Την αγάπη που έχω
για τον Banksy την ξέρετε, έχω ξαναγράψει. Το Graffitο, μια κατ' εξοχήν και a priori πολιτική έκφανση των εικαστικών τεχνών, ο Banksy καταφέρνει να το ανεβάζει όλο και σε ψηλότερες σφαίρες είτε με την άρνησή του να γίνει 'αναγνωρίσιμος' celebrity, μια στάση που ισοδυναμεί με άρνηση
των προνομίων που χαρίζονται απλόχερα στη των media
νέα
αριστοκρατία, είτε με τις εξορμήσεις του σε τόπους πολιτικά ευαίσθητους, όχι urban μα 'άγριους' κι απολίτιστους, τόπους στους οποίους
όταν εμφανίζεται το graffitο το παιδί της πόλης, αιφνιδιάζει και σοκάρει όπως πια δε
σοκάρει όταν το συναντάμε σε λεωφόρους, υποβαθμισμένες περιοχές και τσιμεντένιες γέφυρες.
Τώρα, η νέα του εμφάνιση είναι στη Γάζα μέσα στα χαλάσματα
του πολέμου.
Τα χαιρόμαστε με συγκίνηση.
Συλλογή συνδέσμων από thomas gata:
Ο Banksy στη ΓάζαΣυλλογή συνδέσμων από thomas gata:
Banksy in Gaza ''Bomb damage, Gaza City''
O Banksy μπήκε στη Γάζα από τα υπόγεια τούνελ και χτύπησε τα γκραφίτι του με αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα...(γκράφιτι στην Γάζα για την Αρχαία Ελλάδα ενάντια στον πόλεμο)
Σε ενα γκραφίτι υπάρχει και το κεντρικό μήνυμα του Βρετανού:
"Όταν "νίπτει κανείς τας χείρας του" στη μάχη μεταξύ ισχυρού και αδυνάμου, παίρνει το μέρος του δυνατού.
Δεν παραμένει ουδέτερος".
Σε ενα γκραφίτι υπάρχει και το κεντρικό μήνυμα του Βρετανού:
"Όταν "νίπτει κανείς τας χείρας του" στη μάχη μεταξύ ισχυρού και αδυνάμου, παίρνει το μέρος του δυνατού.
Δεν παραμένει ουδέτερος".
Με ένα πανέξυπνο αλλά και σκληρό μίνι-ντοκιμαντέρ αλλά και με δικά του έργα στα χαλάσματα της βομβαρδισμένης Γάζας, απαντά ο περίφημος Banksy στη βαρβαρότητα των Ισραηλινών επιδρομών.
https://www.youtube.com/watch?v=3e2dShY8jIo
«Aυτό το έτος ανακαλύψτε έναν νέο προορισμό» είναι ο τίτλος του βίντεο το οποίο είναι ιδιαιτέρως καυστικό.
Παρουσιάζε τη Γάζα ως τουριστικό προορισμό με τις «ευκαιρίες ανάπτυξης» να βρίσκονται παντού. «Στους ντόπιους αρέσει τόσο πολύ που δεν θέλουν ποτέ να φύγουν» αναφέρει το βίντεο για να σχολιάσει ο Banksy: «επειδή δεν επιτρέπεται να φύγουν».
«Aυτό το έτος ανακαλύψτε έναν νέο προορισμό» είναι ο τίτλος του βίντεο το οποίο είναι ιδιαιτέρως καυστικό.
Παρουσιάζε τη Γάζα ως τουριστικό προορισμό με τις «ευκαιρίες ανάπτυξης» να βρίσκονται παντού. «Στους ντόπιους αρέσει τόσο πολύ που δεν θέλουν ποτέ να φύγουν» αναφέρει το βίντεο για να σχολιάσει ο Banksy: «επειδή δεν επιτρέπεται να φύγουν».
