Τρίτη 10 Απριλίου 2018

Σπουδές ανισότητας (συνέχεια): απεργία δίψας και Υπουργείο #VDimakis #VDIMAKIS



Πέμπτη ημέρα απεργία δίψας του κρατούμενου Β. Δημάκη.
Αίτημα οι σπουδές του.
Άντε πάλι να τα ξαναλέμε:
Οι νόμοι είναι για όλους κι όλοι πρέπει να είναι ίσοι απέναντι στο νόμο. Ο νόμος δεν εφαρμόζεται ανάλογα τα πιστεύω του καθενός μας. Δηλαδή θα καταδικαστώ το ίδιο για μια παρανομία μου είτε πιστεύω σωστό το νόμο είτε όχι. 
Αυτό ακριβώς ισχύει και για τα όποια προνόμια μού δίνει ο νόμος και το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι ένα από αυτά. Οι εκπαιδευτικές άδειες είναι νόμιμο δικαίωμα, δεν είναι δωράκι.
Όμως ξανά και ξανά βλέπουμε το ελληνικό κράτος να αδικεί κάποιους κρατούμενους. Την περιπέτεια του Νίκου Ρωμανού τη θυμόμαστε. Τώρα έχουμε την περιπέτεια του Βασίλη Δημάκη που σπουδάζει Νομικά αλλά οι υπεύθυνοι κρίνουν ότι είναι δυνατόν να γίνει δικηγόρος με ένα ιντερνετικό μάθημα μια φορά την εβδομάδα.
Με συνέπεια ο Β. Δημάκης να ξεκινήσει  απεργία πείνας και, μετά, δίψας. 
Ακολουθεί δήλωση του Β Δημάκη, άρθρο, και το Δελτίο Τύπου τυ Υπ. Δικαιοσύνης.



Ενώ ο Β. Δημάκης διανύει την πέμπτη ημέρα απεργίας δίψας, το Υπουργείο Δικαιοσύνης μιλάει για «ενορχηστρωμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης από αντιπολιτευόμενες εφημερίδες».

"Έχω συμβιβασθεί με το ενδεχόμενο του τέλους μου… Νιώθω ότι έχουν στραπατσάρει την αξιοπρέπειά μου, δεν τηρούν την ισοτιμία κ δεν έχω κανένα λόγο να σταματήσω τον αγώνα μου" ο απεργός πείνας κ δίψας ΒΔημάκης

Β. Δημάκης: «Δεν διεκδικώ δανεικά, ούτε χάρη»

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο Δικαιοσύνης, με ιδιαίτερα επιθετικό τόνο, αποδίδει την δημοσιότητα της υπόθεσης του κρατούμενου Βασίλη Δημάκη σε «ενορχηστρωμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης αντιπολιτευόμενων εφημερίδων».
Παράλληλα δεν παραλείπει να υπενθυμίσει στην πρώτη πρόταση του δελτίου Τύπου ότι ο Β. Δημάκης είναι καταδικασμένος «για ληστείες και άλλα εγκλήματα», πράγμα που σύμφωνα με τον σωφρονιστικό κώδικα δεν έχει απολύτως καμμία σημασία εν προκειμένω.
Το υπουργείο επίσης επιμελώς συμπληρώνει την ανακοίνωσή του με άλλα άσχετα στοιχεία, όπως παλιά πειθαρχικά παραπτώματα που, σύμφωνα με τον νόμο, δεν έχουν επίπτωση στην τωρινή του αίτηση για χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι αυτά τα πειθαρχικά παραπτώματα δεν συμπεριλήφθηκαν καν στο σκεπτικό της απόφασης του συμβουλίου της φυλακής.


Ακολουθεί το πλήρες δελτίο Τύπου του υπουργείου Δικαιοσύνης*
Υπουργείο Δικαιοσύνης,
Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Γραφείο Τύπου
Αθήνα 10/4/2018
Σε σχέση με το αίτημα εκπαιδευτικής άδειας καταδίκου για ληστείες και άλλα εγκλήματα Β.Δ. και την ενορχηστρωμένη εκστρατεία παραπληροφό­ρησης αντιπολιτευόμενων εφημερίδων, οι οποίες δε χάνουν ευκαιρία κατά τα άλλα να ξιφουλκούν κατά των αποσυμφορητικών νόμων για τις φυλακές, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διευκρινίζει τα ακόλουθα:
Η εκπαίδευση, σ’ όλες τις βαθμίδες, έχει αναχθεί τα τελευταία τρία χρόνια σε βασικό εργαλείο της σωφρονιστικής πολιτικής. Η πολιτική αυτή, που επιστεγάστηκε με τον πρόσφατο νόμο 4521/2018 (άρθρο 31), συμβάλλει στη βελτίωση των συνθηκών κράτησης σ’ όλη την Ελλάδα και έχει βοηθήσει εκατοντάδες κρατουμένους στην προσπάθειά τους για επανένταξη. Γι’ αυτό ο κρατούμενος Β.Δ. διευκολύνθηκε με κάθε μέσο και με μεγάλες προσπάθειες των υπηρεσιών και των σωφρονιστικών υπαλλήλων ώστε να ολοκληρώσει το σχολείο να δώσει εξετάσεις και να πετύχει την εισαγωγή του σε ΑΕΙ. Γι’ αυτό μετήχθη στη φυλακή Κορυδαλλού ώστε να διευκολυνθεί στις σπουδές του και πράγματι του εξασφαλίστηκε, όπως και σε πολλούς ακόμα κρατουμένους η δυνατότητα στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση.
Το αίτημά του για εκπαιδευτική άδεια απερρίφθη από το Πειθαρχικό συμβούλιο της φυλακής καθώς η φοίτησή του είναι δυνατή εξ’ αποστάσεως ενώ οι σπουδές στο συγκεκριμένο τμήμα δεν απαιτούν φυσική παρουσία. Απόδειξη αυτού αποτελεί η επιτυχία του στα μαθήματα του 1ου εξαμήνου. Η φοίτησή του, λοιπόν, είναι εξασφαλισμένη. Όμως η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι το πρόσχημα για προνομιακή μεταχείριση.
Κατά το νόμο η συνδρομή των τυπικών προϋποθέσεων δεν σημαίνει ότι ο κρατούμενος αυτοδικαίως δικαιούται εκπαιδευτική άδεια, καθώς συνεκτιμώνται πολλά επιπλέον στοιχεία, μεταξύ των οποίων είναι και η προσδοκία για καλή χρήση της άδειας. Προϋπόθεση της άδειας αποτελεί η εμπιστοσύνη που μπορεί να δείξει η πολιτεία στον καταδικασμένο ότι θα επιστρέψει στη φυλακή και ότι δεν θα τελέσει νέα εγκλήματα. Η επίδοση στα μαθήματα προφανώς και δεν είναι από μόνη της επαρκής εγγύηση γι’ αυτό. Όλες οι περιπτώσεις κρατουμένων, εξάλλου, δεν είναι ίδιες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κρατούμενος Β.Δ.: Α) Είχε αποφυλακιστεί κατά το παρελθόν με υφ’ όρον απόλυση την οποία και παραβίασε, καθώς συνέχισε την εγκληματική του δράση, τελώντας νέο κακούργημα (ένοπλη ληστεία). Β) Επιπλέον, ο ίδιος κρατούμενος έλαβε κατά το παρελθόν τακτική άδεια την οποία επίσης παραβίασε, καθώς δεν επέστρεψε στη φυλακή. Γ) Κατά την κράτησή του έχει τελέσει και πειθαρχικά παραπτώματα.
Τέλος, η υπόθεση μετά από προσφυγή του κρατουμένου είναι στα χέρια της δικαιοσύνης. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, όπως ξεκάθαρα ορίζει ο Σωφρονι­στικός Κώδικας, δεν έχει καμία αρμοδιότητα παρέμβασης στο θέμα. Η προστασία της ζωής βέβαια αποτελεί σε κάθε περίπτωση ύψιστο αγαθό που θα προστατευθεί με κάθε τρόπο, στο πλαίσιο του νόμου.
*Συντακτικά και ορθογραφικά σφάλματα μεταφέρθηκαν χωρίς παρέμβαση από το πρωτότυπο
__________________________

