Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Μακεδονία: Μεγάλες ιδέες ευγενούς τυφλώσεως ή ποταπών συμφερόντων; #Μακεδονία




Έρχονται τελευταία κάτι μηνύματα από ημίγνωστους με την εντολή 'Κοινοποίησέ το παντού' / Διάδωσε το να το δουν όλοι' κι από κάτω κάτι videos με περικεφαλαίες κι εθνικιστικές παρλαπίπες.
Νόμιζα πως τα είχαμε δει όλα, με πόνο βλέπω όμως πως οι Μεγάλες Ιδέες που φέρνουν μεγάλες καταστροφές δεν πέθαναν αλλά ζουν και εκτρέφονται και δυναμώνουν εμποδίζοντας την ενηλικίωσή μας.

«Η ευγενής μας τύφλωσις» διαβάζω έγραφαν μετά τον πόλεμο του 1897 που ξεκίνησε με αντίστοιχες πατριωτικές κορώνες. Είναι άραγε ακόμα ευγενής όταν έχουμε σπάσει τα μούτρα μας τόσες φορές ή μήπως εκτρέφεται σκόπιμα από λαοπλάνους για ίδιο και προσωρινό συμφέρον;
Με φρίκη παρακολουθώ το κύμα πατριδοκαπηλίας και λαϊκισμού να παρασύρει κόντρα σε κάθε ψήγμα λογικής και σωφροσύνης. 
Συμμετέχω λοιπόν παρότι ξέρω ότι γνώμη δε θα αλλάξετε.

Τι φέρνω;
Φωνές λογικής.
Μαζί τους όμως πολύ υλικό με εικόνες:
νέα βεβήλωση του Μνημείου του Ολοκαυτώματος κι όλα τα άλλα τα τρελά με Χρυσαυγίτη βουλευτή να καλεί σε πραξικόπημα κι ύστερα να διαγράφεται από το κόμμα που τον χειροκρότησε, μπανεράκια και ρητά, προφητείες καλογέρων και, για να μην ξεχνιόμαστε, πολιτικούς σαν τον Κυριάκο Μητσοτάκη που, για μάς που τα θυμόμαστε, τον είδαμε σε μια δημόσια συμβολική πατροκτονία να ντύνεται Σαμαράς (και να χειροκροτείται κι αυτός).



Οι φασίστες βεβήλωσαν και πάλι το μνημείο του Ολοκαυτώματοςστην πορεία για τη #Μακεδονία



Μαύρες μπογιές στο μνημείο του Ολοκαυτώματος στη φασιστική πορεία της Θεσσαλονίκης για τη Μακεδονια. Γιατί καλο να είναι μπαμπάς μας ο Μεγαλέξανδρος αλλά σαν τον Χίτλερ δεν έχει...







Ο Αλέξης Τσίπρας αναμένεται να φθάσει γύρω στις 10.30 το πρωί στο παραλίμνιο χωριό Ψαράδες, μαζί με τον υπουργό Εξωτερικών Νίκο Κοτζιά




Εθνικιστικός παροξυσμός. Άλλος μερακλώνει με Παΐσιο κι άλλος ονειρεύεται «να μάς βομβάρδιζαν» και πάνω στον ενθουσιασμό στήνει κι ένα πλάνο για «ανασυγκρότηση» και «κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής».















Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Κωνσταντίνος Μπαρμπαρούσης ουσιαστικά κάλεσε σε στρατιωτικό πραξικόπημα.
Ο Κωνσταντίνος Μπαρμπαρούσης κάλεσε «τη στρατιωτική ηγεσία της χώρας» να συλλάβει τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και κυβερνητικό εταίρο, Πάνο Καμμένο και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο.
Η αναφορά του αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση των βουλευτών που βρίσκονταν στην αίθουσα της Ολομέλειας, με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να σηκώνονται από τα έδρανα.
να σταθούν στο ύψος τους και να συλλάβουν τον Αλέξη Τσίπρα και τον Πάνο Καμμένο». Ο βουλευτής αποχώρησε από την αίθουσα όπως και η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Χρυσής Αυγής. Ο Πρόεδρος της Βουλής ανέφερε συγκεκριμένα πως «οι μάσκες έπεσαν», καθώς τη
Ωστόσο ο Κωνσταντίνος Μπαρμπαρούσης συνέχισε λέγοντας προκλητικά σε όσους αντέδρασαν: «Τα κεφάλια σας στις Πρέσπες».Όπως τόνισε: «Καλώ τη στρατιωτική ηγεσία της χώρα
ςδήλωση Μπαρμπαρούση χειροκρότησαν οι υπόλοιποι βουλευτές της Χρυσής Αυγής από τα έδρανά τους.









