Δεν είναι μόνο η Πάπισσα Ιωάννα, πασίγνωστη
κι από το σπουδαίο βιβλίο του Εμμανουήλ Ροΐδη που δεν έχει πάψει να διαβάζεται παγκοσμίως
και που του κόστισε τον αφορισμό.
Η Ιωάννα που έγινε πάπας αλλά είχε την ατυχία να γεννήσει
δημοσίως την ώρα επίσημης τελετής είναι η η πιο φημισμένη μα δεν είναι η μόνη.
Κάθε 12/2 γιορτάζει η Μαρίνος που μάλιστα ανέλαβε
και ως πατέρας το παιδί της κοπέλας την οποία κατηγορήθηκε ότι διακόρευσε.
Ιδού για τη Μαρίνο με λίστα άλλων γυναικών που (λες και δεν είχε γυναικεία μοναστήρια) με την πρόφαση πως θα υπηρετούσαν τον Κύριο έγιναν κύριοι οι ίδιες:
Κάθε 12/02, η ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει (μαζί με άλλους) την Οσία Μαρία/Μαρίνο.
Προτάσσω να ονομασθεί και σαν ο πρώτος αναγνωρισμένος τρανς άνδρας της ορθόδοξης χριστιανικής ιστορίας διότι το συναξάρι μας λέγει:
"Στολὴ Μαρῖνον μαρτυρεῖ τὴν Μαρίαν,
Ταφὴ Μαρίαν δεικνύει τὸν Μαρῖνον."
Ταφὴ Μαρίαν δεικνύει τὸν Μαρῖνον."
Ας δούμε την ιστορία του μετονομασθέντα Μαρίνου
Η Οσία Μαρία η μετονομασθείς Μαρίνος,αντιπροσωπεύει το πιο διαδεδομένο παράδειγμα του "ιερού θρύλου" της γυναίκας που αφιερώνεται στη μοναστική άσκηση κάτω από μια ανδρική μεταμφίεση και που μνημονεύεται στο Συναξάρι της Κωνσταντινουπόλεως, αλλά θεωρούν ότι έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ., με βάση ουσιαστικά τη Μαρωνιτική παράδοση που τοποθετεί τον τόπο ασκήσεώς της/του στη σπηλιά Qanubin, στην πεδιάδα της Qadisa στο βόρειο Λίβανο, και άλλοι τον 7ο αιώνα μ.Χ. και σε Αιγυπτιακή περιοχή.
Οι Συναξαριστές διηγούνται ότι η Οσία Μαρία η μετονομασθείς Μαρίνος, επιθυμώντας την μοναστική ζωή, μεταμφιέσθηκε σε άνδρα και κατέφυγε σε μοναστήρι. Όταν κάποτε ο γέροντας Μαρίνος κατέλυσε, με άλλους μοναχούς, σε πανδοχείο, τον κατηγόρησαν ότι διέφθειρε την κόρη του ξενοδόχου, η οποία όμως είχε διαφθαρεί από έναν στρατιώτη. Η Αγία όχι μόνο υπέμεινε το όνειδος, τις προσβολές και τις διώξεις με σιωπή και υπομονή, αλλά και το παιδί που γεννήθηκε το δέχθηκε ως δικό του και το διέτρεφε έξω από τη μονή επί τριετία, αφού οι μοναχοί τον έβγαλαν έξω της μονής ως αμαρτωλό. Όταν, μετά την οσιακή κοίμησή του, φανερώθηκε ότι ήταν γυναίκα, οι μοναχοί που πριν λίγο τον αποκαλούσαν άθλιο και αμαρτωλό, την μακάρισαν για την αρετή και την πνευματική της ανδρεία και την θεώρησαν Οσία..._________________
Η Οσία Μαρία η μετονομασθείς Μαρίνος,αντιπροσωπεύει το πιο διαδεδομένο παράδειγμα του "ιερού θρύλου" της γυναίκας που αφιερώνεται στη μοναστική άσκηση κάτω από μια ανδρική μεταμφίεση και που μνημονεύεται στο Συναξάρι της Κωνσταντινουπόλεως, αλλά θεωρούν ότι έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ., με βάση ουσιαστικά τη Μαρωνιτική παράδοση που τοποθετεί τον τόπο ασκήσεώς της/του στη σπηλιά Qanubin, στην πεδιάδα της Qadisa στο βόρειο Λίβανο, και άλλοι τον 7ο αιώνα μ.Χ. και σε Αιγυπτιακή περιοχή.
