Porta photo©by Pierre Couteau for DC

Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

Γατιά και σκυλιά― Σωστή διατροφή ή Απάτη;












Είχα μια αγαπημένη γάτα. Όχι μια δηλαδή, είχα πάντα από μια, αλλά για τη μια την Άλεφ Catus θα σας πω. Ήταν όμορφη σα σύννεφο. Σιαμέζα blue point. Το γκρι των άκρων όταν είχε συννεφιά γινόταν μωβ. 

Τη λάτρευα. Μα ήμουν πολύ νέα. Όχι άπειρη από γατιά μα νέα.
Οι σιαμέζες λέμε ότι μοιάζουν με σκυλιά διότι είναι φύλακες. Αλλά δε δένονται με το σπίτι, δένονται με την οικογένεια. Την έβαζα στη μαλακή της τσάντα και ταξιδεύαμε. Με ΚΤΕΛ στη διαδρομή για τη Σκιάθο, με πλοία στην Αίγινα, με αυτοκίνητο και δύο νύχτες πλοίο για την Ιταλία. Σε ξενοδοχεία και σπίτια που μας καλούσαν ήταν πάντα άψογη.
Τη λάτρευα σας το είπα. Της είχα γράψει κι ένα ποίημα (άρεσε πολύ όταν εκδόθηκε το βιβλίο).
Κι ωστόσο η βασίλισσά μου, η Catus, η Άλεφ, το γατί μου, το χαϊβάνι μου είχε φρικτά γεράματα.
Στην αρχή έπαθε στοματικά. Φούσκωναν τα ούλα της και μύριζαν. Μόνο όποιος ξέρει την αγάπη της γάτας για την καθαριότητα θα φανταστεί το μαρτύριό της. Τα δόντια της κιτρίνισαν κι έσπαγαν. Άρχισαν οι κυστίτιδες κι η αιματουρία.
Εκεί που καθόταν στην αγκαλιά μου την έπιανε ο πόνος. Κι έτρεχε κι έσκαβε το χώμα αλλά έβγαινε μόνο μιά πορτοκαλί σταγόνα. Κι έτρεχε πάνω κάτω κύκλους στο σπίτι φωνάζοντας και κοιτάζοντάς με να τη σώσω.
Είχε κάνει ήδη μιά εγχείριση και με εμπιστευόταν απόλυτα. Τα φάρμακα τα έπαιρνε όπως άλλος παίρνει λιχουδιές.
Φώναζε τρέχοντας λοιπόν κι έσκαβε στο χώμα κι έτρεχα να σπάσω ένα αντιβιοτικό να της δώσω αντιβίωση να αντιμετωπιστεί η κυστίτιδα. Κι έτρεμα τι περνά όταν λείπω.
Σιγά-σιγά τα δόντια της έπεσαν, τα ούλα της την πονούσαν. Δεν έτρωγε, δεν έπινε. Μόνο ξάπλωνε στο υγρό  μπάνιο πάνω από σωλήνες θέρμανσης για να ενυδατώνεται.
Ήμασταν στην Πελοπόννησο όταν ήρθε το τέλος. Το σπίτι είχε σκάλες κι ήταν αδύναμη. Γάτα και δεν κατάφερνε να ανέβει ούτε σε καναπέ. Μόνο στο υγρό μπάνιο ξάπλωνε κι ύστερα άκουγα ένα ταπεινό μιουά και την έβλεπα ξαπλωμένη στο χαμηλότερο σκαλί να περιμένει. Την ανέβαζα και με κοίταζε με ολοστρόγγυλα στωικά γαλάζια μάτια δίχως έκφραση.
Της ζήτησα να μην πεθάνει εκεί, ήθελα να τη θάψω στον κήπο μας. Στο αυτοκίνητο της επιστροφής μύριζε απαίσια, το στόμα της ήταν όλο πύον. 
Η γιατρός της έβαλε ορό για την αφυδάτωση αλλά κατάλαβα πως την κρατούσα ζωντανή για μένα και πήρα τη σπαραχτική απόφαση της ευθανασίας.
Πέθανε στα χέρια μου και στον τάφο της φυτέψαμε μιά τριανταφυλλιά σπάνια, με λουλούδια βιολετί σαν τα μάτια της. Άνθισε μιά φορά· μου έδωσε ένα μεγάλο απαλό  τριαντάφυλλο και πέθανε κι αυτή.

Σίγουρα όποιος έζησε κι αγάπησε τα ζώα του έχει πολλές τέτοιες ιστορίες να πει. Γιατί σας τη λέω;

Γιατί τη γάτα μου εγώ τη σκότωσα. Από λάθος. Από ηλίθια πίστη στους γιατρούς.
Το όπλο; Κρο-κέ-τες.
Η Catus δεν έτρωγε ποτέ τίποτε άλλο. Δεν ήθελε, τις συνήθισε επειδή ο πρώτος κτηνίατρός μας (όπως κι οι δικοί σας) επέμενε. Της άρεσε πολύ ο κιμάς, ωμός. Ήταν το μόνο πράγμα που έκλεβε αυτή που όσο τρώγαμε ήταν (όπως πάντα τα γατιά μου) ξαπλωμένη στο τραπέζι και ποτέ-ποτέ-ποτέ δεν είχε αγγίξει φαγητό που δεν της πρόσφερα. Έκλεβε όμως από τις κουζίνες τον ωμό κιμά και μιά φορά, φιλοξενούμενη, άρπαξε μιά ωμή μπριζόλα κι έτρεχε σαν αδέσποτη.
Τι είπε ο κτηνίατρος;
―Ποτέ, ποτέ, κάνει σκουλήκια.
―Μα της δίνω droncit/drontal, είναι εμβολιασμένη για τα σκουλήκια, επέμενα αλλά ήτα ανένδοτος.
Σας είπα ήμουν πολύ νέα. Ακόμα  τότε εμπιστευόμουν τους γιατρούς. Κι ύστερα, ομολογώ, οι κροκέτες είναι πολύ πρακτικές.

Δε θα σας πω για την επόμενη, μόνο πως επειδή μεσολάβησε η Γνώση, από την πρώτη μέρα της μαγείρευα. Σιγά το δύσκολο, οι γάτες δε θέλουν σάλτσες και μπαχαρικά. Στήθος κοτόπουλο έπαιρνα ή στην ανάγκη έτοιμο από σουβλατζίδικο και από τα εστιατόρια έφερνα πάντα ό,τι ψάρι έμενε στα πιάτα. Κι έζησε η Αυγούστα μου γερή κι ώσπου πέθανε από γεράματα στην αγκαλιά μου σκαρφάλωνε στην πέργκολα να δει στην Ανατολή κι έτρεχε ως την εξώπορτα του κήπου να με υποδεχθεί. Κι είχε, όταν πέθανε στην αγκαλιά μου στο κρεβάτι μου, όλα της τα δόντια.

Τι μεσολάβησε; Ο λόγος που σας γράφω.

Κατ' αρχήν ένα υπονοούμενο της δακρυσμένης κτηνιάτρου μετά από τα επίμονα γιατί μου. 
Κι ύστερα διάβασα μιά πολύ σοβαρή αγγλική μελέτη μετά από μεγάλη έρευνα χρηματοδοτημένη από εκτροφείς για το τι πρέπει να τρώνε τα σκυλιά μας.
Παρεμπιπτόντως (δοκιμασμένο και αυτό) τα σκυλιά θέλουν κόκαλα. Παίρνουν έτσι ασβέστιο και πρωτεΐνη, και θερμίδες και λίπη για τη γούνα από το μεδούλι. Κόκαλα (πάντα με πολύ νερό στο πλάι όμως ) και μια–δύο φορές την εβδομάδα ό,τι τρώτε. Διότι το σκυλί είναι παμφάγο. Βέβαια όταν λέω ό,τι τρώτε δεν εννοώ γλυκά και λιχουδιές του περιπτέρου που είναι βλαβερές και για σας, εννοώ μαγειρεμένο φαγητό. Με δύο σοβαρότατες εξαιρέσεις: Τη σοκολάτα και το κρεμμύδι. Και τα δύο αυτά γίνονται τοξίνες όταν χωνευτούν από το σκύλο και σε μεγάλη ποσότητα είναι θανατηφόρα― ένα κιλό κρεμμύδα σκοτώνει  ένα σκυλί (μα μην το μάθει αυτό ο φονιάς της γειτονιάς).

