Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2018

O PHYLAX ο αφύλακτος μα Φύλαξ της Μυκόνου― (εικόνες-παρωδίες-σχόλια)



Όσο μια μικρή ή μεγάλη ομάδα επιβάλλει ατιμώρητα στο σύνολο τις θρησκευτικές της προλήψεις, ανεξιθρησκεία δεν έχουμε.
Δεν έχει καμιά αξία να λέω «σ' αγαπώ» αν τα έργα κι η συμπεριφορά μου δεν το υποστηρίζουν. Όσο κι αν ισχυριζόμαστε ότι η πρόθεση μετράει κι ότι 'δεν πειράζει μωρέ που δε μου έκανες δώρο, λες πως θα ήθελες κι αυτό μου φτάνει' τα λόγια μας δείχνουν την καλοσύνη μας ή την τυπική ευγένεια αλλά σε όσες σελίδες (ή megabites) κι αν το επαναλάβουμε, δώρο-δε-λάβαμε κι αυτό δεν αλλάζει.
Διότι δεν είμαστε λόγια, δεν είμαστε ονειροφαντασιές και πόζες· είμαστε το σύνολο των πράξεών μας.
Η δημοκρατικότητά κι οι ελευθερία μου, όπως και κάθε κοινωνίας, δοκιμάζεται κι αποδεικνύεται μόνο όπου διαφωνώ. Η ανεκτικότητά μου αποδεικνύεται μπροστά στο έργο που δε μου αρέσει, όχι μπροστά σε ό,τι θαυμάζω και εγκρίνω.

Ναι, για τον ΦΥΛΑΚΑ μιλώ, τον κόκκινο άγγελο του Παλαιού Φαλήρου που σήκωσε θύελλες ανοησίας, τσουνάμια βλακείας που έφεραν κατολισθήσεις και καταποντισμούς και κορυφώθηκαν στη νύχτα την προχθεσινή που έριξαν το άγαλμα.
Το τι έχει ειπωθεί γι' αυτό τον 'PHYLAX' είναι απίστευτο και μοιάζει πιο πολύ να έρχεται από άλλες εποχές, αιώνες πίσω όταν μάστιζε τους λαούς η αμορφωσιά κι η παραπληροφόρηση κι όπου δεν καταλάβαιναν έβλεπαν οι άνθρωποι διαβόλους και τριβόλους.
Στο πανηγύρι ηλιθιότητας συμμετείχαν με λιτανείες και διαμαρτυρίες και Παλαιοημερολογίτες με τον καινούργιο τους σταρ έναν ψευτοκαλόγερο που τα βάζει με τις κεραίες της ΔΕΗ και βαράει κλωτσομπουνίδια σε ανυπεράσπιστα ΑΤΜ. [Το γιατί δεν ακούσαμε να έχει συλληφθεί ενώ υπάρχουν videos που αποδεικνύουν τους βανδαλισμούς, είναι απορίας άξιον και θλιβερή απόδειξη ότι ο Χριστιανοταλιμπανισμός είναι ανεκτός στον τόπο μας.]
Προχθές, νύχτα με κακοκαιρία, είδαν περίοικοι κάτι «παιδιά» με σωματότυπο ντουλάπα, δηλαδή Χρυσαυγίτες, που έδεσαν το άγαλμα και τράβηξαν μέχρι που το αποκαθήλωσαν με φορτηγάκι.

Κι αναρωτιέμαι:
Αφού είδαν γιατί δεν κάλεσαν την Αστυνομία; Κι αν την κάλεσαν γιατί δεν πρόλαβε; Κι αν η αστυνομία δε μπορεί να προστατεύσει την ιδιοκτησία Δήμου (και μάλιστα πλούσιου και κεντρικού) τότε τι ελπίδα έχω εγώ να προστατευθώ και ποιος θα την καλούσε ή θα παρενέβαινε για μένα ή ό,τι αγαπώ; Έχουν ξαφνικά τόση δύναμη η ΧΑ κι οι Χριστιανοταλιμπάν που σιωπηρά τους αφήνουμε να αποφασίζουν τι θα βλέπουμε;

