Porta photo©by Pierre Couteau for DC

Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013

Κυρία μου σωπάστε πια, μιλά ο Νάνος Βαλαωρίτης





Δε θα τα βάλω και με άλλη μια σεβάσμια ακαδημαϊκό που εκ Παρισίων μέσω Δελφών επιστρατεύτηκε να μας υβρίσει και να μας νουθετήσει μοιράζοντας με απολύτως αντιεπιστημονικό λόγο συμβουλές σαν ήδη σταυρωμένα ψηφοδέλτια. 
Νευρίασα χθες μα κρατήθηκα, ας απαντήσουν όσοι την τιμούν.

Ήρθε όμως σε ώρα ματαιότητος και θλίψης πνεύματος μια παρηγορία «εν τη καρδία μου» όπως θα έλεγε ο αγαπημένος μου Εκκλησιαστής από το κάτωθι που χθες το βράδυ κοινοποίησε στο facebook ο 'αυγερινός κι αποσπερίτης' Νάνος Βαλαωρίτης.

Χαρείτε το:

Τι είχαμε, τι χάσαμε και τι μας μένει ακόμα...

Χάσαμε τ’ αυτοκίνητα, τα κινητά μας, τα ακίνητά μας, τα επιδόματα του Πάσχα και των Χριστουγέννων. Χάσαμε τον ύπνο μας τη δουλειά μας, το μαγαζάκι, το καφενείο, την επιχείρηση, ρούχων, παπουτσιών, την ιστορία μας, το 1821, τη Σμύρνη, τη Μικρά Ασία. Χάσαμε τα καπέλα μας, την αξιοπρέπειά μας, την μπέσα μας (Μπέσαμε μούτσος…), τις πνευματικές μας αξίες, τις αξίες στο Χρηματιστήριο, τις καρέκλες μας εποχής, στο Δημοπρατήριο, τις ντουλάπες, τους καθρέφτες. Χάσαμε τη βυζαντινή μας ταυτότητα, ως γνήσιοι Έλληνες απόγονοι εκείνων των άλλων Ελλήνων που θαυματούργησαν χωρίς δάνεια, χωρίς θέσεις στο δημόσιο, αργομισθίες στα Δέκο, στη Λυρική σκηνή, στη Δημόσια Τηλεόραση. Χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια μας, τα βρακιά μας τα εισοδήματα απ’ τους τεράστιους φόρους, τα ξενοδοχεία μας, τα πλοία τα εμπορικά, τα πλοία της γραμμής, τη φήμη μας στο εξωτερικό, τους φίλους μας, που μας άφησαν χωρίς να το αντιληφθούμε… μια νύχτα βροχερή, συννεφιασμένη.

Τι μας έμεινε;

Ο Ήλιος ο Πρώτος, ο Δεύτερος, ο Τρίτος, ο Δήμιος μιας Πράσινης σκέψης, ο Ηλιάτορας, ο νοητός, ο αυτονόητος, μας έμειναν τα νησιά με τα καφετιά τους βράχια, που ήταν ωραία κάποτε, τα νησιά, εδώ που τα γυρεύαμε, που ψάχναμε να τα βρούμε, η θάλασσα με τα γαλάζια κύματα, με τα καράβια, τα φέρι μποτ, τα ιστιοφόρα. Μας έμεινε το φεγγάρι, αφερέγγυο και αυτό, μας έμειναν τα βουνά, τα φαράγγια, οι λίμνες, τα δάση αν δεν είχαν καεί ακόμα, οι ακρογιαλιές, οι αμμουδιές για μπάνιο, το χαρτί και το στυλό να γράφουμε τα ποίηματά μας και να τα πετάμε στο κάλαθο των αχρήστων, ποιος θα πληρώνει το χαρτί και το μελάνι, να τα δημοσιέψει. Μας έμειναν τα ωραία κορίτσια με τα μακριά μαλλιά, και τα νέα παλικάρια, με τ’ αξούριστα γένια, άνεργοι οι περισσότεροι, μας έμειναν οι επιγραφές στις πόρτες, Ανοιχτό, Κλειστό, Σύρατε, Σπρώξτε, οι παράξενες φήμες, οι φακές, τα μακαρόνια, τα καλαμαράκια, τα σουβλάκια, τα κρασιά, για να ξεχάσουμε αυτά που χάσαμε, τις φιλενάδες μας στις ξένες χώρες, τις σπουδές μας στο εξωτερικό, και τα ηχηρά παρόμοια. Μας έμεινε ο Όμηρος, αν έχουμε καιρό να τον διαβάσουμε, ο Καβάφης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, ο Ρίτσος, ο Ελύτης, ο Καρυωτάκης, ο Καββαδίας, σας έμεινα κι εγώ, αν κάνετε έναν κόπο να με διαβάσετε.

__________________________________________

38 σχόλια:

  1. Δεν φαντάζεσαι πόσο νευρίασα χτες...αντί κάποιοι άνθρωποι να είναι δίπλα μας σε αυτές τις δύσκολες ώρες, επιλέγουν να είναι απέναντί μας και να γελάνε κι από πάνω...μα ήταν τόσο φανερό το μοίρασμα ψηφοδελτίων που λες κι εσύ...
    Είχα πραγματική ανάγκη μια τέτοια ανάρτηση σήμερα..να δω τι μας έμεινε..
    Να είσαι καλά...καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ετσι ακριβώς Maria μου- τρέλα μου ήρθε.
      Αλλά κρατιόμουν..
      Όμως να δεν ήμασταν μόνες, έχουμε το Βαλαωρίτη.

      Ανάσα!
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  2. Χμ. Διάβασα από τον σύνδεσμο που πρόσθεσες τα όσα είπε η Αρβελέρ. Πού διαφωνείτε ακριβώς, εσύ και η Μαρία; Αν η Αρβελέρ πιστεύει αυτά που λέει (και αυτά που λέει βγάζουν νόημα), γιατί να είναι δίπλα μας; Και, αν τα πιστεύει, γιατί να μην τα πει; Δεν πρέπει να γίνεται σεβαστή η γνώμη του κάθε ενός, ακόμη κι αν διαφωνούμε με αυτήν; Γιατί σπεύδουμε να την επικρίνουμε, χωρίς να δώσουμε καν επιχειρήματα για τη δική μας θέση;
    Παρεμπιπτόντως, ο Βαλαωρίτης γράφει ότι μας έμειναν ουσιαστικά τρία πράγματα: τα επιτεύγματα των προηγούμενων, η φύση μας και η μιζέρια μας. Πού είναι το αισιόδοξο σε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή Διονυσία
      μην ανησυχείς για την Κυρία Αρβελέρ, έχει βήμα να τα λέει και λίγοι 'σπεύδουν' να διαφωνίσουν.
      Δεν είναι τα πολιτικά το φόρτε μου αλλά δεν είμαι και αφελής.
      Δες πού δίνει τη συνέντευξη, δες πώς είναι δομημένη με επίλογο το τι να ψηφίσουμε αλλιώς δε θα μας εκτιμούν οι Ευρωπαίοι που στην αρχή μας έλεγε πως έχουν κακή γνώμη (λαμβάνοντας υπ' όψιν τον ταξιτζή κι όχι π.χ. τον Κον Μπεντίτ ή διεθνείς οικονομολόγους).
      Η βασική μου διαφωνία όμως είναι πως αρνούμαι να με βάζουν σε μια γενική κατηγορία ('οι Έλληνες') και να αποφασίζουν πως δεν έχω 'Όραμα' δίχως να εξηγουν τι ακριβώς εννοούν. Διότι 'όραμα' έχει ο ανεγκέφαλος Ναζί, ενώ αντίθετα δεν είδα να έχει η Βρετανική νεολαία που έρχεται στο Φαληράκι.
      Απεχθέστατες γενικεύεσεις δηλαδή και όχι αγνές- το ότι πάμε με όποιον πληρώνει μήπως το συμπεραίνει κρίνοντας εξ ιδίων;

