Ξαφνιάζομαι
κάθε λίγους μήνες που έχει πάλι διακοπές το παιδί της φίλης μου που πηγαίνει σε
γαλλικό σχολείο. Το ίδιο με εντυπωσιάζουν Δανοί φίλοι που, δίχως προβλήματα, περνούν
χειμώνες στην Ινδία με τα τρία παιδιά τους αφού, όπως μου εξήγησε ο ποιητής πατέρας, η Δανία ενθαρρύνει τα ταξίδια μια και αποβαίνουν πιο εκπαιδευτικά από το λιώσιμο
στα θρανία και τη μελέτη για εξετάσεις.
Τα
αναφέρω αυτά επειδή είδα στη βρετανική εφημερίδα Τhe Guardian πίνακα με
τις ημέρες διακοπών –πληρωμένες και μη- των υπαλλήλων ανά χώρα.
Οι ΗΠΑ είναι το μόνο ανεπτυγμένο κράτος
στο οποίο δεν υποχρεώνεται ο εργοδότης να δώσει άδεια μετ' αποδοχών, η Γαλλία είναι
πρώτη σε διακοπές, μετά και άνευ αποδοχών , άρα οι Γάλλοι δουλεύουν λιγότερο από όλους. Αντίθετα από όσα έχουμε
οδηγηθεί να πιστεύουμε, όπως θα δείτε, η Ελλάδα είναι έκτη από το τέλος πριν την Ολλανδία,
την Ελβετία και τις σκληρές ΗΠΑ και Ιαπωνία.
_____________________________________________________
Ο πίνακας, από The Guardian, δείχνει δικαίωμα ημερών άδειας (με και άνευ αποδοχών) ανά ημέρες εργασίας. 30 οι ημέρες για τους Γάλλους, 28 για Βρετανούς, 26 για Έλληνες, 10 για Ιάπωνες και 0 για Αμερικανούς.
Και το Βέλγιο έχει πάρα πολλές σχολικές αργίες και μετά μιλάνε για εμάς...
ΑπάντησηΔιαγραφήpearradio1007
Καλημέρα, Δάφνη. Μόλις τώρα διάβαζα κι εγώ αυτό το άρθρο. Νομίζω πάντως πως το ζουμί βρίσκεται σ' αυτήν την παράγραφο:
ΑπάντησηΔιαγραφή"However, the number of hours worked tells only a partial story. At the other end of the OECD rankings, workers in Greece clock more than 2,000 hours a year on the job, but in terms of productivity the output of Greek workers generates far less value compared with most other European countries. By this measure, those slackers in France, the Netherlands and Denmark perform better than most other EU members, including Germany and Britain" με το οποίο συμφωνώ απόλυτα !
Οι Έλληνες μπορεί να δουλεύουμε πολύ, αλλά παράγουμε λίγο ή παράγουμε προϊόν μικρής αξίας. Αυτό είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο. Τώρα ... οι λόγοι για το οποίο συμβαίνει αυτό είναι θέμα τεράαααστιας συζήτησης !
Σε φιλώ και σου εύχομαι μια όμορφη Παρασκευή !
Αγγελική μου
Διαγραφήσε ευχαριστώ για το πολύ χρήσιμο σχόλιο.
Καλό σαββατοκυριακο
με Υγεία σου εύχομαι!
Τα εκπαιδευτικά συστήματα θα έπρεπε να είναι από τα κυριότερα θέματα ενός ΚΡΑΤΟΥΣ. Αφού ουσιαστικά μιλάμε για το μέλλον μας. Παιδί που θα λάβει την σωστή παιδεία και μόρφωση είναι ο αυριανός συν-άνθρωπος μας. Ίσως και αναμορφωτής μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά εκτιμώ πολύ το Σουηδικό Σύστημα Εκπαίδευσης (δεν έχω καμία σχέση με την χώρα αυτή).
Δέκα περίεργα του συστήματός τους μπορείτε να τα δείτε εδώ: http://www.ipaideia.gr/ta-deka-perierga-tou-souidikou-ekpaideutikou-sistimatos.htm
Και είναι μερικά όπως
1)Η βοήθεια των γονιών προς το παιδί στο σπίτι , το λεγόμενο διάβασμα , είναι η πρωταρχική μορφή της παραπαιδείας . Το παιδί μαθαίνει στην ευαίσθητη νηπιακή ηλικία ότι το σχολείο χρειάζεται συμπλήρωμα αλλά και έλεγχο από τους γονείς και αργότερα από τα φροντιστήρια. Η εμπλοκή των γονέων είναι επιθυμητή αλλά να περιορίζεται σε εξωσχολική θεματολογία.
2)Τα διαγωνίσματα απαγορεύονται γιατί υπονομεύουν την ομαλή ένταξη του παιδιού στην ομάδα και στην από κοινού προσπάθεια για την επίτευξη ενός στόχου. Όταν αναγκάζουμε το παιδί να κρύβει το γραπτό του από το διπλανό του , πως θα του ζητήσουμε αργότερα ως πολίτη και μέλους της κοινωνίας να συνεργαστεί με το διπλανό του για την επίλυση των κοινών προβλημάτων.
3)Η κάθε σχολική τάξη έχει στη διάθεσή της ένα μικρό χρηματικό ποσό από το μπάτζετ του σχολικού προϋπολογισμού το οποίο αποφασίζουν οι μαθητές πού θα το διαθέσουν και κάνουν έρευνα αγοράς μόνοι τους .
Και άλλα που μπορεί εδώ να φαίνονται ανήκουστα, παρόλα αυτά αξίζει να ρίξετε μία ματιά..
Πολύ σημαντικά και ενδιαφέροντα.
ΔιαγραφήΑς είναι εδώ μήπως και κάποιος νοιαστεί..