Πολύ έχει συζητηθεί το συγκεκριμένο έργο τέχνης, μα δε χαίρομαι. Όνειρό μου είναι, το έχω ξαναπεί, κάθε πλατεία, κάθε γωνία του κοινόχρηστου τοπίου μας να γινόταν βάθρο Τέχνης― κάθε Τέχνης, ώστε να καλλιεργούσαμε τη ματιά και να τέρπαμε την ψυχή μας με συζητήσεις για τα έργα εκφράζοντας την υποκειμενική μας γνώμη ή την άγνοιά μας και ζητώντας να καταλάβουμε το έργο και τον κόσμο μας. Δυστυχώς εδώ δεν πρόκειται γι αυτό.
Θυμάστε και τον Πύργο της Βαβέλ των Ιωαννίνων; Δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα ενός μηνός βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα μη δημοφιλές έργο Τέχνης. Αλλά δυστυχώς, όπως και για το χριστουγεννιάτικο στολίδι των Ιωαννίνων, έρχεται στην επιφάνεια το, θα νόμιζα, προ πολλού λυμένο ζήτημα της δημοκρατικότητας και της Λογοκρισίας.

Η σάτιρα, τα σχόλια κι οι παρωδίες είναι δικαιώματα του κοινού, μέρος της ανταπόκρισης στο έργο. Είτε δακρύζω από συγκίνηση μπροστά στη Μόνα Λίζα είτε την κοροϊδεύω και τη παρωδώ καθισμένη σε λεκάνη τουαλέτας, το ίδιο είναι. Αντιδρώ στο έργο, συμμετέχω με το δικό μου υποκειμενικό τρόπο, μπαίνω στο παιχνίδι. Αυτό ζητά το έργο τέχνης είτε είναι γλυπτό, είτε όπερα είτε στίχοι: Να πω ή να κάνω ό,τι θέλω- συμπεριλαμβανομένου βεβαίως και του να το αγνοήσω. Ό,τι αισθάνομαι, ό,τι θέλω. Εκτός από το μόνο, το παράπτωμα: να το βανδαλίσω και να το απαγορεύσω στους άλλους, να επιβάλλω τη δική μου άποψη δηλαδή.

Είμαστε οι πράξεις μας. Η κοινωνία που βανδαλίζει γλυπτά και τα κατεβάζει –είτε βίαια είτε και με το νόμο- είναι κοινωνία καταπιεστική. Όταν μάλιστα επιχείρημα γίνεται η θρησκεία, τότε έχουμε καθαρό ταλιμπανισμό και οφείλουμε να αντισταθούμε.

Γι αυτό οι επιθέσεις στον PHYLAX με έφεραν στο πλευρό του. Πρώτα πρέπει να υπερασπιστούμε ώστε το δικαίωμά του να υπάρχει και μετά να εξασκήσουμε το δικαίωμά μας να τον κρίνουμε.

Σας φέρνω την είδηση, συνέντευξη του καλλιτέχνη, σχόλια και πάρα πολλές (και μερικές πολύ διασκεδαστικές) εικόνες με παρωδίες, φέρνω και φωτογραφίες του αδελφού του στη Μύκονο (όπου ό,τι άλλα κι αν λέτε, Χριστιανοταλιμπανισμός δεν ευδοκιμεί).






Άγνωστοι με κουκούλες και φορτηγό έριξαν τον PHYLAX
«Ό,τι ζημιά και να είναι μπορούμε να την αποκαταστήσουμε» λέει ο γλύπτης που έφτιαξε το άγαλμα https://www.newsbeast.gr/greece/arthro/3209153/agnosti-me-koukoules-ke-fortigo-erixan-ton-phylax