Αφού ανακάλυψαν λοιπόν ότι οι σκύλοι που τρώνε κόκαλα και ανθρώπινα μαγειρευτά ζουν πιο καλά και πιο πολύ, το επόμενο βήμα ήταν οι Κτηνίατροι. Να πληροφορηθούν βέβαια αλλά και να ερωτηθούν εκείνοι τι προτείνουν και γιατί.
Όλοι, όπως θα γνωρίζετε, προτείνουν τις κροκέτες. Κι ο λόγος είναι ελεεινός. Ναι, κάποιοι έχουν ποσοστό διότι έχουν μαγαζί και άλλοι παίρνουν δωράκια από τις εταιρίες, μα ο κύριος λόγος που (το παραδέχθηκαν) είναι η στρατηγική: μ' ένα σμπάρο δυό τρυγόνια. Το ζωάκι που πήγατε για εμβολιασμό θα παραμείνει ασθενής τους και δε θα ζήσει για πολύ, θα πάρετε άλλο (ίσως από αυτούς ή από γνωστούς τους) το οποίο επίσης θα ασθενήσει.

Γιατί οι κροκέτες είναι τόσο βλαβερές; Έχουν πολύ μεγάλη συγκέντρωση μετάλλων και βιταμινών που ίσως να κάνουν καλό στη γούνα κ.λ. αλλά βαραίνουν τα νεφρά διότι δε διαλύονται εύκολα από το σώμα. Το λέω απλά, ένας γιατρός (αν ήθελε) θα το εξηγούσε πιο καλά. 

Νεφροπαθής ήταν γάτα μου, ξέρω.
Και επειδή ίσως με βρείτε παρανοϊκή θα σας συστήσω να προσέξετε μια εγκληματική διαφήμιση που παίζεται αυτό τον καιρό στην τηλεόραση. Με φώναξαν και δεν το πίστευα και όταν το ξαναείδα  αισθάνθηκα πως αφού κανένας Φιλοζωικός Οργανισμός δεν κάνει κάτι θα προσπαθήσω από εδώ με το δικό μου το σπαθί (την πένα, δηλαδή το πληκτρολόγιο).
Θα την πετύχετε πιστεύω (κι αν την ξαναδώ και σιγουρευτώ θα σας πω τη μάρκα):
Λέει το παιδάκι πόσο αγαπά το κουταβάκι του.
―Γιατί κάνει αυτό κι εκείνο.
―Γιατί η γούνα του είναι απαλή.
―Γιατί "τα κακάκια του είναι στεγνά".

Το φαντάζεστε; Να άλλος ένας λόγος για κροκέτες. Με τη δυσκοιλιότητα λύθηκε το πρόβλημα της βόλτας.

Μήπως, λέω μήπως, να επιβάλουμε τις σκυλοκροκέτες και στις μαμάδες ώστε να μην ταλαιπωρούνται με αλλάγματα οι νηπιαγωγοί;
Ή μάλλον, για δοκιμάστε να προτείνετε κάτι τέτοιο για τα ανθρωπάκια  κι ίσως η κατακραυγή που θα σηκωθεί, ίσως, σώσει κανένα σκυλί ή κανένα γατί από τα βάσανα που πέρασε το συννεφάκι μου.
__________________
Δε σας έπεισα; O.k., σκεφθείτε κι αυτό: σε μιά εποχή που η παχυσαρκία κι η καλή διατροφή αποτελούν την ακριβέστερη ταξική διάκριση, σε μιά εποχή που σεφ σαν τον Jamie Oliver αφιερώνουν τη ζωή τους στο να διδάξουν πώς να τρέφεται το λαό μιας ολόκληρης Κοινοπολιτείας, εσείς πήρατε αυτό το πλασματάκι για να το καταδικάσετε να ζει με κονσέρβες και προκάτ βιομηχανικά κατασκευάσματα; Ή, για να το πω με εικόνες, εσείς για σάς κι αυτούς που αγαπάτε θα προτιμούσατε ...

αυτό; 


 

με αυτό


.....ή..... 

αυτά


με αυτά;;;



____________________


56 σχόλια:

  1. Την διαφήμιση την θυμάμαι γιατι μου έκανε τρομερή εντύπωση η διαπίστωση για τα κακα...

    εγω μικρή θυμάμαι στο χωριό τις γάτες και τα σκυλιά να ζουν χρόνια γιατί έτρωγαν οτι έτρωγε η οικογένεια... και χωρίς εμβόλια και γιατρούς...

    δυστυχώς στο σήμερα.. ολα θυσιάζονται στον βωμό του χρήματος...όλες οι ζωές των ζωντανών οργανισμών επι γης...

    καλημερα με φιλια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. ΑΧ ΑΧ ΚΛΑΨ ΚΛΑΨ ΤΡΕΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΟΥΖΟΥΝΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙΑ ΜΟΥ

      Διαγραφή
  3. ιστορίες αγάπης...
    το πρόβλημα είναι πως περνάει στο μυαλό των ανθρώπων ο σωστός τρόπος να δείχνουν την αγάπη αυτή. κάποιοι είναι πεπεισμένοι πως αγάπη είναι να δίνεις λεφτά για κονσέρβες και κροκέτες.
    για μένα , πάντα, το σπιτικό φαγάκι ήταν το καλύτερο - με μεγάλα διαλείμματα κατανάλωσης χάμπουργκερ με απ όλα κι άλλων γευστικών παρεκτροπών- και τα ζωντανά που έχω σπίτι, κι αυτά, αισθάνονται το ίδιο.
    δεν λένε είσαι ό,τι τρως;
    πω πω αυτό με τις κροκέτες με ταρακούνησε! και τους παίρνω ένα σακουλάκι μια φορά την εβδομάδα. χμμμ...
    καλό μεσημέρι Δάφνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολυ ενδιαφερον κειμενο...θα το εχω υπ' οψιν μου..να προσεχω τι ταιζω το σκυλο μου

    να 'σαι καλα :)
    καλο απογευμα Δαφνη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσο δίκιο έχεις !! Έχω μεγαλώσει μια ζωή με γάτες, είχα περίπου 15 {όχι όλες μαζί..} και τώρα έχω δυστυχώς μόνο την αγάπη του σκύλου γιατί οι γάτες έμειναν στην ελλάδα στη μαμά μου. Προσπαθώ όσο μπορώ να τον ταίζω με κανονική τροφή, αυτή που τρώμε και μεις δηλαδή, του βράζω κοτούλα και ριζάκι, αλλά καμιά φορά τρώει και κροκέτες. Ανησύχησα περισσότερο όμως τώρα που είπες αυτό για τα νεφρά.. Τους γιατρούς δεν τους εμπιστεύομαι με τίποτα, ειδικά εδώ στην Αμερική είναι εγκληματίες, τα φάρμακα και τις χημείες τις συνταγογραφούν λες και είναι καραμέλες!! Στεναχωρήθηκα για την γατούλα σου την άλφα {άλεφ δεν είναι το άλφα στο εβραικά?} είναι φρίκη να βλέπεις το ζωάκι σου να υποφέρει..
    Εύχομαι υγεία και μακροζωία για τους τωρινούς σου τετράποδους συντρόφους !!
    Καλό βράδυ **

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ χρήσιμο και επιμορφωτικό το ποστ. Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σοκαριστικό και αφυπνστικό. Να 'σαι καλά.
    Έχω μια απορία. Όταν λες "κροκέτες", εννοείς την τροφή που έχεις φωτογραφία στο τέλος; Δεν ρωτώ ειρωνικά, αλλά δεν το ξανάκουσα με αυτή την ονομασία. Ξηρή τροφή το λέμε στην Κύπρο. Ή μήπως μιλάς για τα τα μπισκοτάκια;
    Δυστυχώς, ο κόσμος έμαθε στα έτοιμα και τα κονσερβοποιημένα. Τόσο για τους ίδιους τους εαυτούς τους, όσο και για τα ζώα που φιλοξενούν. Άγνοια. Αλλά στην περίπτωση των γιατρών, είναι έγκλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Def: Ναι αυτό εννοει! Τα μπισκοττάκια, την ξηρή τροφη.

    Όντως τα μπισκοτάκια (που λέμε εδώ στην Κύπρο) είναι ευκολία. Αλλά τα ζωάκια μας πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε ως μέλη της οικογένειας και να βάζουμε πάνω από όλα το καλό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχεις δίκιο.Είναι χρήσιμες αλήθειες τα όσα γράφεις και σε ευχαριστώ.Σκέπτομαι βέβαια ότι πολύ πιο πριν έπεισαν εμάς τους ίδιους,με τον ίδιο τρόπο και για τους ίδιους λόγους να καταναλώνουμε κακή τροφή.κακά ποτά.Να είσαι καλά,πάντα σε διαβάζω με ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σας ευχαριστώ πολύ -πολύ που διαβάσατε αυτό το θέμα & σας παρακαλώ διαδώστε (με δικά μου ή δικά σας λόγια).

