Τετάρτη 28 Μαΐου 2014

Κρήτη και Πελοπόννησος: Απαγόρευση Αλιείας (λόγω των χημικών της Συρίας;)




Θυμάμαι κάποιους που έσπευσαν να με αντικρούσουν όταν έγραφα για την επικείμενη καταστροφή (με υδρόλυση) στην Κρήτη των χημικών αποβλήτων πολέμου της της Συρίας.

Τους αφιερώνω αυτή την ανάρτηση για την απαγόρευση αλιείας νοτιοδυτικά της Κρήτης και της Πελοποννήσου.
――――30 Μαΐου: Προφανώς και κάποιοι ενδιαφερόμαστε να καταλάβουμε παρά τη σιωπή των ΜΜΕ, και πρόσθεσα πολλά.
Εν περιλήψει έμαθα τα εξής: Η υδρόλυση γίνεται βαθιά, σε διεθνή ύδατα, κι η απαγόρευση αλιείας  δεν αφορά π.χ. τους ψαροντουφεκάδες αλλά τις τις  μηχανότρατες οι οποίες είναι γνωστό τι τεράστια ζημιά κάνουν στο οικοσύστημα. Η απαγόρευση αυτή γα την προστασία του γόνου είναι παλιά και (βεβαίως) είναι λογικό να αντιδρούν οι ψαράδες τράτας (όπως γίνεται και με τους Ισπανούς). Όμως τα πράγματα ίσως να μην είναι τόσο καθαρά. 
Καθένας μας πιστεύω  αν ενημερωθεί θα κρίνει:



28 Μαΐου 2014

Για τις εξελίξεις στο θέμα της καταστροφής των χημικών της Συρίας μίλησε στον CandiaNews ο Βαγγέλης Πισσίας, μέλος της πρωτοβουλίας «Ένα καράβι για τη Γάζα». Όπως αποκάλυψε, δύο μέρες πριν τις ερωεκλογές εκδόθηκε υπουργική απόφαση με την οποία αναστέλλεται για δύο μήνες η αλιεία στην περιοχή της Μεσογείου, όπου αναμένεται να ξεκινήσει η υδρόλυση των χημικών της Συρίας.

Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, η αλιεία απαγορεύεται νοτιοδυτικά της Κρήτης και νότια της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων, τουλάχιστον μέχρι τις 22 Ιουλίου. Είναι ακριβώς το διάστημα κατά το οποίο, σύμφωνα με το σχεδιασμό, θα ξεκινήσει η καταστροφή των χημικών της Συρίας πάνω στο πλοίο Cape Ray.

Όπως ανέφερε ο κ. Πισσίας, η ομάδα των ακτιβιστών που θα βρεθεί όσο γίνεται πιο κοντά στο Cape Ray είναι έτοιμη και αυτή τη φορά θα έχουν μαζί τους και τους αλιείς της περιοχής,  πραγματώνοντας την ιδέα του «κοινωνικού ακτιβισμού». [από candianews όπου και ηχητικό ντοκουμέντο]


Και, μια και μιλάμε για Κρήτη, σας έχω κι ένα bonus truck:
Επιμένουν οι Ολλανδοί για αποθήκες καυσίμων στη νότια Κρήτη:
Αίτημα στην υπηρεσία Invest In Greece για τη δημιουργία τερματικού σταθμού αποθήκευσης πετρελαιοειδών στη Νότια Κρήτη κατέθεσε η ολλανδική εταιρεία Vopak. Η επένδυση αφορά την περιοχή του Αθερινόλακκου με υπολογιζόμενο ύψος τα 300 έως 500 εκατ. ευρώ.
Στο ενδιαφέρον του ολλανδικού ομίλου είχε αναφερθεί από τον περασμένο Νοέμβριο το «Κεφάλαιο» σημειώνοντας ότι η Κρήτη προσελκύει το ενδιαφέρον των παικτών του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, μεγάλοι traders και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι της αποθήκευσης και διαμετακόμισης ενεργειακών αγαθών, φιλοδοξούν να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις εκμεταλλευόμενοι την κομβική τοποθέτηση του νησιού, καθώς βρίσκεται ακριβώς στο σταυροδρόμι δύο βασικών πλωτών διαδρομών με τεράστιο ενδιαφέρον σε σχέση με το εμπόριο πετρελαϊκών προϊόντων: η πρώτη είναι από το Βόσπορο προς το Σουέζ, τον Περσικό και την Ασία και η δεύτερη προς τη δυτική Μεσόγειο, τον Ατλαντικό και τις ΗΠΑ.
Η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, τόσο η Κρήτη όσο και η Κύπρος έχουν ενταχθεί στον παγκόσμιο σχεδιασμό των μεγάλων traders, που θεωρούν ότι βρίσκονται σε προνομιακό σημείο, σε ένα σταυροδρόμι μεταφοράς ενέργειας. Στην εικόνα θα πρέπει να προστεθούν και οι γενικότερες εξελίξεις σε σχέση με τα ευρήματα υδρογονανθράκων που έχουν εντοπιστεί στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.
Στο παρελθόν αντίστοιχο ενδιαφέρον είχε εκδηλώσει ο ολλανδικός κολοσσός Vitol, που τελικά επέλεξε την Κύπρο για να εγκαταστήσει τις αποθήκες του, ενώ πρόσφατα όπως αποκάλυψε το «Κεφάλαιο» επανέκαμψε και η επίσης Ολλανδική Vopak.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη εταιρεία δημιουργίας και διαχείρισης αποθηκών πετρελαίου παγκοσμίως, η οποία μάλιστα είχε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ. Η πρώτη πρόταση για δημιουργία αποθηκών στη νότια Κρήτη από την ολλανδική εταιρεία, είχε κατατεθεί πέρυσι το καλοκαίρι, ωστόσο υπήρξε σημαντική καθυστέρηση στο αδειοδοτικό κομμάτι,  με αποτέλεσμα οι Ολλανδοί να στραφούν σε άλλες λύσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες που είχε δημοσιεύσει το «Κεφάλαιο», η Vopak επανήλθε από το περασμένο φθινόπωρο και στελέχη της είχαν επαφές με τα συναρμόδια υπουργεία αλλά και με την περιφέρεια της Κρήτης.
Σύμφωνα με το business plan που παρουσίασαν, στόχος της εταιρείας είναι να αξιοποιηθεί η στρατηγική τοποθέτηση και να δημιουργηθεί μια εγκατάσταση με διεθνή προσανατολισμό που θα εξυπηρετεί το διεθνές εμπόριο πετρελαίου. Αξίζει να αναφερθεί πάντως ότι ακόμη και σήμερα το αδειοδοτικό καθεστώς είναι εξαιρετικά ασαφές, η περιοχή είναι αναξιοποίητη και δεν υπάρχει αγροτική ή τουριστική εκμετάλλευση, αλλά ελλείψει σοβαρού χωροταξικού σχεδιασμού, το φιλόδοξο project παραμένει στον αέρα.
Vopak
Με έδρα το Άμστερνταμ η εισηγμένη στο δείκτη AMX της αγοράς Euronext, είναι παγκοσμίως η μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία αποθήκευσης χημικών προϊόντων και παραγώγων πετρελαίου και αερίου. Διαχειρίζεται 83 τερματικά με συνολική αποθηκευτική ικανότητα περίπου 30 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων σε 31 χώρες. Οι εγκαταστάσεις της επιλέγονται στρατηγικά ώστε να εξυπηρετούν τους χρήστες στις μεγαλύτερες ναυτικές διαδρομές. Πελάτες της είναι οι μεγαλύτερες εταιρείες από τη χημική και την πετρελαϊκή βιομηχανία, ενώ ο ετήσιος τζίρος της είναι 1,3 δισ. ευρώ και απασχολεί 6100 εργαζόμενους. Πέρυσι τα κέρδη EBITDA της εταιρείας ανήλθαν σε 764 εκατ. ευρώ. [από: www.capital.gr]
____________ 