Τώρα σοβαρά ισχυρίζεται η ΕΛΑΣ πως "καταδίωξε" τον Μπαρμπαρούση και δεν μπόρεσε να τον φτάσει σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που έχει δέκα φορές περισσότερα διόδια παρά κόμβους και εξόδους ; πιο πιστευτό φαίνεται να κάθησαν κάπου παρεΐτσα και να είδαν μαζί το ματσάκι. 




Συνεχίζονται για δεύτερη μέρα τα μπλόκα της αστυνομίας για τη σύλληψη Μπαρμπαρούση pic.twitter.com/TTS2N19q7G
— La_Kappa (@La_Kappa_) June 16, 2018

Αυτό με τον #Μπαρμπαρουσηπου τον κυνηγάει η αστυνομία μου θυμίζει που χτιζαμε αυθαίρετα και παίρναν τηλέφωνο πριν μας την πέσουν οι μπάτσοι 

Η ΕΛΑΣ ξέρει που έχεζε ο σκύλος του Περικλή και σε ποιές συναυλίες πήγαινε η Ηριάννα, αλλά έχασε τον Μπαρμπαρούσημετά από καταδίωξη. Πολύ βολικό.
Τελικά τα αυγά κάνουνε τις κότες

Από τη μία η ΚΟ της Χ.Α. χειροκροτούσε τον Μπαρμπαρούση όταν έλεγε για πραξικοπήματα κ.λπ. στη #vouliκ μετά ψηφίσανε να διαγραφεί για να σώσουν το τομάρι τους! Πιο κότα πεθαίνεις! Κο κο κο... Μπράβοι, μαφιόζοι, φονιάδες χρυσαυγίτες, ρωτήστε για να μάθετε τι πάθανε οι Χίτες..

XYZ Contagion Τι μας λένε εδώ τα 'Νέα του TVXS';
Φοβερά πράγματα μαθαίνουμε: - Ο Μιχαλολιάκος καλούσε σε κατάργηση της δημοκρατίας πριν τον Μπαρμπαρούση https://archive.is/apbQE