    Ναι, dear Defiance 'Ξηρά τροφή' λέγεται (κι είναι όντως είναι τα της φωτογραφίας). Κροκέτες κάποτε τα ονόμασε η πρώτη μου μάρκα & κόλλησα.
    Lyriel είδες χαρά που κάνουν όταν κοιτούν που τους μαγειρεύουμε; `4-5 κροκέτες στην τσέπη για την εκπαίδευση δε θα το σκοτώσουν. Το πρόβλημα είναι το μόνιμο & το ότι (τι στο καλό βάζουν μέσα & εθίζονται & τις ζητούν ;)
    Όντως Μερμελέχα οι άνθρωποι τρώνε ακόμα χειρότερα. Αλλά νομίζουν ότι επιλέγουν... Άλλο μεγάλο θέμα..
    Κι ένα μικρό υστερόγραφο: Πρόσφατα πήγα το κουτάβι μου στο γιατρό, πρώτη φορά για εμβόλια. ―Τι το Ταΐζετε; ρώτησε κι είπα την αλήθεια.
    Έξαλλος ψιλάφησε την κοιλίτσα του & τη βρήκε γεμάτη αέρια (εγώ γιατί ουδέποτε τα κατάλαβα:). Ύστερα κοίταξε τα παιδικά δοντάκια & διέγνωσε πρόβλημα. Καταλήξαμε στις γνωστές αυστηρές συστάσεις για Ξηρά Τροφή.
    Τα εμβόλια όμως θέλουν 2 δόσεις. Ξαναπήγα, ξαναρώτησε.
    ―Ξέρετε πως διαφωνούσα του είπα , αλλά με πείσατε, του δίνω ξηρά τροφή ((ψέματα). Όπερ και ψηλάφισε κοιλίτσα και δοντάκι & βρήκε το κουτάβι μου σε άριστη υγεία. [Ναι! Κρατήθηκα, δε σχολίασα].
    Γερά ζωάκια να ΄χουμε & Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πώ! Πω! τώρα νιώθω τύψεις που επέμενα να μάθει ο Τίτο να τρώει κροκέτες... δεν γνώριζα κι εγώ όπως κι άλλοι πως -τελικά- κάνουν κακό... Χαίρομαι όμως, που δεν έμαθε και τρώει ότι τρώμε κι εμείς!...
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. έτσι έτσι...

    πες τα μπας και βάλουν μυαλό οι φίλοι μας...

    και εγώ σκύλο είχα και πέθανε νορμάλ στα 17!!!!!! ούτε που είχε φάει ποτέ της έτοιμα φαγητά... όλα από το σπίτι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. με τσάκισες! γάτες σαν τις Σιαμέζες δεν υπάρχουν, δύο είχα, μου είναι αδύνατον να τις ξεχάσω... από νεφτά πήγε η μία, κροκέτες... η άλλη έτσι απλά μιά μέρα έφυγε, προφανώς πήγε να πεθάνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ειμαι σιγουρη οτι οι κροκετες ειναι επικινδυνες αλλα αναρωτιεμαι αν ειναι ολες .αν ειναι βιολογικες, αν ειναι ακριβες και οχι φτηνιαρικιες
    ισχυει αραγε το ιδιο?
    Δαφνη συγκλονιστηκα με την ιστορια της γατουλας σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαρία η τιμή δεν παίζει ρολο, η φόρμουλα είναι το πρόβλημα. Πρώτες ύλες σε σκόνη, χημικές (ή τα αχρείαστα του σφαγείου π.χ. μάτια, σάπια, εντόσθια, τριμμένα οστά) βεβαρημένα με υπερβολικές δόσεις βιταμινών & μετάλων που βαραίνουν τα νεφρά. Ενδεχομένως όσο το ζώο είναι υγειές έχουν θεαματικό αποτέλεσμα σε λάμψη γούνας κλ. Μα ο πραγματικός λόγος που διαδίδονται είναι το ότι είναι πρακτικές. Ξηρά τροφή που δε θέλει μαγείρεμα, που δε λερώνει ούτε το πιάτο & που μεταφέρεται εύκολα διότι φουσκώνει μέσα στο στομάχι. Γι αυτό λέω: αν προτείναμε κάτι τέτοια για τα παιδιά δε θα γινόταν σάλλος;
    Σ' ευχαριστώ για τα συλλυπητήρια. Όσα χρόνια κι αν περάσουν η θλίψη δε φεύγει διότι, νομίζοντας πως τη φροντίζω, την πρόδωσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ποσο σε καταλαβαινω...εχω πολλες δραματικες ιστοριεςζωων να μου στοιχειωνουν τα βραδια...δεν ξεχνω ποτε τα ζωακια που περασαν απο τη ζωη μου.ολο και κατι αισθανομαι οτι δεν εκανα σωστα...Σε ευχαριστω θερμα που ανακινησες το θεμα των κροκετων και που μου απαντησες σ ενα θεμα που ημουνα λιγο μπερδεμενη....βεβαια και τα κρεατα ειναι επικινδυνα ..εγω ειμαι χορτοφαγοσ γιατι λυπαμαι τα ζωα....αλλα το γατακι μου τι αλλο να φαει. εκτος απο λιγο ψαρακι του δινω και τονο ποτε ποτε αλλα καπου διαβασα οτι δεν κανει καλλο ουτε ο τονος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαρία μου τα μάτια κλ που ανέφερα είναι το κρέας της κροκέτας. Κι εγώ χορτοφάγος είμαι αλλά στα σκυλιά δίνω τη διατροφή που ανέφερα, στις γάτες κρέας, κοτόπουλο, ψάρι (κι η επόμενη έζησε δυνατή με όλα τα δόντια ως τα 14). Η ποικιλία, νομίζω, όπως & στα παιδιά ειναι το κλειδί.
    Σου εύχομαι Χρόνια Πολλά, να είσαι καλά να το χαίρεσια το γατάκι σου & να είναι πάντα ζωηρό & γερό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. χρονια πολλα .Ας γινει να εχομε λιγη ελπιδα παραπανω τα χρονια που ερχονται ,και ας συμπονεσομε λιγο παραπανω ανθρωπους και ζωα .Ετσι θα γλυκανομε και μεις περισοτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. α ηθελα και κατι αλλο να σας πω ...οσων τα ζωακια
    εχουν στοματικα ουλιτιδες στοματιτιδες κλπ κανει
    πολυ καλο η καλεντουλα...καλλιτερα αγοραστε αγνη
    καλεντουλα που διατηρειται στο ψυγειο..ειναι κρεμα βαζεις λιγη στο ποδαρακι του ζωου αυτο τη γλειφει και ειναι φοβερο φυσικο αντιβιοτικο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. πες τα κορίτσι μου ! εγω απο μικρή είχα γάτες και ακομα εχω. Τωρα εχω 5. Ποτέ στη ζωη μου δεν άκουσα τους κτηνιάτρους και τους παραλογισμούς τους.Πελάτες θέλουνε, πολυ απλά. Ξέρετε καμμιά γάτα που η φυσική της τροφή να είναι οι κροκέτες; οι γάτες είναι κυνηγοί. Μήπως είδατε πουθενα καμμιά γάτα να κυνηγάει καμμία κροκέτα να τη σκοτώσει και να τη φάει;
    Με τη λογική των κτηνιάτρων (οχι όλων βέβαια) και οι άνθρωποι θα πρεπει να τρεφόμαστε με τα χαπάκια των αστροναυτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου δίνετε μεγάλη χαρά.
      Ξέρετε πόσο συχνά με αντιμετωπίζουν σαν τρελή όταν τα λέω; Κι ύστερα η γάτα τους παθαίνει κυστίτιδες και νεφρά αλλά πάλι δεν πείθονται..

      Πολλά ευχαριστώ για το σχόλιο
      και ευχές
      να τα χαίρεστε τα γατιά σας!!