      Τώρα αν από στο κείμενο του Βαλαωρίτη είδες μιζέρια.. τι να πω; Εμένα- ούτως ή άλλως η Τέχνη είναι η παρηγοριά μου σε όλους τους καιρούς (ανεξαρτήτως ευημερίας ή Κρίσης) οπότε δε σε νοιώθω.

      Διαγραφή
    2. Ξανακοίταξα τη συνέντευξη. Όπως γράφει ο σύνδεσμος, την έδωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Δε μου λέει όμως κάτι αυτό - αγνοώ τίποτα;
      Το πώς είναι δομημένη, μάλλον έχει να κάνει με τον δημοσιογράφο που τη ρώτησε, κάνω λάθος; Ή, στο πώς επέλεξαν να τη μεταφέρουν. Δε θεωρώ πως προετοίμασε μόνη της ένα λογύδριο και έβαλε κάποιον να το καταγράψει.
      Επίσης, δε λέει σε κανέναν τι να ψηφίσει, δείχνει όμως τη δική της κομματική προτίμηση. Που κακή εντύπωση μου κάνει, βέβαια, αλλά δε νομίζω ότι επηρεάζει και πολλούς αυτό. Αν ο κόσμος δεν είναι πια αφελής, όπως έχεις ξαναγράψει, δε θα παπαγαλίζει απόψεις άλλων, στη βάση μόνο του τι κύρος τους περιβάλλει. Αλλά θα σκέφτεται ΤΙ είναι αυτό που λένε, θα επικεντρώνεται στο ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, με κριτική διάθεση. Δυστυχώς, όμως, αντί να κάνει αυτό, ακόμα "μασάει" με παρωχημένα δημαγωγικά συνθήματα (βλ. ρητορική του ΣΥΡΙΖΑ, φερ'ειπείν, που τη θεωρώ εντελώς ανεδαφική με δεδομένες τις συνθήκες - αλλά, πουλάει πολύ!). Πάντως, η πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια είναι εξαιρετικά μη-δημοφιλής, για να μπορεί να σώσει η Αρβελέρ την καλή εικόνα των κομμάτων που την εφαρμόζουν. Οπότε, δεν ανησυχώ για το ενδεχόμενο να "μοιράσει ψηφοδέλτια", όπως το εξέφρασε η Μαρία.
      Το ότι οι Ευρωπαίοι έχουν κακή γνώμη για εμάς είναι εύκολο να το καταλάβει κανείς, δε θα έπρεπε να χρειαζόμαστε κάποιον να μας το πει. Η Αρβελέρ όμως αναφέρει τη γνώμη του απλού πολίτη, του ταξιτζή, για παράδειγμα, υποθέτω επειδή αυτός είναι που ενδιαφέρει τις κυβερνήσεις των χωρών που μας δίνουν τα δάνεια - τη δική του γνώμη την υπολογίζουν, αυτός είναι ο δικός τους ψηφοφόρος. Και πρέπει να του "πουλάνε" την πολιτική της εκχώρησης δανείων σε ένα κράτος που κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς και χωρίς οργάνωση και σχέδιο, προκειμένου να τους ξεπληρώσει τα δικά ΤΟΥΣ χρήματα. Δεν υποστηρίζω, φυσικά, ότι δεν έχουν, επιπλέον, κερδοσκοπήσει σε βάρος μας. Αλλά εμείς τους έχουμε δώσει αυτή τη δυνατότητα. Και συνεχίζουμε να τους τη δίνουμε!
      Σχετικά με τα όσα λέει η Αρβελέρ για το Όραμα, που κατά την άποψή της απουσιάζει από τον σημερινό Έλληνα. Εγώ δε διακρίνω κάποιο. Εξ ου και συμφωνώ μαζί της. Με την ευκαιρία, "όραμα" είναι το ιδανικό, μια διακαής επιθυμία για κάτι μεγάλο και ευγενικό (το μέλλον της χώρας, εν προκειμένω) - γιατί πρέπει να δίνουμε ορισμούς σε όλα, δεν είναι κατανοητό αυτό που λέει; Και, το ότι η νεολαία στο Φαληράκι δεν έχει όραμα δε σημαίνει ότι καλά κάνει ή ότι εμείς έχουμε. Αυτό μου θύμισε, για να γράψω πολύ ειλικρινά αυτό που σκέφτηκα, την τακτική των πολιτικών να μεταφέρουν το κέντρο βάρους στους άλλους, όταν ξέρουν ότι οι ίδιοι είναι ακάλυπτοι. Το θέμα είναι: εμείς ποιό όραμα έχουμε; Γιατί αναφέρεται στους Έλληνες ως λαό, ως σύνολο και όχι γενικεύοντας υποτιμητικά, έτσι το εξέλαβα εγώ, τουλάχιστον. Μπορείς εσύ να μου πεις ποιό διακρίνεις;

