματίες επειδή καταναλώνουμε ένα άκακο βότανο. Στην εποχή που ζούμε, βάση επιστημονικών ερευνών έχει γίνει κατανοητό ότι η κάνναβη είναι ένα αβλαβές βότανο με εξαιρετικές θεραπευτικές ιδιότητες και όχι το δαιμόνιο ναρκωτικό που παρουσιαζόταν τόσα χρόνια. 
Ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ενήλικα να καταναλώνει κάνναβη στον ιδιωτικό του χώρο, όπως και να την καλλιεργεί για τον εαυτό του, κάτι που βλέπετε πως αναγνωρίζεται από διάφορες κυβερνήσεις στην Ευρώπη αλλά και σε πολιτείες των ΗΠΑ.
Εμείς ως αυτοκαλλιεργητές κάνναβης πιστεύουμε ότι δεν διαπράττουμε κανένα έγκλημα παρ'όλα αυτά είμαστε παράνομοι, καθώς καλλιεργώντας την κάνναβη μας παρανομούμε. Εξ ίσου παράνομοι είναι και συμπολίτες μας που για να την προμηθευτούν αναγκάζονται να καταφύγουνε στην μαύρη αγορά οι οποίοι επίσης διακινδυνεύουν την υγεία τους λόγο του ότι καταναλώνουν κάνναβη χείριστης ποιότητας.
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την Πρώτη Κοινωνική Λέσχη Κάνναβης στην Ελλάδα με έδρα την πόλη μας τη Θεσσαλονίκη, η οποία βασίζεται στο επιτυχημένο πρότυπο Κοινωνικών Λεσχών Κάνναβης της Ισπανίας και ακολουθεί της αρχές της ENCOD οι οποίες επιγραμματικά είναι:
Η ζήτηση καθορίζει την προσφορά και όχι το αντίθετο
Μη κερδοσκοπική
Με διαφάνεια
Με ενδιαφέρον για τη δημόσια υγεία
Βρίσκεται σε ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία
Υποστηρίζει τον ακτιβισμό 
Με το σημερινό νομικό καθεστώς το οποίο να σας υπενθυμίσουμε χρονολογείται από τη δικτατορία του Μεταξά, η χρήση η κατοχή και η καλλιέργεια κάνναβης είναι παράνομες. 78 χρόνια μετά και σύμφωνα με όλες τις επιστημονικές αποδείξεις που υπάρχουν διαθέσιμες, αυτό το νομικό καθεστώς πρέπει να αλλάξει καθώς είναι παράλογο να στιγματίζονται εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών ως εγκληματίες. Επίσης είναι παράλογο να ξοδεύονται τόσα εκατομμύρια από τα δημόσια ταμεία και από συμπολίτες μας εξαιτίας της υπάρχουσας απαγόρευσης.
Ως εκ τούτου προτείνουμε να τροποποιηθεί το άρθρο 29 του 4139/2013 σύμφωνα με την ακόλουθη πρόταση ώστε να αποποινικοποιηθεί η χρήση η κατοχή και η αυτοκαλλιέργεια κάνναβης.
Παραγραφος 1: Όποιος για δική του αποκλειστικά χρήση με οποιοδήποτε τρόπο προμηθεύεται ή κατέχει κάνναβη, σε ποσότητες που δικαιολογούνται μόνο για την ατομική του χρήση ή κάνει χρήση αυτών ή καλλιεργεί φυτά σε αριθμό ή έκταση που δικαιολογούνται μόνο για την ατομική του χρήση δεν διαπράττει κανένα αδίκημα.
Παράγραφος 2: Αναγνωρίζεται ο θεσμός της Κοινωνικής Λέσχης Κανναβης στις οποίες θα επιτρέπεται η συλλογική αυτοκαλλιέργεια με στόχο την παραγωγή κάνναβης και παραγώγων της αποκλειστικά για τα μέλη της. Η ακριβής λειτουργία των Κοινωνικών Λεσχών Κάνναβης θα θεσπιστεί με εγκύκλιο από το αρμόδιο Υπουργείο.
Παράγραφος 3: Καταργείται.
Παράγραφος 4: Μένει ως έχει
Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για την προσοχή σας και αναμένουμε την απάντηση σας. Σας ενημερώνουμε ότι αν μας αγνοήσετε μετά από ένα εύλογο διάστημα, έχουμε σκοπό να ξεκινήσουμε τη συλλογική αυτοκαλλιέργεια καθώς είναι παράλογο να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Δεν είμαστε εγκληματίες και είναι καιρός ο νόμος να σταματήσει να μας συμπεριφέρεται σαν τέτοιους. 
Κλείνοντας φυσικά να σας υπενθυμίσουμε ότι και εσείς και ο κ. Τσίπρας έχετε ταχθεί ανοιχτά κατά της απαγόρευσης στο παρελθόν. Δε ζητούμε τίποτα λιγότερο από το να κρατήσετε το λόγο σας πλέον ως κυβέρνηση.
Φιλικά.
Εκ μέρους της πρώτης ΚΛΚ
Δημητρης Παρασκευάς
Πέτρος Αντωνιάδης
Αναμένουμε απάντησή σας ηλεκτρονικά στο info(@) thesscannabisclub.org ή ταχυδρομικώς στην παρακάτω διεύθυνση
ΧΧΧΧΧ
* καλλιεργητής κάνναβης για προσωπική του χρήση και μόνο.


