Τρίτη 6 Αυγούστου 2024

2-5 Αυγούστου πογκρόμ κατά Ελλήνων στο Τορόντο








Τον Αύγουστο του 1918, για τέσσερις μέρες, από τις 2 ως τις 5 Αυγούστου,10.000 Καναδοί βετεράνοι του  Α’  Παγκόσμιου Πολέμου μαζί με ένα πλήθος 40.000 «πατριωτών» Καναδών, εξαπέλυσαν ένα ανελέητο πογκρόμ σε βάρος των Ελλήνων μεταναστών του Τορόντο. Το αποτέλεσμα αυτού του ρατσιστικού πογκρόμ ήταν ο θάνατος αρκετών μεταναστών, μεταξύ των οποίων 29 γυναίκες και 6 ανήλικα παιδιά καθώς και υλικές ζημιές πάνω από 1.000.000 δολάρια.
Από τη δημιουργία του σύγχρονου ανεξάρτητου ελληνικού κράτους, το 1830, οι άθλιες οικονομικές συνθήκες δημιουργούν τα πρώτα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα. Από την Πελοπόννησο,  τη Στερεά Ελλάδα και τα νησιά του Αιγαίου χιλιάδες Έλληνες προσπαθούν να ξεφύγουν από την άθλια οικονομική κατάσταση και τις συνέπειες της πρώτης πτώχευσης του 1827 και να βρουν καλύτερες συνθήκες ζωής κύρια προς τις επαρχίες της …Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, στην Κωνσταντινούπολη και τις μικρασιατικές ακτές.
Ακολούθησαν η δεύτερη πτώχευση του 1843, η Τρίτη πτώχευση, του Τρικούπη, το 1893, ο ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897 και οι Βαλκανικοί πόλεμοι του 1912 – 1913 που συνοδεύτηκαν από τα μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα προς την Ευρώπη και την Αμερική.
Η μικρασιατική καταστροφή του 1922 οδήγησε πάνω από 1.500.000 Ελληνες πρόσφυγες στη χώρα μας από την Τουρκία, οι οποίοι αντιμετώπισαν άθλιες συνθήκες επιβίωσης και την αντιπροσφυγική, ξενοφοβική συμπεριφορά αρκετών Ελλήνων της «παλαιάς Ελλάδας».
Οι Ελληνες μετανάστες, αντιμετώπισαν εχθρότητα, ρατσισμό, υποτίμηση. Αισθάνθηκαν ανεπιθύμητοι, πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Αυτές οι συμπεριφορές έφτασαν ακόμα και σε επίπεδα πογκρόμ. Χαρακτηριστικά ήταν τα γεγονότα στις ΗΠΑ το 1909, και στην Αυστραλία το 1935. Περισσότερα για αυτά πογκρόμ εναντίον των Ελλήνων μεταναστών εδώ.
Καναδάς, Τορόντο 1918
Οι Ελληνες μετανάστες, ήταν κυρίως ιδιοκτήτες εστιατορίων ή δούλευαν σαν μάγειροι, ψήστες, σερβιτόροι ή υπάλληλοι εμπορικών καταστημάτων. Στο Τορόντο, στις αρχές του 20ου αιώνα, αν και οι Ελληνες αποτελούσαν μόνο το 0,5% του πληθυσμού της πόλης, είχαν στην ιδιοκτησία τους πάνω από το  35% από τα εστιατόρια και τις καφετέριες. Οι ξενοφοβικοί και ρατσιστές Καναδοί τους αποκαλούσαν υποτιμητικά Slackers (τεμπέληδες), επειδή ασχολούνταν με τον επισιτισμό και κατά τους ρατσιστές απέφευγαν τις βαριές δουλειές του φορτοεκφορτωτή, του ξυλοκόπου ή του βιομηχανικού εργάτη.
 Κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου η Ελλάδα ήταν επισήμως ουδέτερη για το μεγαλύτερο μέρος του πολέμου, με αποτέλεσμα οι Ελληνες του Καναδά να μην κατατάσσονται στον στρατό, η δε Καναδική κυβέρνηση ήταν εχθρική προς την ιδέα της στρατολόγησης  των Ελλήνων  και της πρόσληψής τους στο δημόσιο από φόβο μήπως τελικά η Ελλάδα μπει στον πόλεμο με τη πλευρά της Γερμανίας.