      Διαγραφή
    3. Συμπληρώνω κάποια τελευταία πράγματα, γιατί ο blogger δε με άφησε να δημοσιεύσω ολόκληρο το σχόλιο που είχα γράψει:
      Για τη μιζέρια στο κείμενο του Βαλαωρίτη, δεν εννοούσα ότι το κείμενο του Βαλαωρίτη είναι μίζερο, αλλά ότι περιγράφει και τη μιζέρια που επικρατεί σήμερα εδώ: "... τα δάση αν δεν είχαν καεί ακόμα, ... τα ωραία κορίτσια με τα μακριά μαλλιά... και τα νέα παλικάρια, ... άνεργοι οι περισσότεροι, ... τα σουβλάκια, τα κρασιά, για να ξεχάσουμε αυτά που χάσαμε ...". Μίζερο δεν το λέω το κείμενο του Βαλαωρίτη, το λέω όμως ειρωνικό για τον νεοέλληνα. Πρόσεξε το :" Μας έμεινε ο Όμηρος, αν έχουμε καιρό να τον διαβάσουμε ... ". Ούτε ο Βαλαωρίτης μας εκτιμά ιδιαίτερα. Τα μεγάλα στα οποία αναφέρεται τα έκαναν μια χούφτα άνθρωποι, στο απώτερο ή πιο κοντινό παρελθόν. Δε θα μας το ξεπληρώνει αυτό μια ζωή ο κόσμος. Κάποτε είναι καιρός να δείξουμε αν αξίζουμε και εμείς κάτι. Γιατί, άξιους συνεχιστές δε μας λες.
      Εν κατακλείδι, δεν επηρεάστηκα από το ότι το άτομο που έδωσε τη συνέντευξη είναι η Αρβελέρ (και πρέπει να προσθέσω ότι δεν είμαι και θαυμάστριά της). Επικεντρώθηκα στην ουσία και είδα ότι συμφωνούσα. Δεν την υπερασπίζομαι, γιατί, όπως έγραψες, δεν έχει ανάγκη. Το ανησυχητικό που διακρίνω εγώ, όμως, είναι ότι με το που κάποιος θα πει κάτι που δε μας αρέσει, που δε μας συμφέρει, δε μπαίνουμε στον κόπο να το σκεφτούμε και το απορρίπτουμε κατευθείαν. Μέχρι τώρα, θα έπρεπε να μπορούμε να κάνουμε διάλογο με στοιχεία συγκεκριμένα. Όχι να μιλάμε γενικά και αόριστα, με αφορισμούς. Και όχι μόνο δεν κάνουμε αυτό, αλλά τη διαφορετική άποψη έχουμε συνηθίσει να την ειρωνευόμαστε. "Ο διάλογος, σχέση των ανθρώπων, αντικαταστάθηκε από την προπαγάνδα ή την πολεμική, δύο είδη μονολόγου (...)", τάδε έφη Αλμπέρ Καμύ. Και αυτό βλέπω εγώ. Αυτό με ενοχλεί, γιατί μας απομακρύνει από την αυτοκριτική, από το πένθος για αυτά που πάει, χάθηκαν και δε θα ξανάρθουν - γιατί ο κόσμος πια είναι ένα διαφορετικό μέρος - και από τη δυνατότητα να προσαρμοστούμε και να βρούμε τη θέση μας στην καινούργια πραγματικότητα. Όποιος διαφωνεί, ας μου πει και γιατί, πολύ θα μου άρεσε!

      Διαγραφή
    4. Διονυσία μου
      κατ' αρχήν χαίρομαι που μου αφιεωρώνεις τόσο χρόνο για να εκφράσεις τις αντιρρήσεις σου.
      Διαφωνώ, το ξέρεις, κι όπως δήλωσα και στην πρώτη φράση μου δε θέλω να μπω σε αντιπαράθεση για το θέμα.

      Να ξεκαθαρίσω κάτι όμως:

      Συσχέτισα με το κείμενο του Νάνου Βαλαωρίτη ο οποίος χθες το βράδυ μπορεί ή δε μπορεί να το έγραψε ορμώμενος από την πικρία που ένοιωσα κι εγώ για τη συνέντευξη (και το όλο εμετικό gala που προηγήθηκε).
      Δεν τον εκπροσωπώ αλλά θα ήθελα σ' αυτό τουλάχιστον να με πιστέψεις:
      οι φράσεις του είναι ένας θρήνος και οικτιρμός στον οποίο πενθεί με λεπτότατη ειρωνία και ουδεμία σχέση έχουν με σκοπιμότητες καθοδήγησης ή με περιφρόνηση ενός λαού ολόκληρου.
      Κι εκεί διαφέρει πολύ από την Ακαδημαϊκό- γι αυτό και μου έδωσε ελπίδα και θέλησα να τον μοιραστώ μ' εσάς.
      Λυμάμαι που μαζί σου δεν το κατάφερα. Δε φταίει όμως γι αυτό ο ποιητής μα η αγγελιαφόρος.

      Διαγραφή
    5. Καλό μήνα, κατ' αρχάς. :-)
      Δε θέλω να συνεχίσω τον σχολιασμό της ανάρτησης, από τη στιγμή που διαπιστώνω πως ούτε εσυ, ούτε κανείς άλλος ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με την ουσία των λόγων της Αρβελέρ (η οποία για μένα δεν ήταν τα κόμματα). Δηλώνω, επίσης, πως δε γνωρίζω τίποτα για το παρασκήνιο της συνέντευξής της - αν όμως το θεωρούσες σημαντικό και ενδεικτικό για κάποια πράγματα, δε θα έπρεπε να το παρουσιάσεις και αυτό, ώστε να σχηματίσουν όσοι σε διαβάζουν πιο ολοκληρωμένη εικόνα του ζητήματος;
      Θα μου επιτρέψεις, ωστόσο, να εκφράσω την ενόχλησή μου για τα εξής: 1) γράφεις πως δε θέλεις να μπεις σε αντιπαράθεση για το θέμα, το ύφος σου όμως στις απαντήσεις των σχολίων είναι πολύ εριστικό, "καταδικαστικό" και, τελικά, προκλητικό. Καταλληλότερο, λοιπόν, δε θα ήταν να παρουσίαζες απλά το θέμα, να δήλωνες ήπια την εναντίωσή σου με την ακαδημαϊκό και να σταματούσες εκεί;
      2) Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στο κείμενο της ανάρτησης και στα σχόλια που την ακολούθησαν, παρατηρώ πολλά υπονοούμενα και ειρωνείες. Καμία όμως ουσιαστική επεξεργασία των όσων είπε η Αρβελέρ. Πόσο εποικοδομητικό είναι αυτό; Εκτός κι αν επρόκειτο για μια ανάρτηση εκτόνωσης έντασης ...
      3) Είναι λυπηρό το πόσο θολώνει η κρίση των ανθρώπων και το μυαλό τους "κατεβάζει ρολά", όταν αναφέρονται πολιτικά κόμματα στον λόγο κάποιου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έγινε ευνοϊκή αναφορά από την αρχή στη συγκυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑ.ΣΟ.Κ. και όλα τα υπόλοιπα μετά λες και δεν είχαν σημασία. Σταμάτησε εκεί η επεξεργασία και ξεκίνησε η πολεμική. Όπως έγραψε και ο Ανώνυμος παρακάτω, όντως δεν πρόκειται ο θύτης να μας σώσει. Καμία αντίρρηση! Αλλά η Αρβελέρ δε μιλησε μόνο για τις δικές της κομματικές πεποιθήσεις. Είπε κι άλλά, που είναι σωστά - τα οποία, όμως, τα πήρε το ποτάμι! Κρίμα ...
      Αυτά. Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
    6. Αγαπητή μου Διονυσία - Πρώην Άγνωστη

      θυμάσαι όταν πρωτοσχολίασες εδώ που σου σύστησα να κάνεις blog μια και ένιωσα εξ αρχής πως έχεις πολλά να πεις;
      Κάνε μια ανάρτηση υπέρ της Κυρίας Αρβερλερ (ή και εναντίον μου) και εύχομαι να πάρεις τις απαντήσεις που ζητάς

      Αν δε σου απάντησε κανείς εδώ.... τι να σου κάνω;

      Δε φταίω, ξέρεις, που είναι διαφανής η απάτη.