Φωτεινή Λαμπρίδη
Πριν λίγες μέρες, ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Μπαρμπαρούσης, κάλεσε από το βήμα της βουλής τον στρατό σε πραξικόπημα. Ο βουλευτής κάλεσε ευθέως την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων να κάνουν πραξικόπημα, και να συλλάβουν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Εξωτερικών, ώστε - όπως είπε - να σταματήσει «η προδοσία της Μακεδονίας». Οι βουλευτές της ναζιστικής οργάνωσης τον καταχειροκρότησαν, μετά ο αρχηγός τον διέγραψε και λίγο αργότερα ο Ηλ. Κασιδιάρης συμφώνησε με τα λεγόμενα Μπαρμπαρούση. Γιατί; Γιατί απλούστατα αυτή είναι η γραμμή της ΧΑ. 
Πέσαμε από τα σύννεφα με τις δηλώσεις Μπαρμπαρούση; Η απάντηση είναι όχι όσοι παρακολουθούμε τις εξελίξεις της δίκης της Χρυσής Αυγής. Το Παρατηρητήριο της Χρυσής Αυγής (Golden Down watch), το OMNIA TV αλλά και η ΕΦΣΥΝ έχουν βγάλει στη δημοσιότητα τα βίντεο από τον σκληρό δίσκο του Ν. Μιχαλολιάκου που παρουσιάστηκαν στη δίκη. Εκεί φαίνεται ο διπλός λόγος της Χρυσής Αυγής. Στρογγυλεμένος στις μεγάλες συγκεντρώσεις και στις συνεντεύξεις στον Ελληνικό και ξένο τύπο, όχι όμως και στις κλειστές συγκεντρώσεις των μελών όπου εκφράζεται πεντακάθαρα από το στόμα του αρχηγού αλλά και των πρωτοκλασάτων στελεχών, η ιδεολογία της ΧΑ. 
Είδαμε και ακούσαμε τον Ν. Μιχαλολιάκο στα βίντεο αυτά να λέει: « Ξέρουμε όλοι πως λειτουργεί ο στρατός, ο στρατηγικός στόχος είναι να καταργήσουμε τη δημοκρατία δεν το κρύβω», «…αν ζούσα στη Γερμανία τότε θα ήμουν εθνικοσοσιαλιστής», «...έχω την τιμή να μην είμαι δημοκράτης. Θα πάρουμε μέρος στις εκλογές γιατί είναι ευνοϊκές οι συνθήκες για εμάς», «Εμείς δεν θα σας κουράσουμε με εκλογές», «...είμαστε και χουντικοί και φασίστες», «... τους νοιάζει να μη θίγονται τα δημοκρατικά δικαιώματα, εμείς πιστεύουμε στην πατρίδα κι όχι στη δημοκρατία»....









'



Χρυσηίδα Δημουλίδου





 Άλλα λέμε-άλλα κάνουμε

Στα @@ τους στη ΝΔ και στο ΠΑΣΟΚ για το «Βόρεια Μακεδονία». Όλη η φασαρία γίνεται με πρόφαση το όνομα για να ρίξουν την κυβέρνηση και να μην καταλήξουν στη φυλακή οι εμπλεκόμενοι στα #novartis#κεελπνοκαι #noor1. Το 'χετε; #vouli #Σκοπιανοτσολιαδες





 Αρχαιοπληξία-Ανορθογραφία




Σεβόμαστε τη σημαία μας. (Ενόσω μάς βλέπουν)

Δεν είμαστε όλοι χρυσόψαρα. Μερικοί έχουμε μνήμη,



 Ε. Αρβελέρ αναμνήσεις




Σχολικό βιβλίο, επί Χούντας αναφέρει τη Μακεδονία με πρωτεύουσα τα Σκόπθα, έκταση25.713 τ.χλμ και πληθυσμός1.404.000


Αμαζόνιος
















Επειδή η μάχη τώρα στο κοινοβούλιο δεν δίδεται για το αν θα περάσει ή όχι η συμφωνία, αυτό το γνωρίζει και η αντιπολίτευση που προσδοκά εντούτοις πατριωτικά εύσημα για εκλογική εξαργύρωση, θα πρέπει να εξηγηθεί με τον πιο σαφή, κατηγορηματικό και απλό τρόπο στον κόσμο ότι 1) αν δεν περάσει αυτή η συμφωνία Τσίπρα-Ζάεφ, τα πράγματα θα παραμείνουν ως έχουν. Δηλαδή Δημοκρατία της Μακεδονίας. 
2) Το veto της Ελλάδα σε ΕΕ και ΝΑΤΟ για το όνομα, δεν μπορεί να ισχύει εις το διηνεκές, και δεν υπόκειται σε παράλογες χρήσεις. Κάθε εχέφρων κυβέρνηση θα συνηγορήσει στην άρση ή στην παράκαμψή του.  Αυτή είναι η τελευταία φορά που το έτσι κι αλλιώς οριακό ελληνικό αίτημα να ονοματίσει έναν άλλο λαό, και οι ελληνικές φαντασιοπληξίες περί σφετερισμού ονομάτων, κλοπής της ιστορία κλπ. θα μπορούν να γίνουν θέμα διεθνούς ή διμερούς διαπραγμάτευσης. Αυτά και τίποτε άλλο. Πατριωτισμός χωρίς ρεαλισμό είναι τυχοδιωκτισμός. Ο κόσμος έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα από τις ελληνικές ιδιορρυθμίες.