ΔΗΛΩΣΗ Βασίλη Δημακη 10/04/2018 12:11 

Ο Βασιλιάς είναι Γυμνός. Σε περίπτωση που και σήμερα δεν υπάρξει απόφαση για μένα, στην 27η μέρα απεργίας πεινας και 5η μέρα απεργίας δίψας, με απώλεια σωματικού βάρους 18% (από 78.5 στα 64.5) και σάκχαρο στο 46, μιλάμε πια ανοιχτά για στοχευμένη εξόντωσή μου αριστερού προσήμου, λόγω της δράσης μου για τα δικαιώματα, την οποία ενορχηστρώνουν ευθύς εξαρχής, καθώς επιβεβαιώνεται και από τους σωφρονιστικούς κύκλους, πλέον, έως και στην οικογένειά μου, ο Ευτύχιος Φυτράκης και ο Παύλος Δουλάμης.
Οι ανωτέρω παρενέβησαν και στον Αρχιφύλακα της Φυλακής Πατρών, τον οποίον διαβεβαίωσαν δια του κ.Δουλάμη, προτού απορριφθεί το αίτημά μου για εκπαιδευτική άδεια, ότι δεν πρόκειται να πάρω το βραχιολάκι, με αποτέλεσμα να παροτρυνθώ επίμονα να κάνω αίτημα για να επιστρέψω στη Φυλακή Πατρών, απ' όπου μετήχθην πρόσφατα στον Κορυδαλλό για να πηγαίνω στο Πανεπιστήμιό μου. 
Η ύπουλη πίεση που δέχομαι να μην σπουδάσω τελικά, να απομακρυνθώ από το σωφρονισμό και την αξιοπρέπεια, είναι άνευ προηγουμένου. 
Έχω καλέσει πολλάκις τον κ.Κοντονή, με αλλεπάλληλες ανοιχτές επιστολές διαμαρτυρίας για τις παθογένειες του σωφρονιστικού συστήματος και δη της εκπαίδευσης εντός του, να μας σώσει από την αγέλη των Γενικών Γραμματέων του και την επικίνδυνη ρεβανσιστική τακτική τους, που φτάνει να παρεμβαίνει έως και στα Συμβούλια που αποφασίζουν για τα δικαιώματά μου, επιβάλλοντάς τους την επιλεκτική αυθαιρεσία ως προς το πρόσωπό μου.
Σε πείσμα των συνεχών εμποδίων που μου έθετε κι εξακολουθεί σαδιστικά να μου θέτει το δήθεν σωφρονιστικό μας σύστημα και το δήθεν σεβόμενο τ' ανθρώπινα δικαιώματα προσωπικό του, παραμένω συνεπής στις αρχές μου και συντονισμένος με την αξιοπρέπεια και τον αγώνα μου για ότι βαφτίσαμε εγγυημένο δικαίωμα και βάλαμε, εμείς οι πολίτες, πρόσωπα όπως οι εν λόγω να διασφαλίζουν.
Ο Ελληνικός λαός τους θεώρησε ελπίδα και τους τοποθέτησε στη διακυβέρνηση της χώρας, κι όχι υφαρπαγείς της ψήφου, των βιβλίων και της ελπίδας μας.
Μπορεί μέχρι αύριο να μην "τη βγάλω", καθώς λεν οι γιατροί, παρακαλώντας με να βρέξω τα χείλη μου ή να πιω μια αμπουλα για το επικίνδυνα χαμηλό ζάκχαρό μου, ή να νοσηλευτώ σε νοσοκομείο με ορό, κάτι το οποίο αρνούμαι, αλλά δηλώνω αμετακίνητος σε οτιδήποτε δίκαιο διεκδικώ, έτοιμος ακόμα και να παραδώσω πνεύμα, γιατί οποιαδήποτε άλλη εκδοχή, όπως το να σταματήσω την απεργία και να υποχωρήσω, θα με ωθούσε στο να γίνω ξανά αυτό που με τόσο κόπο ετών κατάφερα ν' αλλάξω και που δεν πρόκειται για κανένα λόγο να εξαναγκασθώ από το Κράτος να ξαναγίνω. 
Κύριε Υπουργέ της Δικαιοσύνης και των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σας επιστρέφω τον Έπαινο που μου απευθύνατε εγγράφως, διότι, σε συνδυασμό με τις ενέργειες του Υπουργείου σας που κατόπιν της απονομής του τον συνόδευσαν, είναι ξεκάθαρα προσχηματικός και με εμπαίζει."
____________________________________________________

Κινητοποίηση Δ πτέρυγας κορυδαλλού για Β. Δημάκη 08/04/2018 

Από τις 14/3/ 2018 ο συγκρατούμενος μας Βασίλης Δημάκης, βρίσκεται σε απεργία πείνας, διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμα να σπουδάσει. Δικαίωμα που παράνομα του έχει στερήσει το συμβούλιο των φυλακων Κορυδαλλού, απορρίπτοντας του το αίτημα για εκπαιδευτική άδεια, με ηλεκτρονική επιτήρηση.

Έπειτα από 23 μέρες άκαρπης απεργίας πείνας και έχοντας αντιμετωπίσει την παγερή αδιαφορία των υπευθύνων και με τον Υπουργό Δικαιοσύνης να "νίπτει τας χείρας" του, ο Βασίλης Δημάκης ξεκίνησε και απεργία δίψας. Τη στιγμή που γράφουμε μετράει ήδη 25 μέρες απεργίας πείνας και τρεις μέρες απεργία δίψας. Η κατάσταση της υγείας του απεργού κρίνεται από τα ιατρικά ανακοινωθέντα εξαιρετικά κρίσιμη και επικίνδυνη.

Η ευθύνη για ότι τους συμβεί βαραίνει το συμβούλιο της φυλακής, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά και τον ίδιο τον Υπουργό δικαιοσύνης προσωπικά.

Εμείς ως κρατούμενοι αρνούμαστε να μπούμε στα κελιά μας για τη βραδινή κατάκλιση και κρατάμε τη φυλακή ανοικτή για 3 ώρες παραπάνω το βράδυ, ως ελάχιστη ένδειξη στον απεργό πείνας συγκρατούμενό μας.

Καλούμε όλους τους υπεύθυνους, να δώσουν άμεσα λύση στο πρόβλημα που οι ίδιοι δημιούργησαν, καθώς είναι ήδη πολύ αργά, πριν φτάσουμε σε κατάσταση χωρίς επιστροφή.

Οι κρατούμενοι της Δ πτέρυγας Κορυδαλλού

_________________________

ΠΡΟΣΘΕΤΩ 11 Απριλίου 2018






#VDimakis"Λυπάμαι που η δικαιοσύνη ποδηγετήθηκε τόσο αισχρά εκριζώνοντας τη Δημοκρατία εκ θεμελίων. Δεν έχω να πω τίποτ' άλλο. Είστε στυγνοί δολοφόνοι και η κοινωνία το ξέρει. Τα υπόλοιπα θα τα πει η κοινωνία μετά το θάνατό μου." 

ευτυχώς που "η προστασία της ζωής αποτελεί σε κάθε περίπτωση ύψιστο αγαθό" και δεν καταδικάζονται σε αργό και επώδυνο θάνατο κρατούμενοι που διεκδικούν τα νομικά κατοχυρωμένα δικαιώματά τους. 

Δεν σκοπευω να "κρινω" αν ο #VDimakisειναι υποπτος να δραπετευσει, να ξανατελεσει άλλο αδικημα, ή ...ότι. Εμεις καλουμαστε να "κρινουμε" ΜΟΝΟ εναν Ανθρωπο που βαζει τη ζωή του οδοφραγμα απεναντι στα τανκς της νομιμοφροσυνης. Στο δίλημμα "Ζωή ή Νομος" θα ειμαι πάντα με τη Ζωη.

Θυμάστε που παρακολουθούσαμε τη συζήτηση για τον Ρωμανό και παρακαλούσαν οι συριζαίοι τον Αθανασίου; Άτυχος ο #VDimakisπου τους πέτυχε στην κυβέρνηση.

Αν θυμάμαι καλά στην απεργία πείνας των Κώστα Σακκά και Γιώργου Καραγιαννίδη, από το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας, είχε περάσει για συμπαράσταση ο ίδιος που ως υπουργός έβγαλε σήμερα αυτή την κατάπτυστη ανακοίνωση για τον Βασίλη Δημάκη. 