      Διαγραφή
    7. Φυσικά και ενδιαφέρομαι να σχολιάσω Διονυσία....
      Να πω τι με πόνεσε?..που νευρίασα?...
      Πόνεσα καταρχήν που μας τσουβάλιασε όλους..συνηθισμένο φαινόμενο, σήμερα ειδικά, αλλά δε δείχνει παιδεία...το ίδιο λάθος μπορεί να το κάνω κι εγώ, αλλά δεν είμαι ακαδημαϊκός..από αυτή περίμενα κάτι καλύτερο και απογοητεύτηκα...
      Δεν μας είπε τι θεωρεί όραμα...μπορεί το δικό μας για σωστή δημοκρατία, ισότητα και ελευθερία (που έχουμε οι περισσότεροι)να μην της λέει τίποτα..να έχει πιο μεγάλα οράματα..αλήθεια αυτή τι όραμα έχει?
      Και πως μπορεί να το εξηγήσει στα δικά μας παιδιά που παλεύουν με την αδικία, το μίσος και τον εμπαιγμό από παντού σήμερα?
      Όλοι αυτοί οι πνευματικοί άνθρωποι αντί να εξαντλούνται στο να κρίνουν και να κατακρίνουν έναν ολόκληρο λαό, γιατί δεν μας εμφυσούν τα δικά τους μεγάλα οράματα?...απορία έχω!
      Εγώ δεν είμαι τίποτα...μια σχεδόν άνεργη με λίγα μεροκάματα που παλεύω καθημερινά με δυο πράγματα...την επιβίωση και την τρέλα...πώς να την καταλάβω?
      Πώς να με καταλάβει?...και πώς να με αγγίξει με ασυναρτησίες και κουβέντες που λέγονται πίσω από αδιαπέραστους τοίχους?...γιατί όλοι αυτοί τοίχους υψώνουν!!
      Νευριάζω που ιδιαίτερα οι Έλληνες του εξωτερικού χαίρονται για τα δικά μας χάλια...όταν λέω να είναι πλάι μας, δε λέω να μας πιάσει το χέρι, αλλά να σεβαστεί και όσα περνάμε χωρίς να φταίμε οι περισσότεροι.
      Σε κάποιους έρχονται όλα εύκολα...και οι φιλίες με τους ισχυρούς ένα πράγμα δείχνουν...πως είσαι μαζί τους..άρα είναι απέναντί μας..εμείς τα κάνουμε όλα λάθος και η Βαρδινογιάννη όλα σωστά με τα δικά ΜΑΣ λεφτά!!!
      Το σωστό δεν ξέρω που το είδες..στο ότι γελάει?..χαίρομαι που τα σημερινά πεινασμένα παιδιά και η απελπισία των γονιών τους μπορούν να προκαλέσουν γέλιο σε κάποιον...όσο χάρηκα όταν δήλωσε πέρυσι η Λαγκάρντ κάτι ανάλογο...εκείνη την έκραξα, την κυρία Αρβελέρ τη σεβάστηκα.
      Αυτή όμως σε σέβεται τίποτα...αν εμείς έχουμε θολωμένη κρίση. η δική της είναι πλασμένη μέσα από γκαλά...όσο για τον ταξιτζή...κι έναν χρυσαυγίτη να ρωτήσεις θα σου πει πως για όλα φταίνε οι λαθρομετανάστες...θα βγάλεις συμπέρασμα από αυτό?
      Όλα αχταρμάς και ουσία μηδέν...ναι, είχε και δυο αλήθειες, αλλά αυτό δε μου λέει τίποτα έτσι που ήταν κρυμμένες σε τόσες ασυναρτησίες..
      Καλό μήνα να έχουμε!!

      Διαγραφή
    8. Καλησπέρα, Δάφνη και Μαρία.
      Σήμερα είδα τα σχόλιά σας, γι΄αυτό και απαντάω με λίγη καθυστέρηση. Κατ' αρχάς, σε σένα, Δάφνη. Πριν δημοσιεύσω το τελευταίο μου σχόλιο δίστασα κάπως, γιατί ήξερα ότι ήταν δυσάρεστο. Ήθελα, όμως, να είμαι ειλικρινής και να γράψω ελεύθερα αυτά που σκεφτόμουν. Κι ας ξέρω ότι το blog είναι δικό σου και το διαχειρίζεσαι εσύ όπως θες. Είναι φορές όμως που θέλω οπωσδήποτε να εκφράσω κάτι που δε μου αρέσει, εξ ου και δεν κρατήθηκα και τις προάλλες. Φυσικά και δεν πρόκειται να κάνω ανάρτηση εναντίον σου, το blog δεν το έκανα για να επιτίθεμαι σε άλλους bloggers. Ό,τι έχω να πω σε κάποιον του το λέω απευθείας. Και, από εκεί και πέρα, απλά ελπίζω να εκτιμηθεί η αυθεντική διάθεση με την οποία εκφράζομαι. Και όσα είχα να γράψω αναφορικά με την Αρβελέρ ... μάλλον θα τα ολοκληρώσω λίγο παρακάτω, που θα απαντήσω στη Μαρία.
      Απαντάω και σε σένα, Μαρία. Ξέρεις γιατί επιμένω στα σωστά που είπε, ανάμεσα σε όλα τα άλλα; Γιατί, αν θέλουμε να γίνει κάποτε δουλειά σε αυτόν τον τόπο, θα πρέπει να πάψουμε να θέλουμε να μας χαϊδεύουν τα αυτιά και να αρχίσουμε να παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Να ενηλικιωθούμε, ως λαός. Να μην ανεχόμαστε ούτε να μας λυπούνται, ούτε να μας περιφρονούν. Βέβαια, η πρώτη περίπτωση βολεύει περισσότερο, αφού η συμπόνοια καταπραϋνει την αυστηρότητα και μας επιτρέπει να τη βγάζουμε εύκολα. Τόσα χρόνια βιώνουμε τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και τα πράγματα, αντί να καλυτερεύουν, πάνε από το κακό στο χειρότερο. Αυτό τι μας λέει; Για τη δική μας στάση, τι μας λέει;
      Έγραψες ότι το όραμά μας (είδες, και εσύ γενικεύεις, αλλά υπάρχει η λανθάνουσα αντίληψη ότι, όταν το κάνουμε προς ένα θετικό χαρακτηριστικό, είναι ok )είναι η δημοκρατία, η ισότητα και η ελευθερία - για πάρα πολλούς, η προσωπική τους καλοπέραση είναι το πιο "βαθύ" ιδανικό τους, σου σημειώνω, ακόμα και τώρα. Πάντως, όραμα, για μένα, δεν είναι αυτό που θέλεις να σου χαρίσουν οι άλλοι, αλλά αυτό που είναι τόσο σημαντικό για σένα, ώστε να το διεκδικείς μόνος σου. Εμείς, λοιπόν, πώς τη διεκδικούμε αυτή τη δημοκρατία; Πώς συμμετέχουμε σε αυτή, πώς ευθυνόμαστε για αυτή; Εμείς ακόμη δεν έχουμε αποδεχτεί καν την ευθύνη μας για όσα γίνονται. Από τα δικά μας τα χέρια γλίστρησε η δημοκρατία και έπεσε και έγινε αυτό το αισχρό πράγμα που είναι τώρα εδώ. Ποιός είναι ο θεματοφύλακάς της; Εμείς. Ποιός είναι ο εχθρός μας; Ο κακός μας εαυτός. Τον έχουμε νικήσει; Όχι, εδώ είναι ολοζώντανος. Περιμένει από τους άλλους. Δάνεια (χωρίς τις υποχρεώσεις όμως που απορρέουν από αυτά), συμπόνοια (γιατί; άλλοι λαοί δεν κακοπερνάνε; τους σκεφτόμαστε καθόλου αυτούς;), αποδιοπομπαίους τράγους, αρμοδιότητα, ευθύνη. Δεν είναι οι άλλοι καλύτεροι από εμάς, όχι. Εμείς είμαστε συνεχώς κατώτεροι των περιστάσεων. Η νοοτροπία που μας έφερε εδώ δεν έχει αλλάξει - πώς θα βελτιωθεί η ζωή μας;
      Η Αρβελέρ είπε όσα είχε να πει. Αν είναι "πουλημένη" ή αφελής, δεν το γνωρίζω και μικρή σημασία έχει. Για εμένα, αυτό που έχει σημασία είναι αυτό που έγραψες εσύ: "(...) όταν λέω να είναι πλάι μας, δε λέω να μας πιάσει το χέρι, αλλά να σεβαστεί και όσα περνάμε χωρίς να φταίμε οι περισσότεροι." Αυτό το "χωρίς να φταίμε οι περισσότεροι" ...