31 Μαΐου στις 12:28 μ.μ.
Θέλεις να αλλάξει η επίσημη ονομασία της ΠΓΔΜ έτσι ώστε να μην περιέχει τη λέξη "Μακεδονία" μέσα; Η λύση είναι απλή. Φτιάχνεις μια χρονομηχανή, και:
-Πας πίσω στις 2 Δεκεμβρίου του 1991 και σταματάς τον Αντώνη Σαμαρά από το να υπογράψει ως υπουργός εξωτερικών το κοινοτικό έγγραφο 3567/91, όπου αναγνωρίζεται η διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και αναφέρεται ξεκάθαρα πως ένα από τα κράτη που δημιουργούνται στη θέση της λέγεται "Δημοκρατία της Μακεδονίας". Μια που είσαι εκεί, πείθεις και τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη ότι δεν πρέπει να αποδεχτεί σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, καθώς και ότι το θέμα δεν θα έχει ξεχαστεί σε 5-6 χρόνια.
-Μετά ταξιδεύεις ακόμα πιο πίσω, στις 18 Ιουνίου του 1959, και αποτρέπεις τον Κωνσταντίνο Καραμανλή από το να υπογράψει διακρατική συμφωνία με την τότε Γιουγκοσλαβία, όπου αναγράφεται ρητά ο όρος "Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας".
-Στη συνέχεια πας στο 1944 και σκοτώνεις τον Τίτο, γιατί ήταν αγύριστο κεφάλι και δεν θα δεχόταν με τίποτα να μην ονομάσει "Μακεδονία" την νοτιότερη επαρχία του. Για σιγουριά, πετάγεσαι και 10 χρόνια πιο πίσω και κάνεις φασαρία στη συνεδρίαση της Γραμματείας Βαλκανικών Κρατών της Κομμουνιστικής Διεθνούς, απαιτώντας να μην συμπεριληφθεί στα πρακτικά αναφορά για μακεδονική εθνική ταυτότητα και τέτοιες σαχλαμάρες.
-Έπειτα κάνεις μια στάση στο 1912, κερδίζεις μόνος σου τους Βαλκανικούς Πολέμους και εντάσσεις την περιοχή που σήμερα αποκαλούμε ΠΓΔΜ στην επικράτεια του Ελληνικού Κράτους. Επειδή όμως ακόμα κι έτσι θα έχεις Σλάβους που θα αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες,
-Πας καμιά χιλιετία πίσω και τους ξεφορτώνεσαι όλους, πριν πατήσουν το πόδι τους στα Βαλκάνια. Αν δεν σου αρέσουν οι γενοκτονίες χτίζεις ένα μεγάλο τείχος για να τους κρατήσεις μακριά, μη μολύνουν με τα γονίδια τους το καθαρό DNA των Βυζαντινών (που ως γνωστόν δεν ήταν Ρωμαίοι και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς, αλλά μόνο Έλληνες).
-Για να μη γίνει καμιά μαλακία, πας ακόμα πιο πίσω, στην εποχή των Πτολεμαίων, και τους πείθεις να μείνουν ενωμένοι, γιατί αλλιώς θα παρακμάσουν και θα έρθουν να τους πάρουν την εξουσία από τα χέρια οι Ρωμαίοι και διάφοροι άλλοι βάρβαροι.
-Κι επειδή οι Πτολεμαίοι ήταν λίγο μαλάκες και δεν μπορείς να τους εμπιστευτείς, πας στο 323 π.Χ. και σώζεις τον Μέγα Αλέξανδρο, ώστε να ζήσει μέχρι τα βαθιά γεράματα, να κατακτήσει όσους τόπους γουστάρει και να φροντίσει να τον διαδεχτούν σοβαροί άνθρωποι που θα κάνουν την Αυτοκρατορία του να κρατήσει μέχρι σήμερα.
Επιστρέφοντας στο παρόν, διαπιστώνεις ότι ο κόσμος έχει αλλάξει τελείως: η Μακεδονία είναι 100% ελληνική και χωρίς ούτε μισό Σλάβο, η Κωνσταντινούπολη παραμένει δική μας (αν και σχετικά υποβαθμισμένη συγκριτικά με τα μεγαλεία που δεν θα έχει ζήσει ποτέ), οι Γερμανοί τρώνε ακόμα βελανίδια και μας χρωστάνε τα μαλλιοκέφαλα τους, και η Θεσσαλονίκη έχει μετρό εδώ και κάναν αιώνα. Μπορεί βέβαια μέσα σε όλες αυτές τις ιστορικές καραμπόλες και ανακατατάξεις να μην έχει γεννηθεί ποτέ ο παππούς σου και εσύ να ξεθωριάσεις και να εξαφανιστείς σαν τον Μάρτι ΜακΦλάι στην "Επιστροφή στο Μέλλον", αλλά το χρέος σου σαν πατριώτης θα το έχεις κάνει και η πραγματικότητα θα έχει διαμορφωθεί όπως θέλεις εσύ και όχι όπως την ήξερες πριν ξεκινήσεις το ταξίδι με τη χρονομηχανή σου.