Στις 2 Αυγούστου χιλιάδες βετεράνοι του πολέμου είχαν προγραμματίσει το συνέδριο του Μεγάλου Συνδέσμου Βετεράνων Πολέμου στο Τορόντο για την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετώπιζαν γυρνώντας από το μέτωπο, ανάπηροι, ταλαιπωρημένοι και σε άθλια κατάσταση. . Επιστρέφοντας οι χιλιάδες των βετεράνων Καναδών από τη σφαγή των χαρακωμάτων του Α’ παγκοσμίου πολέμου, πολλοί απ’ αυτούς, ανάπηροι και σε άθλια οικονομική κατάσταση, βρήκαν τους Ελληνες μετανάστες να ευημερούν έχοντας στην κατοχή τους το 35% των μικρομεσαίων καταστημάτων.  Για αυτή τους τη κατάσταση πολύ εύκολα θεώρησαν υπεύθυνους τους Slackers Ελληνες.
Η κυρίαρχη αντίληψη μεταξύ του πληθυσμού, και των βετεράνων ιδιαίτερα,  ήταν ότι ενώ οι Άγγλο-Καναδοί συμμετείχαν στον Πόλεμο, οι «Slackers, αντί να πολεμούν και αυτοί όπως έπρεπε, κέρδιζαν χρήματα στο Τορόντο».
Η αφορμή
Το απόγευμα της 1ης Αυγούστου, ένας από τους χιλιάδες απογοητευμένους βετεράνους , ο Κλόντ Κλιντερνάι (Claude Cludernay), στρατιώτης πεζικού, οποίος είχε χάσει το ένα του πόδι στη μάχη, μεθυσμένος και σε άθλια κατάσταση μπήκε στο ελληνικής ιδιοκτησίας White City Café, στην Yonge Street  του Τορόντο, προκάλεσε καυγά και χτύπησε έναν σερβιτόρο, ο οποίος αφού τον πέταξε έξω από το μαγαζί, κάλεσε την αστυνομία.
Ο Κλιντερνάι συνελήφθη και πέρασε το βράδυ του, μεθυσμένος, σε ένα κελί ενός κοντινού αστυνομικού τμήματος. Την άλλη μέρα επέστρεψε στο White City Café, του οποίου ήταν τακτικός θαμώνας, για να ζητήσει συγγνώμη.
Το επεισόδιο όμως δεν έληξε εκεί. Η αφορμή είχε βρεθεί. Το γεγονός ότι ο Κλιντερνάι δεν επέστρεψε σπίτι του το προηγούμενο βράδυ, σε συνδυασμό με τις έντονες φήμες που κυκλοφόρησαν ότι οι «βρωμο-Έλληνες» τον είχαν ξυλοκοπήσει, απελευθέρωσε το ρατσιστικό μίσος. Ο «Βίαιος Αύγουστος» είχε ήδη ξεκινήσει. Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 2 Αυγούστου και για 4 μέρες (2 – 5 Αυγούστου 1918) 50.000 πολίτες του Τορόντο εξαπέλυσαν πογκρόμ εναντίον των Ελλήνων και των επιχειρήσεών τους. Η περιοχή που περικλείεται από τις οδούς  Jarvis, Yonge, Carleton και Dundas παραδόθηκε στους βάνδαλους που κατέστρεφαν ότι έβρισκαν μπροστά τους.
Το ανθρωποκυνηγητό και ο ξυλοδαρμός των Ελλήνων ξεκινούσε το πρωί και σταματούσε στις 3 τα ξημερώματα. Το White City Café καταστράφηκε τελείως, δεκάδες άλλες επιχειρήσεις και σπίτια μεταναστών λεηλατήθηκαν και καταστράφηκαν.
Η περιφερειακή εθνοφυλακή και η αστυνομία όλο αυτό το διάστημα παρακολουθούσε χωρίς να επεμβαίνει, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου Καναδοί αστυνομικοί έπαιρναν ενεργά μέρος στο πογκρόμ σε βάρος των Ελλήνων.
Το ανθελληνικό πογκρόμ, ο «Βίαιος Αύγουστος» τέλειωσε τις πρώτες πρωινές ώρες της  6ης Αυγούστου, αφήνοντας πίσω του αδιευκρίνιστο αριθμό νεκρών (ανάμεσά τους 29 γυναίκες και 6 ανήλικα παιδιά), εκατοντάδες τραυματίες και ζημιές σε ελληνικές περιουσίες και σπίτια ύψους 1.250.000 δολαρίων, όταν ο δήμαρχος της πόλης αναγκάστηκε να επιβάλλει απαγόρευση της κυκλοφορίας και την επέμβαση του στρατού για να καθαρίσει τους δρόμους.
Κανένας Ελληνας δεν αποζημιώθηκε ποτέ για τις ζημιές με πρόσχημα τις διαφορές που υπήρχαν ανάμεσα στην ελληνική την καναδική και την βρετανική κυβέρνηση.
Οι μνήμες του ρατσιστικού πογκρόμ της πόλης του Τορόντο έχουν μετατραπεί σήμερα σε φιέστα όπου αντιρατσιστές συγκεντρώνονται στις συνοικίες των ελληνόφωνων και τρώνε μαζικά greek souvlaki, tzatziki, mousaka κλπ μεσογειακά εδέσματα.