      Διαγραφή
    9. Ναι, έχεις δίκιο..γενίκευσα, είπα οι περισσότεροι, ενώ ίσως δεν είναι έτσι...ίσως είμαστε λίγοι...
      Δεν πιστεύω όμως πως όλοι είμαστε κλέφτες και φυσικά οι ευθύνες διαφέρουν...άλλη ευθύνη αναλογεί σε μένα,άλλη ίσως σε σένα...δεν φάγαμε όλοι, ούτε διοριστήκαμε όλοι, ούτε ψηφίσαμε πελατειακά όλοι..
      Δε θα φορτωθώ και την ευθύνη των άλλων για να τους αλαφρώσω..κάποιων είναι μεγαλύτερη κι ας το παίζουν σήμερα σωτήρες..
      Δε θέλω να μας λυπηθεί κανένας, να μας σεβαστούν θέλω...και όχι όλοι, μόνο όσοι έχουν κι αυτοί μερίδιο ευθύνης και ξαφνικά το παίζουν αθώοι και καλύπτουν ή προωθούν «παρέες» εξυπηρετώντας συμφέροντα, δείχνοντας για σωτήρες ακόμα και τους αρχιφταίχτες…δε βρίσκω λογική!
      Φυσικά και πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία κάποιοι…δεν είναι δυνατόν ακόμα και τώρα να απολύουν, αλλά να χώνουν από την πίσω πόρτα τους δικούς τους…ναι, κι άλλες νοοτροπίες πρέπει να αλλάξουν!
      Αν αλλάξουμε όλοι νοοτροπία όμως, κάποιοι θα πρέπει να αρχίσουμε να κλέβουμε για να περνάμε καλά…και να βολευόμαστε, για να περνάμε καλύτερα…
      Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείς πως η νοοτροπία όλων είναι η ίδια…
      Τέλος πάντων...μάλλον το παράκανα και δε θέλω να καταχραστώ άλλο τη φιλοξενία της Δάφνης..

      Διαγραφή
  3. Dearest Δάφνη, εσύ όμως δεν χρειάζεται να ασχολείσαι τις γεροντικές κρίσεις της κάθε "αφελερ" φοβισμένης κυρίας που χάνει την πυξήδα της όσο εμείς ξέρουμε που να σε βρούμε και όσο απο την πόρτα της Ληνός μαζί με τις ακτίνες του ηλιου περνάνε και οι μέλισσες κουβαλώντας τη γύρη απο τον κήπο του Επίκουρου στην αυλή σου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι αγαπημένε
      εσύ το ξέρεις..

      (Αλλά έχω μια αλεργία στα 'εμείς' κι 'εσείς' και στα 'μας λείπε Όραμα' των πληρωμένων δολοφόνων).

      Διαγραφή
  5. Η Αρβελέρ δεν έκρυψε ποτέ ότι είναι μέρος της "αριστοκρατικής τάξης", πνευματικής κυρίως αλλά τώρα και πολιτικής.
    Δεν θα μπω στο τριπάκι να πω αν την εκτιμώ ως ακαδημαϊκό ή όχι, ποια είμαι εγώ άλλωστε. Η μόρφωση όμως δεν χαρακτηρίζει κατ'εμε το ποιόν του καθένα μας και την σωστή ή όχι αντίληψή του για τα πράγματα.

    Και φυσικά έχει ο καθένας δικαίωμα να εκφράζει την κρίση του για την... κρίση. Παρόλα αυτά έχει και υποχρέωση να τιμά την θέση του μέσα απο την κριτική του και να μην υποβιβάζει εαυτόν και ακροατές παριστάνοντας τον φτηνό δημοσιογραφάκο με τις "υψηλές" παρέες.

    Αν η Αρβελέρ ξαφνικά αποφάσισε να υπερασπιστεί αυτά που θεωρεί πως χρήζουν υπεράσπισης ας το έκανε τουλάχιστον με το επίπεδο που αρμόζει στην ιδιότητά της. Και όχι σαν δασκαλίτσα επαρχιακής πόλης που μίλησε με τον δάσκαλο και τον παπά και τώρα μας συμβουλεύει κι εμάς στο καφενείο.