Για οσους δεν το έχουν καταλάβει ακόμα, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να έχουμε νεκρό απεργο πείνας/δίψας τις επόμενες ώρες. Η σιωπή είναι συνενοχή 


Ο Καθηγητής του #VDimakis στο Πολιτικό Νομικής του ΕΚΠΑ, κ.Panayis Panagiotopoulos δηλώνει σήμερα "Πασχίζω να μην μισήσω τη χώρα μου", επαναλαμβάνει την από 21-3-18 Έκκλησή του και συμπληρώνει: "Ο άνθρωπος αυτός κινδυνεύει να πεθάνει καθώς φαίνεται οι δικαστικές αρχές και η πολιτική ηγεσία αδιαφορούν. Κίνημα μεγάλο και οργανωμένο (με κολλητούς και δίκτυα και μεγάλη δικτύωση στην καλή κοινωνία) δεν διαθέτει για να τον στηρίξει. 
Νιώθω τρομερή θλίψη και μεγάλη αγωνία που δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο από το να επαναλάβω την από 21. 3 έκκλησή μου ως καθηγητής του.
Πασχίζω να μην μισήσω τη χώρα μου."
Κ.
 Ευτύχης Φυτράκης, θα λύσετε επιτέλους τη σιωπή σας πριν μας κάνετε όλους να μισήσουμε το Ελληνικό κράτος μέσα από τη στάση σας; Και, πρωτίστως, προτού χαθεί ένας άνθρωπος διεκδικώντας ότι αυθαίρετα του στερείτε και τυγχάνει να αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα;


Εάν κατάλαβα καλά η αιτιολόγηση απ το Υπουργείο Δικαιοσύνης για το γιατί δεν δίνουν εκπαιδευτική άδεια στο Δημάκη είναι επειδή,στο παρελθόν,πήρε άλλες 2 άδειες κατά τις οποίες δραπέτευσε και στη μία μάλιστα λήστεψε τράπεζα.
Δεκτόν.
Αυτό όμως καταδεικνύει ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη δεν αποδέχεται την έννοια του Σωφρονισμού,ούτε καν την περίπτωση ένας κρατούμενος που έκανε λάθος χρήση των αδειών του να μετάνοιωσε και να θέλει να τις χρησιμοποιήσει σωστά.
Λογικά βλέποντας το,ο Δημάκης πεθαίνει,άρα τί νόημα θα είχε μια νέα απόπειρα δραπέτευσης του αφού θα πεθάνει; 
Κάπωςέτσι δεν δικαιολογεί η κυβέρνηση την κτηνωδία της;

Electra Leda Koutra καταβάλει προσπάθειες, αλλά δυστυχώς για κείνη είναι αδικαιολόγητη η κτηνωδία της -αν το σωφρονιστικής πολιτικής θεωρεί ότι δεν υπάρχει σωφρονισμός, να παραιτηθούν άμεσα όλοι να μη χαλάμε τα λεφτά τσάμπα

Καθημερινή
ΈντυπηΧθες, Τρίτη, επιδόθηκε στον 39χρονο Βασίλη Δημάκη, κρατούμενο της Δ΄ Πτέρυγας των φυλακών Κορυδαλλού, ένα έγγραφο. Ηταν η απόρριψη εκ μέρους του Συμβουλίου της Φυλακής της αίτησής του για εκπαιδευτική άδεια. Είναι πρωτοετής του Πολιτικού της Νομικής του ΕΚΠΑ, όπου είχε εισαχθεί δεύτερος από όλα τα εσπερινά λύκεια της χώρας. Ηταν η τρίτη κατά σειρά απόρριψη αιτήματός του για υπαγωγή στο καθεστώς της ηλεκτρονικής επιτήρησης («βραχιολάκι»), ούτως ώστε να μπορεί να παρακολουθεί από κοντά τις παραδόσεις, να επισκέπτεται τη βιβλιοθήκη, να έχει πρόσβαση στις σημειώσεις κ.ο.κ.
Τα ερωτήματα είναι πολλά, καθώς είναι ο πρώτος κατάδικος που πληροί τις προϋποθέσεις, αλλά του απορρίπτεται η άδεια. Στην πρώτη (27/10/2017) και στη δεύτερη (8/01/2018) απόρριψη το Συμβούλιο ανέφερε ότι ο κρατούμενος δεν πληροί τις τυπικές προϋποθέσεις, δηλαδή την «επιτυχή παρακολούθηση του 1/3 των μαθημάτων».
Το «κώλυμα» όμως αυτό έχει ξεπεραστεί. Στο τρίτο αίτημα επισυνάπτεται η βαθμολογία του πρώτου εξαμήνου. Ο Δημάκης έχει περάσει με υψηλότατη βαθμολογία τρία μαθήματα από τα πέντε που έχει δηλώσει (Κοινωνιολογία, Εισαγωγή στις Διεθνείς Σχέσεις, Εισαγωγή στο Δίκαιο – στα άλλα δύο εκκρεμεί η βαθμολογία). Η τρίτη απόρριψη, λοιπόν, είχε άλλη αιτιολογία: «Εξασφαλίζεται στον ως άνω φοιτητή η εξ αποστάσεως φοίτηση, καθώς και η συμμετοχή στις εξετάσεις των μαθημάτων, τα οποία σημειωτέον είναι θεωρητικά και δεν έχουν υποχρεωτική παρουσία».

Και όμως, είναι γνωστό ότι ο Κορυδαλλός δεν πληροί τις προδιαγραφές για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως αυτές αναφέρονται ρητά στη σχετική ΚΥΑ (28809/15): ειδικός χώρος για μελέτη δεν υπάρχει, η πρόσβαση σε Η/Υ περιορίζεται αυστηρά σε μία ώρα την εβδομάδα, επ’ ουδενί δεν εξασφαλίζεται η με τεχνικά μέσα παρακολούθηση των παραδόσεων κ.ο.κ. «Προκειμένου να απορριφθεί η αίτηση του Βασίλη που “ενοχλεί” επικαλούμενος δικαιώματα κρατουμένων, βεβαιώνουν ψευδώς ως γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι εξασφαλισμένη. Ομως ο γάιδαρος δεν πετάει», σημειώνει στην «Κ» η δικηγόρος Ηλέκτρα Λήδα Κούτρα.

«Προφάσεις»

Χωρίς άλλο μέσο στη διάθεσή του, ο Δημάκης ξεκινά σήμερα απεργία πείνας. «Εφευρίσκοντας κάθε φορά νέες προφάσεις, καθαρά για εκδικητικούς λόγους που άπτονται των διεκδικήσεών μου για καλύτερες συνθήκες κράτησης γενικώς, έχω γίνει αποδέκτης μόνο αρνήσεων σε οτιδήποτε εκπαιδευτικό ζητώ και προβλέπει ο νόμος, οδηγώντας με σε πλήρες αδιέξοδο», λέει ο ίδιος. «Παρότι ακολουθώ με συνέπεια όλα όσα μου ζητούνται, όπως όλοι οι αιτούντες εκπαιδευτική άδεια, τυγχάνει να είμαι ο πρώτος που του απορρίπτουν την εκπαιδευτική άδεια, βρίσκοντας την πρόφαση ότι δήθεν εκπαιδεύομαι εξ αποστάσεως, ότι τα μαθήματά μου είναι θεωρητικά και ότι δεν είναι υποχρεωτική η παρουσία. Θα ήθελα να ρωτήσω όλους τους παραπάνω, συνιστούν στα δικά τους παιδιά να μην πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο; Αρνούμαι να δεχθώ μια φασιστικού περιεχομένου άρνηση σεβόμενος τον κόπο που κατέβαλα κατά την προετοιμασία μου χωρίς βοήθεια από το κράτος».

Οσοι τον γνωρίζουν ξέρουν ότι είναι αποφασισμένος να φτάσει ώς το τέλος. Ακριβώς όσο αποφασισμένος ήταν όταν κάποια στιγμή γύρισε την πλάτη στην παρανομία (βρίσκεται στη φυλακή για ληστείες) και ξεκίνησε να γίνει ένας νέος «Βασίλης» μέσα από τα βιβλία. Χωρίς επαφή με την εκπαίδευση για σχεδόν 20 χρόνια, τελείωσε μέσα στη φυλακή το λύκειο με απολυτήριο που έγραφε 19,9. Οι δασκάλες του στο κατάστημα κράτησης Πατρών «Αγιος Στέφανος», όπου κρατείτο προτού μεταβεί στον Κορυδαλλό «για να είναι κοντά στη σχολή», έχουν ενόρκως καταθέσει σχετικά με τη διάθεσή του να «κάνει κάτι με τη ζωή του».