Σχετικά:
Γαύδος: Αποχή από τις κάλπες για το "έγκλημα" της Ευρώπης με τα χημικά της Συρίας 

Επίσης έλαβα στο Facebook το ενδιαφέρον σχόλιο της φίλης Δ. Φιλιππάκη που ασχολείται από τη Μελβούρνη και το προσθέτω εδώ:
‪Debbie Filippaki 'Εχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα αυτό, τόσο λόγω καταγωγής όσο και λόγω της θέσης μου στην επαγγελματική ένωσή μας στο εξωτερικό. Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω κάποια ηθικά ζητήματα που θα έπρεπε να μας προβληματίζουν ως κατοίκους της Μεσογείου. Α. Να αναρωτηθούμε για ποιους λόγους ΚΑΝΕΙΣ στην Ελλάδα δεν έμαθε για τις συγκεντρώσεις ενάντια στα χημικά στην γειτονική Αλβανία, τις ομάδες ενδιαφέροντος εκεί, την προσπάθεια χρηματισμού της Αλβανίας από τις Η.Π.Α. για να δεχθούν να γίνει η "ταφή" εκεί... Το Β. αφορά το ποιος προμήθευσε ΠΑΡΑΝΟΜΑ τα χημικά όπλα στη Συρία - όλα δείχνουν πως ήταν η Αγγλία... Λοιπόν, από τα παραπάνω εγείρονται σημαντικά ηθικά διλήμματα/ζητήματα. Έπειτα από επικοινωνία μου με περιβαλλοντικές οργανώσεις και ακαδημαϊκούς από τις ΗΠΑ στον τομέα μου (Ψυχολογία/Κοινωνική Εργασία/Οικολογία) που διδάσκουν σε πολύ γνωστά πανεπιστήμια, μαθαίνω ότι ΚΑΝΕΝΑΣ συνάδελφός μου δεν είχε ιδέα. Ζητούν μάλιστα άρθρα μεταφρασμένα στην αγγλική και θέλουν να βοηθήσουν, κάτι το οποίο έχω μεταφέρει στα συντονιστικά πίσω στην Κρήτη, αλλά δεν έχει γίνει καμία ενέργεια προς αυτή την οδό. Τώρα αν εσείς δεν προβληματίζεστε, δεν εξοργίζεστε, δεν απογοητεύεστε, δεν αγανακτείτε με τα στημένα αυτά παιχνίδια εις βάρος όλων μας.. τι να πώ; Εκτός δηλαδή απ'το γεγονός ότι το "Cape Ρέει" είναι 36 ετών και το γεγονός ότι υδρόλυση ΕΝ ΠΛΩ δεν έχει γίνει ξανά... Καλό βράδυ από τη μακρινή Αυστραλία.

Debbie Filippaki Αυτά ακριβώς με προβληματίζουν κι εμένα - ποιοι επιστήμονες εργάζονται στον Οργανισμό για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων, ποιοι φορείς/κυβερνήσεις βρίσκονται από πίσω; Ποιους δεν συμφέρει να μάθουμε; Να ξέρετε ότι αυτό είναι το πολιτικό-χημικό-κοινωνικό σφυγμόμετρό τους - το δοκιμάζουν για πρώτη φορά. Εάν ΔΕΝ αντισταθούμε τώρα, δεν θα σταματήσουν στη μια υδρόλυση..._____________



     Αφότου δημοσίευσα τα ανωτέρω φίλος blogger σχολίασε με σύνδεσμο δικής του ανάρτησης στην οποία μας πληροφορεί ότι η απαγόρευση έχει σκοπό την προστασία του γόνου. Ζω σε νησί και γνωρίζω την προστασία του γόνου μα, ίσως επειδή εδώ δεν έχουμε τράτες, δε γνωρίζω για καθιερωμένη ετήσια απαγόρευση. Επίσης, διαβάζοντας την Απόφαση βλέπω ότι όντως λέει 'κάθε έτους' αλλά η ημερομηνία είναι 2014. 
Σας δίνω την Απόφαση: http://www.paseges.gr/el/news/Ypoyrgikh-apofash-gia-tis-adeies-apoploy-alieytikwn-sta-diethnh-ydata
Σας δίνω το σύνδεσμο με την ανάρτηση-απάντηση: http://giannislerias.blogspot.gr/2014/05/blog-post.html .