Το γλυπτό του Παλαιού Φαλήρου, ο Phylax, αφού πρώτα δέχτηκε επιθέσεις με Το γλυπτό του Παλαιού Φαλήρου, ο Phylax, αφού πρώτα δέχτηκε επιθέσεις με μπογιά και στη συνέχεια …εξορκισμούς τελικά σήμερα τα ξημερώματα καταστράφηκε από ομάδα αγνώστων με κουκούλες.
Όπως είπε μιλώντας στο News 24/7 ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης, στις 03:30 τα ξημερώματα της Πέμπτης, δεκατέσσερα ή δεκαπέντε που επέβαιναν σε ένα μεγάλο φορτηγό χωρίς πινακίδες, έφτασαν στο σημείο που βρισκόταν το κόκκινο γλυπτό, στο Παλαιό Φάληρο. Αφού κατέβηκαν από το όχημα φορώντας κουκούλες, το έδεσαν με σκοινιά, το τράβηξαν και το έριξαν στο έδαφος.
Αφού κατέστρεψαν το γλυπτό, σύμφωνα με όσα είπε ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, οι κουκουλοφόροι κατευθύνθηκαν στην καντίνα που βρίσκεται περίπου 20 μέτρα από το σημείο και απείλησαν τον ιδιοκτήτη της. "Του είπαν πως αν ειδοποιήσει την Αστυνομία θα του κάψουν την καντίνα".
Ο κ. Χατζηδάκης ειδοποιήθηκε από τον ιδιοκτήτη της καντίνας λίγο μετά το περιστατικό. Οι υπηρεσίες του Δήμου μάζεψαν το κατεστραμμένο γλυπτό από τον δρόμο και όπως λέει ο δήμαρχος έχει  ζητήσει από τον δημιουργό του, Κωστή Γεωργίου, να το πάρει στο ατελιέ του ώστε να γίνει προσπάθεια επισκευής του και ο Phylax να επανέλθει στην θέση του. Όσον αφορά την επίθεση και τους δράστες της, ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου έχει ήδη κάνει μήνυση κατά αγνώστων. 
Όπως είπε έχει ενδείξεις για το ποιοι μπορεί να ήταν οι δράστες αλλά θα περιμένει να το διερευνήσει η Αστυνομία.

Οι φασίστες των Λεσχών Εφέδρων γκρέμισαν το γλυπτό του δήμου Παλαιού Φαλήρου;

Αυτά μας γράφει ο Πάρης Καρβουνόπουλος στο σαιτ του στην σχετική ανάρτηση http://www.militaire.gr
Όμως ο Πάρης Καρβουνόπουλος και το σαιτ militaire.gr που με συνέπεια και συνέχεια προβάλλει τις απόψεις των ΑΝΕΛ και την παραμικρή δήλωση-κίνηση του Υπουργού Άμυνας Πάνου Καμμένου δεν μας τα λέει όλα.
Γιατί πρόκειται για Στρατιωτική Καταδρομική επιχείριση, με τα ΜΜΕ από το πρωί να κάνουν λόγο για συμμετοχή ΟΥΚάδων και της δολοφονικής ναζιστική συμμορίας Χρυσής Αυγής.
Μάλιστα, ο δεξιός Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Διονύσης Χατζιδάκης δηλώνει ότι γνωρίζει τους ενόχους.
Ποιοι είναι αυτοί;Μήπως είναι οι φασιστικές Λέσχες Εφέδρων που συγκροτούνται Πανελλαδικά με την πλήρη κάλυψη-συμμετοχή των Υπουργών Άμυνας Πάνου Καμμένου και Δημήτρη Βίτσα;  

Να θυμίσουμε στον δεξιό Δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου Διονύση Χατζιδάκη την προβολή που τους παρέχει;
Διαβάζουμε μεταξύ άλλων στην ανάρτηση http://www.stratiotikos.gr.....