Ένα ντοκιμαντέρ για τα πογκρόμ εναντίον των Ελλήνων μεταναστών στο Τορόντο το 1918.
Τον Αύγουστο του 1918 ένα πλήθος 50.000 καναδών "πατριωτών" επιδόθηκε για μέρες σε ένα ανελέητο πογκρόμ σε βάρος των ελληνόφωνων μεταναστών της πόλης. Το αποτέλεσμα αυτού του ρατσιστικού πογκρόμ ήταν ο θάνατος αρκετών μεταναστών, μεταξύ των οποίων 29 γυναίκες και 6 ανήλικα παιδιά καθώς και υλικές ζημιές 1.000.000 δολαρίων.

Η αφορμές ήταν πολλές. Για χρόνια οι ελληνόφωνοι μετανάστες, μικροιδιοκτήτες και εργαζόμενοι κυρίως στον επισιτισμό (greek restaurants) αποκαλούνταν από τους ντόπιους "slackers", δηλαδή "τεμπελχανάδες" επειδή κατα τους ρατσιστές απέφευγαν τις βαριές δουλειές του φορτοεκφορτωτή, του ξυλοκόπου ή του βιομηχανικού εργάτη και δούλευαν σαν μάγειροι, ψήστες, σερβιτόροι ή υπάλληλοι εμπορικών καταστημάτων.
Ακολούθησε μια σειρά από γεγονότα όπως οι καλές σχέσεις του τότε πρωθυπουργού Βενιζέλου με το γερμανό Κάιζερ, η ουδετερότητα της χώρας προέλευσής τους κατα τις αρχές του Α' παγκοσμίου πολέμου και η άρνηση των ελληνόφωνων μεταναστών να καταταγούν στον Καναδικό στρατό που όξυναν τις ρατσιστικές αντιλήψεις σε βάρος τους.
Επιστρέφοντας οι χιλιάδες των βετεράνων καναδών από τη σφαγή χαρακωμάτων του Α' παγκοσμίου πολέμου, πολλοί απ'αυτούς ανάπηροι και σε άθλια οικονομική κατάσταση, βρήκαν τους ελληνόφωνους μετανάστες που αποτελούσαν το 0,5% του πληθυσμού της πόλης να ευημερούν έχοντας στην κατοχή τους το 35% των μικρομεσαίων καταστημάτων.
Τον Αύγουστο του 1918, 10.000 βετεράνοι διαδήλωσαν στους δρόμους συνεπικουρούμενοι από 40.000 καναδούς πολίτες. Οι πολυήμερες διαδηλώσεις συχνά εξετράπησαν σε πογκρόμ σε βάρος μαγαζιών και σπιτιών μεταναστών με την αστυνομία στην καλύτερη περίπτωση θεατή ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου καναδοί αστυνομικοί έπαιρναν ενεργά μέρος στο πογκρόμ σε βάρος των ελληνόφωνων.
Οι μνήμες του ρατσιστικού πογκρόμ της πόλης έχουν μετατραπεί σήμερα σε φιέστα όπου "αντι"ρατσιστές συγκεντρώνονται στις συνοικίες των ελληνόφωνων και τρώνε μαζικά greek souvlaki, tzatziki, mousaka κλπ μεσογειακά εδέσματα.
Οι συγκρίσεις με τα σημερινά πογκρόμ μεταναστών σε αθήνα και πάτρα με την ανάλογη στάση της αστυνομίας και κάποιων "πολιτών" είναι αναπόφευκτες.
Για το γεγονός έχει γυριστεί ντοκυμανταίρ με βίντεο από σκληρές εικόνες της εποχής που κυκλοφορεί σε dvd με υπότιτλους στα ελληνικά με τον τίτλο "violent august".