Οι Συναξαριστές διηγούνται ότι η Οσία Μαρία η μετονομασθείς Μαρίνος, επιθυμώντας την μοναστική ζωή, μεταμφιέσθηκε σε άνδρα και κατέφυγε σε μοναστήρι. Όταν κάποτε ο γέροντας Μαρίνος κατέλυσε, με άλλους μοναχούς, σε πανδοχείο, τον κατηγόρησαν ότι διέφθειρε την κόρη του ξενοδόχου, η οποία όμως είχε διαφθαρεί από έναν στρατιώτη. Η Αγία όχι μόνο υπέμεινε το όνειδος, τις προσβολές και τις διώξεις με σιωπή και υπομονή, αλλά και το παιδί που γεννήθηκε το δέχθηκε ως δικό του και το διέτρεφε έξω από τη μονή επί τριετία, αφού οι μοναχοί τον έβγαλαν έξω της μονής ως αμαρτωλό. Όταν, μετά την οσιακή κοίμησή του, φανερώθηκε ότι ήταν γυναίκα, οι μοναχοί που πριν λίγο τον αποκαλούσαν άθλιο και αμαρτωλό, την μακάρισαν για την αρετή και την πνευματική της ανδρεία και την θεώρησαν Οσία..._________________
|
Στολὴ Μαρῖνον μαρτυρεῖ τὴν Μαρίαν,
Ταφὴ Μαρίαν δεικνύει τὸν Μαρῖνον. |
Βιογραφία
Η Οσία Μαρία που αντιπροσωπεύει ίσως το πιο διαδεδομένο παράδειγμα του «ιερού θρύλου» της γυναίκας που αφιερώνεται στη μοναστική άσκηση κάτω από μια ανδρική μεταμφίεση και που μνημονεύεται στο Συναξάρι της Κωνσταντινουπόλεως, αλλά θεωρούν ότι έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ., με βάση ουσιαστικά τη Μαρωνιτική παράδοση που τοποθετεί τον τόπο ασκήσεώς της στη σπηλιά Qanubin, στην πεδιάδα της Qadisa στο βόρειο Λίβανο, και άλλοι τον 7ο αιώνα μ.Χ. και σε Αιγυπτιακή περιοχή. Οι Συναξαριστές διηγούνται ότι η Οσία, επιθυμώντας την μοναστική ζωή, μεταμφιέσθηκε σε άνδρα και κατέφυγε μετά του πατρός της Ευγενίου, που είχε μείνει χήρος, σε μοναστήρι. Όταν κάποτε η Αγία κατέλυσε, με άλλους μοναχούς, σε πανδοχείο, την κατηγόρησαν ότι διέφθειρε την κόρη του ξενοδόχου, η οποία όμως είχε διαφθαρεί από έναν στρατιώτη. Η Αγία όχι μόνο υπέμεινε το όνειδος, τις προσβολές και τις διώξεις με σιωπή και υπομονή, αλλά και το παιδί που γεννήθηκε το δέχθηκε ως δικό της και το διέτρεφε έξω από τη μονή επί τριετία, αφού οι μοναχοί την έβγαλαν έξω της μονής ως αμαρτωλή. Όταν, μετά την οσιακή κοίμησή της, φανερώθηκε ότι ήταν γυναίκα, οι μοναχοί που πριν λίγο την αποκαλούσαν αθλία, την μακάρισαν για την αρετή και την πνευματική της ανδρεία και την θεώρησαν Οσία.___________________ |
| Τρανς με φωτοστέφανο |
του Νίκου Μελά
Σημείωση
Προφανώς, η χρήση σύγχρονων όρων όπως τρανσέξουαλ για να αναφερθούμε σε μια παλαιότερη ιστορική εποχή είναι αναχρονιστική, καθώς περιγράφουν διαφορετικές κοινωνικές και ανθρωπολογικές πραγματικότητες. Τηρουμένων των αναλογιών, ωστόσο, μπορούν να γίνουν σημαντικοί παραλληλισμοί.