Μετ’ επαίνων

«Τον ρώτησα αν ενδιαφέρεται να πάρει απλώς το απολυτήριο λυκείου ή φιλοδοξεί για εισαγωγή σε κάποια ανώτερη ή ανώτατη σχολή», δήλωσε η μία. «Με έκπληξη τον άκουσα να μου λέει ότι το όνειρό του ήταν να περάσει στη Νομική και ότι γι’ αυτόν είναι σκοπός ζωής. Τόσο εγώ όσο και οι δύο συναδέλφισσές μου, φιλόλογοι στο ίδιο σχολείο, αποφασίσαμε ότι άξιζε τον κόπο να βοηθήσουμε έναν άνθρωπο που αποδείκνυε έμπρακτα τη διάθεσή του να προσπαθήσει με όλες του τις δυνάμεις να κάνει στροφή στη ζωή του». Τον περιγράφουν ως έναν άνθρωπο με αυστηρό κώδικα ηθικής, «που μεταφράζεται σε σεβασμό και ευγνωμοσύνη για εμάς, τους δασκάλους του, αλληλεγγύη για τους συγκρατούμενούς του (αφού “παρέσυρε” κι άλλους στο κυνήγι της γνώσης και πολλοί ήρθαν ξανά στο σχολείο εξαιτίας του), μεγάλη αυτοπειθαρχία και προσήλωση στον στόχο του, που είναι η πνευματική και ηθική του βελτίωση μέσω της γνώσης». Με τη βοήθειά τους και πάντα μελετώντας μέσα στο κελί του, μπήκε μετ’ επαίνων στη Νομική.

Β. Δημάκης: «Δεν διεκδικώ δανεικά, ούτε χάρη»



Επειδή αναπαράγονται ψευδείς ειδήσεις για τον #VDimakis, διευκρινίζω ότι κρατείται για ληστείες σε τράπεζες και υποκαταστήματα πολυεθνικών. Ούτε περίπτερα και μαγαζιά, ούτε αιματηρή βία, ούτε επεισόδια σε βάρος αστυνομικών. Γι' αυτά γίνεται αγωγή στα ΜΜΕ που αναπαρήγαγαν ψεύδη.

Πανό του Φοιτητικού Συλλόγου Πολιτικού απο τη συγκεντρωση αλληλέγγυων έξω από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ο βρίσκεται στην 6η μέρα απεργίας δίψας αγωνιζόμενος για το δικαίωμα στις εκπαιδευτικες άδειες...


13 Απριλίου 2018


Πριν απο λιγο βγηκαν οι δικηγοροι του απεργου πεινας και διψας Β.Δημακη στον κοσμο που εχει συγκεντρωθει στο Κορυδαλλο και ανακοινωσαν οτι για ακομα μια μερα απορριφθηκε η αιτηση που κανανε για φοιτητικες αδειες.
Ο ιδιος δηλωσε οτι ευχαριστει πολυ τους δικηγορους του για την υποστηριξη και οτι δε θελει να δει κανεναν, ουτε την οικογενεια του. Θελει τις τελευταιες του ωρες να τις περασει με τον εαυτο του για απολογισμο...
 #antireport
 Αν ήταν πρεζέμπορας, θα έβγαινε...


 Τhanos Trianda
Ας βάλουμε δίπλα δυο ειδήσεις:

Απορρίφθηκε από το Πειθαρχικό Συμβούλιο των Φυλακών Κορυδαλλού το αίτημα του απεργού πείνας και δίψας, Βασίλη Δημάκη, για χορήγηση αναρρωτικής ή έκτακτης άδειας, μέχρι την επανεξέταση του αιτήματος για τις εκπαιδευτικές άδειες.

και

το συμβούλιο πλημμελειοδικών Πειραιά απέρριψε τη διάταξη της εισαγγελέως Ειρήνης Τζίβα και από σήμερα επιτρέπεται ξανά η έξοδος από τη χώρα στον Βαγγέλη Μαρινάκη.
Πιο πενηνταράκια δεν γίνεται.


Πριν απο λιγο βγηκαν οι δικηγοροι του απεργου πεινας και διψας Β.Δημακη στον κοσμο που εχει συγκεντρωθει στο Κορυδαλλο και ανακοινωσαν οτι για ακομα μια μερα απορριφθηκε η αιτηση που κανανε για φοιτητικες αδειες.
Ο ιδιος δηλωσε οτι ευχαριστει πολυ τους δικηγορους του για την υποστηριξη και οτι δε θελει να δει κανεναν, ουτε την οικογενεια του. Θελει τις τελευταιες του ωρες να τις περασει με τον εαυτο του για απολογισμο...
 #antireport
 Αν ήταν πρεζέμπορας, θα έβγαινε...


Απορρίφθηκε το Αίτημα θεραπείας που είχαν καταθέσει οι συνήγοροι του #VDIMAKISαπό το Συμβούλιο των φυλακών Κορυδαλλού. Όσο για το αίτημα εκτάκτων αδειών θα το δουν από Δευτέρα, είπε το Συμβούλιο... #antireport

13/4/2018 Άρση της απαγόρευσης εξόδου απ την χώρα στον Βαγγέλη Μαρινάκη. Άρνηση της χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας στον Βασίλη Δημάκη#VDimakis#Dimakis


Cecilia M‏ Η σημερινή,μάλλον τελευταία,απόρριψη του αιτήματος του #VDimakisείναι η έμμεση καταδίκη του σε θάνατο.Ο Δημάκης ήταν προδιατεθειμένος να αναλάβει και να υποστεί τις συνέπειες της αγωνιστικής επιλογής του στην απεργεία πείνας/δίψας. Τωρα σειρά του Συριζα να υποστεί τις δικές του.

Γράφετε "ήρωας" για το 35χρονο παλικάρι που χάθηκε στο Αιγαίο, αλλά δεν είστε καθόλου ηρωικοί μη στηρίζοντας ένα άλλο 35χρονο παλικάρι για να μη χάσει τη ζωή του. 5.000 υπογραφές αντί για 500.000. Σε τέτοια χώρα ζω. #VDimakis#Dimakis

Διέπραξε ληστείες και συνελήφθη, χωρίς ποτέ ν' ασκήσει σωματική βλάβη σε άλλον άνθρωπο. Είναι 39 ετών και έχει παραμείνει φυλακισμένος για 17 έτη. Ζητά το αυτονόητο. Το όνομά του, Βασίλης Δημάκης. 


Και κάτι ακόμα.
Ο Βασίλης Δημάκης δεν είναι μόνο όνομα. Είναι άνθρωπος ζωντανός (ακόμα). Γι αυτό ανεβάζω φωτογραφία του. 


Από αγώνα μπασκετ στη φυλακή.

14 Απριλίου 

____________________________
Σπουδές ανισότητας στη Φυλακή #VDimakis

Δευτέρα 9 Απριλίου 2018

Φιλί αγάπης και αφορισμών: Ορθοδοξία κατά S.Hawking





Δεν καταλαβαίνω τι έχουν πάθει οι ιερείς. Ούτε γιατί η Εκκλησία δεν τους συμμαζεύει.
Με την Ανάσταση του θεανθρώπου, την ώρα της χαράς, του φιλιού της αγάπης και του «Φιληθείτε γλυκά, χείλη με χείλη, πέστε Χριστός ανέστη, εχθροί και φίλοι!» ένας Μητροπολίτης βρήκε τη στιγμή να «αφορίσει» νεκρό επιστήμονα.
Πρόκειται για τον Μητροπολίτη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού Κύριλλο Μισιακούλη ο οποίος αφόρισε* τον πρόσφατα αποβιώσαντα επιστήμονα Στίβεν Χώκινγκ επειδή, λέει, δήλωνε άθεος. 
Πολλοί διακεκριμένοι επιστήμονες είναι άθεοι και παραξενεύομαι που τώρα, μετά θάνατον, το πληροφορήθηκε ο ιερεύς.
Δεν περίμενα καλύτερα από εκείνους που όταν άλλοι σχολιάζουμε το cult του Παΐσιου μας φέρνουν το άκυρο επιχείρημα περί 'περιύβρισης νεκρού' . Τα 'χει αυτό με τα δυό μέτρα δυό σταθμά η μισαλλοδοξία.