________________________________________________________________________

Κυριακή 4 Αυγούστου 2024

EuroNPUD presents Community Led Approaches to Hepatitis C Testing Treatment and Care

 


I am proud to share our webinar on our Boost project, a presentation and discussion of ‘Community Led Approaches to Hepatitis C Testing Treatment and Care’.

 

With special thanks to the speakers and all members who took part as viewers as well as the members of our community who work tirelessly for the wellbeing of our community.




 

The paper on the Hepatitis Bus from Norway John Melhus presented:

“Peer support in small towns: A decentralized mobile Hepatitis C virus clinic for people who inject drugs” https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35362660/

 

The PDF of the resource, which can also be accessed via our website https://www.euronpud.net/resource/community-led-approaches-to-hcv-testing-treatment-and-care/

 

With special thanks to our partners @Correlation @gat portugal and proparnett



______________________________________________

https://correlation-net.org/

https://www.gatportugal.org/

https://prolarnett.no/


Featuring: Alexei Lakhov, Executive Director, EuroNPUD John Melhus, Peer Led Harm Reduction Project Manager, EuroNPUD Katrin Schiffer, Executive Director, Correlation Harm Reduction Network Maria Luisa Salazar, Coordinator, GAT InMouraria Lynn Jefferys, EuroNPUD Boost Activity Lead, EuroNPUD

 

https://www.youtube.com/watch?v=sjNff-NtqW0

https://www.euronpud.net


_______

#drugs #hepC #HarmReduction #health   #Boost_Project

Κυριακή 28 Ιουλίου 2024

Ντρέπεστε; Το ελπίζω, μήπως και. Στη Μυτιλήνη όμως έχει πρόστιμα. #σκουπίδια #Μύκονος

 



Ντροπή σας!

Στο δρόμο του Πλατή Γιαλού λίγο πριν τη στροφή για Άγιο Λάζαρο (δηλαδή λίγο πριν το σπίτι μου) τα σκουπίδια ήταν πεντακάθαρα αργά το βράδυ 23/7. Ως 12 μεσημέρι που σταμάτησα να πετάξω τα δικά μου κι αντίκρυσα το αίσχος.

 

Κι αναρωτιέμαι πού ζούσατε πριν μάς έρθετε. Κι αναρωτιέμαι όπου κι αν ζούσατε, σε όποιο σκουπιδότοπο, πώς και, περνώντας έστω και βλέποντας άλλους κόσμους στο σινεμά ή από το παράθυρο ενός λεωφορείου, πώς και δε παρατηρήσατε πως δε ζούμε όλοι έτσι και πως αυτά τα μεγάλα σκουπίδια σας, όπως κι εκείνη η συνήθεια να μη δένετε τις σακούλες σας μα να τις πετάτε ανοιχτές για να ευωδιάζει ο τόπος από τα αποφάγια σας που τα σκορπά ο άνεμος εν είδει τρυφερών ροδοπετάλων .

 

Φέτος όλο και πιο πολύ βλέπουμε στο νησί κάτι τέτοια, κρούσματα επιθετικότητας μουλωχτής σαν αυτήν ή θρασείας σαν τις κατάρες σε τοπικές σελίδες αγγελιών. Όλο και πιο πολύ βλέπουμε παραθεριστές και εργαζόμενους, σαν εσάς κύριοι του σκουπιδιού, που δεν τους προσέλκυσε η αγάπη για την ομορφιά μας, τα συνήθεια και τις ιδιαιτερότητές μας, μόνο μάς βρίζουν και καταριούνται μανιακά, με τα «καλά να πάθετε», να σας χτυπήσει αυτό κι εκείνο, του δυστυχισμένου που δεν έμαθε να φεύγει όταν δε γουστάρει, μονάχα μένει και το μαγαρίζει για εκδίκηση. Η οποία πάνω του γυρνά.