Σήμερα λάβαμε μια απάντηση από το υπουργείο δικαιοσύνης. Το ότι απάντησαν είναι θετικό, αλλά απλά δε βγαίνει κανένα νόημα από αυτά που γράφουν, τουλάχιστον όχι σε σχέση με αυτά που ρωτήσαμε εμείς. Αν καταλαβαίνει κανείς τίποτα ας μας πει και εμάς.
---------------------

Σε απάντηση της υπ' αριθμ. πρωτ. Γρ.Υπ. Εσωτερικών 3177/6.5.2015 επιστολής σας, η οποία περιήλθε στην Υπηρεσία μας στις 5.6.2015, σας ενημερώνουμε ότι το ζήτημα της αποποινικοποίησης της ατομικής χρήσης ή της καλλιέργειας, με σκοπό την ατομική χρήση, ινδικής κάνναβης ετέθη ευρέως στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε για τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου μας, υπό τον τίτλο «Μεταρρυθμίσεις ποινικών διατάξεων, κατάργηση των καταστημάτων κράτησης Γ’ τύπου και άλλες διατάξεις». Σημειώνεται εντούτοις ότι το εν λόγω νομοθέτημα (ν. 4329/2015, ΦΕΚ Α ́ 42/27.4.2015) ψηφίστηκε χωρίς να περιληφθούν σε αυτό σχετικές ρυθμίσεις.

------------------------
Θα προσπαθήσουμε να φανταστούμε τι θέλαν να μας πούν, γιατί όπως φαίνεται δε μας λένε τίποτα, και θα απαντήσουμε τις επόμενες ημέρες. Δε θα γλιτώσουν με μασημένα μισόλογα.

_________________________________

Ο Τάσος Λειβαδίτης και τα βιβλιοπωλεία





Ανακάλυψε φίλος ποιητής ότι δε βρίσκει να αγοράσει Λειβαδίτη και ρωτάει αν το έχουμε αντιληφθεί.
Κι αναρωτιέμαι πόσοι έχουν αντιληφθεί ότι τα πιο πολλά βιβλιοπωλεία πλέον δεν έχουν παρά φετινές εκδόσεις;
'Ευπώλητα' στο τραπέζι (για να ευπωληθούν ακόμα πιο πολύ), κανένας Καζαντζάκης σε πάνω-πάνω ράφι και τα δικά μας περσινά -αν τα έχουν- στο ντουλαπάκι κάτω από τον πάγκο.