Με την επιλογή εξεχόντων δημιουργών η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει δώσει μια χροιά τιμητικού παρασήμου στους Αφορισμούς της διότι ποιος από εμάς του ταπεινούς γραφιάδες δε θα ήθελε να ανήκει στη μικρή Λέσχη που έχει μέλη της τον Ανδρέα Λασκαράτο, τον Εμμανουήλ Ροΐδη, Το Νίκο Καζαντζάκη, τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, τον θ. Αγγελόπουλο και, τώρα, τον Στίβεν Χώκινγκ;
Κακό PR ή εντελώς άλλο target group, δεν ξέρω, αλλά ξέρω πολλούς που θα έδιναν χρόνια από τη ζωή τους για να μπουν στην εκλεκτή ομάδα και που θα φορούσαν τον Αφορισμό τους με καμάρι και τιμή που λίγα παράσημα απολαμβάνουν στον τόπο μας.


Αλλά τι είναι ο Αφορισμός και τοι παθαίνουν οι Αφορεσμένοι;
Φέρνω απαντήσεις 
φέρνω να θυμηθούμε τους αφορισμένους μας
και, με την ευκαιρία, σας θυμίζω και το εξαίσιο ποίημα του Σολωμού με τη σοφή παραίνεση να αφήσουμε τα μίση και να φιληθούμε γλυκά χείλη με χείλη, που, αμήν λέγω υμίν αλλά όσο ακούμε Κύριλλους δεν το βλέπω να γίνεται.
_____________________________
*προσθέτω μια διόρθωση: «αφόρισε» είναι το σωστό. Μη γνωρίζοντας το τυπικό αφαίρεσα τα εισαγωγικά, δίχως όμως σκόπιμα να θέλω να παραπλανήσω. Mea culpa.


Η είδηση
Μύδρους εναντίον του αστροφυσικού Στίβεν Χόκινγκ εξαπόλυσε στο πασχαλινό του μήνυμα ο μητροπολίτης Κηφισιάς, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ. Κυρίλλος. 

Στο πασχαλινό του μήνυμα ο μητροπολίτης αναφέρθηκε στον επιστήμονα, ο οποίος πέθανε πριν από λίγες εβδομάδες.  Είπε μεταξύ άλλων πως ο Στίβεν Χόκιγνκ «έσβησε» θαμπωμένος από τα επιτεύγματά του, γεμάτος έπαρση και αλαζονεία, ο Μητροπολίτης πρόσθεσε πως ο ίδιος ξεχνούσε πως ότι όλοι εμείς υπάρχουμε επειδή υπάρχει ο Θεός. 

Αναλυτικά στο μήνυμά του που διαβάστηκε στις ενορίες γράφει : «Πρόσφατα πέθανε ένας διακεκριμένος αστροφυσικός, ο Στήβεν Χόκινγκ. Εσβησε κι αυτός όπως τόσοι άλλοι. Θαμπωμένος από τα επιστημονικά του επιτεύγματα, γεμάτος έπαρση και αλαζονεία ισχυριζόταν ότι δεν χρειάστηκε το χέρι του Θεού, για να δημιουργήσει το σύμπαν, αλλά έγινε μόνο με την δύναμη των νόμων της φύσης. Ο Θεός αποσύρθηκε από το σύμπαν και τον άνθρωπο και ως εκ τούτου η μεταθανάτια ζωή είναι ένα παραμύθι. Βέβαια αυτός και όσοι τον ακολουθούν ξεχνάνε ότι υπάρχουμε, επειδή υπάρχει ο Θεός. Ζούμε, γιατί το θέλει Εκείνος. Η αναπνοή μας είναι στα χέρια Του. Οσοι, λοιπόν, σκοτώνουν τον Θεό στον ουρανό, αφήνουν τον άνθρωπο στη γη ορφανό, μόνο του και απελπισμένο στις οδύνες και τα αδιέξοδά του».

Σημειώνεται πως ο αστροφυσικός είχε δηλώσει και δημοσίως πως ήταν άθεος.

 Μητροπολίτης ΣΕΡΑΦΕΙΜ:
«Ο συγκεκριμένος παραπληγικός Βρετανός επιστήμων είναι απολύτως συμπαθής ιδιαιτέρως διότι ευρίσκεται εις μίαν δραματικήν κατάστασιν υγείας απεικονιζομένην εις δημοσιευθέντα φωτογραφικά στιγμιότυπα, απολύτως καθηλωμένος και επικοινωνών με ηλεκτρονικήν φωνήν, που επιφέρει την κατανόησιν διά την συμπλεγματικότητα και τραγικότητα των απόψεών του που αδίκως βεβαίως ενοχοποιούν ουσία τον Τρισάγιον Θεόν διά την δυσχερεστάτην θέσιν της υγείας του...
»..το ελαφρυντικό της συγχύσεως του νοός του, από την αφόρητο σωματική δυστυχία του»…



Ανάθεμα και αφορισμός

Στην Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία, ανάθεμα και αφορισμός ταυτίζονται και αποτελούν βαρύτατη εκκλησιαστική ποινή. Το αποτέλεσμα αυτής της ποινής είναι η αποκοπή από την εκκλησιαστική κοινωνία, η καταδίκη που παραδίδει το αποβληθέν μέλος στον Σατανά ώστε να μπορέσει δια παιδαγωγικής τιμωρίας να σωθεί. Δηλαδή ο σκοπός του αφορισμού είναι η μετάνοια του αφορισμένου, και όχι η τιμωρία.

Αφορισμός

Ως αφορισμός ορίζεται η εκκλησιαστική ποινή με την οποία ένα μέλος της Ορθόδοξης ή Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας αποκλείεται εντελώς από τη χριστιανική κοινότητα, ως τιμωρία για τα πολύ σοβαρά αμαρτήματα στα οποία περιέπεσεΔιακρίνεται σε μικρό και μεγάλο αφορισμό, με τον μεγάλο να θέτει το πρόσωπο μονίμως εκτός εκκλησίας και τον μικρό να καθιστά δυνατή την επανένταξή του στους κόλπους της εκκλησίας.


Η Αυτού Σεβασμιότης ο Κύριλλος δεν είναι Αμβρόσιος, έχει σπουδάσει νομικά και Θεολογία γι αυτό και –noblesse oblige- η ευθύνη του για τον αφορισμό είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ο,τι κάτι αδαών τρελοπαπάδων.