Τι σχέση έχει αυτό με τα απορρίμματα; Έχει. Για γέλια και για κλάματα. Διότι αντί να φορτωθεί τα σκουπίδια του ή, σε άλλες περιπτώσεις να στείλει υπαλλήλους του, θα μπορούσε ―τα έχω επίτηδες πει και ξαναπεί, με ένα email να είχαν έρθει από το Δήμο να τα παραλάβουν δίχως εκείνη/ος, και οι εργαζόμενοι, να χάσουν χρόνο κουβαλώντας. 

Επάναληψη πληροφοριών λοιπόν, ακολουθείν σε υστερόγραφο, μαζί με το Νόμο.


Συστήνω εκ πείρας.

Δύο φορές ως τώρα, Φεβρουάριο και Ιούνιο, τους κάλεσα κι απάντησαν ταχύτατα, ήρθαν αμέσως (δίχως γκρίνιες και  αναβολές) και απολύτως δωρεάνπερισυνέλλεξαν τα πάντα που είχα συγκεντρώσει σε σημείο βολικό στο φορτηγό του ΧΥΤΑ μας:

― το χριστουγεννιάτικο δένδρο μας (μεγάλο και ξερό)

― καλάμια και ξερά κλαδιά μετά το καθάρισμα του κήπου μου

― οικοδομικά μετά το ασβέστωμα και ξάσπρισμα αρχών καλοκαιριού

+

― παλιός ξύλινος νησιώτικος καναπές κήπου που, δυστυχώς, είχε αρχίσει να με εγκαταλείπει,

μαζί με

― Όσα φέρνει ο άνεμος:

μεγάλες και καλά δεμένες σακούλες γεμισμένες με του απογευματινού μου σπορ το προϊόν:

α΄τα Πλαστικά και Τσίγκινα,

[μικρά μπουκάλια του νερού, κονσέρβες του χυμού (ο Θεός να τον κάνει) ή του Red Bull και άδεια ποτήρια του φραπέ, που οδηγώντας τα πετάνε από τα παράθυρα

+

β΄ τα Πιο Πριβέ και Πιο Σιχαμερά,

που δραπετεύουν από ―ένα άλυτο μυστήριο, αιώνιο ‘Γιατί’ μου― ανοιχτές σακούλες σκουπιδιών στη γη πλάι σε κάδους. Δηλαδή κάποιοι κάνουν τον κόπο να τις πάνε ως τους κάδους απορριμμάτων αλλά ως εκεί μονάχα, basta, σαν ο Κάδος να ζητά πολλά. 

Εννοείται ότι η κατηγορία αυτή συνήθως δε σπαταλά το χρήμα της σε σακούλες σκουπιδιών αλλά επιλέγει τις του Super Market .[Και μην ακούσω για επανα-χρησιμοποίηση του πλαστικού διότι η μόνη οικοκογική λύση είναι να μην το πρωτο-χρησιμοποιούμε. Στο αυτοκίνητο ή στην τσάντα όταν βγω για ψώνια έχω υφασμάτινες + 1-2 πλαστικές/μουσαμαδένιες ταξιδιού για τα πολύ βαριά ή εύθραυστα. ‘Πράσινο’, οικολογικό, φυσιολατρικό ή όπως το ονειρεύεσαι, δεν είναιτο να διατηρείς μια σακούλα με σακούλες σε συρτάρι της κουζίνας και να επιλέγεις μια για τα σκουπίδια σου, μια που ―άλλο τρελό μυστήριο― πρώτα τη γεμίζεις ξέχειλα κι ύστερα αποφασίζεις να την αποχωριστείς, ορθάνοιχτη ακουμπισμένη πλάι στο Γέρο-Κάδο να προσμετρήσει η γειτονιά τα μεταχειρισμένα σου προφυλακτικά κι ότι πάλι δεν είσαι έγκυος, να δει τι έφαγες και ποιες παροχές πληρώνεις ηλεκτρονικά άρα δεν ανοίγεις λογαριασμό όταν έρθει κι άλλα πολλά, είπαμε, ή σιχαμερά ή πριβέ που καλύτερα να τα προσπεράσουμε.

 

Ακολουθεί το email για αποκομιδή και link προς Υπηρεσίες του Δήμου που ελπίζω επιτέλους να χρησιμοποιήσουν πιο πολλοί.