      Διαγραφή
  21. Δεν ξερω αν διαβασεις το σχολιο μου αλλωστε σου γραφω εξι χρονια μετα εκλαψα με την ιστορια σου βλεπεις εχω κι εχω ενα γατο και τον λατρευω. Μακαρι να τα ξεραμε αυτα αλλα δεν μας τα ειπε κανεις, Και γω μεγαλωσα το γατο μου με κονσερβες και ξηρα τροφη οχι βεβαια οτι δεν ετρωγε και κοτοπουλο η μπιφτεκακι καπνιστη γαλοπθλα που του αρεσει. Τωρα επαθε μια στοματιτιδα και παλευω να γινει καλα χρηματα για κτηνιατρους δεν εχω βλεπεις η κριση μασ γονατισε προσπαθω με αντιφλεγμονωδη gel να τον βοηθησω παμε καλυτερα αλλα δεν ξερω αν αυτο ειναι αρκετο. Να σαι καλα παντως που μοιραστηκες τοσα μαζι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια το διάβασα και το παλιό και αυτό και με συγκινείς, ξέρω πόσο πονάει αυτή η θλίψη..
      Περαστικά του από την καρδιά μου,
      δεν αφήνεις όνομα μα γράψε μου πώς πάει, θα τον έχω στο νου μου.

      Διαγραφή
  22. Ωραίο το κείμενο σου για την ζωή σου με την γατούλα, για τα υπολοιπα έχω να πω ότι δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο δικός μου ο σκυλάκος 10 ετών σήμερα, έτρωγε πάντα μαγειρευτό, χωρίς σάλτσες , μπαχαρικά κλπ μόνο λίγο λάδι, έτρωγε και κανένα φασολάκι , ή λίγη φέτα, που και που ένα κομματάκι σοκολάτα, λίγο από το παγωτό μου.... σαν μεζεδάκια όλα αυτά. Και πριν δύο χρόνια παρουσίασε χρόνια διάρροια, δεν του περνούσε με τίποτα , δοκιμάσαμε διάφορα είδη κρεάτων, κόψαμε το ρύζι, βάλαμε ζυμαρικό και μετά πατάτα, καταλήξαμε στο άπαχο χοιρινό με πατάτα, κάπως διορθώθηκε το πρόβλημα αλλά όχι εντελώς, και με αυτή την διατροφή δεν έπαιρνε πολλά άλλα απαραίτητα για τον οργανισμό. Και ξεκινήσαμε την ειδική τροφή της Hills. Διορθώθηκε το πρόβλημα , αλλά κομμένα όλα τα άλλα , σε όλη του την ζωή θα τρώει αυτό. Τα δόντια του χάλια, η αναπνοή άσχημη. Αυτά δεν διορθώνονται. Τελειώνοντας θα πω ότι η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Ξηρά τροφή καλής ποιότητας και τα άλλα σαν μεζεδάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μου επιτρέψετε να επιμείνω. Ξηρά τροφη καλής ποιότητας δεν υπάρχει- με την έννοια ότι ναι η μια είναι πιο καλή από την άλλη αλλά καμιά δεν είναι καλή γα το ζώο. Είναι σα να έλεγε κάποιος ότι η μαργαρίνη (που φτιάχτηκε βιοηχανικά για να θρέψει σε καιρούς πολέμου) είναι καλύτερη απο το βούτυρο.

      Από όσα έτρωγε το δικό σας βρήκα την αιτία: Σοκολάτα και κρεμύδι είναι τοξικά για το σκύλο, μέχρι θάνατο επιφέρουν. Το κρεμυδάκι που βάζουμε εμείς γα νοστιμιά στα περισσότερα μαγειρευτά έφερε τη διάρροια και την κακοσμία στο σκυλί. Η σοκολάτα επίσης, ακόμα και σε πολύ μικρή ποσότητα.

      Ό,τι εμείς μα δίχως ζάχαρη/ ή τα 2 δηλητήρια του σκύλου: κρεμύδι-σοκολάτα.

      Διαγραφή
  23. Πολύ σωστό το ποστ σου, με πράγματα που όλοι πρέπει να ξέρουν.
    Πάμε παρακάτω. Θα μιλήσω προσωπικά και εκ του ασφαλούς καθώς έχω ΕΝΑΝ σκύλο, όχι τα ζωάκια που φροντίζει η κυρία Αλεξάνδρα (δεν αναφέρω επίθετο εδώ). Έχω την τύχη να έχω κτηνίατρο με δική του κλινική, διδάσκει και στο ΑΠΘ, καθαρή τύχη. Είναι εντελώς αντίθετος τόσο με τις κροκέτες ("Ούτε να το σκεφτείς"), όσο και με τα κόκκαλα ("Μόνο μετά το βράσιμο"). Μου έχει προτείνει συγκεκριμένη διατροφή η οποία είναι και σχεδόν δωρεάν. Την ακολουθώ απ' το 2003 και όντως δεν είχα κανένα πρόβλημα με το σκύλο μου.
    Το πρόγραμμα που πρότεινε είναι το εξής, μιλάω για σκυλιά, γάτες δεν είχα.
    Κόκκαλα απ΄τον χασάπη σας, ναι αυτά που θα πετούσε. Τα πλένετε και τα βράζετε σαν να ήταν κρέας για εμάς, τα ξαφρίζουμε κανονικά. Βάζετε λαχανικά (καρότο και πρασινάδα - σέλινο, μαϊντανό, σέλερι αλλά όχι φρέσκο κρεμμύδι), βράζουμε 2-3 ώρες ανάλογα την ποσότητα, σουρώνουμε και το έχουμε ως ζωμό. Το βάζουμε σε ταπεράκια στην συντήρηση του ψυγείου (2) και στην κατάψυξη (τα υπόλοιπα). Κάθε φορά που χρησιμοποιούμε 1 απ' την συντήρηση κατεβάζουμε 1 απ' την κατάψυξη, σ' εμένα κρατούν συνήθως 7-10 ημέρες. Το προσθέτουμε στο φαγητό που θα του δίναμε, παίρνει τις βιταμίνες (με μηδενικό κόστος) και το ΒΡΑΣΜΕΝΟ κόκκαλο...Δώρο για να ασχοληθεί.
    ΥΓ: Δεν του δίνω ζάχαρη/γλυκά γενικά, κρεμμύδι, ντομάτα και πατάτα. Και μακριά από κόκκαλα κοτόπουλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εγώ μόλις υιοθέτησα γατούλα και το κείμενό σου με βοηθάει εξαιρετικά.
    Ο γατούλης είναι 3 μηνών, η κοπέλα που μου τον έδωσε μου πρότεινε να του μαγειρεύω κοτόπουλο με λίιιγο αλάτι, να του δίνω ως λιχουδιά λίγο τυρί για τοστ πχ γκούντα ή και λίγο γιαούρτι. Η γιατρός που πήγαμε, μόλις το άκουσε με έκραξε, τονίζοντας ότι τα ζώα δεν είναι όπως εμείς και θέλουν κάθε μέρα την ίδια τροφή, ότι οι κροκέτες είναι τέλεια ισορροπημένη τροφή που προσφέρει τα πάντα στο μικρό και να δίνω αποκλειστικά αυτή και ίσως κονσέρβα αλλά όχι κοτόπουλο ή τα παραπάνω. Επέμενε γιατί με τα γαλακτοκομικά (τυρί και γιαούρτι εννοώ, δεν συζητήσαμε για γάλα) κάνουν δυσανεξίες.
    Μπορείτε να με συμβουλέψετε ακριβώς τι να τρώει το γατάκι; είναι η πρώτη γατούλα που έχω και θέλω να κάνω το καλύτερο γι αυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι και σας ευχαριστώ που με εμποστευτήκατε.
      Σας δίνω το λόγο μου ότι θα έχετε ένα υγιέστατο γατί για πολλά πολλά χρόνια αν του δίνετε βρασμένο κορτόπουλο/ψάρι/ κιμά/ κρέας + μεζεδάκι ό,τι σας ζητήσει (πχ. πολλές γάτες έχουν μια ανεξήγητη αγάπη για τα κάστανα).

      Ποτέ ζάχαρη και εγώ δε θα έδινα αλάτι.
      Αν είναι μικρό, το γάλα το χρειάζεται. Γάλα, γιαούρτι, κρέμα γάλακτος.. κάθε γάτα έχει τα γούστα της και συνήθως αναπτύσσονται όπως και ενός παιδιού δηλαδή συνηθίζει ό,τι αγαπάτε εσείς.

      Στη Φύση πολλά θηλάζουν κι από την επόμενη γέννα της μάνας τους ή κι από άλλες μητέρες.
      Αν δε θα το χρειάζεται θα δείτε πως το ίδιο δε θα το πίνει. Οι γάτες αν δεν τις χαλάσουμε εμείς ξέρουν να ακούνε το σώμα τους και να μας δείχνουν τι έχουν ανάγκη.