Περί της Απαγόρευσης


Από τον Achilles Plitharas:
Διακινείται σήμερα φήμη ότι απαγορεύτηκε η αλιεία στην Κρήτη κ άρα ετοιμάζονται για την καταστροφή των χημικών της Κρήτης. Όμως η απαγόρευση δεν αφορά όλες τις μεθόδους αλιείας αλλά μόνο τη μηχανότρατα και δεν αφορά μόνο την Κρήτη αλλά και άλλες περιοχές, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Δείτε πιο κάτω χάρτη της Διεύθυνσης Ελέγχου Αλιείας.
Ειρήσθω εν παρόδω, οι μηχανότρατες έχουν δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στα ιχθυοαποθέματα της Μεσογείου (και της χώρας μας). Αν συνεχιστεί η κατάσταση σε λίγο δεν θα υπάρχει ψάρι για δείγμα. Κ μετά θα γκρινιάζουμε γιατί δεν πήραμε νωρίτερα μέτρα...
Προσοχή: δεν λέω ότι η υδρόλυση των χημικών δεν είναι θέμα ανησυχίας. Αλλά με το να διαδίδονται φήμες που δεν ευσταθούν, προσφέρουμε κακές υπηρεσίες.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα δείτε την υπουργική απόφασηhttp://www.hcg.gr/alieia/anakoinvseis/diethni.pdf αλλά και τι αναφέρει η Διεύθυνση Ελέγχου Αλιείας για το ψάρεμα με μηχανότραταhttp://www.hcg.gr/alieia/etisies/mhx/mhx.php



Όμως, έλαβα και κείμενο μέλους του συντονιστικού ενάντια στα χημικά στην Κρήτη που σε δημοσίευση στο Facebook εξηγεί:




Μερικές σκέψεις για προβληματισμό όσον αφορά το κρίσιμο θέμα της υδρόλυσης των χημικών όπλων της Συρία στη θάλασσα της Μεσογείου νοτιοδυτικά της Κρήτης και την απαγόρευση αλιείας με μηχανότρατες σε συγκεκριμένες περιοχές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο:
Οι άδειες αλιείας σε διεθνή ύδατα δινόταν μέχρι σήμερα από την Περιφέρεια. Οι απαγορεύσεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα (ήδη από το 1966) αφορούσαν την ελληνική επικράτεια (ιούλιο-σεπτέμβριο). Κανένας φαντάζομαι δεν αμφισβητεί τα προβλήματα που δημιουργούν οι μηχανότρατες.
Όμως υπάρχουν πολλες συμπτώσεις που δημιουργούν ερωτηματικά. Η ΓΕΑΜ (γενική επιτροπή αλιείας για τη μεσόγειο) βεβαίως έχει συσταθεί για την ορθολογική διαχείρηση των έμβιων θαλάσσιων πόρων και λειτουργεί στο πλαίσιο του οργανισμού για τα τρόφιμα και την γεωργία (FAO). Όλα καλά μέχρι εδώ, κατά σύμπτωση όμως εποπτευεται από τον ΟΗΕ, ο οποίος πάλι κατά σύμπτωση εποπτεύει και την υδρόλυση των χημικών της Συρίας στη Μεσόγειο.
Η υπουργική απόφαση για απαγόρευση αλιείας με μηχανότρατες σε διεθνή ύδατα βγαίνει για πρώτη φορά στην ελλάδα (ας πούμε ότι και αυτό την συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι σύμπτωση). Στο άρθρο 3 παρ. 3 της αυτής της απόφασης αναφέρεται ότι η απαγόρευση αλιείας με μηχανότρατες σε περιοχές που είναι τα διεθνή ύδατα σε Ιόνιο, Κρήτη και Αιγαίο (GSA 20,23,22) θα επανεξεταστούν εφόσον συντρέχουν λόγοι μετά το 2015 (ίσως μια κεκαλυμμένη χωρική και χρονική ζώνη που παραπέμπει σε άλλη μια σύμπτωση). Αντίστοιχη απαγόρευση πληροφορήθηκα ότι έβγαλε και η Ιταλία στα δικά της διεθνή (άλλη μια σύμπτωση αφού παραπέμπει στην πιθανή περιοχή εξουδετέρωσης των χημικών).
Μπορεί όντως το όλο θέμα να αφορά την προστασία των εμβίων θαλάσσιων πόρων και μακάρι να είναι έτσι αφού κανένας φαντάζομαι δεν θα διαφωνούσε με αυτό, όμως όλες αυτές οι χωροχρονικές συμπτώσεις δεν παύουν να δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά και συνειρμους για τα οποία καμια απάντηση απο τους αρμόδιους δεν είναι εύκολο να πείσει.
Διαβάζοντας τις δηλώσεις της περιφέρειας, της διευθυνσης αγροτικής οικονομίας χανίων καθως και πολλές άλλες δημοσιεύσεις για το θέμα αυτό, θα ήθελα να επισημάνω πως, αν πραγματικά η ελληνική πολιτεία άρχισε να ενδιαφέρεται για τα δικαιώματα του μπακαλιάρου στα διεθνή ύδατα του λιβικού και του ιονίου, τότε, χωρίς καμμια προθεση ειρωνίας, με χαροποιεί ιδιαιτερα αυτή η τόσο μεγάλη της ευαισθησία.
Από την άλλη πλευρά μου προκαλεί θλίψη και ιδιαίτερο προβληματισμό η πρωτοφανής αδιαφορία της ή μάλλον η υποτακτικότητά της όσον αφορά το θέμα της υδρόλυσης των χημικών νοτιοδυτικά της κρήτης και μάλιστα κοντά στο μεγαλύτερο βάθος της μεσογείου που ξεπερνά τα 4000 μέτρα.



Για το Cape Ray και την Υδρόλυση
 Αφού διάβασα τα σχόλια θέλησα να το ψάξω λίγο παραπάνω και σας δίνω και  από το http://kourdistoportocali.com/post/33514/caperay :


ΤΟ "CAPE RAY" ΞΕΡΝΑΕΙ ΚΑΡΚΙΝΟ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟ ΓΙΑ ΠΟΛΛΕΣ ΓΕΝΙΕΣ

Επιτέλους, πολίτες της Κρήτης προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη για τα χημικά της Συρίας


Από τον Τζον Κέννεντυ
Eπιτέλους, οι πολίτες της Κρήτης πήραν την υπόθεση στα χέρια και προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη για το έγκλημα των εγκλημάτων που γίνεται εν μέσω συσκότισης.
Η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου διαβίβασε για τα περαιτέρω στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών τη μηνυτήρια αναφορά της «Κίνησης Πολιτών Ενάντια στην Εξουδετέρωση των Χημικών Όπλων της Συρίας στη Θάλασσα της Μεσόγειου», με την οποία υποστηρίζει ότι υπάρχουν παραβιάσεις του περιβαλλοντικού διεθνούς και ελληνικού δικαίου από την πλευρά της χώρας μας, καθώς παραλείπει να ασκήσει τα δικαιώματα τα οποία της παρέχει η νομοθεσία για την περιβαλλοντική διακινδύνευση που προκαλεί το γνωστό φορτίο με τα χημικά στη Μεσόγειο.