    Αν με ρωτάς: κατάντια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απέραντη κατάντια Μικρή Ολλανδέζα μου,

      κι από το σχολιό σου υποθέτεω ξέρεις μετά τι τελετή ειπώθηκαν όλα αυτά: Γλείψιμο πρώτα προς την 'αριστοκρατία' του χρήματος- κι αμέσως μετά φτύσιμο με νουθεσίες προς όλους όσοι δεν είχαν παραστεί στο gala...
      Κρίμα.

      Διαγραφή
  6. Άψογο το κείμενο του Βαλαωρίτη ...Αλλά επειδή από το άλλο θέμα έχω πλήρη άγνοια τρέχω να ενημερωθώ...... Σε ευχαριστώ που έχεις το σύνδεσμο! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν με ενοχλεί όταν μας τσουβαλιάζουν όλους στο ίδιο σακί. Όχι πια. Μιλάει για το σύνολο. Διαφωνεί κανείς ότι το σύνολο, ο όχλος είναι έτσι;
      Με ενοχλεί όμως που δεν είναι πολιτικοποιημένη αλλά κομματικοποιημένη ! Μεγάλο ατόπημα από μέρους της και χάνει μπροστά στα μάτια μας πολύ!

      Αναρωτιέμαι μόνο...την αισιοδοξία της πού ακριβώς τη στηρίζει;
      Καλή συνέχεια Δάφνη.
      Χαίρομαι να σε διαβάζω!

      Διαγραφή
    2. Αχ airis,
      αν άρχιζα να λέω τι με ενοχλεί νομίζω δε θα τέλειωνα ποτέ.
      Κι εν πάση περιπτώσει όφειλε να ξέρει να μιλά και να τεκμηριώνει καλύτερα
      κι όφειλε ακόμα, ως άνθρωπος υπερπρονομιούχος να συμπονά ή να προσπερνά..

      Μα είπα- θα κρατηθώ και δε θα τα πιάσω ένα-ένα..

      Καλό σου απόγευμα
      κι ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  7. Όποιος έχει μάτια βλέπει. Η Αρβελέρ μιλάει ειλικρινά και συνήθως έχει ορθή κρίση και με όπλο τη γνώση της ιστορίας αναλύει σχετικά καλα την ελληνικη τροχιά. Μόνο που, ζώντας κυρίως στην Ευρώπη, μάλλον δεν έχει καταλάβει πολλα για την ουσία του τρόπου με τον οποίο κυβερνάται αυτη η χώρα, ποιο είναι το πολιτικό προσωπικό και ποιες οι κομματικές κουλτούρες και ηθικές. Μου κάνει εντύπωση που κλείνει τα μάτια μπροστά στο προφανές: δεν πρόκειται να σε σώσει ο θύτης σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω η τελευταία σας φράση συνοψίζει τέλεια την καχυποψία μου.
      Κλείνει τα μάτια άραγε ή εθελοτυφλεί;

      Και.. όταν μια Ελληνίδα λέει ότι οι Έλληνες 'πάνε με όποιον δίνει τα λεφτά' μήπως δεν είναι σα να κλείνει το μάτι σε όποιον καταλαβαίνει υπενθυμίζοντας την αναφορά σ' εκείνο το Σοφιστή Επιμενίδη τον Κρητικό που είπε ότι όλοι οι Κρητικοί λένε ψέματα;

      Διαγραφή
  8. Νουθεσίες, συμβουλές, εκ του ασφαλούς και με -κατά βάση- τα συστημικά "επιχειρήματα", μάλλον απωθούν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια "σοφη" που μιλαει εκ του ασφαλους και επικρινει τους τεμπεληδες ιαγενεις οτι δεν εχουν οραμαΑντιθετα η Βαρδινογιαννη εχει οραμα,ειναι φολανθρωπος κυρια και πρεπει να την ευγνωμονουμε οπως και τον αδιαφθορο Μητσοτακη [ου θα αποκαταστησει το καλο μας ονομα στην Ευρωπη.Μαλιστα...οι μασκες επεσαν...Εφτασε η ωρα που οι πνευματικοι ταγοι πρεπει να πουν με ποιους θα παν και ποιους θ αφησουν...Καλο μηνα ΒΑΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ Βάσω
      γνωρίζεις όσα γνωρίζω και με θύμωσαν αλλά δεν ήθελα να αναφέρω.

      Kudos!!!!

      Καλό μας μήνα!

      Διαγραφή
  10. καλησπέρα

    μα δεν τα χάσαμε ποτέ

    πως του ήλθε αυτό .... το θέμα δεν είναι τι μας μένει από αυτό που είχαμε... ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΚΛΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙ...

    αυτά δεν είναι για τα αυγά ... είναι αυτά που ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΝΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ ΩΣ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένε φίλε akrat

      δεν αμφισβήτησα. Ο αγώνας είναι άγριος (και τρέμω ότι θα αγριέψει πιο πολύ).

      Η ειρωνία της Τέχνης μας κρατά σώας τα φρένας
      κι ο θρήνος του
      απαντά εμμέσως στο ότι τάχα δεν πενθήσαμε αρκετά εμφύλιους...

      Διαγραφή
  11. Με την Αρβελέρ διαφωνώ σε αρκετά θέματα, ιδίως αυτά που σχετίζονται με την "βυζαντινή" μας παράδοση και ...ταυτότητα! Όμως δεν μπορώ να αγνοήσω ότι μεταφέρει φωνές των κεντροευρωπαίων, που, χωρίς να είναι άγιοι, προσπαθούν να μας κρατήσουν στη ζωή, έστω την στερημένη. Γιατί, χωρίς να γενικεύω, φυσικά, είναι αλήθεια ότι οι πολιτικοί μας (που ΕΜΕΙΣ και για δικούς μας συμφεροντολογικούς, επί το πλείστον, λόγους εκλέξαμε) δημιούργησαν το χάος που βιώνουμε σήμερα. Είναι ψέματα ότι οι περισσότεροι από εμάς και τους πολιτικούς μας σήμερα, κινούνται και μιλούν από κίνητρα συμφέροντος; Και δεν είναι αλήθεια ότι όλοι οι 'Ελληνες είναι τεμπέληδες. Συμβαίνει, όμως, ο ιδιωτικός τομέας να δουλεύει σκληρά ενώ ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ δημόσιος τομέας να είναι τεμπέλικης νοοτροπίας, αλλά και να απεργάζεται τη δυστυχία μας με την αρνητική στάση του, εμποδίζοντας και καταστρέφοντας κάθε υγιή ιδιωτική πρωτοβουλία, με την απέραντη γραφειοκρατία και τους ηλίθιους νόμους, συνήθως γραμμένους στο γόνατο. Αν, λοιπόν, όπως κι εμείς παραδεχόμαστε ανοιχτά, έχουμε ένα τόσο μεγάλο και διεφθαρμένο δημόσιο τομέα (υπαλλήλους και πολιτικούς μαζί τους βάζω), αν αυτός ο τομέας είναι ο πλέον ορατός, και αποτελεσματικός στην καταστροφή, αν αποτελεί την πλειονότητα των Ελλήνων, γιατί θεωρούμε άδικη την κρίση των Ευρωπαίων (και της Αρβελέρ), που δεν αναφέρεται σε άτομα, αλλά σε σύνολα; Μήπως θα την θέλαμε επιεικέστερη λόγω καταγωγής; Μα είναι προς τιμήν της το ότι στηλιτεύει τα αρνητικά της δικής της της φυλής. Γιατί θα έπρεπε να μας χαϊδεύει;