      Εγώ τα ταϊζω κάθε απόγευμα (τους αρέσει με τη δύση γιατί είναι ημινυκτόβια) και επειδή ξενυχτάω, πολύ αργά τους προσφέρω μεζεδάκι ένα πιατάκι με λίγο γιαούρτι ή κρέμα γάλακτος ή αλλαντικό.
      Αυτό το μικρό γευματάκι μπορείτε να το προσφέρετε και πρωί (επίσης η ώρα που αγαπούν είναι ξημέρωμα, ώρα που κάποιες γάτες προτιμούν το πλήρες γεύμα).


      Ακόμα: οι γάτες αγαπούν τα εντόσθια. Πλεμόνι, συκώτι κ.λ. ιδίως από κοτόπουλο. Εγώ δεν τρώω κρέας και δε βρίσκονται σπίτι μου τέτοια μα, αν έχετε, ΠΟΤΕ μην τα δίνετε ωμά διότι αρέσουν στη γάτα μα μπορεί να έχουν μικρόβια. Ένα ελαφρύ βράσιμο σε καυτό νερό ή ψήσιμο σε αντικολλητικό τηγάνι (δίχως λάδια) θα την ξετρελλάνει.

      Θα χαρώ να μου ξαναγράψετε όπως θα μεγαλώνει και να μου πείτε πώς πάει και τι της αρέσει.
      Καλά να είστε για πολλά πολλά χρόνια
      και να χαρείτε την αγάπη της!

      Διαγραφή
    2. Πολλά ευχαριστώ! Να είστε καλά!
      Εννοείται ότι θα το ακολουθήσω.
      Κάτι ακόμα, ο γατούλης μου έκανε διάρροια- σε αυτή την περίπτωση τι κάνουμε; τι δίνουμε/τί αποφεύγουμε; τι μπορεί να τον πείραξε; Περιττό να πω ότι δεν ήθελα να τηλεφωνήσω στη γιατρό γιατί θα με φόρτωνε με "ειδικές" κονσέρβες, όπως και έκανε δηλαδή. Την ημέρα πριν έφαγε μικρότερη ποσότητα από τις κροκέτες του -προσπαθώ σταδιακά να τις κόψω τελείως- και κοτόπουλο βραστό με ελάχιστο ρύζι.
      Συμπεραίνω ότι με συμβουλεύετε να τρώει μόνιμα 2 κύρια γεύματα (απόγευμα +πρωί) + ένα μικρό γεύμα "μεζεδάκι".
      Τα γεύματα να αποτελούνται από ένα μόνο είδος κρέατος κάθε φορά (1 συστατικό). Σωστά;
      Τέλος, ωμό λάδι επιτρέπεται;

      Διαγραφή
    3. Εγώ δίνω ένα γεύμα την ημέρα κάθε απόγευμα και ένα μικρούλι μεζεδάκι πολύ αργά (μπορείτε να το κάνετε πρωί).
      Τώρα που είναι μικρό όμως ας του δίνετε πιο συχνά όσο θέλει. Ξέρουν αυτά.

      Τις κροκέτες θα τις έκοβα μαχαίρι, δεν τις χρειάζεται.
      Επίσης μη γελιέστε και κάνετε συνταγές. Σκέτο το κοτόπουλο/ψάρι/κρέας βρασμένο σε λίγο νερό (και του δίνετε και το ζουμί).
      Στις γάτες μου έδινα σκέτο δίχως ρύζια. Μα επειδή τώρα έχω σκύλο και ζηλεύονται ο γάτος μου τρώει και ρύζι.

      Για τη διάρροια αν είναι μια φορά δεν είναι σοβαρό, συμβαίνει.
      Αν κρατήσιε μέρες όμως θέλει προσοχή.
      Αν κάνατε εμβόλια κι έχει πάρει το χάπι για τα σκουλίκια μη φοβάστε τίποτε.

      Αναφέρατε λάδι. Πολλοί λένε πως κάνει καλό στη γούνα. Προσωπικά προτιμώ να δίνω ζωικό λίπος. Π.χ. από το κρέας ή κοτούπουλο.

      Σκεφτείτε: Στη φύση της η γάτα τρώει μικρά ζωάκια π.χ. πουλάκια/ποντίκια ολόκληρα με αίμα, λίπος τα πάντα. Ακόμα και τη γούνα πολλές φορές κι ύστερα την κάνει εμετό (αηδία μα έτσι είναι η Φύση). Οπότε η γάτα δε θέλει τίποτε άλλο από ποικιλία σάρκας και όταν είναι μωράκι το γάλα της.

      Κι ακόμα μην ξεχνάτε: πολύ παιχνίδι!
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
    4. Σας ευχαριστώ και πάλι! Να είστε καλά. Αυτή η λύση με καθησυχάζει. Τι παράλογη νοοτροπία έχει καθιερωθεί- έτοιμο φαγητό για όλους. Και πόσο σπάνια ακούγονται τέτοιες φωνές και απόψεις σαν τη δική σας!

      Διαγραφή
  25. Γεια σας
    Χάρηκα που πήρα τόσα καλά από το site
    Έχουμε 7 γατάκια και 1 σκυλάκι
    Τα ταΐζουμε ξηρά τροφή.
    Δεν έχω πρόβλημα να μαγειρέψω αρκεί να είναι καλά τα μωρα μου
    Θα βράζω λοιπόν κρέας κοτόπουλο ψσρι σκέτα η με ρύζι?
    Λαχανικά?
    Θα εκτιμήσω να με ενημερώσετε
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που θέλετε να τους αλλάξετε διατροφή.
      Τα γατιά το θέλουν σκέτο,
      τα σκυλιά θέλουν και ρύζι και, αν τα τρώνε, λαχανικά.

      Ιδανικό για σας νομίζω είναι να βράζετε κρέας ή ψάρι/κοτόπουλο στα γατιά.
      Και για το σκυλί, όπως συστήνουν κι οι Άγγλοι μετα από μεγάλη έρευνα, κόκκαλα + 2 φορές την εβδομάδα ό,τι τρώτε εσείς (φτάνει να είναι κρεατικό-ψάρι-κοτόπουλο και να ΜΗΝ έχει κρεμμύδι).
      Για τα μικρά σας οι συνδυασμοί είναι πολλοί.
      Π.χ. αν βράσετε κόκκαλο με ρύζι για το σκυλί , οι γάτες θα απολαύσουν το ζουμί και κάποιες θέλουν και το ρύζι- όχι από τη φύση τους μα από ζήλεια επειδή βλέπουν το σκυλί να το τρώει.

      Το πρόβλημα για σας είναι που τους δίνατε ξηρά τροφή και, οι γάτες ιδίως, έχουν τάση στη μονοφαγία, δηλαδή επιλέγουν μια τροφή και τρώνε πάντα την ίδια.
      Το κόλπο είναι, αν δείτε να ζητούν ξηρά τροφή, να τα ξεγελάσετε ρίχνοντάς τη πάνω στο φαγητό και λίγο-λίγο να τη λιγοστεύετε. Ή να βρείτε τι τους αρέσει πάρα πολύ και να αρχίσετε από αυτό.

      Μη σας αποθαρρύνει αν δυσκολευτείτε. Αξίζει και θα δείτε αποτελέσματα στην υγεία και τη μακροζωία τους, αλλά και στην τσέπη σας γιατί εκτός που δε θα σπαταλάτε για ξηρά τροφή θα ανακαλύψετε πως δε χρειάζονται γιατρούς όσο τα άλλα που μεγαλώνοντας υποφέρουν από νεφρά λόγω της ξηράς τροφής.

      Με επιμονή και θέληση θα το καταφέρετε.
      Καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  26. Καλησπέρα! Μόλις διάβασα το κείμενό σου στην προσπάθεια μου να βρω σωστή σπιτική συνταγή για το γάτο μου (7 μηνών, στειρωμένος)! Παντού λένε να προσθέτω στο βραστό κοτόπουλο, μοσχάρι κλπ, συμπληρώματα πολυβιταμινών για γάτες και ταυρίνη γιατί αλλιώς του κάνω κακό. Και επίσης επειδή είναι στειρωμένος να μην του δίνω σπιτικό φαΐ γιατί θα έχει ουροποιητικό πρόβλημα. Μόνο συγκεκριμένη ξηρή τροφή. Εσύ όμως δεν αναφέρεις κάτι τέτοιο. Είχες κάποιο ειδικό μενού στην γάτα σου;
    Ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και βέβαια δεν το αναφέρω διότι δεν το χρειάζεται.
      ΠΟΤΕ να μη δώσεις ταυρίνη και βιταμίνες σε υγιές ζώο. Είναι σα να έδινες αναβολικά στο παιδί σου. (Η ταυρίνη κάνει μεγάλη ζημιά.)
      Η Φύση δεν τα χρειάζεται αυτά.