Παρουσιάζοντας εικόνες της ισοπεδωμένης Γάζας, με τη μορφή ενός ταξιδιωτικού video για τη Γάζα, φέρνει στο φως την ολοκληρωτική καταστροφή που αφήνει πίσω του ο Ισραηλινός στρατός.
Η πολεμική μηχανή του ισραηλινού κράτους δολοφόνησε 539 παιδιά και τραυμάτισε περίπου 3.000 σε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας στην πρόσφατη ιστορία.
Το δεύτερο του μήνυμα, είναι ακόμα πιο σκληρό:
"Gaza is often described as 'the world's largest open air prison' because no one is allowed to enter or leave. But that seems a bit unfair to prisons — they don’t have their electricity and drinking water cut off randomly almost everyday."
"Η Γάζα περιγράφεται σαν η μεγαλύτερη ανοιχτή φυλακή του κόσμου. Κανείς δεν επιτρέπεται να μπει ή να φύγει. Παρόλα αυτά, η παραπάνω διαπίστωση αδικεί τις φυλακές. Στις φυλακές δεν κόβουν το ρεύμα και το πόσιμο νερό για τους τρόφιμους σε σχεδόν καθημερινή βάση".
"Gaza is often described as 'the world's largest open air prison' because no one is allowed to enter or leave. But that seems a bit unfair to prisons — they don’t have their electricity and drinking water cut off randomly almost everyday."
"Η Γάζα περιγράφεται σαν η μεγαλύτερη ανοιχτή φυλακή του κόσμου. Κανείς δεν επιτρέπεται να μπει ή να φύγει. Παρόλα αυτά, η παραπάνω διαπίστωση αδικεί τις φυλακές. Στις φυλακές δεν κόβουν το ρεύμα και το πόσιμο νερό για τους τρόφιμους σε σχεδόν καθημερινή βάση".
Τέλος, σε ακόμα ένα γκραφίτι απεικονίζεται ένα γατάκι. "Κανείς δεν ασχολείται πια με την πολιτική, όλοι κάνουμε like σε φωτογραφίες με γατάκια", εξηγεί ο Banksy.
(Το γατάκι ειναι με ροζ φιόγκο και με τη δημιουργία του αυτή θέλησε να κριτικάρει την αδιαφορία του κόσμου για τη Γάζα.)
(Το γατάκι ειναι με ροζ φιόγκο και με τη δημιουργία του αυτή θέλησε να κριτικάρει την αδιαφορία του κόσμου για τη Γάζα.)
Όσοι κάνουν γκραφίτι λένε και ξέρουν, πως τα "κομμάτια" είναι εναρμονισμένα με το περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται. Αυτή είναι άλλωστε και η λογική της "ζωγραφικής" τέχνης του δρόμου.
Ο Banksy είναι ένας παγκοσμίως αναγνωρίσιμος καλλιτέχνης μέσα από τα έργα του και μόνο, μιας και ποτέ δεν έχει αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ή το πρόσωπο του.
Η δουλειά του αποδεικνύει πως η αναγνώριση δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζεται με το πρόσωπο, την εικόνα, το "image" διαμέσου των ΜΜΕ αλλά σχετίζεται με την ουσία του ίδιου του έργου.
Όλα τα έργα του Βρετανού εναρμονίζονται με το περιβάλλον στο οποίο τοποθετούνται και μιλάνε για αυτό σχολιάζοντας την επικαιρότητα και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες σε κάθε χώρα που επισκέπτεται. Είτε αυτό γίνεται στη χώρα μας, είτε στις ΗΠΑ.
Ο Banksy κατάφερε να βρει τις κατάλληλες διασυνδέσεις και να μπει στην πολύπαθη λωρίδα της Γάζας μέσα από τα υπόγεια τούνελ. Μίλησε με τους Παλαιστίνιους λίγους μήνες μετά τους βομβαρδισμούς, βιντεοσκόπησε πλάνα και χτύπησε τα έργα του σε μισογκρεμισμένους τοίχους.