    Φυσικά, εκφυλιστικά συμπτώματα παρουσιάζουν κι' άλλοι λαοί της Ευρώπης και αυτό είναι ένα κεφάλαιο που χρειάζεται κοινωνοιολογική ανάλυση από ειδικούς και δεν ανήκω σ' αυτούς. Αλλά μια κι ο λόγος για την ράτσα μας (αν ισχύει ο όρος) μάλλον καλό μας κάνει ν' ακούμε τα αρνητικά μας και μάλιστα από δικούς μας ανθρώπους.

    Για τον Βαλαωρίτη δεν έχω γνώμη μια και η ποίηση, δυστυχώς, δεν είναι από τα είδη τέχνης που έχω προσεγγίσει και με δυσκολεύει πολύ η κατανόησή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου Ευώνυμε

      σεβαστή η γνώμη σου μα ειλικρινά πιστεύεις ότι χρειαζόμαστε κι άλλο μαστίγωμα, κι άλλη ταπείνωση και μάλιστα από καθέδρας;
      Κουράστηκα.
      Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ούτε όλοι 'οι Ευρωπαίοι' σκέπτονται σαν τον τυχαίο Γάλλο ταξιτζή.
      Η Κρίση είναι οικονομική και παγκόσμια και οι Δημόσιοι Υπάλληλοι (εξαιρουμένων πολιτικών)
      τώρα που μας σώζουν οι Γιατροί Χωρίς Σύννορα και κλείνουν σχολεία και Βιβλιοθήκες
      δε μου φαίνεται να ήταν και τόσο άχρηστοι. Άσχημα οργανωμένοι ναι, μα άχρηστοι όχι.
      {Και αν τολμώ να εκφράσω αυτή την άποψη είναι διότι είμαι απολύτως καθαρή: ούτε η ίδια, ούτε συγγενής μου έως τρίτου-τετάρτου βαθμού είμαι/είναι ή ήταν Δ.Υ. ever..}

      Με ευχές για Καλό απόγευμα
      σ' ευχαριστώ για το μεγάλο σχόλιο (ξέρεις, μου αρέσουν)..

      Διαγραφή
  12. Κι εμένα μου αρέσουν τα μεγάλα σχόλια, γιατί δείχνουν ότι κάποιος/α έχει να πει κάτι, ασχέτως αν συμφωνώ με την άποψή του/της. Η κούραση είναι παρούσα στον καθένα μας, νομίζω. 'Ομως, πέραν από τις δικές μας συναισθηματικές αντιδράσεις, πρέπει να αντιμετωπίσουμε την ωμή αλήθεια. Δεν θα ισχυριστώ ότι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι (ή όλοι οι πολιτικοί) είναι για τα σκουπίδια. 'Ομως ο δικός μας δημόσιος τομέας είναι και τεράστιος και ανοργάνωτος. Φυσικά οι σπαστικές απομακρύνσεις, κινητηκότητες ή όπως αλλιώς τις βάφτισαν δεν λύνουν το πρόβλημα. 'Οταν το ένα τρίτο (αν δεν είναι περισσότερο) του ενεργού πληθυσμού "εργάζεται" στο δημόσιο κάτι δεν πάει καλά. Και έχω δείγματα (και ποιός δεν έχει!) δ.υ. που είναι παντελώς άχρηστοι είτε γιατί δεν εργάζονται είτε γιατί δεν είναι κατάλληλοι για τη δουλειά έιτε γιατί απλώς δεν χρειάζονται και βρέθηκαν εκεί μέσα από κάποια πελατειακή εκδούλευση. 'Εχω, ακραίο βέβαια, παράδειγμα κυρίας που επειδή δεν είχε καμία δουλειά να κάνει στο υπουργείο όπου βρέθηκε να "υπηρετεί", της ανέθεσαν τη φροντίδα μιάς ...γάτας! Η ίδια κυρία εισέπραττε "εκτός έδρας" αμοιβές χωρίς να μετακινηθεί από την πόλη και, επί πλέον, τα είχε "βρει" με επαρχιακά ξενοδοχεία και παρουσίαζε εικονικά τιμολόγια τα οποία μοιραζόταν με τους ξενοδόχους. Δεν φαντάζομαι ότι ήταν η μόνη περίπτωση. 'Αλλος, μηχανικός αυτή τη φορά, που τον παρέλαβα από το γραφείο του στις 9 το πρωί για να κάνει αυτοψία στο κτήμα μου, μου δήλωσε ότι δεν επρόκειτο να επιστρέψει στο γραφείο του γιατί δεν ήταν κορόϊδο και έκανε δικές του εξωτερικές δουλειές (φυσικά αφορολόγητες). 'Οταν βλέπεις τέτοιες περιπτώσεις (και δεν τις βλέπουμε μόνο εμείς, αλλά και οι εταίροι μας ευρωπαίοι) τι μπορείς να πεις για τον δημόσιο τομέα, που αμαυρώνει και την συμπεριφορά ολόκληρου του λαού! Δυστυχώς πρόκειται για ένα πλέγμα με βαθειά ριζωμένες στη νοοτροπία μας αιτιολογίες. Στην ουσία δεν έχει αλλάξει η σχέση δημοσίου-πολιτών μέσα στα σχεδόν 200 χρόνια της "ελεύθερης" ζωής στην Ελλάδα. Εξακολουθούμε να έχουμε σουλτανικής φύσης δημόσιο τομέα, με σχέση αντιπαλότητας, όπως και όταν μας εξουσίαζε το δεβλέτι (=devlet και όχι το δοβλέτι, απ' ότι έμαθα από το Google translate). Μόνο που το δικό μας το κάναμε τσιφλίκι των πολιτικών για να εξασφαλίσουν την επανεκλογή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεβλέτι ακόμα λέγεται στα τούρκικα φίλε Ευώνυμε
      και συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Όλοι έχουμε γνώση και πείρα τέτοιων περιπτώσεων. Μόνο που εκεί φταίει η απουσία επίβλεψης και η ατιμωρισία που αρνούμαι να τη δεχθώ ως συλλογική ευθύνη.
      Με κούρασε το αυτομαστίγωμα (που το θεωρώ σκόπιμη πολιτική) κι η σύγκριση με τους άψογους Βορειοευρωπαίους που ως ημίθεοι παρουσιάζονται απ' την καλύτερη οργανωμένη πλευρά τους και ξεχνιέται η μάζα που κι εκεί έχει υπερεξαπατήσει την κρατική Πρόνοια (που κατ' εμέ επειδή δεν την έχουμε ήρθε το Δημόσιο να καλύψει το καινό με θέσεις).
      Γι αυτό ενοχλήθηκα με τη επανάληψη του στερεοτύπου από την Κυρία Αρβελέρ που προφανώς λίγα ξέρει για την Ελλάδα μετά την Κατοχή μα όφειλε να γνωρίζει τα Προάστια του Παρισιού αν όχι του Λονδίνου ή και του υπερπάμπλουτου Λος Άντζελες) με την πολυπληθή Underclass που αμαθής και αδαής συντηρείται από το Δημόσιο χρήμα.