Λες και το βιβλίο έχει ημερομηνία λήξεως σα γιαούρτι, λες και δεν αποκτούν τα έργα αξία αφού φιλτραριστούν από τα χρόνια.. 

Σας μεταφέρω το ποστ του Ζαχαρία Στουφή.


Ομόσταυλός μου εν Φαρφουλά είναι ο ποιητής Ζαχαρίας Στουφής που ως διορισμένη 'Ταξιθέτρια του Χάους' συμβουλεύει εσάς τους νέους προφήτες που (ωιμέ ακόμα δεν το μάθατε) λίγο έως καθόλου δε θα διαβαστείτε. Οπότε τι φοβάστε;

Απλώς χαρείτε την Τέχνη σας και, αν μπορείτε, προφητέψετε κι εσείς φυτεύοντας δικά σας ρόδα.

________________________________

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Μήνυση; ―Ας υπογράψουμε για τον Soloúp



Αγαπώ το Φώτη Κόντογλου, έχω τα όμορφα σκληρόδετα βιβλία του, τον έχω διαβάσει κι έχω απολαύσει από παιδί τις εικόνες. Οι κληρονόμοι του νομίζω κάτι δεν έχουν καταλάβει και κάνουν μεγάλο λάθος.

Στο κείμενο των Εκδόσεων Κέδρος (σοβαρός εκδότης στον οποίο είχε εκδοθεί το πρώτο μου βιβλίο) θα μάθετε για τη θλιβερή αυτή παρεξήγηση. Προσυπογράφω και σας καλώ να υποστηρίξετε τον Soloup κι εσείς με την υπογραφή σας στο: https://secure.avaaz.org/el/petition/Elliniki_Dikaiosyni_Kaloyme_na_athoosete_ton_Soloup_gia_tin_ypothesi_toy_komiks_AIVALI/?fsEpFdb .




Αγαπητοί φίλοι,
Κοινοποιούμε ανοιχτή επιστολή υποστήριξης για το ΑΪΒΑΛΙ του Soloúp.
Η συμπαράστασή σας είναι πολύ σημαντική για να μπορέσει το βιβλίο να συνεχίσει ελεύθερο το ταξίδι του.
Παρακαλούμε όποιος επιθυμεί να προσυπογράψει, να γράψει σχόλιο με το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά του.
Ευχαριστούμε πολύ!

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Με μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι ο γνωστός γελοιογράφος και κωμικογράφος Αντώνης Νικολόπουλος (Soloúp) οδηγείται στα δικαστήρια από τους κληρονόμους του Φώτη Κόντογλου, επειδή στην εικονογραφημένη νουβέλα του (graphic novel) με τίτλο "Αϊβαλί", που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κέδρος, έχοντας αποσπάσει πολύ θετικά σχόλια από το σύνολο των κριτικών Τέχνης, χρησιμοποίησε μεταξύ άλλων σύντομα αποσπάσματα από κείμενα του Κόντογλου, κατόπιν μάλιστα σχετικής έγγραφης άδειας από τις εκδόσεις Άγκυρα, και δημιούργησε κάποια πρωτότυπα σχέδια βασιζόμενος σε γνωστά εικαστικά έργα και γενικότερα στο βυζαντινότροπο ύφος του σπουδαίου αγιογράφου.
Είναι θεωρούμε προφανές στον καθένα που ασχολείται με τον χώρο των γραμμάτων και των τεχνών, αλλά και στον απλό αναγνώστη, ότι ο Soloúp με το έργο του αυτό προσπαθεί, με δημιουργικό πνεύμα και καλόπιστη καλλιτεχνική διάθεση, να επανεντάξει την παραδοσιακή λαϊκότροπη τέχνη, που υπηρέτησε τόσο πιστά και ο ίδιος ο Κόντογλου, σε νέα εικαστικά συμφραζόμενα, στο πλαίσιο της τέχνης του κόμικ. Με τον τρόπο αυτό κατορθώνει κάτι σημαντικό, καθότι αναστοχαζόμενος πάνω στη φύση και στο περιεχόμενο της ίδιας της Τέχνης επαναφέρει το ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού σε σημαντικά γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας και αποδίδει συγχρόνως φόρο τιμής στους μεγάλους δημιουργούς της γενιάς του ’30, όπως ο Φώτης Κόντογλου και ο Ηλίας Βενέζης. Το έργο αυτών εξάλλου αποτέλεσε την πρώτη ύλη και το έναυσμα για τη δημιουργία του συγκεκριμένου graphic novel, όπως ο ίδιος πανηγυρικά δηλώνει στο βιβλίο του.
Δεν θεωρούμε ότι η αξιέπαινη αυτή καλλιτεχνική προσπάθεια του Soloúp ενέχει κάποιο στοιχείο παρανομίας, πονηρίας ή έστω ασέβειας προς τους κλασικούς αυτούς δημιουργούς και για αυτό μας προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η δικαστική του δίωξη. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι κληρονόμοι των υπόλοιπων συγγραφέων (Βενέζης, Βενέζη-Μολυβιάτη, Yorulmaz) δεν έφεραν καμία αντίρρηση στην κυκλοφορία του βιβλίου, αντιθέτως έχουν εκφραστεί με τα καλύτερα λόγια για αυτό.
Ελπίζουμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και ότι η αντιπαράθεση αυτή θα αρθεί συναινετικά και καλόπιστα, μακριά από τις δικαστικές αίθουσες, προς όφελος της ίδιας της Τέχνης.
______________________
15.6.2015
Προσθέτω εξελίξεις 