      Συνοψίζω: ΠΟΤΕ ξηρά τροφή (κι αν τη συνήθισε και κάνει νάζια να αντισταθείς).
      ΠΟΤΕ έξτρα που θα του διαλύσουν τα νεφρά δηλαδή το ουροποιητικό.
      Οι πιο πολλές γάτες σήμερα έχουν κυστίτιδα επειδή τα ούρα τους είναι βεβαρυμένα από τα μέταλα και τα χημικά που τους δίνουν (για να πλουτίσει ο κτηνίατρος).

      Η έρευνα στην οποία στηρίζω όσα λέω είναι βρετανική και έγινε στους καλύτερους εκτροφείς οι οποίο μελετήθηκαν και μοιράστηκαν πείρα αιώνων η οποία αντιπαραβλήθηκε με την εμπειρία άλλων που δίνουν ξηρά τροφή/κονσέρβες.
      Ό,τι λέω είναι δοκιμασμένο 20 χρόνια. Έχω και μεγάλη πείρα. Οι γάτες και τα σκυλιά μου ζουν πολύ, έχουν όλα τους τα δόντια και δεν αρρωσταίνουν ποτέ.
      Κυστίτιδα, αιματουρία, νεφρά, σάπια ούλα ΔΕΝ είχε ζώο μου από όταν άλλαξα διατροφή.
      Αντίθετα πριν... διάβασες πιο πάνω τι πέρασα. Γι αυτό κι αποφάσισα να δοκιμάσω να κάνω αλλαγή.
      Παλιότερα που έδινα κονσέρβες και ξηρά τροφή τόσο βασανιζόταν η γάτα μου που είχε μάθει από μόνη της να ζητάει το φάρμακο για να ανακουφιστεί.

      Ξέρω πως ακούγεται τρελό να πεις πως δε θα ακούσεις το γιατρό αλλά κάτι που διάβασες στο Ιντερνετ μα πίστεψέ με, αξίζει να δοκιμάσεις. Θα δεις αποτέλεσμα.

      Διαγραφή
  27. Και εγώ είμαι της ίδιας άποψης για τους γιατρούς για αυτό και ψάχνομαι. Δηλαδή μία απλή συνταγή βραστού κρέατος με υδατάνθρακα χωρίς αλάτι- μπαχαρικά είναι αρκετή για να έχει ενέργεια και να τρέφεται σωστά. Δεν χρειάζεται κάτι επιπρόσθετο για ενέργεια.
    Θα μπορούσες να μου στείλεις το λίνγκ με την βρετανική έρευνα; Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για τις πληροφορίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. To link δεν το έχω διότι ήταν στους Sunday Times προ ιντερνετ. 'Οπως είπα, είναι πάνω από 20 χρόνια. Τότε πέθανε η γάτα μου από νεφρά και ορκίστηκα να μην ξαναδώσω ξηρά τροφή. Είχε συζητηθεί πολύ εκεί, ζούσα τότε στο Λονδίνο, και θυμάμαι οι πιο μεγάλοι εκτροφείς αυτά υποστήριζαν (σωστοί εκτροφείς, όχι σαν της Ουγγαρίας ή σαν κάτι -σόρυ- κυράτσες σα μια που πρόσφατα τόλμησε να μου πει πως δίνει ξηρά τροφή για να είναι 'σκληρά τα κακάκια').

      Τους υδατάνθρακες η γάτα δεν τους θέλει.

      Για να μπεις στο σκεπτικό:

      Ξεκινάμε από το τι τρώσει στη Φύση το αιλουροειδές. Τρώει ζώα ολόκληρα. Μια γάτα δηλαδή τρέφεται με μικρά πουλάκια ή τρωκτικά και συχνά πιπιλίζει ακόμα και τα κοκαλάκια τους (εξ ου αν δε δίνουμε να ξεσκίζει μόνη κομμάτια κοτόπουλο, δίνουμε γάλα ή γιαούρτι όποτε θέλει). Όχι όμως με δημητριακά.

      Το σκυλί αντίθετα είναι σαρκοφάγο-παμφάγο. Εξελίχθηκε με την προσκόληση στον άνθρωπο από την επχή που ήμασταν νομάδες κι έτρωγε ό,τι αφήναμε. Κυνηγά σα λύκος-αλεπού (πρόγονοί του) αλλά έμαθε να τρέφεται κι από ανθρώπινα αποφάγια όπως κάνουν κι οι σύγχρονες αλεπουδίτσες. Αυτά από όταν εξελισσόταν.
      Η γάτα όμως το μόνο που άλλαξε για να ζήσει μαζί μας είναι το μέγεθός της. Στην τροφή είναι ίδια.
      Εξ ου και της αρέσει πολύ το ωμό,τα εντόσθια κ.λ. Κι όλοι οι πολιτισμοί που αγαπούν τη γάτα τέτοια της δίνουν.(Στην Τουρκία ως πρόσφατα περνούσε πλανόδιος με πλεμόνι κ.λ. που αγόραζαν οι νοικοκυρές για τη γάτα τους). Επειδή μάθαμε πλέον για τα μικρόβια αποφεύγουμε το ωμό και το ψήνουμε ελαφρά ή βράζουμε με λίγο ζεστό νερό.
      Άλλα, λαχανικά-δημητριακά, και να βάλεις στο πιατάκι δε θα τα φάει.
      Επειδή σε αγαπάει και σε θαυμάζει (αντικαταστήσαμε τους γονείς) μπορεί να σου ζητάει κάτι που τρως. Μα θα δεις πως τρώει μια μπουκιά και το αφήνει.
      Ζάχαρη μη δώσεις ποτέ ή σοκολάτα όμως και (στο σκυλί, διότι η γάτα δε θα το φάει) ΠΟΤΕ κρεμμύδι που μπορεί να φέρει και θάνατο.

      Δε θέλει πολλή σκέψη, μην αγχώνεσαι. Σκέψου μόνο τη Φύση και σεβάσου την.

      Διαγραφή
  28. Πρόσφατα ανακάλυψα μία πολύ πρωτοποριακή ελληνική εταιρία! Λέγεται Κύων και φτιάχνει χειροποίητα μπισκότα σκύλου! Νομίζω θα λύσει το πρόβλημά σας με το ταισμα του αγαπημένου σας τετράποδου! Ρίξτε μία ματιά! https://www.kyonnaturaldogfood.com/
    Μακάρι να υπάρξει μία τέτοια πρωτοβουλία και για τις γατουλες που τόσο αγαπώ, να μπορέσω και γω να θρέψω τα γατάκια μου με ασφάλεια και σιγουριά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. «θα λύσει το πρόβλημά σας»;;; Αυτό καταλάβατε; Ότι έχουμε πρόβλημα;

      Η διαφήμιση πληρώνεται.
      Να πάτε να διαφημιστείτε αλλού. Όχι εδώ.
      Οι αναγνώστες μου καταλαβαίνουν τι έγραψα.

      Διαγραφή
  29. Α! επίσης να προσθέσω κάτι σ'αυτό που λες για τη διατροφή της γάτας. Οι γατες έχουν αδύναμη αίσθηση της γεύσης, τρώνε και επιλέγουν την τροφή τους κυρίως μέσω της όσφρησης, η οποία υπερτερεί! Παρόλαυτα η γάτα κατα την γνώμη μου δεν είναι τίγρης ή λεοπάρδαλη... θα μπορούσα να πω οτι διαφέρει από αυτά τα είδη και προέρχεται απο τα ερπετα όπως είναι το φίδι για παράδειγμα, το οποίο σίγουρα δεν τρώει κοτόπουλο ή ψαρια... ούτε γαλακτοκομικα! :P Μπορεί να κανω και λάθος αλλά η στοματική κυλότητα της γάτας, τα δόντια η γλώσσα της καθως και τα μάτια της θυμίζουν πολύ αυτά του φιδιου! Το έχετε σκεφτεί ποτε? :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόλις γράψατε ότι η οικόσιτη γάτα δεν είναι αιλουροειδές αλλά ερπετό;

      LOL

      Διαγραφή
    2. Ακόμα και τρέλες μας λέτε για να διαφημιστείτε.
      Μόλις δυσφημιστήκατε όμως. Οι αναγνώστες μου δεν είναι ηλίθιοι.