      Δεν έχω κανένα πατριωτισμό- ελπίζω να το θυμάσαι. Απλώς κουράστηκα μ' αυτή την προπαγάνδα και αηδίασα με την επιστράτευση της Αριστερής Ογκολίθου για προεκλογικές βρωμιές. Με τόσες τιμές και παράσημα πιίστευα ότι θα ήξερε να δείχνει σεβασμό στους ηττημένους.

      Διαγραφή
  13. Οι Έλληνες ....
    της διαφθοράς, της διαπλοκής, της τεμπελιάς,οι φοιτητές που πάνε στην Γαλλία και υποστηρίζουν ότι τα ξέρουν όλα ...
    οι καταγγέλοντες, οι συνδικαλιστές, οι πολιτικοί μας, που δεν είναι όλοι ίδιοι, πόσοι είναι όλοι κι όλοι σε αυτό το τόπο μωρέ που τους δίνει το δικαίωμα να μιλάνε εκ μέρους μας, να μας ομαδοποιούν να μας χαρακτηρίζουν? γιατί αυτοί το κάνουν ....
    Μην ξεχνάτε ποτέ ότι υπάρχει και η Ελλάδα της τέχνης, της δημιουργίας του μόχθου, οι πωλήτριες στα super market οι οικογένειες που με τα 400 ευρώ κατορθώνουν ακόμη να ζούν με αξιοπρέπεια, οι διεθνείς διακρίσεις, οι ποιητές μας, οι μουσικοί μας, οι λογοτέχνες μας .....
    Ας μιλήσει κάποιος και για αυτούς, ας μιλήσει και για εμάς, για όσους τώρα ενοχλεί η άποψη των ευρωπαίων ταξιτζίδων για τους Έλληνες, δεν έχουν παρά να αλλάξουν εθνικότητα. Μπορούν να δηλωνουν περήφανοι Γάλλοι, Γερμανοί, Αμερικάνοι, Εγγλέζοι, ναναι καλά δεν θα μας λήψουν ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλάνε κάποιοι αλλά ποιος ακούει.

      Θα συμφωνούσα Dim Theo ως την τελευταία σας φράση [«δεν έχουν παρά να αλλάξουν εθνικότητα»]. Δεν αλλάζει η εθνικότητα και δεν έχει και καμιά σημασία.
      Οι αντιρρήσεις μου δεν είναι πατριωτικές ή εθνικιστικές. Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκα.

      Διαγραφή
    2. Ζητώ συγνώμη, μάλλον εγώ παρεξηγήθηκα.
      Αγαπώ την πατρίδα μου, αλλά όπως αρνούμε να ανήκω στην ομάδα των "διαπλεκόμενων και των τεμπέληδων" με τον ίδιο τρόπο αρνούμαι να ανήκω και σε οποιαδήποτε "άλλη" ομάδα.
      Απλά πιστεύω ότι ο ρόλος των διανοούμενων είναι να προτείνουν, να ευαισθητοποιούν, να παρέχουν την γνώση και την εμπειρία τους για ένα συνολικά καλλίτερο κόσμο.
      Αυτό δεν είναι άλλωστε και αυτό που θα έπρεπε να τους διαφοροποιεί?
      Ευχαριστώ για την διόρθωση προφανώς εννοούσα υπηκοότητα, συγχωρήστε με ...

      Διαγραφή

  14. Λυπάμαι, θα διαφωνήσω με τους περισσότερους, και με 'σένα Δάφνη.....

    Ναι, η Αρβελέρ είναι μέρος της ελίτ, μιλάει και συναναστρέφεται με τους πλούσιους και ισχυρούς, να είναι αριστοκρατία,
    αλλά, πως να το κάνουμε, έχει απόλυτο δίκιο σε όσα λέει, μέχρι κεραίας, που λένε, σχεδόν στα περισσότερα, μόνο με την αισιοδοξία της πως Σαμαράς και Βενιζέλος θα τα καταφέρουν και κάνουν καλό στον τόπο δεν συμφωνώ....

    Άραγε, μπήκατε στον κόπο να διαβάσετε ολόκληρη την συνέντευξη, ή αρκεστήκατε στους τίτλους και τα τσιτάτα των διάφορων "αριστερόστροφων" κι "αντιμνημονιακών" ΜΜΕ;;;

    Λέει και για την Ευρώπη ; ""Η Ευρώπη ήταν ο χώρος, ο οποίος μονοπωλούσε την παγκόσμια ιστορία. Αυτό έπαψε. Η Ευρώπη δεν μονοπωλεί την παγκόσμια ιστορία, πράγμα που σημαίνει -κατά τους ιστορικούς- μία παρακμή, η οποία είναι οικονομική, πολιτιστική, δημογραφική και ηθική. Λοιπόν, διατείνομαι ότι η Ευρώπη έχοντας χάσει ακριβώς τον πρωτεύοντα ρόλο στην παγκόσμια ιστορία, μετακινήθηκε ο πρωταγωνιστής δυτικά, εννοώντας την Αμερική, αλλά και ανατολικά. Η Ευρώπη έχει γίνει ένας κεντρώος χώρος, χωρίς να είναι κεντρικός. Αλλού "παίζονται" τα πράγματα."", θα 'πρεπε να της την πέσουν κι όλοι οι Ευρωπαίοι;;;
    Ή διαφωνεί κανείς πως στην Ελλάδα ο Ντελόρ είναι άγνωστος σαν πρόσωπο, γνωστός μόνο ως πακέτο;;;;

    Εγώ θεωρώ, πως κι ο Βαλαωρίτης, τα ίδια λέει, μ' άλλα, πιο ποιητικά, λόγια.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τη διάβασα προσεκτικά και περί Ευρώπης έχει δίκιο μα δεν είναι καινούργιο, από χρόνια λέγεται, ακόμα και Τούρκος λογοτέχνης έκανε ομιλια πέρσι πάνω στο θέμα της παρακμής της Ευρώπης.
      Αλλού με ενόχλησε Γεροπαράξενε.

      Διαγραφή