efsyn.gr της Νόρας Ράλλη 

Η κόρη του Βενέζη στο πλευρό του Soloup 

Νέες εξελίξεις φαίνεται να έχουν δρομολογηθεί στην υπόθεση της αντιδικίας ανάμεσα στις εκδόσεις Κέδρος και το σκιτσογράφο του grafic novel «Αϊβαλί», Αντώνη Νικολόπουλο (Soloup), και τους απογόνους του Φώτη Κόντογλου, αδελφούς Μαρτίνου. Οι τελευταίοι ζητούν, ως γνωστόν, την απαγόρευση της κυκλοφορίας του βιβλίου, επειδή, όπως υποστηρίζουν, δεν τους ζητήθηκε άδεια για χρήση έργων και λόγων του Φώτη Κόντογλου. Η υπόθεση εκδικάστηκε προχθές Παρασκευή και η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται σε λίγους μήνες.  

Η κόρη του Βενέζη στο πλευρό του SoloupΣελ 143: Ο Ηλίας Βενέζης, φυλακισμένος σε ένα υπόγειο του Αϊβαλιού, λίγο πριν τον στείλουν μαζί με άλλους στα Αμελέ Ταμπουρού | 
Σελ 143: Ο Ηλίας Βενέζης, όπως εικονογραφείται από τον Soloup | 
Ομως, στη νέα, δεύτερη έκδοση του βιβλίου, που μόλις κυκλοφόρησε (η πρώτη έχει εξαντληθεί), έχουν γίνει οι προσθήκες τις οποίες ζητούσαν τα αδέρφια Μαρτίνου και τις οποίες είχαν εδώ και μήνες συμφωνήσει να εντάξουν στη νέα έκδοση οι δύο πλευρές: αναφέρεται πλέον το όνομα του Φώτη Κόντογλου στον πρόλογο, καθώς και αναλυτικά τα έργα του ζωγράφου, στα οποία βασίστηκε ο κομίστας.
Και ενώ όταν η πρόεδρος, πριν αρχίσει η δίκη, ρώτησε τους κληρονόμους του Κόντογλου αν επιθυμούν να αποσύρουν την αίτησή τους εν όψει και των νέων αυτών δεδομένων, οι ίδιοι δεν δέχτηκαν καν να δουν το βιβλίο, ένα χθεσινό μήνυμα του κ. Φώτη Μαρτίνου στο facebook φαίνεται πως ανοίγει ένα παράθυρο επικοινωνίας και ίσως εξωδικαστικής συμφωνίας με την υπογραφή «επίσημου συμφωνητικού που να δίνει τέλος σε όλη αυτή την υπόθεση».
Ο Soloup επιβεβαιώνει τα παραπάνω και ξεκαθαρίζει: «Θέλω όσο κανένας να βρεθεί λύση για να μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερο το βιβλίο μου. Επιτέλους ο Κυρ Φώτης και το έργο του ας μη μας χωρίζει, αλλά να γίνει αυτό που από την πρώτη στιγμή θέλησα εντάσσοντας το έργο του στο σενάριό μου. Να ενώνει».