Με κάποιο μυστήριο τρόπο έφτασε στα χέρια του Καντιώτη το σενάριο της ταινίας. Κάτι το μήνυμά της (Ελληνας πολιτικός εγκαταλείπει τη Βουλή και εξαφανίζεται στα σύνορα της χώρας, άγνωστος μεταξύ αγνώστων, σε καταυλισμό παράνομων μεταναστών), κάτι μια ερωτική σκηνή μεταξύ νεαρής μετανάστριας και Ελληνα δημοσιογράφου (που τελικά δεν γυρίστηκε ποτέ), ο Καντιώτης, που εκτός από θρήσκος ήταν και εθνικιστής και έβλεπε παντού Σκοπιανούς πράκτορες, εξεμάνη με τον Αγγελόπουλο. Τον απείλησε αμέσως με αφορισμό.
Ο σκηνοθέτης ήξερε, φυσικά, τι σημαίνει να γυρίζεις ταινίες σε δυσκολότερες εποχές - στον «Θίασο» επί χούντας είχε την αστυνομία στο κατόπι του. Αλλα δεν άφησε έτσι την υπόθεση. Δημιούργησε διεθνές θέμα. Ο Ακίρα Κουροσάβα από την Ιαπωνία τού έστειλε μήνυμα συμπαράστασης. Δόθηκε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, πολύ πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Στο πλευρό του Αγγελόπουλου, εκτός από τον σταρ Μαρτσέλο, στάθηκαν σύσσωμο το ΠΑΣΟΚ και η Αριστερά (στην κυβέρνηση ήταν τότε ο Μητσοτάκης, στο υπουργείο Πολιτισμού ο Τζαννής Τζαννετάκης). Μελίνα, Γιώργος Παπανδρέου, Λαλιώτης, Μπένος, Κύρκος, Κωνσταντόπουλος, Δαμανάκη, Λιάνης, όλοι έδωσαν το «παρών». Πίσω στη Φλώρινα οι κομματικές οργανώσεις των αριστερών κομμάτων προσπαθούσαν να κρατήσουν ψηλά την αξιοπρέπεια της ντόπιας κοινωνίας, που ήδη είχε πληρώσει βαρύ φόρο στη μισαλλοδοξία του μητροπόλιτη της.
Καμπάνες, σημαίες και συλλαλητήριο
Οταν ο Αγγελόπουλος, μέσα Δεκεμβρίου του 1990, ανέβηκε στη Φλώρινα για γυρίσματα, το κλίμα ήταν εφιαλτικό. Η πόλη είχε γεμίσει μαύρες σημαίες, πλακάτ και καρικατούρες, στις οποίες ο σκηνοθέτης κρατούσε σε σακούλι τα 600 εκατ. που είχε πάρει από την ελληνική Πολιτεία και την Ευρώπη του Διαβόλου, και οι λέξεις «αναρχία, ανθελληνισμός, αθεΐα, ακολασία» τον περιέβαλαν. Καμπάνες χτυπούσαν πένθιμα. Σημαίες ανέμιζαν. Εμβατήρια ακούγονταν. Αυτοκίνητα με ντουντούκες γυρνούσαν στους παγωμένους δρόμους και καλούσαν τον κόσμο σε συλλαλητήριο και στην τελετή αφορισμού στη μητρόπολη.
Το απόγευμα της 16ης Δεκεμβρίου χίλια άτομα, ανάμεσά τους και πολλοί νέοι, μαζεύτηκαν μπροστά στον μητροπολιτικό ναό της Φλώρινας, σε απόσταση λίγων μέτρων από το εντυπωσιακό σκηνικό που είχε ήδη στήσει ο αείμνηστος Μικές Καραπιπέρης, και άκουσαν τον παραληρηματικό λόγο του Καντιώτη. «Θα πέσουν κεραυνοί», φώναζε με όλη τη δύναμή του ο 84χρονος τότε μητροπολίτης. Το κρύο ήταν αφόρητο, αλλά το μίσος που ένιωθες στην ατμόσφαιρα σε περόνιαζε περισσότερο. Λίγες ώρες νωρίτερα, ένας αποφασιστικός Αγγελόπουλος είχε διασχίσει, πάντως, την άδεια πόλη συνοδευόμενος από συνεργάτες του και πολλούς δημοσιογράφους, Ελληνες και ξένους, για να πάει σε μια αντι-συγκέντρωση δημοκρατίας και ελευθερίας που είχε οργανωθεί στον κινηματογράφο «Ελληνίς».
Μεσαιωνική τελετουργία
Την επόμενη μέρα είχε σειρά ο «αφορισμός-πακέτο», όπως ευφυώς έγραφε το πρωτοσέλιδο της «Ε». Ας σημειωθεί ότι έγκυροι πανεπιστημιακοί θεολόγοι είχαν αποφανθεί ότι ήταν και αφορισμός-παρωδία, αφού ο Καντιώτης δεν είχε τη σύμφωνη γνώμη των 2/3 της Ιεραρχίας. Οχι, φυσικά, ότι αν ήταν έγκυρος θα είχαν... πιάσει τόπο όλα αυτά τα ανατριχιαστικά «ιερά κείμενα», που άκουσα να διαβάζει ο Καντιώτης από τον άμβωνα, κρυμμένη πίσω από μια κολόνα του ναού κι ενώ οι πιστοί έψελναν ομαδικά «αφορεσμένοι, αφορεσμένοι». Τουλάχιστον ο Καντιώτης τούς έδωσε ένα περιθώριο. Αν μετάνιωναν μέσα σε δύο χρόνια, ο αφορισμός τους θα ήρετο. Απ' ό,τι ξέρουμε, όλοι τους το ίδιο αγύριστο κεφάλι κράτησαν. Ανάμεσά τους και ο 86χρονος Κων. Παπαλαζαρίδης, κομπάρσος στην ταινία. Οταν λίγους μήνες αργότερα έφυγε από τη ζωή, ο παπάς του χωριού του αρνιόταν να τον θάψει.
Κι ενώ στη Μητρόπολη Φλώρινας εκτυλισσόταν το θρησκευτικό θρίλερ, ο Αγγελόπουλος, ο Αρβανίτης, ο Μαστρογιάνι, ο Γρηγόρης Πατρικαρέας, η Δώρα Χρυσικού και όλοι οι άλλοι είχαν πιάσει δουλειά στο γειτονικό και χιονισμένο Αμύνταιο. «Αφορισμός κάτω από τέτοιους όρους είναι τιμή», δήλωνε ο σκηνοθέτης.
Η ταινία γυρίστηκε κανονικά, ταξίδεψε στις Κάνες και σε όλο τον κόσμο. Η αμέσως επόμενή του, το διάσημο και αριστουργηματικό «Βλέμμα τού Οδυσσέα», που πήρε και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στις Κάνες, ξεκινούσε με μία από εκείνες τις μεγαλειώδεις σκηνές που μόνον ο Τεό μπορεί να γυρίσει. Μια αναπαράσταση του συλλαλητηρίου τού Καντιώτη στη Φλώρινα. 



logotexnika.blogspot.com 
Εβίτα Λύκου
Μπορεί αυτή την περίοδο η εκκλησία της Ελλάδος να βρίσκεται στο μέσο μιας κρίσης που αποκαλύπτει πολλά δυσώδη και βορβορώδη για τους λειτουργούς της, η ίδια όμως έχει επιδείξει απαράμιλλο ταλέντο στο να κρίνει και να στιγματίζει οποιονδήποτε δεν συνάδει με τις θέσεις της και δεν ακολουθεί πιστά τα κηρύγματά της.

Ο χριστιανισμός ορίστηκε στις απαρχές του ως μια κοινότητα ισότιμων και αγαπημένων μελών. Ο μόνος τρόπος επιβίωσης της νέας θρησκείας και των μελών της ήταν ακριβώς αυτή η έννοια της κοινότητας. Έτσι λοιπόν, η μέγιστη ποινή για κάθε μη σύννομη πράξη ήταν η αποβολή από την κοινότητα, η εγκατάλειψη του μέλους και η αποκοπή του από τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Αυτή η πρακτική τιμωρία πέρασε κατά τα βυζαντινά χρόνια στο τυπικό της Εκκλησίας και έλαβε διάφορες μορφές περισσότερο ή λιγότερο αυστηρές και απέκτησε μια σημασία συμβολική.
Στο μυαλό των χριστιανών ο αφορισμός συνδέθηκε με τους παγανιστικούς βρικόλακες αφού οι πατέρες της εκκλησίας όριζαν για τους αφορεσμένους ότι: «Εν τω ονόματι της αγίας τριάδας έχομεν και κυρίττομεν αυτούς αφορισμένους, κατηραμένους και ασυγχώρητους παρά πατρός, υιού και αγίου πνεύματος και έστωσαν μετά θάνατον άλυτοι και τυμπανιαίοι, αι πέτραι και ο σίδηρος λυθήσονται αυτοί δε ουδαμώς». Με το πέρασμα των αιώνων ο μικρός και ο μεγάλος αφορισμός (ακοινωνησία και ανάθεμα αντιστοίχως) εφαρμόστηκαν από την εκκλησία σε αιρετικούς, εχθρούς της πίστεως, εχθρούς και αντιπάλους των κατά τόπον μητροπολιτών και αρχιερέων.
Δεν ήταν λίγες οι φορές λοιπόν που ο αφορισμός χρησιμοποιήθηκε ως μέσω λογοκρισίας σε μια προσπάθεια της εκκλησίας να αποτρέψει τους πνευματικούς ανθρώπους της κάθε εποχής από το να σκέφτονται και να κρίνουν. Λογοτέχνες επιστήμονες και πολιτικοί έπεσαν θύματα της απολυταρχίας μιας εκκλησίας που δύσκολα θα μπορούσε να διατηρήσει τα προνόμια της και την κυριαρχία της πάνω σε αυτόβουλα όντα. Γνωστές είναι οι περιπτώσεις του αφορισμού των Ρήγα Φεραίου, Αλέξανδρου Υψηλάντη και Ελευθερίου Βενιζέλου, και μάλιστα σε εποχές που το έθνος είχε απόλυτη ανάγκη την ενότητα και την σύμπνοια πολιτικών και θρησκευτικών δυνάμεων. Στην νεοελληνική λογοτεχνία έχουμε το παράδειγμα τριών λογοτεχνών που κυνηγήθηκαν από την εκκλησία με όλους τους δυνατούς τρόπους και που σήμερα η αξία του έργου τους είναι αναμφισβήτητη.