Σημειώνεται ότι μεθοδεύεται -όπως υποστηρίζεται- η πραγματοποίησης της καταστροφής 1.000 τόνων χημικών από το οπλοστάσιο της Συρίας ανοιχτά της Μεσογείου.

Ακόμη, στη μηνυτήρια αναφορά επισημαίνεται ότι υπάρχουν ενδείξεις ποινικών ευθυνών από πράξεις και παραλείψεις κρατικών οργάνων, αναφορικά με την περιβαλλοντική νομοθεσία, αλλά και ευθύνες ενόψει του κινδύνου ζημιάς ρύπων, κ.λπ. στο θαλάσσιο, αλλά και στο ανθρωπογενές περιβάλλον της Μεσογείου.

Επίσης, αναφέρεται ότι από τον Νοέμβριο του 2013 δεν υπάρχει καμία επίσημη κρατική πληροφόρηση για το επίμαχο θέμα των χημικών.
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι σημείωνε σε προηγούμενη ανάρτησή μας>


Πηγή:www.capital.gr
Την ώρα που κυβέρνηση και κοινή γνώμη  είναι "απασχολημένοι" με τον Τόμσεν και την παρέα του, το αμερικανικό πλοίο-θάνατος με χωρητικότητα 91.000 τόνους ξερνάει από τα έγκατά του καρκίνο και άλλες θανατηφόρες ασθένειες ανοιχτά της Κρήτης μετατρέποντας το νησί σε Φουκουσίμα-τίποτε λιγότερο. Και μάλιστα για πολλέςπολλές γενιές!
Μιλάμε για το Cape Ray το οποίο εξοπλισμένο με δύο πυρηνικούς αντιδραστήρες επιχειρεί να καταστρέψει πάνω από 800 τόνους -από τους 1.300- στους οποίους υπολογίζονται να χημικά της Συρίας.
Μόλις χθες κάτι ψέλλισε ο ανύπαρκτος Βενιζέλος και όπως όλα δείχνουν τα χημικά της Συρίας ήταν πραγματικός λόγος για τα πολλά "συνομωτικά" ταξίδια του Βενιζέλου στις ΗΠΑ το τελευταίο διάστημα.
Το παιγνίδι είναι πολύ βρώμικο και διεξάγεται με διαρκείς εκβιασμούς ενώ συνδέεται άμεσα και με τις εξελίξεις που αφορούν τα ελληνικά μνημόνια και την συμπεριφορά των δανεστών μας-με το ΔΝΤ να εκβιάζει την σιωπή μας για την μετατροπή της Κρήτης σε νησί-φάντασμα με δημοσιεύματα σαν κι αυτό των FT που μας απειλεί με ανατίναξη των ελληνικών τραπεζών σε περίπτωση που αντιδράσουμε!
Ο Βενιζέλος αρκέστηκε να δηλώσει : "Μη ικανοποιημένος για την έκβαση των διαπραγματεύσεων σχετικά με την διέλευση των πλοίων που θα επεξεργάζονται εν πλω τα χημικά της Συρίας από τη Μεσόγειο..."
Όπως ανέφερε ο Υπουργός Εξωτερικών και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης «δυστυχώς η έξοδος του χημικού οπλοστασίου γίνεται προς την Μεσόγειο καθώς υπάρχει και η προσφορά της Ιταλίας να προσφέρει το λιμάνι της Καλαβρίας» και πρόσθεσε «αγωνιζόμαστε επί εβδομάδες να κινητοποιήσουμε άλλες χώρες να επιλεγεί άλλος χώρος εκτός Μεσογείου. Το γεγονός όμως ότι έχει επιλεγεί το Ιταλικό λιμάνι το καθιστά δύσκολο».