Πηγή : 10% ΒιβλιογραφίαAnson, J., "The Female Transvestite in Early Monasticism: the Origin and Development of a Motif", Viator 5 (1974), 1-32Authors’ Collective: Holy women of Byzantium. Ten Saint’s lives in English translation, editor Alice Mary Talbot, Dumbarton Oaks Research Library and Collection, Washington D.C. 1996 Bennasser, Khalifa Abubakr: Gender and Sanctity in Early Byzantine Monasticism: A Study of the Phenomenon of Female Ascetics in Male Monastic Habit with a Translation of the Life of St. Matrona, [Rutgers Ph.D Dissertation 1984; UMI 8424085] Delcourt, Marie: "Le complexe de Diane dans l'hagiographie chretienne", Revue de l'Histoire des Religions153 (January-March 1958), 1-33 Davis, Stephen J.:Crossed Texts, Crossed Sex: Intertextuality and Gender in Early Christian Legends of Holy Women Disguised as Men, Journal of Early Christian Studies - Volume 10, Number 1, Spring 2002, pp. 1-36 Patlagean, Evelyne: "L'histoire de la femme deguise en moine et l'evolution de la saintete feminine a Byzance", Studi Medievali ser. 3 17 (1976), 597-625, repr. in Structure sociale, famille, chretiente a Byzance IVe-XIe siecle, (London: Variorum, 1981), XI Comstock, David: Gay Theology Without Apology, (Cleveland, OH: The Pilgrim Press: 1993 ΙστοσελίδεςΜέγας ΣυναξαριστήςCatholic Encyclopaedia Holy Trinity Orthodox Russian Church Calendar Calendar of Lesbian, Gay, Bisexual, and Transgender Saints ______________ #lgbtq
|


Δύσκολο να το πιστέψει κανείς, αλλά σκαλίζοντας την ιστορία άλλων εποχών συνειδητοποιεί ότι δεν ζούμε στην πιο φιλελεύθερη, χαλαρή και φωτισμένη εποχή όσον αφορά τη φυλετική ταυτότητα, τις κατηγορίες των φύλων, τους κοινωνικούς ρόλους.
Εδώ όμως αρχίζει το μπέρδεμα: το Λευιτικό, ένα από τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης καταδικάζει απερίφραστα την παρενδυσία (να φοράει κανείς ρούχα του άλλου φύλου). Σε αυτό βασίζονται οι παπάδες και απαγορεύουν στις πιστές να φορούν παντελόνια στην εκκλησία και βάσει αυτού καταδικάζουν την ομοφυλοφιλία. (Το ίδιο πολύ σοβαρό βιβλίο απαγορεύει να τρώμε γαρίδες, καλαμάρια, στρείδια, επιτρέπει τους βιασμούς, την δουλεία κ.ά., αλλά ας μην το αναλύσουμε τώρα αυτό).
«Το έκαναν κάτω από πίεση». Ενδεχομένως στην αρχή, αλλά αυτές έμειναν ντυμένες άντρες σε όλη τους τη ζωή. Πόση πίεση πια;
Και ερχομαστε στους σημερινους ρασοφορους,
ΑπάντησηΔιαγραφήπου με λογια φωτια αφοριζουν την διαφορετικοτητα
σπερνοντας το μισος και τον ρατσισμο αναμεσα στους
ανθρωπους.
Ας σηκωσουν αν τολμουν τα ρασα τους, να δουμε τι
δαντελες φορανε απο κατω,για να μας αφησουν στην
ησυχια μας μπας και βρουμε την ανθρωπια μας.!
Μια χαρά τα απολαμβάνουν τα ράσα τους
Διαγραφήκαι αν δεν ήταν υποκριτές πολύ που θα μας ένοιαζε.
Τόσο που τους καίει όμως κάτι θα σημαίνει... ;)