Σάββατο 6 Μαρτίου 2021

#Με_τον_Έκτορα διότι δεν υφίσταται οικογενειακή ευθύνη #Κουφοντίνας



Στο Σύνταγμα συνελήφθη ο Έκτορας Κουφοντίνας από τις αστυνομικές δυνάμεις κατά την διάρκεια των επεισοδίων.

Κωνσταντίνος Μητσοτάκης
για τον Σ. Παττακό
Βουλή, 13 Μάη 1996
Ο Παττακός είχε καταδικαστεί για εσχάτη προδοσία, κατάλυση πολιτεύματος, χιλιάδες εκτελέσεις και βασανιστήρια.


__________



Είπαν στους μπάτσους να περιορίσουν τον ιό και οι μαλακες συνέλαβαν τον Έκτορα

Η αστυνομία προσηγαγε τον Εκτορα Κουφοντίνα με την κατηγορία του τρομοκρατικού επωνύμου.



_____________________________________________________________________________
Προσθέτω επειδή σε κοινωνικά δίκτυα τα ανωτέρω ξεκίνησαν διαμάχες:

Για όσες και όσους δεν κατάλαβαν:
Θεωρώ 
1. θεμιτό να πας να διαδηλώσεις για τον πατέρα σου. 
2. Το να διαδηλώνεις δεν είναι αιτία σύλληψης.
Το αν είναι δίκαιο το αίτημα του πατρός Κουφοντίνα δε θα το κρίνω εγώ. Κρίνω όμως (στην πιο πάνω ανάρτηση μεταφέροντας λόγια άλλου) την ανισότητα στην εφαρμογή του νόμου. 
Και αυτό με ενοχλεί πολύ.

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2021

Φοιτητές του ΑΠΘ έφτιαξαν τη δική τους Guernica, ενάντια στην αστυνομική βία


 

―Εσείς το κάνατε αυτό; ρώτησε ένας αξιωματικός της Γκεστάπο δείχνοντας τη Guernica.

―Εσείς το κάνατε, του απάντησε ο Πικάσο.

 

Σήμερα, σε μια άλλη εποχή και άλλο τόπο οι φοιτητές του ΑΠΘ έφτιαξαν τη δική τους Guernica, ενάντια στην αστυνομική βία και αυθαιρεσία.


Για τη Guernica

Πικάσο, στο Παρίσι, συγκλονισμένος από τον Ισπανικό Εμφύλιο ζωγράφισε τη Γκερνίκα, ένα έργο μπρεχτικό κι αντιαριστοτελικό που έχει χαρακτηριστεί ως το μεγαλύτερο αριστούργημα όλων των εποχών.


Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,54x7,82μ.) περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για τη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού το 1937[. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, στις 26 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, στα πλαίσια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Ο Πικάσο πληροφορήθηκε τα γεγονότα από την εφημερίδα Le Soir, ξεκίνησε το έργο στης 1η Μαΐου και το ολοκληρώνει στις 3 Ιουνίου του 1937[

Ο Πικάσο απέφυγε να ζωγραφίσει αεροπλάνα, βόμβες ή ερείπια. Οι κυρίαρχες μορφές του έργου είναι ένας ταύρος και ένα πληγωμένο άλογο με διαμελισμένα κορμιά και τέσσερις γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά. Αρχικά ο Πικάσο πειραματίστηκε με χρώμα, αλλά τελικά κατέληξε στο άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, καθώς θεώρησε ότι έτσι δίνει μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε φιγούρες και μορφές πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. «Η αφαίρεση του χρώματος και του αναγλύφου αποτελεί διακοπή της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο: όταν διακόπτεται,δεν υπάρχει πια η φύση ή η ζωή»