Ανδρέας Λασκαράτος
Ο Ανδρέας Λασκαράτος υπήρξε σπουδαίος σατιρικός ποιητής και πεζογράφος. Εκ Κεφαλληνίας καταγόμενος, δεν έχασε ποτέ του το χαρακτηριστικό επτανησιακό μπρίο, που τον έβαλε μάλιστα σε μεγάλους μπελάδες όταν η πένα του στράφηκε κατά των εκκλησιαστικών αρχών. Ο Λασκαράτος ήταν διακριτό μέλος των επτανησιακών φιλολογικών κύκλων, με σπουδές στο Παρίσι και στην Πίζα και με πνεύμα αντιδραστικό –όπως όλοι οι Κεφαλλονίτες. Από τα πρώτα του κείμενα φάνηκε η διαφωνία του με τα τεκταινόμενα στην εκκλησία της Κεφαλονιάς. Ακόμα όμως κι αν οι τοπικοί ιεράρχες των ανέχονταν ως ένα βαθμό, μετά τη δημοσίευση των Μυστηρίων της Κεφαλονιάς το 1856, όπου ειρωνεύεται και καυτηριάζει την αμάθεια και την υποκρισία του κλήρου, η ανοχή εξαντλήθηκε. Ο μητροπολίτης Κεφαλληνίας Σπυρίδωνας Κοντομιχάλης προβαίνει σε αφορισμό του συγγραφέα με την υποστήριξη του φανατισμένου όχλου. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε τον λόγο της ενόχλησης των δεσποτάδων όταν η γραφή του Λασκαράτου ξεσκεπάζει τους βολεμένους κληρικούς και τους τσιγκλάει σαν αγκάθι στο πλευρό: «Μπορούνε να ειπωθούνε οπαδοί του Χριστού, επειδή πιστεύουνε πως η θεότητα είναι τρισυπόστατη, ενώ η πραγματική τους θεότητα είναι το νιτερέσο τους;» αναρωτιέται ο Λασκαράτος.

 Ο αφορεσμός του επαναλαμβάνεται και την επόμενη χρονιά κι έτσι ο Λασκαράτος καταφεύγει στο Λονδίνο για να λήξει η ένταση. Τον επόμενο χρόνο επιστρέφει στο νησί αλλά οι περιπέτειές του δεν τελειώνουν εδώ αφού περνά 4 μήνες φυλακισμένος στο Σωφρονιστήριο της Κεφαλονιάς μετά από ερήμην καταδίκη του, εξαιτίας της κυκλοφορίας της καυστικής εφημερίδας Λύχνος. Το 1867 εκδίδει την Απόκριση εις τον Αφορεσμόν του Κλήρου της Κεφαλονιάς τω 1856 και μπαίνει σε νέους μπελάδες και νέα δικαστική διαμάχη, αυτή τη φορά όμως το σώμα των ενόρκων τον αθωώνει. Πολύ χαρακτηριστικό είναι το διήγημα του Όνειρο στο οποίο εμπαίζει ολόκληρο τον κλήρο και μαζί όλα τα ιερά και τα όσια. Στο διήγημα αυτό ονειρεύεται, λέει, πως πέθανε και πήγε, εξαιτίας του αφορισμού του, στην κόλαση όπου συνάντησε ένα σωρό Ιερείς, Αρχιερείς και Πατριάρχες να απολαμβάνουν περιποιήσεις ως φιλοξενούμενοι του Εωσφόρου στην κόλαση! Απευθυνόμενος μάλιστα σε γνωστό του Δεσπότη λέει τα εξής χαριτωμένα: «Μα βλέπω που αφορεσμένοι κι αφορεστάδες εις την ίδια τρύπα του Διαόλου καταντάμε!».

 Στα 1899 ο ιερέας Γεράσιμος Δορίζας, φίλος και θαυμαστής του συγγραφέα, ζήτησε και πέτυχε, μέσα από περίπλοκες διαδικασίες και με το Λασκαράτο να αρνείται κατηγορηματικά να απολογηθεί, την άρση του αφορισμού. Ο Ανδρέας Λασκαράτος πέθανε ενάμιση χρόνο μετά στις 24 Ιουλίου του 1901 και κηδεύτηκε με όλες τις τιμές, ενώ η σπουδαιότητα του ως συγγραφέα έχει αναγνωριστεί στην Ελλάδα και την Ευρώπη.



Εμμανουήλ Ροΐδης
Το 1866 εκδίδεται στην Αθήνα ένα βιβλίο που έμελλε να ταράξει τα νερά των λογοτεχνικών κύκλων της εποχής και να φέρει φουρτούνα στους εκκλησιαστικούς. Η Πάπισσα Ιωάννα του Εμμανουήλ Ροΐδη, ένα βιβλίο το οποίο επιγράφεται ως Μεσαιωνική Μελέτη και βρίθει παραπομπών και υποσημειώσεων, είναι στην ουσία ένα σατυρικό μυθιστόρημα που, σύμφωνα με τον καθηγητή λογοτεχνίας κύριο Δημήτρη Δημηρούλη, υπονομεύει τόσο το λογοτεχνικό θεσμό όσο και τις κοινωνικές συμβάσεις. Το βιβλίο αυτό αναφέρεται στη νόθα κόρη μιας χηνοβοσκού που με ένα σωρό δολοπλοκίες φτάνει τελικά στο ύπατο αξίωμα της Καθολικής εκκλησίας. Γίνεται Πάπας –Πάπισσα δηλαδή, κρύβοντας το φύλο της, και πεθαίνει με τον πλέον σκανδαλιστικό τρόπο φέρνοντας στον κόσμο το παιδί του εραστή της μπροστά στα μάτια του χριστεπώνυμου πλήθους που περιμένει την ευλογία του Ποντίφικα. 

Ο Ροΐδης δεν χάνει την ευκαιρία να ειρωνευτεί την ανηθικότητα και την υποκρισία του κλήρου, αυτού του βυθισμένου στην αμαρτία που άλλο δεν κάνει παρά να καλοπερνά και να στηλιτεύει τα δήθεν ανομήματα των καθημερινών ανθρώπων. Η εκκλησία αντιδρά μανιασμένα, ζητά την επέμβαση του εισαγγελέα, αποκηρύσσει το σατανικό βιβλίο και κηρύττει αφορεσμένους όσους τολμήσουν να το διαβάσουν. Υπάρχει μια ασάφεια σχετικά με το αν αφορίστηκε και ο ίδιος ο Ροΐδης για μικρό χρονικό διάστημα πριν ανακληθεί ο αφορισμός του, ή αν τελικά δεν αφορίστηκε καθόλου, το βέβαιο όμως είναι ότι πολεμήθηκε πολύ σκληρά από τους εκκλησιαστικούς άρχοντες. 

Ο Ροΐδης αντιδρά στον πόλεμο που δέχεται, αφενός με μια άμεση επιστολή προς απάντηση της εγκυκλίου της Ιεράς Συνόδου Περί αποκηρύξεως Βλάσφημου και Κακοήθους Βιβλίου, και με τις Επιστολές Αγρινιώτου, τέσσερις επιστολές τις οποίες υπογράφει ως Διονύσιος Σουρλής και οι οποίες αποτελούν ένα καταπληκτικό δείγμα της γραφής του Ροΐδη, σαρκαστικές, δεικτικές, καυστικές και πανέξυπνες. Με το θαυμάσιο ύφος του, και με όπλο μια τεράστια βιβλιογραφία απ’ όπου αντλεί παραπομπές που υποστηρίζουν τις θέσεις του, ο Ροΐδης δεν αφήνει πέτρα πάνω στην πέτρα. Υπερασπίζεται την ελευθερία του λόγου, το δικαίωμα του στην αδέσμευτη έκφραση και πάνω απ’ όλα κατατροπώνει τους υποκριτές ιεράρχες με τον πλέον δηκτικό τρόπο. Κλείνοντας την Απάντηση του προς την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου, και αφού έχει σχολιάσει τον θρησκευτικό μεσαίωνα που επιδιώκει να διατηρήσει η εκκλησία, γράφει: «ο καιρός ίσως δεν είναι μακράν ότε θα είπωσι και οι Έλληνες: Δεν θέλομεν πλέον να ήμεθα Βυζαντινοί αλλά Χριστιανοί! και τότε άγιοι μου Πατέρες, όταν η ηώς αυτή και εφ’ ημάς ανατείλη, αν επιμένετε ακόμη θεωρούντες ως καταχθόνιον δαίμονα τον συγγραφέα της Ιωάννας, θέλετε αναγκασθή τουλάχιστον αντί Σατανά ονομάσετε αυτόν Εωσφόρον».