Δυο κούφια λόγια για την τιμή των όπλων, ενώ το θέμα είναι σοκαριστικά σημαντικό μια και σύμφωνα με το άρθο τουΘόδωρου Καρυώτη ο ενταφιασμός των χημικών όπλων της Συρίας στην Μεσόγειο ήταν και ο λόγος που οι Αμερικανοί δεν ήθελαν να γίνει χάραξη της ελληνικής ΑΟΖ!
Γράφει ο Καρυώτης στο πολύ καλό site του Μιχάλη Ιγνατίου>
"Τον Δεκέμβριο του 2013 ο Οργανισμός για την Απαγόρευση Χημικών Όπλων ανακοίνωσε ότι είναι «τεχνικά δυνατόν» να καταστραφούν τα χημικά όπλα της Συρίας στην Μεσόγειο. Βέβαια δεν έδωσαν λεπτομερείς εξηγήσεις πως θα καταστραφούν αυτά τα χημικά όπλα.
Η επεξεργασία θα γίνει στο πολεμικό πλοίο των ΗΠΑ Cape Ray που έχει μήκος 198 μέτρων και χωρητικότητα 91.000 τόνους και συνοδεύεται από πολεμικά πλοία της Ρωσίας και της Κίνας.
Το πλήρωμα και 15 ιδιώτες είχαν ειδικά εκπαιδευτεί πριν αναχωρήσει το πλοίο για την Ιταλία. Το πλοίο διαθέτει δυο πυρηνικούς αντιδραστήρες που θα χρησιμοποιηθούν για την καταστροφή των χημικών όπλων και για την ουδετεροποίηση των βασικών τους στοιχείων. Το σύνολο των χημικών όπλων που θα καταστραφούν ανέρχονται σε 800 τόνους ενώ υπολογίζεται το σύνολο των χημικών όπλων που διαθέτει η Συρία ανέρχονται σε 1.300 τόνους.
Έχει ήδη αποφασιστεί ότι αυτά τα απόβλητα των χημικών όπλων να καταποντισθούν σε μια περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στο τρίγωνο Κρήτη-Μάλτα-Ιταλία. Εάν όμως τα τρία αυτά ευρωπαϊκά κράτη είχαν δημιουργήσει ΑΟΖ, οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα μπορούσαν να πετάξουν τα χημικά όπλα στην θαλάσσια περιοχή τους χωρίς την άδειά τους!
Το Άρθρο 56 (Δικαιώματα, αρμοδιότητες και υποχρεώσεις του παράκτιου Κράτους στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη) της Σύμβασης του Δίκαιου της Θάλασσας αναφέρει στην παράγραφο 1β (ιιι)  ότι το παράκτιο κράτος είναι υπεύθυνο για «την προστασία και διαφύλαξη του θαλάσσιου περιβάλλοντος». Δηλαδή εάν η Ελλάδα διέθετε ΑΟΖ σήμερα δεν θα μπορούσαν οι Αμερικανοί να ρίξουν (dumping) χημικά απόβλητα στον θαλάσσιο χώρο της Κρήτης. Έτσι οι Αμερικανοί έχουν έναν επιπλέον λόγο να μην επιθυμούν η Ελλάδα να ανακηρύξει ΑΟΖ.
Μία μελέτη του καθηγητή Moshe Kol του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ δείχνει ότι τα υποπροϊόντα των χημικών όπλων θα καταστρέψουν ένα μέρος της θαλάσσιας ζωής και θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στο θέμα της αλιείας και γενικότερα της μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Εάν όλα τα κράτη της ΕΕ είχαν δημιουργήσει ΑΟΖ στην Μεσόγειο θα μπορούσαν να μην επιτρέψουν στους Αμερικανούς, τους Ρώσους και τους Κινέζους να προχωρήσουν στην μόλυνση της Μεσογείου και να αναγκαστούν να τα πάνε στη μέση του Ατλαντικού Ωκεανού!!!"
Για το ίδιο θέμα στο site της Greenpeace διαβάζουμε>
Τα χημικά όπλα δεν έχουν καμία θέση στον πλανήτη. Στην περίπτωση των χημικών όπλων της Συρίας, η καταστροφή πρέπει να γίνει με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τη θαλάσσια ζωή και την ανθρώπινη υγεία. Η διαφάνεια και η ενημέρωση είναι τα μόνα όπλα που μπορούν να διαλύσουν την ανασφάλεια και ανησυχία που απλώνεται στους πολίτες. Και αυτό πρέπει να διασφαλιστεί από την ελληνική κυβέρνηση.
Στη Συρία, με δεδομένη τη ρευστότητα της εμπόλεμης κατάστασης και τη στάση της κυβέρνησης, η απομάκρυνση και καταστροφή των χημικών όπλων είναι απαραίτητες. Μεγάλες ανησυχίες όμως γεννά και η τύχη τους μετά την απομάκρυνση, αφού δεν υπάρχει ούτε ιδανική ούτε καθαρή λύση.
Σύμφωνα με τους Όρους της Σύμβασης για τα Χημικά Όπλα, η ακριβής σύνθεση του χημικού οπλοστασίου της Συρίας παραμένει εμπιστευτική. Εκτιμήσεις αναφέρονται σε περισσότερους από 300 τόνους χημικών που θα πάνε για υδρόλυση και θα παράγουν ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες (λιγότερο τοξικών) παραπροϊόντων τα οποία, με τη σειρά τους, πρέπει να οδηγηθούν σε θερμική επεξεργασία. Η υδρόλυση αποτελεί την λιγότερο «κακή» διαθέσιμη τεχνολογία. Δεν αντιβαίνει τη Σύμβαση του Λονδίνου, σκοπός της οποίας είναι η πρόληψη ζημιάς στο θαλάσσιο περιβάλλον. Οι ποσότητες και οι τελικοί αποδέκτες δεν έχουν γνωστοποιηθεί.
Το γεγονός ότι η μόνη κατάλληλη μονάδα για την υδρόλυση χημικών όπλων είναι εγκατεστημένη σε πλοίο του αμερικανικού ναυτικού, αυξάνει δικαιολογημένα το βαθμό ανησυχίας. Τονίζεται ότι σε αυτή την περίπτωση, απαιτείται ενημέρωση του συνόλου των παράκτιων κοινοτήτων, οι οποίες πρέπει να συναινέσουν στην ανάληψη του σχετικού ρίσκου, όσο μικρό και αν είναι αυτό.
Το εξαιρετικά επείγον της κατάστασης δεν αποτελεί δικαιολογία για την ουσιαστική απουσία ενημέρωσης από διεθνείς, διακρατικούς και εθνικούς φορείς και οργανισμούς. Το ελληνικό γραφείο της Greenpeace, μαζί με τα υπόλοιπα γραφεία της Μεσογείου, απέστειλε επιστολή στον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων, με την οποία καλούν για πλήρη διαφάνεια στις διαδικασίες (διαβάστε περισσότερα εδώ).
Μέχρι σήμερα, η ενημέρωση από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης προς τις Περιφέρειες, τους Δήμους και τους πολίτες είναι ελλιπής και αναποτελεσματική. Δεν είναι καθόλου τυχαίες εξάλλου οι εντεινόμενες αντιδράσεις και η ανησυχία που απλώνονται σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Το ελληνικό γραφείο της Greenpeace καλεί τον Υπουργό Εξωτερικών:
  • Να απαιτήσει από τον Οργανισμό για την Απαγόρευση Χημικών Όπλων (OPCW) των Ηνωμένων Εθνών:
               α) όλες τις απαραίτητες εγγυήσεις ότι ο Οργανισμός θα τηρήσει τις υποχρεώσεις του για την προστασία του παράκτιου πληθυσμού και της θαλάσσιας ζωής,
               β) διαρκή ενημέρωση και χρονοδιαγράμματα για το πρόγραμμα καταστροφής των χημικών όπλων της Συρίας και
               γ) ακριβείς πληροφορίες για τον τύπο, το μέγεθος των φορτίων των χημικών όπλων που θα οδηγηθούν προς καταστροφή και επεξεργασία-καταστροφή και τον τελικό προορισμό τους.
  • Να εξασφαλίσει την έγκυρη, διαφανή και συστηματική ενημέρωση των πολιτών και των εμπλεκόμενων φορέων (όπως περιφέρειες, ΟΤΑ, κοκ).