Η διαδικασία της ζωγραφικής του πίνακα αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών από τη διασημότερη ερωμένη του Πικάσο, την Dora Maar, μια διακεκριμένη καλλιτέχνιδα. Συνολικά σαράντα πέντε σχέδια μας έχουν σωθεί τα οποία προετοιμάζουν την τελική Γκερνίκα[3]. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν μάλλον αρνητικές. Ο Βάσκος τοιχογράφος Χοσέ Μαρία Ουτσενάι δήλωσε: «Για έργο τέχνης είναι ένα από τα φτωχότερα της παγκόσμιας παραγωγής. Πρόκειται για πορνογραφία 7x3». Γερμανικό έντυπο έγραψε ότι πρόκειται για «σύμφυρμα από ανθρώπινα μέλη που θα μπορούσε να είχε ζωγραφίσει τετράχρονος». Σταδιακά το γενικό αίσθημα άρχισε να μεταστρέφεται και το έργο περιόδευε για να ενισχύσει τον αγώνα των Δημοκρατικών. Η περιοδεία σταμάτησε όταν ο Φράνκο κατέλαβε την εξουσία το 1939 και, με το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το έργο φυγαδεύτηκε στις ΗΠΑ, για να αποφευχθεί η καταστροφή του.

Η Γκερνίκα έμεινε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια και ο Πικάσο είχε δηλώσει πως δε θα επέστρεφε στην Ισπανία προτού αποκατασταθεί πλήρως η δημοκρατία. Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο, προστατευμένη με αλεξίσφαιρο τζάμι και οπλισμένους φρουρούς, για το φόβο νέου βανδαλισμού. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στη σημερινή του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.


 

Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021

Ασφαλής χρήση στα χρόνια της πανδημίας - (video)

 



Proud and loud. Drug User groups for #covid19

Ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, εμείς στο δίκτυο INPUD -

δηλαδή EuroNPUD για Ευρώπη (όπου προεδρεύω) και το δικό μας ελληνικό Δίκτυο Ομοτίμων Χρηστών PeerNUPS,

πρώτα κι από κυβερνήσεις αντιδρ'ασαμε με το φυλλάδιό μας με συμβουλές για να είμαστε ασφαλείς στα χρόνια της πανδημίας.




https://www.youtube.com/watch?v=0NbieKxCY3M



To Φυλλάδιο:

COVID-19 ― Συμβουλές για άτομα που παίρνουν ναρκωτικά

https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2020/03/covid-19_28.html



Τρίτη 2 Μαρτίου 2021

Αγάπη; Αν ήμουνα αρχαία θεά ή Μοίρα

 



Αν ήμουνα αρχαία θεά ή Μοίρα

κι ήμουν σε θέση να προικίσω ένα θνητό

ένα μονάχα δώρο θα έδινα: 

Ποτέ, αλλά ποτέ ποτέ του να μην αγαπήσει.

Πόθο και καύλα και παιχνίδια και ναζάκια και όρκοι της στιγμής κατά τα κέφια μας, και θαυμασμός της ομορφιάς εμψύχων και αψύχων, τόπων και έργων; Ναι, βεβαίως κι ολοψύχως με όλη μας την όρεξη και υποσχέσεις κι όνειρα από εκείνα της στιγμής τα απατηλά που ακούγονται ωραία κι αιώνια αλλά την  επομένη έχουν σκορπιστεί σα συννεφάκια ή αναθυμιάσεις των γλεντιών.

Αλλά αλίμονο

και ωιμέ κι αλί και τρισαλί

κι αμάν αμάν

για μάς που Μοίρα δε μας καλοπροίκισε

και αγαπάμε αληθινά

τόπους- ιδίως τόπους-

παρασυρμένοι από την απατηλή αγάπη

νομίζοντας, πιστεύοντας, 

ξεχνώντας 

πως ‘δικό μου’ δεν υπάρχει.

_________


Clue: 



Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

Μπάζα στη θάλασσα, αυθαιρεσίες, χωρίς άδεια- κι οι καταγγελίες; #Μύκονος (video)



Τριαξονικό αδειάζει μπάζα στον Πλατή Γιαλό  καταστρέφοντας τον αιγιαλό και την άμμο στο πέρασμά του.