Το αποτέλεσμα μας δίνει μια εικόνα του σήμερα στην περιοχή, μετά τον θάνατο 2200 ανθρωπων , την ώρα που οι επιζώντες προσπαθούν να οικοδομήσουν από την αρχή τη ζωή τους πάνω στα χαλάσματα.
Ανάμεσα στα έργα του είναι και εκείνο που "βαφτίστηκε" από τον καλλιτέχνη, "Bomb Damage" και απεικονίζει την μυθολογική Νιόβη από την ιστορία της οποίας και εμπνεύστηκε.
Ειναι συναμα εμπνευσμένο από το "The Thinker" του Rodin..
Το grafiti του Banksy απεικονίζει την μυθολογική Νιόβη η οποία ήταν βασίλισσα της Θήβας και είχε 14 παιδιά ενώ τυραννούσε την Λητώ. ΗΛητώ στο μυθολογικό έργο στέλνει στο τέλος τα παιδια της να σκοτώσουν τα παιδιά της Νιόβης.
Ο Banksy είναι ένας παγκοσμίως αναγνωρίσιμος καλλιτέχνης μέσα από τα έργα του και μόνο, μιας και ποτέ δεν έχει αποκαλύψει την πραγματική του ταυτότητα, ή το πρόσωπο του.
Η δουλειά του αποδεικνύει πως η αναγνώριση δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζεται με το πρόσωπο, την εικόνα, το "image" διαμέσου των ΜΜΕ αλλά σχετίζεται με την ουσία του ίδιου του έργου.
Όλα τα έργα του Βρετανού εναρμονίζονται με το περιβάλλον στο οποίο τοποθετούνται και μιλάνε για αυτό σχολιάζοντας την επικαιρότητα και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες σε κάθε χώρα που επισκέπτεται. Είτε αυτό γίνεται στη χώρα μας, είτε στις ΗΠΑ.
Ο Banksy κατάφερε να βρει τις κατάλληλες διασυνδέσεις και να μπει στην πολύπαθη λωρίδα της Γάζας μέσα από τα υπόγεια τούνελ. Μίλησε με τους Παλαιστίνιους λίγους μήνες μετά τους βομβαρδισμούς, βιντεοσκόπησε πλάνα και χτύπησε τα έργα του σε μισογκρεμισμένους τοίχους.
Το αποτέλεσμα μας δίνει μια εικόνα του σήμερα στην περιοχή, μετά τον θάνατο 2200 ανθρωπων , την ώρα που οι επιζώντες προσπαθούν να οικοδομήσουν από την αρχή τη ζωή τους πάνω στα χαλάσματα.
Ανάμεσα στα έργα του είναι και εκείνο που "βαφτίστηκε" από τον καλλιτέχνη, "Bomb Damage" και απεικονίζει την μυθολογική Νιόβη από την ιστορία της οποίας και εμπνεύστηκε.
Ειναι συναμα εμπνευσμένο από το "The Thinker" του Rodin..
Το grafiti του Banksy απεικονίζει την μυθολογική Νιόβη η οποία ήταν βασίλισσα της Θήβας και είχε 14 παιδιά ενώ τυραννούσε την Λητώ. ΗΛητώ στο μυθολογικό έργο στέλνει στο τέλος τα παιδια της να σκοτώσουν τα παιδιά της Νιόβης.
Όλα τα έργα του Banksy είναι εναρμονισμένα με το περιβάλλον γύρω τους, και συνδεδεμένα με την πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.
Στο 2λεπτο βίντεο ο βρετανός καλλιτέχνης αναφέρει πληροφορίες για το πρόσφατο ταξίδι του στην Παλαιστίνη
Make this the year YOU discover a new destination
Συμφωνώ μαζί σου! Καλώς σε βρήκα :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς βρεθήκαμε Aly.
Διαγραφή