Πάντως, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως αντίθετα με τους απογόνους του Κόντογλου, τόσο η οικογένεια Βενέζη όσο και η εγγονή του Στρατή Μυριβήλη ήταν στο πλευρό του Soloup (και στους δύο συγγραφείς γίνεται αναφορά στο Αϊβαλί). Η κόρη του Ηλία Βενέζη, Αννα Βενέζη Κοσμετάτου, του έστειλε μάλιστα επιστολή για να την χρησιμοποιήσει στη δίκη.
Σ' αυτήν, αφού τον συγχαίρει «για το εξαίρετο “Αϊβαλί”, ένα έργο που συνδυάζει με τρόπο σοφό και ευρηματικό τον λόγο και την εικόνα, το παρελθόν και το παρόν», αναφέρει ότι μετά την έκδοσή του «ανανεώθηκε το ενδιαφέρον του κοινού για τα έργα αυτής της εποχής, αυξήθηκε ο δανεισμός των βιβλίων του πατέρα μου από τις δημοτικές βιβλιοθήκες και πολλοί, νέοι ιδίως, άνθρωποι ψάχνουν να γνωρίσουν το έργο του».
Το πιο σημαντικό, όμως, είναι με πόση ευκολία η κόρη του Ηλία Βενέζη δηλώνει πως αυτή, «ως αποκλειστική κληρονόμος των πνευματικών δικαιωμάτων του πατέρα μου και διαχειρίστρια του ηθικού του δικαιώματος», δεν θα έφερε ποτέ αντίρρηση στη χρήση αποσπασμάτων από τα έργα του «για μια τόσο πρωτοπόρα και επιτυχή μεταφορά τους στον κόσμο τού σήμερα».
Στέκεται «στην προσοχή και επιμέλεια», με την οποία παρατίθενται τα αποσπάσματα από τα κείμενα του πατέρα της, «ούτως ώστε να είναι απολύτως ξεκάθαρο στον αναγνώστη ότι στα συγκεκριμένα σημεία μεταφέρετε τα δικά του λόγια». Επισημαίνει ότι υπάρχει ακόμα και ειδική γραμματοσειρά με την οποία διακρίνονται από τα κείμενα του ίδιου του Soloup. «Προσθέσατε», γράφει, «αναφορές στο έργο αλλά και στη ζωή του πατέρα μου, ιδίως στο εκτεταμένο παράρτημα του βιβλίου, όπου εξηγείτε τη δημιουργική διαδικασία μέσα από την οποία οδηγηθήκατε στη σύνθεση του βιβλίου σας – με αφετηρία και οδηγό τα συγκεκριμένα έργα του Ηλία Βενέζη αλλά και άλλων κορυφαίων συγγραφέων της γενιάς του που σας ενέπνευσαν».


Και καταλήγει η κ. Αννα Βενέζη Κοσμετάτου: «Μία απαγόρευση ή περιορισμός στην κυκλοφορία του βιβλίου σας θα μου προξενούσε μεγάλη στεναχώρια. Πιστεύω ότι μια τέτοια απαγόρευση θα μπορούσε να έχει αρνητικές επιπτώσεις και στη διάδοση του έργου του πατέρα μου Ηλία Βενέζη στις νεότερες γενιές. Η διάδοση του έργου του ήταν πάντα μια από τις μεγάλες έγνοιες του πατέρα μου, ο οποίος ως άνθρωπος πίστευε πολύ στο μέλλον, στους νέους και στην πνευματική συνέχεια των γενεών».