Φτάνει όμως; Φτάνει να κοινοποιώ κάθε λίγο την πληροφορία για τη παροχή του ΧΥΤΑ μας; Αναρωτιέμαι, διότι καθώς ερευνούσα το θέμα βρέθηκα στη Μυτιλήνη όπου έχουν βάλει πρόστιμο σε όσους μάς αναγκάζετε να ζούμε με τα απορρίμματά σας (ακολοιθούν σε Υ.Γ. ποινές και link). 

Φτάνει που βλέπουμε ποιοι είστε― διότι τι κι αν δεν έχει κάμερα ο κάδος αφού έχουν σπίτια και μαγαζιά, φίλοι και γνωστοί κατά μήκος του δρόμου;  

Γενικά δεν πιστεύω ότι οι τιμωρίες ευνοούν τον εκπολιτισμό. Όμως, όπως και με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας ή κοινής ησυχίας, είναι κάποιες ποινές που βοηθάνε να επιβληθούν στοιχειώδεις κανόνες ώστε να μην κάνει τη ζωή μας κόλαση κάθε ανάγωγος που στερείται ενσυναίσθησης. 




Και κάτι άλλο.

Σας πρόσβαλα, σας έθιξα; Σκόπιμο είναι και δε αλλάξει κάτι αν τρέξετε σα κλαψιάρικο να παραπονεθείτε για να κατεβάσει το Fb τη φωτογραφία του έργου σας. Αντίθετα ελπίζω ότι εσείς, βλέποντάς τη συνέπεια της αδιαφορίας σας έτσι αποστασιοποιημένα, ίσως την επόμενη φορά να νοιαστείτε λίγο περισσότερο για το περιβάλλον στο οποίο ζείτε και μεγαλώνετε τα παιδιά σας.

____________________________


Εικόνες

α' Αληθινή. Δρόμος Πλατή Γιαλού, προχθές Πέμπτη 23 Ιουλίου 2024 στις 12:26 μεσημέρι που σταμάτησα να αφήσω τα δικά μου σκουπίδια.

 

β΄ Εφημερίδα Της Κυβερνήσεως

Ο νόμος για αστικά απόβλητα πολιτών .

____________________________


 



ΕΦΚυβ  https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf.  https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf.


Σημειώσεις

ΥΓ1

Εmail για ραντεβού αποκομιδής: xytamykonou@gmail.com

Υπηρεσίες Δήμου Μυκόνου

  https://mykonos.gr/municipality/ypiresies/

 Email στο xytamykonou@gmail.com στο οποίο ζητάμε ‘Αποκομιδή’, δίνουμε διεύθυνση και το τηλέφωνό μας ώστε να μας βρουν. Θα μας τηλεφωνήσουν για να μάθουν τι είδος και τι ποσότητα απορρίματα έχουμε και θα έρθοθν ταχύτατα. 

Σ’ εμένα δύο φορές ως τώρα τηλεφώνησαν την επομένη και αμέσως κλείσαμε ραντεβού.

 

 

ΥΓ2

 Επανάληψις μήτηρ μαθήσεως

α΄ Σάββατο 8 Ιουνίου 2024 Σκουπίδια στη Μύκονο; η Αποκομιδή #ΧΥΤΑ  https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2024/06/blog-post.html#axzz8hEHp7wRu

 

β’ Κυκλαδική ταυτότητα: Ξερολιθιά και απόβλητα

https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2024/04/blog-post_19.html#axzz8hEHp7wRu

 

Πιο πολλά δικά μου για απόβλητα/ σκουπίδια κάθε είδους στη Μύκονο στο blog μου, hashtag  #σκουπίδια


 


β’ Μυτιλήνης ποινές

από  

https://www.in.gr/2022/01/28/greece/prostimo-150-eyro-gia-sakoula-skoupidion-ekso-apo-kado/#google_vignette


Ο Δήμος Μυτιλήνης θέλει καθαρό τον Δήμο και καθορίζει πρόστιμο για κάθε λογής ρύπανση. Από το να αφήσει κάποιος την σακούλα με τα σκουπίδια εκτός κάδου -150 ευρώ το πρόστιμο – μέχρι και να γράφει με σπρέι στους τοίχους – 500 ευρώ το πρόστιμο.

Ιδιαίτερη πρωτοβουλία σαφώς που χρήζει ανάλυσης, αφού δεν διευκρινίζει για παράδειγμα, τι θα γίνεται αν κάνουν απεργία οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα, ή με ποιο τρόπο δεδομένης και της έλλειψης ικανού αριθμού στελεχών της δημοτικής αστυνομίας, θα εντοπίζει τους παραβάτες.