_____
Από τον Achilles Plitharas:
Διακινείται σήμερα φήμη ότι απαγορεύτηκε η αλιεία στην Κρήτη κ άρα ετοιμάζονται για την καταστροφή των χημικών της Κρήτης. Όμως η απαγόρευση δεν αφορά όλες τις μεθόδους αλιείας αλλά μόνο τη μηχανότρατα και δεν αφορά μόνο την Κρήτη αλλά και άλλες περιοχές, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Δείτε πιο κάτω χάρτη της Διεύθυνσης Ελέγχου Αλιείας.
Ειρήσθω εν παρόδω, οι μηχανότρατες έχουν δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στα ιχθυοαποθέματα της Μεσογείου (και της χώρας μας). Αν συνεχιστεί η κατάσταση σε λίγο δεν θα υπάρχει ψάρι για δείγμα. Κ μετά θα γκρινιάζουμε γιατί δεν πήραμε νωρίτερα μέτρα...
Προσοχή: δεν λέω ότι η υδρόλυση των χημικών δεν είναι θέμα ανησυχίας. Αλλά με το να διαδίδονται φήμες που δεν ευσταθούν, προσφέρουμε κακές υπηρεσίες.
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα δείτε την υπουργική απόφασηhttp://www.hcg.gr/alieia/anakoinvseis/diethni.pdf αλλά και τι αναφέρει η Διεύθυνση Ελέγχου Αλιείας για το ψάρεμα με μηχανότραταhttp://www.hcg.gr/alieia/etisies/mhx/mhx.php
_

__________Προσθέτω:
Δημοσίευση: Παρ, 20/06/2014 - 15:21





37 σχόλια:

  1. ανάθεμα τους

    γμτ

    μας έχουν για σκουπιδαριό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πολλές απόψεις φίλε akrat.
      Μα αν οι δικοί μας πολιτικοί το επιτρέπουν οι άλλοι απλώς γελούν (οι Αλβανοί δεν έδωσαν την άδεια).

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξάλλου, η Επίτροπος Αλιείας είναι (πέραν των άλλων) Κρητικιά, οπότε θα πράξει τα δέοντα, όπως έκαμε και προ. 2 μηνών στη συνάντηση στο μουσείο της Ακρόπολης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα μου επιτρέψετε να καταθέσω μια διαφορετική άποψη:
    http://giannislerias.blogspot.gr/2014/05/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου σε ευχαριστώ πολύ.
      Η γνώμη σου βοηθά να καταλάβουμε.
      (Είδα και πριν το εκτενές σχόλιο σου μα δεν πρόλαβα να διαβάσω καλά ― κρίμα που το έσβησες).

      Διαγραφή
    2. Ναι, βασικά ξεκίνησα για να γράψω ένα σχόλιο, αλλά επειδή "μου βγήκε" αρκετά εκτενές και ίσως γινόταν κουραστικό, το μετέφερα στο blog μου με μερικές συμπληρώσεις...

      Διαγραφή
    3. Κουραστικό δεν ήταν μα καλύτερα σε ανάρτηση.
      Πρόσθεσα το σύνδεσμο προς το δικό σου και στην εδω ανάρτηση (για όσους δε διαβάζουν σχόλια).

      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    4. (Αντιγράφω την τοποθέτησή μου στην ίδια συζήτηση που είχαμε μέσω facebook)

      Δάφνη και Γιάννη, έχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα αυτό, τόσο λόγω καταγωγής όσο και λόγω της θέσης μου στην επαγγελματική ένωσή μας στο εξωτερικό. Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω κάποια ηθικά ζητήματα που θα έπρεπε να μας προβληματίζουν ως κατοίκους της Μεσογείου. Α. Να αναρωτηθούμε για ποιους λόγους ΚΑΝΕΙΣ στην Ελλάδα δεν έμαθε για τις συγκεντρώσεις ενάντια στα χημικά στην γειτονική Αλβανία, τις ομάδες ενδιαφέροντος εκεί, την προσπάθεια χρηματισμού της Αλβανίας από τις Η.Π.Α. για να δεχθούν να γίνει η "ταφή" εκεί... Το Β. αφορά το ποιος προμήθευσε ΠΑΡΑΝΟΜΑ τα χημικά όπλα στη Συρία - όλα δείχνουν πως ήταν η Αγγλία... Λοιπόν, από τα παραπάνω εγείρονται σημαντικά ηθικά διλήμματα/ζητήματα. Έπειτα από επικοινωνία μου με περιβαλλοντικές οργανώσεις και ακαδημαϊκούς από τις ΗΠΑ στον τομέα μου (Ψυχολογία/Κοινωνική Εργασία/Οικολογία) που διδάσκουν σε πολύ γνωστά πανεπιστήμια, μαθαίνω ότι ΚΑΝΕΝΑΣ συνάδελφός μου δεν είχε ιδέα. Ζητούν μάλιστα άρθρα μεταφρασμένα στην αγγλική και θέλουν να βοηθήσουν, κάτι το οποίο έχω μεταφέρει στα συντονιστικά πίσω στην Κρήτη, αλλά δεν έχει γίνει καμία ενέργεια προς αυτή την οδό. Τώρα αν εσείς δεν προβληματίζεστε, δεν εξοργίζεστε, δεν απογοητεύεστε, δεν αγανακτείτε με τα στημένα αυτά παιχνίδια εις βάρος όλων μας.. τι να πώ; Εκτός δηλαδή απ'το γεγονός ότι το "Cape Ρέει" είναι 36 ετών και το γεγονός ότι υδρόλυση ΕΝ ΠΛΩ δεν έχει γίνει ξανά...

      Διαγραφή
    5. Ευχαριστώ,
      ειναι σημαντική, την έχω προσθέσει από χθες και πάνω στην ανάρτηση.

      Διαγραφή
    6. Αγριμιώ μου
      πρόσθεσα σήμερα και το κείμενο του συντονιστικού που μου έστειλες..

      Διαγραφή
  5. Σεβαστή η άποψή σας και στο ένα σκέλος φαίνεται να έχετε δίκιο. Θα μου επιτρέψετε και μένα όμως να σημειώσω ότι ο λεγόμενος ακτιβισμός για τα χημικά της Συρίας δεν είναι άλλο ένα πιασάρικο θέμα και τελειώσαμε και βέβαια η άποψη ότι θα τα ρίξουν έξω από την ελληνική επικράτεια και πάλι τελειώσαμε δεν μπορεί να πείθει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τιμά που τη σέβεστε μα δεν είναι δική μου η άποψη.
      Είναι των Κρητικών που κάτι παραπάνω γνωρίζουν. Επίσης των Ισπανών ακτιβιστών. Και του Αλβανικού κράτους που μετά από κατακραυγή δε συναίνεσε να γίνει η καταστροφή στο έδαφός του. Πρόκειται για ένα ύποπτο Plan B.