Εμείς της νότιας Μακεδονίας γίνεται να φορολογούμαστε στην βόρεια Μακεδονία;



to vima Σουλιώτης, ΜίμηςΜακεδονία με φύλλον συκής
«Εστω η κορασίς γυμνή, αλλ' ας φορέσει τουλάχιστον έναν στηθόδεσμο»: έτσι μοιάζουν οι επιδιωκόμενοι από εμάς προσδιορισμοί «Ανω» ή «Βόρεια» στην ονομασία της γείτονος πΓΔΜ, καθότι το κεντρικό αντικείμενο του πόθου στην περίπτωση είναι ο όρος Μακεδονίακαι συνεπώς ο όποιος επένθετος προσδιορισμός είναι διακοσμητικός ή δευτερεύων, καθώς ούτε τη σκοπιανή προπαγάνδα μήτε τους υποβόσκοντες αλυτρωτισμούς πρόκειται να αναχαιτίσει. Με δεδομένην, ωστόσο, και πανθομολογούμενη την εκτίμηση ότι η σύσταση του κράτους της «Ανω» Μακεδονίας συστοιχίζεται με τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή, ας δούμε τι μας μένει να πράξουμε - αντί να ξεκατινιαζόμαστε με την ονοματοδοσία σαν απεχθείς νονοί. 
Πρώτον, σύμφωνα με τα κρατούντα της Κοινωνίας των Εθνών οι γείτονες δικαιούνται να αυτεπονομασθούν απλοί ή σύνθετοι Μακεδόνες, σκέτοι Ινκας, Ροσονέρι ή όπως αλλιώς αποφάσισαν χωρίς να λογοδοτήσουν σε κανέναν: η μάχη του ονόματος είναι χαμένη από το 1945. Δεύτερον, η ονομασία ασφαλώς και είναι «όχημα του μακεδονικού αλυτρωτισμού», πλην όμως - και στο μέτρο που εκτιμούμε ότι η πΓΔΜ δεν πρόκειται να ενσωματωθεί σε μια Μεγάλη Βουλγαρία - ο αλυτρωτισμός αυτός δεν έχει σοβαρές περγαμηνές και με σύγχρονους πολιτικοκοινωνικούς όρους φαίνεται μάλλον ως γραφικό, νοσταλγικό απολειφάδι των εθνικιστικών εξάρσεων του βαλκανικού παρελθόντος, κατάλληλο για τοπικούς και υπερατλαντικούς χρήστες της τρίτης ηλικίας και για νεαρούς ακροδεξιούς της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της πΓΔΜ. Σε κάθε περίπτωση, ο αλυτρωτισμός των Σκοπίων θα εξακολουθήσει να καλλιεργείται, όπως και αν ονομασθεί τελικά η γείτων χώρα, για λόγους που αφορούν την εσωτερική συνοχή της, αλλά δεν θα έχει τύχη στην ελληνική πλευρά της Μακεδονίας για πολλούς και ποικίλους λόγους, από τους οποίους κυριότερος είναι η κοινωνικοοικονομική μας υπερτέρηση. 
Αν ξεπεράσουμε το εθνικό σύγκρυο που μας προκαλεί ο μακεδονικός αλυτρωτισμός των Σκοπίων, απομένει τελευταίο μαχητό το πεδίο της Ιστορίας, όπου η πολιτική και κρατική προπαγάνδα της «Ανω» Μακεδονίας επιδιώκει συστηματικά να ιδιοποιηθεί την αρχαία Μακεδονία - στην εκπαίδευση μα και μέσω των ΜΜΕ και άλλων φορέων: ο Φίλιππος και ο υιός Αλέξανδρος