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Πρώτοι σε άδειες οι Γάλλοι, από τους τελευταίους οι Έλληνες (πίνακας)


Ξαφνιάζομαι κάθε λίγους μήνες που έχει πάλι διακοπές το παιδί της φίλης μου που πηγαίνει σε γαλλικό σχολείο. Το ίδιο με εντυπωσιάζουν Δανοί φίλοι που, δίχως προβλήματα, περνούν χειμώνες στην Ινδία με τα τρία παιδιά τους αφού, όπως μου εξήγησε ο ποιητής πατέρας, η Δανία ενθαρρύνει τα ταξίδια μια και αποβαίνουν πιο εκπαιδευτικά από το λιώσιμο στα θρανία και τη μελέτη για εξετάσεις.

Τα αναφέρω αυτά επειδή είδα στη βρετανική εφημερίδα   Τhe Guardian πίνακα με τις ημέρες διακοπών –πληρωμένες και μη- των υπαλλήλων ανά χώρα.

Οι ΗΠΑ είναι το μόνο ανεπτυγμένο κράτος στο οποίο δεν υποχρεώνεται ο εργοδότης να δώσει άδεια μετ' αποδοχών, η Γαλλία είναι πρώτη σε διακοπές, μετά και άνευ αποδοχών , άρα οι  Γάλλοι δουλεύουν λιγότερο από όλους. Αντίθετα από όσα έχουμε οδηγηθεί να πιστεύουμε, όπως θα δείτε, η Ελλάδα είναι έκτη από το τέλος πριν την Ολλανδία, την Ελβετία και τις σκληρές ΗΠΑ και Ιαπωνία.
_____________________________________________________
Ο πίνακας, από The Guardian, δείχνει δικαίωμα ημερών άδειας (με και άνευ αποδοχών) ανά ημέρες εργασίας. 30 οι ημέρες για τους Γάλλους, 28 για Βρετανούς, 26 για Έλληνες, 10 για Ιάπωνες και 0 για Αμερικανούς.

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Για την Caitlyn Jenner που τόλμησε


Το ότι έγινε Caitlyn ο Ολυμπιονίκης Bruce Jenner, πατέρας τεσσάρων παιδιών και πασίγνωστος από το ριάλιτι των Καρντάσιαν, είναι πάρα πολύ σημαντικό νέο.
Είχα δει την εξαιρετική συνέντευξή του λίγο πριν πάψει να είναι Μπρους στην οποία  μίλησε για τις δυσκολίες που έζησε ως παρενδυτικός, τους φόβους, την ανάγκη να ζει στο ψέμα και το μυστήριο.
Πρόσφατα υπήρξε κι άλλη μια γνωστή περίπτωση δημόσιας αλλαγής φύλου, ο νεαρός στρατιώτης που κατηγορείται πως αποκάλυψε τα μυστικά  εγκλήματα του αμερικάνικου στρατού στο Αφγανιστάν, gay άνδρας τότε και σήμερα γυναίκα. Κάθε δημοσιότητα βοηθά τα σοβαρότατα ζητήματα αποδοχής των διεμφυλικών ατόμων.

Στο εξαιρετικό αφιέρωμα του Vanity Fair μιλάει για το  'gender dysphoria' που είχε από παιδί και για όσα πέρασε για να φτάσει στο σήμερα.
Σε μια φωτογραφία η Καίιτλυν έχει στο τραπέζι το ολυμπιακό μετάλλιο που κέρδισε ο Μπρους. «Εκείνη η ημέρα ήταν σπουδαία» λέει μα αυτές οι δυο της φωτογράφισης όταν προετοιμάστηκε η  παρουσίαση στον κόσμο της Καίιτλυν είναι καλύτερες, «διότι τότε ήταν ένας αγώνας, ήταν σπορ, ενώ αυτό εδώ είναι ζωή».