      Διαγραφή
    2. Το σχόλιό μου απαντούσε στον Giannis Lerias, από λάθος δεν το κρέμασα κάτω από το δικό του σχόλιο. Κι έτσι, αντιλαμβάνεστε ότι συμφωνώ απόλυτα με τον αγώνα των Κρητικών, εξάλλου είμαι κι εγώ Κρητικιά, χωρίς αυτό ν' αποτελεί απαραίτητα προϋπόθεση βέβαια.

      Διαγραφή
    3. Σας ζητώ συγγνώμη που δε σας κατάλαβα.
      Βιάστηκα ίσως (ήμουν και προκατειλημμένη ααπό άλλα σχόλια).

      Χαίρομαι που συμφωνούμε διότι πράγματι το 'διεθνή ύδατα' δε μου λέει τίποτε, άλλο οι γραμμές στο χά΄ρ΄τη κι άλλο η Φύση.

      Διαγραφή
    4. Διεθνή ύδατα εντός Ελληνικής επικράτειας θεωρείται όλη η θαλάσσια περιοχή που απέχει περισσότερο από 6 μίλια από τις ακτές των Ελληνικών νησιών ή της χώρας. Δηλαδή μέσα στο Αιγαίο υπάρχουν μεγάλες ζώνες που θεωρούνται (νομικά) ως διεθνή ύδατα και σε αυτά αφορά η απαγόρευση της Αλιείας.
      Αυτό που έγραψα εγώ είναι ότι η υδρόλυση των χημικών θα γίνει σε διεθνή ύδατα εκτός συνόρων οποιασδήποτε χώρας που σημαίνει ότι ισχύει το διεθυνές δίκαιο και όχι οι αποφάσεις Ελληνικών υπουργείων. Αυτό έγραψα στην ανάρτησή μου, όχι ότι επειδή θα γίνει σε διεθνή ύδατα τελειώσαμε - κάθε άλλο...

      Διαγραφή
  6. Εγώ λέω να τα πετάμε και στη στεριά να σταματήσουμε και την αγροτική καλλιέργεια. Μην κάνουμε μισές δουλειές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα επόμενα στη στεριά λοιπόν Πρόεδρε.
      Έτσι για να μη γίνονται αδικίες.

      Καλό μας απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. Και μάλιστα κάπου στην Κίνα ή στην Ινδία που έχουν πολλούς κατοίκους και δε θα τους πειράξει να χαθούν και μερικά εκατομμύρια από δαύτους...

      Διαγραφή
    3. Το έχουμε ξανασυζητήσει το επιχείρημα.
      Δεν είναι έτσι. Το δεν τα θέλω σπίτι μου δε σημαίνει απαραίτητα ρίξε τα αλλού. Μπορεί και να σημαίνει σταμάτα να τα φτιάχνεις διότι έχεις μεγάλη ευθύνη.

      Διαγραφή
    4. Ελπίζω ότι δεν έχει πάρει κανείς στα σοβαρά το αμέσως προηγούμενο σχόλιο μου...

      Διαγραφή
  7. Mα αν ισχύει όντως η απαγόρευση αλιείας είναι εμφανές πως δεν είναι ασφαλής η μέθοδος καταστροφής που έχουν επιλέξει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ αγαπητέ μου Mahler.

      O κύριος Lerias πιο πάνω μας πληροφορεί ότι η απαγόρευση είναι ετήσια για να προστατευθεί ο γόνος (προσωπικά δεν το ήξερα, ίσως η απαγόρευση ισχύει για άλλη μέθοδο (τράτα) διότι ζω σε νησί και εδώ που ζω ξέρω πως το γόνο τον ξαναπετούν στη θάλασα μα ψαρεύουν κανονικά).
      Όπως και να ΄ναι μου φαίνεται περίεργο να έχει πλανηθεί όλη η Κρήτη, να απέχουν (για διαμαρτυρία) από τις εκλογές στη Γαύδο και να αρκούμαστε σε δικαιολογίες.
      Η υδρόλυση θα γίνει παρά τις αντιρρήσεις κι αυτό είναι επικίνδυνο και σοβαρό.

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς αυτό συμβαίνει Δάφνη, η απαγόρευση αφορά κυρίως στις μηχανότρατες οι οποίες προκαλούν δυσανάλογα μεγάλη καταστροφή συγκριτικά με το προϊόν που τελικά αξιοποιείται (μέχρι το 95% των αλιευμάτων είναι γόνος που δεν πετιέται ξανά στη θάλασσα, όχι ζωντανός τουλάχιστο).
      Η απαγόρευση αυτή είναι το μόνο καλό που έχουμε δει από κυβερνητικής πλευράς αναφορικά με το περιβάλλον και δε συνδέεται με τα χημικά της Συρίας και την υδρόλυση. Η υδρόλυση θα πραγματοποιηθεί, (πολύ δύσκολα θα αποφευχθεί) και κανείς δε μπορεί να εγγυηθεί για την απόλυτη, 100% ασφάλειά της. Εάν όμως δεν προκύψει κάποιο πολύ σοβαρό πρόβλημα (διαρροή των απόβλητων, βύθιση του πλοίου κ.λπ.) τότε τα απόβλητα θα αποθηκευτούν σε ειδικά containers σε ειδικό χώρο στη Γερμανία. Οι ακτιβιστές που ανησυχούν για την πιθανότητα του κάτι να μην πάει καλά (και δίκαια ανησυχούν) αυτή τη φορά έχουν γίνει μάλλον αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους αλιείς και τους ιχθυέμπορους και όλο το κύκλωμα πίσω από αυτούς (είναι και ακριβό το άτιμο το ψάρι...)
      Μιας και το ΄φερε η κουβέντα πάντως, θα σας πληροφορήσω για έναν πολύ πιο άμεσο και πολύ χειρότερο κίνδυνο. Τα κατάλοιπα από τα όπλα απεμπλουτισμένου ουρανίου που χρησιμοποιήθηκε στην πρώην Γιουγκοσλαβία καθώς και άλλα ραδιενεργά απόβλητα, ρίχθηκαν μέσα σε κοινά containers στον πάτο της Αδριατικής. Τώρα, σχεδόν 20 χρόνια μετά, τα containers θα έχουν διαβρωθεί πλήρως και το περιεχόμενό τους θα ξεχύνεται ανεξέλεγκτα στη θάλασσα. Μακάρι να βγω ψεύτης και να αποδειχθεί αβάσιμος ο φόβος μου, αλλά εάν όχι, τότε βρισκόμαστε μπροστά σε μιά ουρανομήκη καταστροφή που θα κάνει το Τσερνόμπιλ να μοιάζει με καλοκαιρινό μπουγέλο...