παρουσιάζονται ως εθνο-πρόγονοι των σημερινών (σλαβο-)Μακεδόνων. Κατά τη σκοπιανή προπαγάνδα, οι μελλοντικές αρχαιολογικές ανασκαφές θα φέρουν στο φως τα μνημεία και τον πολιτισμό της φυρομιανής φαντασιώσεως· ο Αλέξανδρος «ανεβόα μακεδονιστί καλών τους πελταστάς» σημαίνει ότι ο στρατηλάτης ομιλούσε πλην της αρχαιοελληνικής και τη σλαβομακεδονική τοιαύτη: η «γείτων, ξανθή, λευκοχίτων» φαντασίωση δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική. Για όσον καιρό θα υπάρχουν το λεξικό μακεδονικών λέξεων του Ησυχίου, η Οξφόρδη και το Χάρβαρντ, μπορούμε να κοιμόμαστε ήσυχοι, η ιστορία μας δεν κινδυνεύει· η αρχαία Μακεδονία, εκείνη τουλάχιστον, θα μείνει ακραιφνώς και παντελώς αρχαία ελληνική. 
Τούτο όμως δεν συνεπάγεται ότι εμείς οι σύγχρονοι Ελληνες δικαιολογούμαστε να συμπεριφερόμαστε ως υστερικοί μικροϊδιοκτήτες υφαρπαγέντος αγροτεμαχίου. Η αρχαία μακεδονική και συνολικά η αρχαιοελληνική κληρονομία συνιστά κτήμα της οικουμένης και δεν είναι το χωράφι του παππού ώστε να τη θεωρήσουμε ατομική ιδιοκτησία μας. Αν ήξερε μάλιστα ο Φίλιππος ότι θα διεκδικούσαν την αποκλειστική αντιπροσώπευσή του κάποιοι σημερινοί ελληναράδες, είναι βέβαιον ότι θα είχε πηδήσει ως άλλος ΓΓ από τον βασιλικό εξώστη και θα κούτσαινε και από το καλό του πόδι: «Για δες, φωνασκούν σαν "γυφτο-σκοπιανοί" εθνικιστές αντί να στρωθούν και να εκδώσουν κάποτε έναν (έστω έναν!) αρχαίο έλληνα συγγραφέα, που σε διακόσια χρόνια ελεύθερο ελληνικό κράτος δεν το έχουν αξιωθεί»· ή «αντί να μάθουν να προστατεύουν την Ολυμπία από τις πυρκαϊές, οι άχρηστοι...» θα σκεφτόταν ο κουρασμένος πλην σοβαρός βασιλεύς. 
Εφόσον λοιπόν οι (σλαβο-)μακεδόνες γείτονες επιθυμούν να προσοικειωθούν το γόητρο της αρχαίας Μακεδονίας, εμείς οφείλουμε να αποδειχθούμε γαλαντόμοι απόγονοι των ενδόξων προγόνων και όχι τσιφούτηδες μικροκληρονόμοι: να δώσουμε στους γείτονες πληροφορίες και υλικό. Αν εκείνοι έστησαν τον ανδριάντα του στρατηλάτη στα Σκόπια, εμείς να στείλουμε και δικούς μας γλύπτες να φιλοτεχνήσουν και στη Ρέσνα και στο Πρίλεπ και αλλαχού. Δηλαδή, όχι απλώς να αποδεχθούμε παρά και να επιζητήσουμε την ένταξη των νεο-Μακεδόνων στη χορεία των δικαιούχων της αρχαίας μακεδονικής ιστορίας. Είναι, άλλωστε, κληρονόμοι και αυτοί εν τοις πράγμασιν καθώς, εκτός του εδάφους, πολλών κοινών εθίμων κ.