Για την Καίιτλυν Τζέννερ γράφονται πολλά. Γέλασα με κατηγορίες σατανισμού στηριγμένες στο μαύρο ντεκόρ που αγαπούν οι κόρες και η πρώην γυναίκα του και μητέρα της Κιμ Καρντάσιαν , μια οικογένεια δανεξάρτητων δυναμικών γυναικών που τάχα στοχεύει να ευνουχίσει και να καταστρέψει το 'Δυνατό Αμερικάνικο Αρσενικό'.
Γελοιότητες. Το σημαντικό όμως είναι που από την κοινωνική και οικονομική της θέση κι από το ριάλιτυ στο οποίο πριν τη αλλαγή την έχουμε χαρεί ως αφοσιωμένο μπαμπά, ο Μπρους Τζέννερ που έγινε Καίιτλυν παρουσίαζει ως προσιτό το όνειρο πολλών ανθρώπων που βασανίζονται από τα προβλήματα με το κοινωνικό τους φύλο, προβλήματα που δεν απορρέουν πάντα από την ομοφυλοφιλία  (όπως πολλοί νομίζουν) και έχουν φέρει ανείπωτη δυστυχία σε γενιές ανδρών και γυναικών.


Το αφιέρωμα στο vanity fair Ιουνίου 2015

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Η Παρουσίασή μου στη Μύκονο, Παρασκευή 5 Ιουνίου


Αν θα είστε στη Μύκονο την Παρασκευή 5 Ιουνίου στις 8.30μμ, θα χαρώ πολύ να σας δω στην Παρουσίαση του νέου μου βιβλίου.
'Τα 40 Του Θανάτου' θα παρουσιάσει η καλή μου φίλη Αγγελική Καλαφάτη, ηθοποιός και καθηγήτρια, συνοδοιπόρος στα Εθελοντικά Μαθήματα και δημιουργός των Λεσχών Ανάγνωσης για παιδιά και ενηλίκους στο νησί μας.

Η Παρουσίαση θα γίνει στο μπαρ
Notorious (Καμπάνη 3, Αγία Κυριακή).

με συμβολή και οργάνωση του βιβλιοπωλείου  Βιβλιοχώρα (Φλώρου Ζουγανέλη 31)

Είτε είστε, είτε δε είστε στο νησί όμως, όπως κάθε Τετάρτη από τις 10.00μμ ως τα μεσάνυχτα θα είμαι στο Barfly Radio με πολλά λόγια και μουσική που αγαπώ.
____________________________________________________
Σύνδεσμοι
 Και η εκπομπή μου: barflyradio 


Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Για Γλέζο και Σάντα 31 Μαΐου 1941: «Δεν είναι δυνατόν να ήσαν Έλληνες»



Σαν απόψε 30 προς 31 Μαΐου του 1941 ο Λάκης Σάντας και ο Μανώλης Γλέζος κατέβασαν από την Ακρόπολη τη γερμανική σημαία με τη ναζιστική σβάστικα. Ό,τι κι αν πιστεύει κανείς για την εξέλιξη του Γλέζου η ηρωική αυτή πράξη τότε έδωσε κουράγιο στους σκλαβωμένους.
Το ενδιαφέρον όμως είναι ο τρόπος που το συμβάν περιγράφτηκε στον Τύπο.
«Δεν είναι δυνατόν να ήσαν Έλληνες»  μόνο «παράφρονες» διαβάζουμε στην Ανακοίνωση της ποινής του θανάτου που δημοσιεύθηκε στο  Βήμα. 

Χαρείτε τα αποκόμματα
(από άτακτος @33_3_3)



Ευχαριστώ πολύ τον 

Haris Tzivanopoulos   για το κάτωθι:

3/6/41 Εφημερίδα Ακρόπολις




_______________________________