      Διαγραφή
  30. χαχα, το ξερω πως ακουγεται τρελό!! Ίσως δεν το έθεσα σωστά, μπορεί να υπάρχει κάποια σύνδεση με τα φίδια παλαίοτερα, κάποιος κοινός πρόγονος που να συνέβαλε αργότερα στην εξέλιξη τους και εγω το ψάχνω, μου φαίνεται απλά ενδιαφέρον και το ανέφερα για ανταλλαγή απόψεων, δεν ήθελα να προκαλέσω ή κάτι τέτοιο. Τέλος καμία σχέση δεν έχω με αυτή την εταιρία, είναι μία ελληνική πρωτοπορία που την βρήκα πολύ αξιόλογη και απλά θεώρησα πως θα ήταν καλό να την μοιραστώ με ανθρώπους που έχουν κοινές ανησυχίες για τη διατροφή των κατοικιδίων τους, όπως κ γω... Τέλος πάντων όπως καταλαβαίνω δεν είμαι ευπρόσδεκτη στο μποκ σας, γι αυτό αποχωρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ξέρατε πόσες σβήνω θα με πιστεύατε:

      1. αναφέρατε μάρκα δίχως κάν πρόλογο (να μου λέγατε π.χ. ότι διαφωνείτε)
      2. η διατύπωση, το "θα λύσει το πρόβλημά σας με το ταισμα του αγαπημένου σας τετράποδου! Ρίξτε μία ματιά!" μυρίζει copy/paste διότι ενώ δεν είπα ότι έχουμε πρόβλημα ή ότι ψάχνει κανείς μας για τροφές.
      3. πριν σας απαντήσω έτσι, έψαξα το προφίλ σας και δε βρήκα τίποτε, σα να είναι φτιαγμένο για δουλειά.

      Αν όμως έκανα λάθος σας ζητάω ειλικρινά συγγνώμη
      και είστε υπρόσδεκτη.

      Διαγραφή
  31. Αγαπημενη Δαφνη εχω διαβασει με πολλη μεγαλη προσοχη τις απαντησεις σου στους εκαστοτε ενδιαφερομενους σχετικα με την διατροφη της γατας και ομολογω οτι σεβομενη την τοποθετηση σου περι "ξηρας τροφης" θα ηθελα και γω με την σειρα μου να με βοηθησεις αν εισαι ακομη στο block.Βρεθηκαν στην ζωη μου δυο μικρα γατακια ενα αρσενικο και ενα θηλυκο μολις 2 εβδομαδων αρχεςΙουλιου 2016.με την γνωμη των κτηνιατρων ηταν ξεγραμενα.Ωστοσο μια κτηνιατρος πολυ καλη με βοηθησε ..παλαιψε μαζι μου και με αντιβιωσεις και την πολλη αγαπη την δικη και την αμεριστη φροντιδα μου(καθε 3 ωρες ξυπνουσα και τα ταιζα με μπιμπερο) επεζησαν και σημερα ειναι δυο πανεμορφα γατια ο Σαμυ και η Ρανια μου.Η κτηνιατρος δεν μπορει να πιστεψει στα ματια της .Στους 7 μηνες τα στειρωσα και σημερα ειναι 10 μηνων και φυσικα τα ταιζω matisse για kitten μεχρι να γινουν 1 ετους (εντολη της κτηνιατρου που τα στειρωσε-αλλη ειναι αυτη).Θελω να μου πεις τι σπιτικες τροφες να αρχισω να τα δινω γιατι δεν αντεχω να τα βλεπω να τρωνε τα ιδια και τα ιδια...Περιμενω την απαντηση σου και σ'ευχαριστω που με ακουσες..!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Με τιμά που με ρωτά ένας άνθρωπος που έκανε τέτοιο θαύμα κι έσωσε δυο πλασματάκια.
    Η καλύτερη τροφή για τις γάτες είναι το κοτόπουλο και το ψάρι. Λατρεύουν τα πουλερικά. Βεβαίως και κρέας μια στα τόσα.

    Εγώ που δεν τρώω κρέας τους παίρνω σουβλάκια (καλαμάκια) για ποικιλία μα συνήθως τους δίνω βραστό κοτόπουλο/κιμά.
    Πολύ τους αρέσουν και τα εντόσθια ωμά- θα έχεις ακούει για το 'πλεμόνι΄. Μάλιστα στην Κωνσταντινούπολη, όπως περνούσε γαλατάς περνούσε κι ο πωλητής εντοσθίων για γάτες που οι νοικοκυρές τους τα τάιζαν ωμά. Δε σου το συμβουλεύω όμως λόγω μικροβίων, σαλμονέλας (το άψητο κοτόπουλο)κ.λ.

    Οπότε αν τρως κρέας, απλώς θα τους δίνεις από το δικό σου μα πριν τα πολλά καρυκεύματα (λίγο πιο άψητο).

    Αυτά είναι τα σωστά. Τώρα, όπως θα ανακαλύψεις κάθε γάτα παίρνει συνήθειες από τους ανθρώπους της και το σπίτι. Π.χ. πρώτη φορά στη ζωή μου τώρα έχω ένα γάτο που τρώει ρύζι. Μικρούλης θαύμαζε το σκύλοκι έπαιρνε από το πιάτο του οπότε τώρα του βάζω λίγο στο κοτόπουλό του που βράζω. Θέλει και το ζουμί- ενώ άλλες γάτες προτιμούσαν στεγνό, δίχως κοτόζουμε.
    Κι αυτές οι προτιμήσεις είναι που τους δίνουν τη χαρά βεβαίως, όπως κια σ εμάς.

    Η ώρα τους για φαγητό είναι πρωί-πρωί και μετά τη δύση (νυκτόβια, τότε θα κυνηγούσαν μα για το χατήρι μας άλλαξαν ώρες).
    Συνήθως δίνω κι ένα κερασματάκι, ένα πιατάκι γάλα ή γιαούρτι όταν κάνω τον καφέ μου το πρωί ή πριν κοιμηθώ αργά το βράδυ.

    Μια συμβουλή μόνο: μην το αργήσεις. Η γάτα είναι σκλάβα της συνήθειας κι έχει τάση για 'μονοφαγία' και τότε θα δυσκολευτείς να κόψεις την κονσέρβα. (Είναι ζημιά και για τα δόντια, δε γυμνάζονται τα ούλα τους ενώ έχει μεγάλες ποσότητες χημικών και λίπους).