λπ., το σημερινό (σλαβο-)μακεδονικό λεξιλόγιο έχει στοιχειοθετηθεί με εκατοντάδες ελληνικές λέξεις, που δεν είναι περιθωριακές παρά συνέχουν τον συστατικό πυρήνα αυτής της γλώσσας (πολύ πριν από τις προσχωθείσες εκ των βυζαντινών και οθωμανικών υστέρων)· παραθέτω ελάχιστα μόνο δείγματα: «ους» λέγουν το αφτί οι επίδοξοι Μακεδόνες, «ους - ωτός» είναι το αφτί στ' αρχαία ελληνικά· «Σο πράις» λέγεται στη σλαβομακεδονική, όπου η φράση ουδόλως απέχει ηχητικά και σημασιολογικά από το «Τι πράττεις»· «σμ' ρδεν» είναι αυτός που αποπνέει τη δυσωδία των στάβλων της γείτονος, ενώ το «σμερδνόν βοόων» είναι η μπόχα των ζώων στον Ομηρο. Επιπλέον και η γραμματική δομή της γλώσσας είναι από τη φτιαξιά της αμάλγαμα ελληνο-λατινικό, π.χ. «άμο - άμας - άματ / αμάμους - αμάτις - άμαντ» κλίνεται ο ενεστώς του ρήματος στα λατινικά, «σάκαμ - σάκας - σάκα / σάκαμε - σάκατε - σάκατ» το ρήμα στα «γυφτο-σκοπιανά». 
Είναι εξόφθαλμο ότι οι γείτονές μας μετέχουν της ελληνικής παιδείας πολύ περισσότερο απ' όσο νομίζουμε και νομίζουν. Αλλά εφόσον θα τους ενισχύαμε να συναρμοσθούν περαιτέρω με την αρχαία ελληνική μακεδονική κληρονομιά, αν επικουρούσαμε ώστε να νοιώσουν - και αυτοί! - απόγονοι (αν όχι ισότιμοι, άντε, ψυχοπαίδια) του πολυπολιτισμικού Μεγάλου Αλεξάνδρου, στο εγγύς μέλλον θα συνορεύαμε προς Βορράν με μια Μακεδονία φιλική και οικεία, με ένα όψιμο «μακεδονικό βασίλειο» ελληνιστικού τύπου (τηρουμένων βεβαίως των αναλογιών). Διότι ο ιστορικός συντελεστής είναι μακροπρόθεσμα πολύ πιο δραστικός από τις μεσοβραχυπρόθεσμες, μικροϊδιοκτησιακού χαρακτήρα και στενόμυαλες, εθνικιστικές προπαγάνδες ημών και των άλλων: όταν προσποιείσαι τον αναντάν-μπαμπαντάμ Μακεδόνα επί μακρόν, παθαίνεις ό,τι η πετούμενη αγριόπαπια του Ιμπσεν: σε αφομοιώνουν οι επιδαπέδιες μακεδονικές πάπιες της όλης ιστορίας. 
Τέως βλαχαλβανόσποροι, τουρκόσποροι, βενετόσποροι, σαρακηνόσποροι κ.λπ. είμαστε οι περισσότεροι, διατί να το κρύψωμεν άλλωστε: τα επώνυμα Καρατζαφέρης, Καραμανλής, Παπανδρέου, Τσίπρας, Παπαρήγα, Ψωμιάδης, Τζίμας, Κιλτίδης, Σαμαράς, ουχ ήττον δε και Καβάφης, Σολωμός, Κάλβος μόνον αρχαιοελληνικά δεν είναι. Η μαγική δύναμη του Ελληνισμού έγκειται ωστόσο στην ελκτική γοητεία και στη μεταπρατική προσαρμοστικότητά του ανά τους αιώνες. Τις «φυλές» και τα «αίματα» ας τα χαρίσουμε στους ρατσιστές και στους φασίστες. 
Ο κ. Μίμης Σουλιώτης είναι καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. 