Τα ίδια αίσχη και πάνω από το σπίτι μου σε βράχια διατηρητέα όπου περνάνε δρόμο προς άλλη μια νεόδμητη βιλλίτσα επειδή η άλλη πλευρά δεν τους έδωσε δίοδο. Παράλληλα η ΔΕΗ περνά μπροστά στη καλώδιο αισθητικής 1950 σε δρόμο αυθαίρετο και κολώνες τοποθετημένες σε ιδωτικό χώρο.


Γιατί;

Γιατί δεν αγαπάτε τον τόπο αυτό που τόσα μάς δίνει; 

Πώς και δε μάθατε πως αγάπη δεν είναι νοσταλγικές φωτογραφίες στο διαδίκτυο αλλά φροντίδα; Και τελικά, πιο ωμά, γιατί δαγκώνετε το χέρι που σας τρέφει;


 #Μύκονος: Αυθαιρεσίες καταγγέλουν οι κάτοικοι του νησιού - Πετούν #μπάζα μέσα στη #θάλασσα στον Πλατύ Γιαλό

Ένα περιβαλλοντικό έγκλημα συντελείται τις τελευταίες ημέρες στη Μύκονο, σύμφωνα με καταγγελίες πολίτων. Μπροστά τα ματιά τους γίνονται εργασίες χωρίς οικοδομική άδεια, σε μια από τις πιο δημοφιλής παραλίες του νησιού, τον Πλατύ Γιαλό. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τόνοι από μπάζα, όπως φαίνεται στις εικόνες, κάποιοι ασυνείδητοι τους πετούν μέσα στη θάλασσα. Στη παράλια Πλατύς Γιαλός της Μυκόνου εκτελούνται εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες και συγκεκριμένα εκσκαφές μεγάλου βαθμού άγνωστο με ποια προοπτική, χωρίς να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα με τον αριθμό της απαραίτητης οικοδομικής αδείας, γεγονός που γεννά υποψίες ότι αυτές εκτελούνται και χωρίς οικοδομική άδεια. Οι αυθαιρεσίες όμως, δε σταματούν εκεί. Όπως φαίνεται στις εικόνες, ένα μεγάλο φορτηγό γεμάτο μπάζα τα άδειασε μέσα στη θάλασσα. Η ενέργεια αυτή απαγορεύεται καθώς, προκαλεί τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή αλλοιώνοντας τη παραλία και τον πυθμένα της θάλασσας. Το αστυνομικό τμήμα Μυκόνου ενημέρωσε πως έχουν σχηματιστεί επτά δικογραφίες και δύο αυτόφωρες συλλήψεις. Όμως οι εργασίες συνεχίζονται κανονικά.

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Για ένα γράμμα καταστράφηκα (ΤΣΑΠΟΥ θα πάρετε;)

 


Στην Ομάδα ‘Διαβάζοντας’ του Facebook τέθηκε μια διασκεδαστική πρόκληση: Καταστρέψτε ένα τίτλο βιβλίου αλλάζοντας ένα γράμμα στον τίτλο. 

Σχολικό χιούμορ για χιονισμένες κορωνομέρες και ξέρω, θα θυμηθείτε κι εσείς τα ‘Χάρυ Πότε;’ και τον ‘ΞΙΝΟ’ του Καμύ’ ή το ‘Όταν έκλασε ο Νίτσε’, 'Το Θέλω' του Σαίξπηρ και ‘Μάκβελ’ και το 'Στρίψιμο της γίδας' κι άλλα πολλά που προσθέτουν τα μέλη της ομάδας σε ένα ιδιωτικό όργιο παλιμπαιδισμού.

 

Όμως εμένα το θέμα με πονά διότι είμαι παθούσα. 

Στο εξώφυλλο του βιβλίου μου 'Ιαπωνικά Λουλούδια του Τσαγιού' ο καλός μου φίλος ζωγράφος Κωνσταντίνος Κακανιάς που έκανε το εξώφυλλο σχεδίασε το Γ πλάι στο Ι τόσο κοντά που διαβάζεται ως Π με αποτέλεσμα κάποιοι να νομίζουν πως πρόκειται για ποδανά ΤΣΑΠΟΥ (αν δε γνωρίζετε την παλιά διάλεκτο της παρανομίας αντιστρέψτε συλλαβές). Μάλιστα ακόμα και πρόσφατα μια φίλη έγραψε πόσο αγαπά τα 'Λουλούδια της Τσα-πού' μου...