Η λίστα με τις παραβάσεις και το αντίστοιχο πρόστιμο ακολουθεί:

Ενέργεια/Πρόστιμο (€)

1. Εναπόθεση αποβλήτων εκσκαφών & αποβλήτων οικοδομικών εργασιών σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης: 300,00 €

2. Ρίψη αποβλήτων εκσκαφών & αποβλήτων οικοδομικών εργασιών σε κάδους: 500,00€ + αξία του κάδου

3. Απόρριψη λυμάτων σε φρεάτια όμβριων, ακαθάρτων ή κατοικιών από βυτιοφόρα: 500,00€

4. Απόρριψη κλαδεμάτων σε κάδους: 100,00€

5. Εγκατάλειψη ογκωδών αστικών απορριμμάτων χωρίς συνεννόηση με την Υπηρεσία Καθαριότητας: 50,00€/τεμ.

6. Κατάληψη κοινόχρηστου χώρου με εμπορεύματα και παρεμφερή που παρεμποδίζουν τη διέλευση: 70,00€/τ.μ.

7. Κατάληψη κοινόχρηστου χώρου με μπάρες κ.λπ. εμπόδια που παρεμποδίζουν τη διέλευση: 50,00€/τεμ.

8. Παρκάρισμα οχήματος έμπροσθεν κάδου: 100,00€

9. Απόρριψη οικιακών απορριμμάτων εκτός κάδων: 150,00€

10. Απόρριψη απορριμμάτων, προερχόμενα από καταστήματα, εκτός κάδων: 250,00€

11. Απόρριψη μη ανακυκλώσιμων & οργανικών απορ/των σε κάδο ανακύκλωσης: 80,00€

12. Απόρριψη υλικών συσκευασίας (χαρτόνια κ.λπ.) χωρίς ελαχιστοποίηση όγκου: 150,00€

13. Μη επιμελώς στραγγισμένα απορρίμματα από κουζίνες χώρων μαζικής εστίασης: 200,00€

14. Απόρριψη μικροαντικειμένων εκτός καλαθιών απορ/των ή κάδων: 50,00€

15. Ρίψη υγρών (λάδια κ.λπ.) σε κάδους: 200,00€

16. Ρίψη κάρβουνων ή άλλων εύφλεκτων σε κάδους: 200,00€ + αξία κάδου

17. Μετακίνηση κάδων: 200,00€

18. Ρύπανση ή καταστροφή αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, κάδοι κ.λπ.): 200,00€

19. Ρύπανση ή καταστροφή μνημείων και πρασίνου: 2.000,00€

20. Ρύπανση από ακαθαρσίες κατοικίδιων ζώων: 100,00€

21. Ρύπανση από φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων: 150,00€

22. Ρίψη διαφημιστικών εντύπων: 500,00€

23. Αφισοκόλληση: 8,00€/αφίσα

24. Ρύπανση τοίχων, κοινόχρηστων χώρων με σπρέι, χρώματα κ.λπ.: 500,00€

________________________________________

 

 



ΥΓ3

α’ Εφημερίδα της Κυβερνήσεως για Καθαριότητα

https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf

Παράρτημα για τις Υποχρεώσεις Δήμων και πολιτών.



ΕΦΚυβ  https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf.  https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf.

ΕΦΚυβ  https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf.  https://www.poeota.gr/images/poe-ota-content/2526/fek-tefxos-v-5888-2021.pdf.



________________________________________________



Τετάρτη 24 Ιουλίου 2024

Κρατήσου λίγο ακόμα: γατιά και σύκα

 


«Βουλιάζει ο κόσμος

κρατήσου, θα σ’ αφήσει

μόνο στον ήλιο.» *

 

 Κρατιέμαι. Από τον κήπο μου― τι άλλο μένει;

Τα σύκα μας πάλι, γλυκειά μου ιεροτελεστία. Τα καμαρώνω το πρωί και περιμένω να μεσημεριάσει να τα ψήσει ο ήλιος. Όταν γλυκάνει, στο χρώμα της άμμου η μια πλευρά, είναι έτοιμα να τα ανεβάσω στην αυλή στρωμένα σε αμπελόφυλλα.