    Σου το υπόσχομαι ότι έτσι θα καταφέρεις να τα έχεις κοντά σου πολλά χρόνια και με όλα τους τα δοντια.
    Με πολλή εκτίμηση σου εύχομαι να τα χαρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Χαίρετε θα ήθελα κι εγώ να βάλω ένα πιο σοβαρό τόνο στη συζήτηση σας περί τροφών ξηρών, μαγειρευτων και ωμων. Συμφωνώ η θαυματουργη ξηρά τροφή είναι ότι πιο άχρηστο δημιούργησε ο άνθρωπος μαζί με τις κονσέρβες.Κατ αρχήν για να ξεκαθαρίσω τι ταιζω ΜΟΝΟ ΦΡΈΣΚΙΑ ΩΜΗ ΔΙΑΤΡΟΦΉ.........Δεν μου αρέσει ο όρος BARF μου θυμίζει κάτι τυποποιημένο. Ταιζω εδώ και οχτώ χρόνια αυτό το φαγητό μέχρι και ώμο κιμά σε κουτάβια που μόλις αρχίζουν να μασάνε χωρίς ποτέ ούτε μια διάρροια. Όλα τα σκυλιά μου τρώνε κόκκαλα κρέας εντόσθια ψάρια λαχανικά όλα ωμά. Ακόμα και κάποια φρούτα που τους αρέσουν. Επίσης τρώνε και τον καρπό τής ελιάς που πέφτει. Δόξα το Θεό από τότε με αυτό το φαγητό που είναι ότι πιο κοντινό στη φύση δεν μου έχει ξαναρρωστησει κανένα τους από οποιαδήποτε ασθένεια και να πέσει κάτω το ζώο. Αν παρουσιάσει κάτι όπως π.χ. καλαζαρ η ερλιχεια που είναι πολύ συχνο φαινομενο εδω στη Σαλαμινα το αντιμετωπίζουμε με ωμό,βοτανα και μηδαμινά φάρμακα αν χρειαστούν. Επίσης ριγανελαιο σπιτικο, μηλοξυδο σπιτικό, σαπούνι σπιτικό αν χρειαστούν θεραπευτικό μπάνιο οτιδήποτε εξωτερικής χρήσης (όχι χημικά ΠΟΤΕ). Ο αδερφός μου έχει πολλές γάτες και λίγα σκυλιά αλλά δίνει ακριβώς τα ίδια (σύν φρέσκο επιπλέον ψάρι γιατί έχει ιχθυοπωλειο ο ιδιος). Όλα τα ζωντανά του σφύζουν από υγεία τέτοιες γάτες δεν έχω ξαναδεί χωρίς αψου από ρινοτραχειοιτηδα η άλλη λοίμωξη από κανένα γατί και ποτέ ούτε ένα βιμπραμισιν......Μη φοβάστε το ωμό. Εάν το μαγειρεμένο είναι πολύ καλό διατροφικό σχήμα το ωμό είναι η κορυφή και το τέρμα της διαδρομής των σαρκοφάγων (αυτό δεν έχουν καταφερει οι άνθρωποι να το αλλάξουν ακόμα γιατί ότι και να γίνει το σαρκοφάγο είναι και θα παραμείνει σαρκοφάγο.._τελεια και παύλα) Τα ζώα μου πέθαιναν εύκολα με το παραμικρη αρρώστια το ανοσοποιητικό τους ήταν μείον μηδέν ενώ τώρα κρατάω στη, ζωη και για δύο χρόνια περίπου μία σκυλίτσα με αιματοκρίτη από 15% έως 25% το μάξιμουμ. Σκυλιά που έχω βρεί ετοιμοθάνατα επέζησαν με πολύ απλά πράγματα και όχι μαθηματικές εξισώσεις...θα επανέλθω κάποια άλλη στιγμή αν έχει κάποιος καμία απορία...από τους κτηνιάτρους να μην πιστεύετε και πολλά ακολουθήστε το ένστικτο σας και το δικό τους. Δεν κολλάνε κανένα απολύτως βακτήριο μικρόβιο ή ότι άλλο φοβάστε ....ούτε εσείς ούτε αυτά. ΚΟΝΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΧΕΧΙΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΤΈΡΑ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΕΙΔΗ ΣΚΥΛΟ ΚΑΙ ΓΑΤΑ...... ΔΙΑΒΆΣΤΕ ΛΊΓΟ ΝΑ ΜΆΘΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!!!!! ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάρα πολύ ενδιαφέροντα όσα προσθέσατε.

      Η γάτα μου κυνηγάει και τρώει ωμά και γνωρίζω ότι στην Αγγλία από πολύ παλιά δίνουν στα σκυλιά ωμό κρέας όπως κι εμείς δίναμε στα γατιά εντόσθια. Λάμπει η γούνα τους και φτιάχνει η υγεία τους.
      Οι παλιοί Πολίτες θυμούνται που όπως περνούσε ο παγοπώλης κι ο μανάβης, περνούσε από τα σπίτια με κάρο κι ο 'πλεμονατζής' κι αγόραζαν οι νοικοκυρές εντόσθια για τα γατιά τους.

      Αν και προσωπικά δεν το έχω τολμήσε επειδή φοβάμαι πολύ τα μικρόβια και δε δίνω εντόσθια στα ζώα μου, σας ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Με βάζουν σε σκέψεις.

      Διαγραφή
  34. ΑΧ κοριτσι μου αν το χα διαβασει ολο αυτο νωριτερα! την δικια μου μιση βιρμανιας μιση δεν ξερω τι....ειναι 8 χρονων την εχουμε στα επειγοντα στο νοσοκομειο ζωων ,με ορο και ηλεκτρολυτες, απο ζαχαρο, δεν μασ ενημερωσε και η κτηνιατροσ σωστα και τωρα ολοκληρη οικογενεια ειμαστε χαλια! εχει ανεβασμενεσ τιμες σε σσυκωτι και παγκρεας και αιματοκριτησ υψηλος! οι γιατροι δεν μασ λενε τιποτα...περιμενουμε....ολα αυτα τα χρονια ετρωγε ξηρα τροφη και κονσερβες! φυσικα και κοτοπουλο και ψαρακι και μπιφτεκακι και εκανε σαν τρελο , που να ξεραμε !!! και ολο αυτο το διαστημα με τον πατερα μου του λεγα μα πωσ ολεσ οι γατουλεσ που ζουν αδεσποτεσ η που εχουμε στο χωριο ειναι μια χαρα δεν παθαινουν τιποτα και οσα εχουμε σπιτι ολα προβληματα υγειας??? οι γονεις μου την εχουν σαν δευτερο παιδι τους..... με συγκινησε το αρθρο σου που το βρηκα τυχαια κανοντας ερευνα για μαγειρευτο φαγητο σε ζωακια ....οταν ειπες και για τα μπλε ματια τησ μπλε εχει και η βιρμα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγκινείς σα να την έχω μπροστά μου τη γατούλα σου. Τα έζησα με τον ορό, τα απεπισμένα μάτια, τα μικρά βογγητά κι αυτό που λες, την απορία πώς καιμε τόση φροντίδα αρρωσταίνουν.

      Είναι δύσκολος ο αποχωρισμός και μεγάλη η λύπη όταν νιώθουμε υπεύθυνοι. Δε φταίς όμως δε φταίτε.
      Εύχομαι να αναρρώσει και ποτέ ξανά οι γάτες μας να μην περνάνε τέτοια βάσανα.
      Σ ευχαριστώ που μου έγραψες.

      Διαγραφή
  35. Εχω ένα ημίαιμο λυκάκι , αδεσποτάκι ήταν εδώ και 2 χρόνια και αισθανόμουν πολύ άσχημα που το ταϊζαμε μαγειρευτό φαγητό γιατί ο σύζυγος που έχει μεγαλώσει με σκυλιά μου λέει ότι αυτό είναι το σωστό σε αντίθεση με τον κτηνίατρο που μου πρότεινε την ξηρά τροφή. Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι για το σχόλιό σας.
      Χίλια δίκια έχει ο σύζυγός σας
      κι είμαι σίγουρη πως το σκυλί σας θα ζήσει υγιές πολλά χρόνια
      (Μόνο προσοχή, ποτέ σοκολάτα ή κρεμύδι διότι στο σώμα του σκυλιού γίνονται τοξικά και κάνουν ζημιά μέχρι θανάτου).

      Να το χαίρεστε!

      Διαγραφή
  36. Γεια σας. Συμφωνώ με αυτά που αναφέρθηκαν για το σπιτικό μαγειρεμένο έναντι της ξηράς και της κονσέρβας, όπως επίσης συμφωνώ και με την barf/ωμή διατροφή, με λίγες επισημάνσεις:

    - Ομοίως με το κρεμμύδι, τοξικό και το σκόρδο
    - Όχι γάλα/-κτοκομικά, οι περισσότερες γάτες μετά την απογαλάκτωση τους αποκτούν δυσανεξία στη γλακτόζη, βλ. δοιάρροιες που συνεπάγονται αφυδάτωση. Ειδικά σε αδέσποτα που δεν βλέπουμε και να ελέγξουμε την αφόδευση τους για δοιάρροιες, πάρτε ως δεδομένο πως ανήκουν στα μεγάλα ποσοστά με δυσανεξία και μην το διακινδυνεύεται, better safe than sorry. Επίσης δεν τους προσφέρει τίποτα διατροφικά, μετά την απογαλάκτωση οι αναγκες της γάτας βρίσκεται αποκλειστικά στο κρέας. Το ότι τους αρέσει σαν γεύση δεν έχει να κάνει, σκεφτείτε πόσα και πόσα αρέσουν στον άνθρωπο αλλά επιδρούν αρνητικά στην υγεία μας.

    Και ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ 'ανθρώπινο" (αγελαδινό, νουνου κλπ) γάλα σε γατάκια ηλικίας θηλασμού, θέλουν γάλα ειδική φόρμουλα.)

    - Όχι πολύ συχνά ωμό ψάρι, αλλά μαγειρεμένο.
    - Όχι κονσέρβα τόνου
    - Όχι ωμό ασπράδι από αυγό


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ, συμφωνώ σε όλα.

      Τα αδέσποτα δυστυχώς δεν καταφέρουμε να τα βοηθήσουμε μια κι ούτε θέλουν να ακούσουν κατά ξηράς τροφής όσοι βγαίνουν και τα ταϊζουν. Και όντως, τι να τους πω; Πρόκειται για κατάσταση ανάγκης.. και πάλι καλά που κάποιοι τα νοιάζονται.

      Διαγραφή