Πικρή ιστορία μα πλέον το συνήθισα, οπότε γελάστε ελεύθερα.

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Με €10 τα αγόρια στο Σύνταγμα- #παιδοφιλία #MeTooGreece

 

Το ότι ζούμε σε μια άκρως υποκριτική κοινωνία με μακριά παράδοση στα κουκουλώματα και στην επίρριψη ενοχής στα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης είναι γεγονός αναμφισβήτητο που, όλες κι όλοι εμείς που έχουμε υποστεί σεξουαλική βία το γνωρίζουμε καλά και το έχουμε πληρώσει με τη σιωπή μας. 

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει πολύ δρόμο από τα χρόνια που με το νόμο πάντρευαν τη βιασμένη με το βιαστή για να σωθεί η τιμή της ή που συμμορίες αγοριών βίαζαν ομαδικά την άπιστη ή την πουτάνα του σχολείου. Αλλά είναι αλήθεια;

Έχω τις αμφιβολίες μου.

Δεν είναι μακριά το 2018 που είδα το ντοκιμαντέρ που σας παρουσιάζω και, νόμιζα τότε πως θα παιζόταν ξανά και ξανά, θα συζητιόταν, θα επενέβαιναν εισαγγελείς και φορείς για την προστασία ανηλίκων. 

Άλλαξε κάτι από τότε, ήρθε η ώρα άραγε; Θα σφιχτεί κι εσάς το στομάχι σας να ακούσετε να κομπάζουν μεσήλικες Έλληνες πως με ένα δεκάρικο αγοράζουν τα προσφυγάκια;. Θα σφιχτεί κι εσάς το στομάχι σας ακούγοντας το αγόρι να λέει πως δε θα αντέξει, σε έξι μήνες θα έχει αυτοκτονήσει; 

Παιδιά πρόσφυγες πολέμου, «ασυνόδευτα», πουλιούνται για να φάνε και κοιμούνται στο δρόμο.

Πού αυτά; Στο Σύνταγμα, με θέα τη Βουλή. Πότε; Τότε και τώρα.

 Συστήνω να αντέξετε να το δείτε.

Γιατί μόνο έτσι έχουμε ελπίδα.

___________________________________________

Ρεπορτάζ της της Marina Kosareva σε σκηνοθεσία Alexander Avilov 

https://rtd.rt.com/films/sex-drugs--refugees/#about_film

[Φέρνω και σύνδεσμο προς youtube λόγω ελληνικών υποτίτλων μα αν το έχετε σωστά υποτιτλισμένο ελληνικά, παρακαλώ δώστε μου σύνδεσμο]





https://www.youtube.com/watch?v=eFVkB8SNh9Q&feature=youtu.be

Sex, Drugs & Refugees

Syrian teenagers in Athens resort to prostitution to survive

 

As night falls in Athens, the city’s squares turn seedy, and middle aged European men can be seen chatting with teenage Syrian boys – a seemingly odd pairing of friends. Many of these youngsters are refugees who have resorted to selling themselves for as little as €10 just to eat. 

 

Some also choose drug pedaling and petty theft to survive. With no official documents or help from Greece’s immigration authorities, they are stranded in this horrific life. To escape, some consider abandoning their dream of living in Europe, and others even contemplate suicide.

Sex, drugs & refugees: Syrian teenagers in Athens resort to prostitution for survival https://www.rt.com/shows/documentary/419628-syrian-refugees-drugs-greece 28 Feb, 2018


___________________

Sex, drugs & refugees: Syrian teenagers in Athens resort to prostitution for survival https://www.rt.com/shows/documentary/419628-syrian-refugees-drugs-greece 28 Feb, 2018

#παιδοφιλία #MeTooGreece