Με συνοδεύουν τα γατιά. 'Η βόλτα των γάτων’ τους φωνάζω κι έρχονται, να θυμηθούμε την Κολέτ. Γιατί άλλο δε μένει ή, μια και είμαστε με το Σεφέρη σήμερα,  τι άλλο είναι η Τέχνη, όπως έλεγε, παρά μια απέραντη αλληλεγγύη πεθαμένων και ζωντανών;

 

Βουλιάζει ο κόσμος μου, το ξέρω.

Μόνη στον ήλιο τριγυρνώ αλλά κρατιέμαι ακόμη.

 


 

__________________________________

* Σεφέρης χάικου ΙΕ’


 Εικόνες:

Τα φρούτα μου και η Suki

 



Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

'Η ΚΑΓΚΕΛΩ' του Δημήτρη Μανιάτη





Αφίχθη. Η Καγκέλω του Δημήτρη Μανιάτη.

 

Δώδεκα διηγήματα κι ένα τραγούδι.

«Χάρε μαύρε και μπινέ που φρενάρεις παλικάρια...»

 

12 εσωτερικοί μονόλογοι σε πρώτο αυτοβιογραφούμενο πρόσωπο, σε γλώσσα λιτή και πυκνή, στη γλώσσα της μαγκιάς που, ταυτόχρονα, σπαστή και με υπονοούμενα, είναι κι η γλώσσα των νοερών μονόλογων, η γλώσσα που μιλάμε εντός στο μόνο πρόσωπο επί γης που δε ζητά εξηγήσεις.

Πορτραίτα ανδρών, πορτραίτα του ποτού, του ξενυχτιού, των χαμένων στα μπαρ της Αθήνας μα και Μυκόνου βέβαια.

Στιγμές. 

Να πας στο μπάνιο «την ώρα που δυό κωλαράκηδες ναύτες χόρευαν.. ένα χασαποσέρβικο» και βγαίνοντας να έχεις μεταμορφωθεί σε Ανδρέα Παπανδρέου και να χαιρετάς «Ελληνικέ λαέ» τραπέζια ως το δικό σου. 

Να είσαι «εξηνταπέντε, εκείνη πενήντα επτά» αλλά ίδια ολόιδια σαν τότε στην παραλία του Άγιου Σώστη στη Μύκονο, τώρα ξενοδοχείο Κάρλτον χωρίς λόγια, «ένας σάρκινος ανεξόφλητος λογαριασμός». 

Και «η Καγκέλω, ρε», παλιά ιστορία (κάποιοι ακόμα κάτι θυμόμαστε), «οικοδόμος και πρώτη γκόμενα στη Χαβάη» που στηνόταν στα κάγκελα στο Σταθμό Πελοποννήσου «και την παίρνανε τα κωλόπαιδα στο όρθιο».

Και ντρόγκες, τριπάκια στο νησί που «έχει μπει ο διάβολος στο σπίτι και θα με σκοτώσει» λέει ο φίλος και τρέχει το Δελό απ’ την Άνω Μερά, παρατά τη δουλειά και καταριέται ο Μάρκος πίσω του «Κακό χρόνο νάχεις» (για μας που θυμόμαστε) μα «έτρεμε σαν το ψάρι» ο άλλος στο σπίτι στο Μαράθι και «φόραγε μια κελεμπία μπορντώ- καλέ, τι φοράει ο ζαβός;».

Και με όλα αυτά, τραγούδι, πάντα. Τραγούδια λαϊκά, «αυτός ο άνθρωπος αυτός», παλαμάκια να βαράει ο Κατσιφάρας. Και ο Στέλιος πάντα διαποτίζει διαπερνά. «Στα δέκα χρόνια απ’ το θάνατο του Στέλιου Καζαντζίδη, πήγα στο νεκροταφείο..» και χόρευε ο χοντρούλης ο παπάς «Μη μου λέτε γι’ αυτή». Αφού ως γνωστόν  «οι οπαδοί του Καζαντζίδη έχουν καλύτερη φωνή από τους σημερινούς τραγουδιστές».

 

Άλλα δε λέω, διαβάστε το. 

Δημήτρης Μανιάτης είναι αυτός. 

_______________________________________________


'Η ΚΑΓΚΕΛΩ' του Δημήτρη Μανιάτη, Διηγήματα, Μετρονόμος