Νίκος Καζαντζάκης
Ένας από τους σπουδαιότερους νεοέλληνες πεζογράφους που προκάλεσε τις εκκλησιαστικές αρχές, όχι γιατί ειρωνεύτηκε την κοσμικότητα της εκκλησίας, αλλά λόγου του ανήσυχου πνεύματος του, της υπαρξιακής αγωνίας και των φιλοσοφικών του αναζητήσεων. Ο Καζαντζάκης χαρακτήριζε ο ίδιος τον εαυτό του πολίτη του κόσμου και ως τέτοιος στοχαζόταν μακριά από τον συντηρητισμό και τη στενομυαλιά της ελληνικής κοινωνίας. Επιπλέον, εκτός του ότι είχε δεχθεί την επίδραση ανατολίτικων θρησκειών και κυρίως του Βουδισμού, ο Καζαντζάκης ήταν και μέλος της Τεκτονικής Στοάς των Αθηνών. Μια προσωπικότητα λοιπόν που αν μη τι άλλο ενοχλούσε την εκκλησιαστική ηγεσία της εποχής. 

Το 1953 η εκκλησία ζητά το διωγμό του Νίκου Καζαντζάκη πριν ακόμα εκδοθεί ο Τελευταίος Πειρασμός, ο συγγραφέας απαντά στις απειλές για αφορισμό λέγοντας: «Μου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι πατέρες, σας δίνω κι εγώ μια ευχή: Σας εύχομαι να ‘ναι η συνείδηση σας τόσο καθαρή, όσο είναι η δική μου και να ‘στε τόσο ηθικοί και θρήσκοι όσο είμαι εγώ». Ο Πάπας συμπεριλαμβάνει τον Τελευταίο Πειρασμό στο Index Librorum Prohibitorum. Ο Καζαντζάκης δεν δίνει την παραμικρή σημασία στις απειλές και τις διώξεις, συνεχίζει να γράφει και να προσφέρει μέχρι το θάνατο του το 1957 στη Γερμανία. Η κηδεία του έγινε στο Ηράκλειο χωρίς εκκλησιαστική τελετή. Πάνω στον τάφο του είχε ζητήσει να αναγραφεί η γνωστή βουδιστική φράση: «Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβάμαι τίποτα. Είμαι ελεύθερος».

 Το ειρωνικό είναι ότι όπως αποκάλυψε η έρευνα της δημοσιογράφου Ελένης Κατσουλάκη χρόνια μετά, ο αφορισμός του Καζαντζάκη δεν ίσχυσε ποτέ στην πραγματικότητα, αφού δεν είχε υπογραφεί, όπως απαιτείται, από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Τα έργα του Καζαντζάκη γνωρίζουν ακόμα και σήμερα τεράστια επιτυχία, όμως οι αντιδράσεις τις εκκλησίας δεν έλειψαν με τον θάνατο του συγγραφέα. Το 1975 η ελληνική τηλεόραση ετοιμάζεται να προβάλει σε συνέχειες το έργο του Νίκου Καζαντζάκη Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται αντιδρά έντονα: «Η Ιερά Σύνοδος κατά την σημερινήν αυτήν συνεδρίαν, πληροφορηθείσα ότι υπάρχει πρόθεσις προβολής από της τηλεοράσεως του βλασφήμιου έργου του Ν. Καζαντζάκη Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται, περί του οποίου από πολλών ετών η Εκκλησία, απεφάνθη ότι είναι δυσσεβές και αντιχριστιανικόν, απεφάσισε να προβή εις αμέσους εντόνους ενεργείας παρά τοις αρμοδίοις προς αποτροπήν της τοιαύτης προβολής, η οποία θα σκανδαλίσει και θα βλάψει πνευματικώς το Χριστεπώνυμον πλήρωμα της εκκλησίας της Ελλάδος...». Επιπλέον, ο Τελευταίος Πειρασμός του Μάρτιν Σκορτσέζε αντιμετωπίζει από το 1988 τις κλειστές πόρτες των ελληνικών κινηματογραφικών αιθουσών, ενώ την χρονιά που μας πέρασε και ενώ επρόκειτο να προβληθεί από τον τηλεοπτικό σταθμό Star, η προβολή του ακυρώθηκε χάρη στην αντίδραση της αρχιεπισκοπής εκ μέρους σκανδαλιζόμενων χριστιανών.
 ___________________________

Διονύσιος Σολωμός
Ημέρα Της Λαμπρής
Χριστός ανέστη! Νέοι, γέροι και κόρες,
Όλοι, μικροί, μεγάλοι, ετοιμαστείτε·
Mέσα στες εκκλησίες τες δαφνοφόρες
Mε το φως της χαράς συμμαζωχτείτε·
Ανοίξετε αγκαλιές ειρηνοφόρες
Oμπροστά στους Αγίους και φιληθείτε·
Φιληθείτε γλυκά χείλη με χείλη,
Πέστε Χριστός Ανέστη εχθροί και φίλοι.
 
Δάφνες εις κάθε πλάκα έχουν οι τάφοι,
Kαι βρέφη ωραία στην αγκαλιά οι μανάδες·
Γλυκόφωνα, κοιτώντας τες ζωγραφι-
σμένες εικόνες, ψάλλουνε οι ψαλτάδες·
Λάμπει το ασήμι, λάμπει το χρυσάφι
Aπό το φως που χύνουνε οι λαμπάδες·
Kάθε πρόσωπο λάμπει απ’ το αγιοκέρι,
Oπού κρατούνε οι Χριστιανοί στο χέρι.

ΣΧΟΛΙΑ

Ο αφορισμόςείναι η σέλφι του παπά. Κάτι που κάνει για να πάρει λάικς! 

Ο ... ποιος; Τον Σ Χ δεν θα τον ένοιαζε καθόλου η άποψη του Μ Κ δηλαδή Η άποψη ενός κρατικοδίαιτου λειτουργού κάποου δόγματος που δεν τον αφορούσε. Όπως δεν θα τον ένοιαζε και ο αφορισμόςαπο έναν Μουφτή. 

Και τι έκανε δηλαδή ο Stephen Hawking στη ζωή του; Ο Κύριλλοςνα πούμε αγιοποίησε και έναν Παΐσιο να έχουν να προσκυνάνε τις παντόφλες του οι επόμενες γενεές. Μάζεψε και 20-30 εκατομμύρια στο παγκάρι από φτωχές γριές και γέρους για να επεκτείνει τα ορθόδοξα Ταζ Μαχάλ του. 

Ο Μητροπολίτης Κηφισιάς τα «έβαλε» με τον Στίβεν Χόκινγκστο πασχαλινό μήνυμα -«Πέθανε γεμάτος έπαρση και αλαζονεία». Το πνεύμα αγάπης έχει κυριαρχήσει στην ορθόδοξη εκκλησία

Άλλος ένας Ηροστρατ(ίσκος) που θέλει να κάνει αισθητή την παρουσία του στο σύμπαν πετροβολώντας τ' αστέρια! Παραλήρημα κατά του Στίβεν Χόκινγκαπό τον Μητροπολίτη Κύριλλο | Το Κουτί της Πανδώρας: 

Μίσος, σκοταδισμός, συντήρηση... Ορθοδοξία!


Βαρυσήμαντη η γνώμη ενός παντελώς άγνωστου τύπου με αστεία αμφίεση και εμφάνιση. Θα συζητηθεί διεθνώς σίγουρα. Κανείς δεν θα την γράψει στα αρχιδια του.




________________________________
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
Ερώτηση: Τι λέει η Αγία Γραφή για την εκκλησιαστική πειθαρχία / τον αφορισμό; https://www.gotquestions.org/Greek/Greek-church-discipline.html

Ο μητροπολίτης που αφόρισε Αγγελόπουλο – Μαστρογιάνι