      Διαγραφή
    3. Ελπίζω να γράψεις γι αυτό το δεύτερο Γιάννη μου.

      Διαγραφή
    4. Βεβαίως, μόλις μαζέψω στοιχεία. Δυστυχώς πέραν των πραγματικών στοιχείων κυκλοφορεί και τεράστια παραπληροφόρηση (π.χ. ότι η Ιταλική μαφία άδειαζε πυρηνικά απόβλητα επ' αμοιβή στη γειτονιά της). Προς το παρόν είμαι σε φάση έρευνας, μόλις όμως μαζέψω τα στοιχεία που χρειάζομαι θα κάνω εκτενή αναφορά.

      Διαγραφή
  8. Από σένα ενημερώθηκα Δάφνη μου για αυτό το θέμα...δεν το είχα καν ακούσει ή διαβάσει!!
    Τι να πω!!!Όπως είπε και ο πρόεδρος παραπάνω,τα επόμενα στη στεριά αδερφές μου,στη στεριά :p

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα επόμενα να μην κατασκευαστούν εύχομαι.
      Κι αυτό θα γίνει μόνο αν υποχρεωθούν να τα χρεώνονται (με το ηθικό και πολιτικό κόστος) εκείνοι που τα κατασκευάζουν και καρπώνονται οφέλη απ' αυτά.

      Διαγραφή
  9. Δάφνη, οπως έγραψα και στο FB, Οσο και αν σιχαίνομαι τις αποφάσεις αυτής της κυβέρνησης και την κατάσταση που έχει φέρει τη χώρα τούτη εδω η απόφαση μάλλον δεν έχει να κάνει με το Cape Ray και την ετσι και αλλοιώς κατάπτυστη απόφαση για την υδρόλυση των χημικών. - Η απόφαση στο Φ.Ε.Κ. φαίνεται να στηρίζεται σε οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την εκμετάλλευση των περιοχών αλιείας στη Μεσόγειο. Στη συγκεκριμένη οδηγία φαίνεται οτι για τις περιοχές που περιλαμβάνει το διάταγμα (GSA 20, 22 και 23) η απαγόρευση αλιείας απο τράτες βυθου - "bottom trawl" - επιβάλλεται απο 1/6 έως 30/9 του ΚΑΘΕ έτους. - Η οδηγία δε είναι αδύνατο να έχει γραφτεί για να εξυπηρετησει το θέμα της υδρόλυσης των χημικών μια και έχει εκδοθεί το ...2004. - Διαβάστε την αν θέλετε και μόνοι σας - σελίδες στο PDF 111 115 και 117 στο παρακάτω Link: stecf.jrc.ec.europa.eu/documents/43805/104879/2004-06_EU+Med+fisheries+and+exploited+resources_SEC(2004)-772.pdf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το έλεγα και στο Γιάννη Λεριά (που συμφωνεί μαζί σου) ότι γνωρίζω το ζήτημα με τις τράτες που είναι πολύ σοβαρό και όντως παλιό. Η οδηγία επίσης ειναι παλιά.
      Η Υπουργική Απόφαση είναι καινούργια όμως.

      Ηλία είμαι καχύποπτη αλλά βεβαίως εύχομαι η υδρόλυση να είναι πράγματι ασφαλής κι όχι "η λιγότερο «κακή» διαθέσιμη τεχνολογία" (όπως λέει το site της Greenpeace). Κάθε νέα πληροφορία για καλό είναι.

      Διαγραφή
  10. Φτάνουμε να διαλέγουμε κακά δηλαδή....Το δια ταύτα όμως παραμένει τραγικό και είναι ότι πήξαμε στο τσιμέντο,στα χημικά,στις τράτες,στην αλόγιστη κατανάλωση των φυσικών πόρων στα πλαίσια μιας γιγάντωσης που βαφτίζεται μονίμως ανάπτυξη και έχει κάνει τη ζωή μας matrix...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι μήνες που οι Κρητικοί φωνάζουν για όλη αυτή την κατάσταση και το ekriti.gr έχει βγάλει αρκετά άρθρα που μιλάνε διεξοδικά για όλη την πορεία των χημικών , εκτός από Καθηγητές, δημοσιογράφους και απλούς ανθρώπους που ενημερώνωνται και προσπαθούν να ξυπνήσουν και τους υπόλοιπους Έλληνες.
    Κανένα όμως αθηνοκεντρικό ΜΜΕ δεν ασχολείται με το θέμα. Γιατί άραγε;
    Τόσο καιρό που ασχολούμαι με αυτό, μόνο ανατριχίλα μου φέρνουν οι πληροφορίες που μαθαίνω και η μια είναι χειρότερη από την άλλη...
    Διαβάστε εδώ για το σαπιοκάραβο που θα αναλάβει την υδρόλυση...
    http://www.ekriti.gr/article/6531/apokalypsi-vomva-toy-ekritigr-akatallilo-ek-kataskeyis-cape-ray-gia-tin-katastrofi-ton...
    Όταν το είδα πριν αρκετό καιρό, ούτε για βόλτα στην Αίγινα δεν θα πήγαινα με αυτό, όχι να πειραματίζονται με τα χημικά επάνω του.
    Όχι μόνο ψάρια, αλλά ούτε τα πόδια μας δεν θα είναι να βρέξουμε στην θάλασσα σε λίγα χρόνια με τόσα χημικά που ήδη την έχουν γεμίσει όλες οι χώρες που βρέχονται από αυτήν.
    Καλά κάνεις Δάφνη και μιλάς γι αυτό το θέμα... κάποιοι πρέπει να καταλάβουν πως δεν είμαστε πρόβατα και πως έχει μείνει λίγο μυαλό ακόμα μέσα στο κεφάλι μας.

    Καλό ξημέρωμα σου εύχομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Levina Vil.
      Σήμερα μάλιστα μαθαίνω ότι Πανεπιστημιακοί της Κρήτης μηνύουν τον κ Πίσσα για όσα λέει― ξανά τα ΜΜΕ λέξη βεβαίως κι αυτό πρέπει μας κάνει πολύ καχύποπτους μια και έχουμε μια κυβέρνηση που δεν χαρακτηρίζεται για την ευσυνειδησία ή την ευαισθησία για το περιβάλλον.

      Καλό μας σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.