Πολλοί διαδηλωτές για το Σκοπιανό λένε: "Δεν μας ενδιαφέρει αν όλοι οι άλλοι παγκοσμίως θα αποκαλούν τα Σκόπια Μακεδονία. Σημασία έχει πώς θα τους λέμε ΕΜΕΙΣ". Θυμίζουν τους παλαιοημερολογίτες που αισθάνονται αυτοϊκανοποίηση γιορτάζοντας τα Χριστούγεννα στις...6 Ιανουαρίου!



Στην εμπορική αξία οι πλειστηριασμοί ακινήτων από το Δημόσιο. Στην αντικειμενική αξία οι φόροι. Τραβάτε κάντε συλλαλητήριο για τη Μακεδονία.

Όταν θα υπάρξει έστω και Μία Μέρα κατά την οποία ούτε Ένας Έλληνας Πολίτης κάτοικος της (Ελληνικής) Μακεδονίας δεν θα επισκεφθεί τα Σκόπια για ψώνια και αναψυχή, τότε θα κατέβω Μόνος σε #Συλλαλητηριο

κανουν λεει συλλαλητηριο στην θηβα για την Μακεδονια προφανως για να καταγγειλουν την ισοπεδωση της πολης απο τον Μεγα Αλεξανδρο τι? οχι?





















Δευτέρα 25 Ιουνίου 2018

Μεταμορφώσεις : Του παιχνιδιού αρχέτυπα






Ισορροπεί το παιδί στο ετοιμόρροπο πρεβάζι, ή στη ράχη μεγαλοπρεπούς ελέφαντα;


Περηφανεύεται ο Μαχαραγιάς για τα πετράδια και για το κοπάδι ελεφάντων που με καλάθια πάνω στις ψηλές τους ράχες διασχίζουν ζούγκλες κι ερημιές. Για πόλεμο ή αναψυχή θρονιάζεται ο άρχοντας στο στολιστό καλάθι του, αφέντης μεταξύ της γης και του ουρανού.
Μα ο ελέφαντας, ο κάθε ελέφαντας της μακριάς πομπής, βήμα δεν κάνει δίχως το μικρό μαχούτ, το συντροφάκι που ξυπόλυτο χοροπηδά μπροστά στην προβοσκίδα.


Κάθε ινδικός ελέφαντας από όταν γεννηθεί έχει και το μαχούτ του, παρέα, οδηγό του, σύντροφο και δραγουμάνο των εντολών αρχόντων κι επισήμων. Μαζί γερνούν, μαζί γυρνούν, μαζί στον πόλεμο και τα παιχνίδια, ως το θάνατο.
Γιατί θυμάται ο ελέφαντας. Είναι ο μικρός μαχούτ παρέα, αφέντης κι υπηρέτης του, ο μεσολαβητής ανθρώπων κι ελεφάντων, όταν στολίζεται ο στρατός ή όταν φορτώνεται η μακριά σειρά των ελεφάντων καλάθια σκεπαστά για να μεταφερθούν οι άρχοντες.
Δίχως μαχούτ δεν υπακούει ο ελέφαντας για να περηφανεύεται ο Μαχαραγιάς με τα στολίδια και με το στρατό του, μετρώντας σε πετράδια και ψυχές τα πλούτη του. 

Μεσολαβεί ο μικρός μαχούτ. 
Κι άλλη εποχή και σε άλλη ήπειρο μεσολαβεί ένα παιδί με το παιχνίδι όταν καβαλάει το πρεβάζι  φτωχικής παράγκας. Με ένα πόδι μέσα, στο σκοτάδι, το άλλο έξω στο φως, δίνει εντολές στους τσιμεντόλιθους νικώντας τα θηρία. Πάνω από ράτσες ζωντανεύει το αρχέτυπο και με παιχνίδι ξαγρυπνά η μνήμη.