Ο διεθνώς αναγνωρισμένος καλλιτέχνης, Κωστής Γεωργίου, 
δημιουργός του Phylax που τα ξημερώματα της Πέμπτης βανδαλίστηκε, δηλώνει στο News 24/7 "εμβρόντητος", μιλά για έλλειψη παιδείας και ελπίζει ότι το έργο θα επιστρέψει στη θέση του"Πώς μπορεί κάποιος να σχολιάσει ένα τέτοιο θλιβερό γεγονός; Όχι για το ίδιο το έργο αλλά για τη ζωή των ανθρώπων που ζουν εδώ. Για τους Έλληνες πολίτες. Δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψεις αυτό το πράγμα. Εν έτει 2018  κάποιοι να αποφασίζουν να βαφτίζουν ένα έργο αυθαίρετα, κάτι που δεν είναι.  Να έρχονται να το εξιλεώσουν μέσω αγιασμού, να του ρίξουν μπογιά.. Ξεπερνάει τα όρια κάθε λογικής" λέει ο κ. Γεωργίου.
Όπως τονίζει, το θέμα έχει πάρει διαστάσεις διεθνώς, "Ξέρετε ότι έχουμε γίνει ρεζίλι διεθνώς; Έχω δράση στο εξωτερικό. Έχω μάθει ότι στην Κίνα γελάει όλος ο κόσμος. Απ’ότι μου είπαν υπήρξε κατακραυγή και στην Κορέα και από αμερικάνικα ΜΜΕ... Δηλαδή τι θα γίνει, θα επιβάλλεται φασιστικά μια συμμορία; Φασιστική επιβολή είναι αυτό. Λένε, εμάς δεν μας αρέσει άρα το κατεβάζουμε. Ναι αλλά αρέσει σε κάποιους άλλους. Έτσι θα λειτουργούμε στη δημοκρατία δηλαδή; Σαν ζούγκλα; Υπάρχουν εκατομμύρια εικόνες γύρω μας που ο καθένας μπορεί να εκλάβει ως προσβλητικές. Τι πρέπει να γίνει;"
Αντίστοιχης αισθητικής γλυπτά του Κωστή Γεωργίου, με κόκκινο χρώμα και σε διαφορετικές μορφές και μεγέθη κοσμούν δρόμους αρκετών χωρών του κόσμου. "Είναι η δουλειά μου αυτή. Κάποιοι χωρίς καν να μπουν στον κόπο να ψάξουν ποιος είμαι, τι κάνω, ποια είναι η λογική των έργων μου, άρχισαν να κάνουν εικασίες εντελώς ανόητες. Έλεγαν ότι είναι φίδι, ότι είναι ψάρι… Για την έλλειψη Παιδείας που χαρακτηρίζει αρκετούς, δεν ευθύνομαι εγώ.  Είναι γενικότερο το θέμα. Στο εξωτερικό τα παιδιά είναι εξαπλωμένα στα μουσεία. Εξοικειώνονται με την τέχνη. Είναι θέμα της ελληνικής πολιτείας το γεγονός πως αυτό δεν συμβαίνει στη χώρα. Το ότι κάποιος μπορεί να αδυνατεί να εξηγήσει μια εικόνα δεν σημαίνει ότι είναι σατανάς. Δεν υπάρχει χώρος να τοποθετηθεί κάποιος γιατί είναι τελείως λανθασμένη η λογική προσέγγισης" υπογραμμίζει.
Oι εικόνες του αγιασμού και του εξορκισμού, μπορεί να μην άρεσαν στον δημιουργό όμως σημειώνει πως "Ακόμα και τον "αγιασμό" θα μπορούσα να σας πω ότι δεν είχα πρόβλημα. Σε δημοκρατία ζούμε, μπορεί να διαφωνώ, αλλά είναι ελεύθερος ο καθένας να κάνει ότι νομίζει, αν δεν προχωράει σε βανδαλισμό. Ο βανδαλισμός είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Είναι ποινική πράξη. Αδίκημα. Δηλαδή ο καθένας θα προβάλει τον νόμο του και “γαία πυρί μιχθήτω”;"
Υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό, θεωρεί πως είναι η στοχοποίηση του έργου, του ίδιου αλλά και του δημάρχου "Όταν ένα έργο γίνεται πρωτοσέλιδο από ακροδεξιές εφημερίδες και στοχοποιείται, δημιουργείται και ένα πολιτικό σκέλος στην υπόθεση που πιθανόν να μην του έχουμε δώσει την αρμόζουσα σημασία. Είναι πεδίο για αντιπολίτευση αυτό; Το έργο δεν ανήκει στο Παλαιό Φάληρο, ανήκει στην Αττική".
Πάντως ο Κωστής Γεωργίου δηλώνει στο News 24/7 πως, αν του ζητηθεί, ο Phylax θα επισκευαστεί και θα επιστρέψει στη θέση του. "Η δουλειά μας είναι να κάνουμε γλυπτά. Πρέπει να ζητηθεί από τον δήμαρχο και απ’ όσο ξέρω αυτό θα γίνει. Θα ήταν και λάθος να μην είναι αυτή η πρόθεσή του".
Εξηγώντας, τέλος, την λογική του δημιουργήματος, ο αναγνωρισμένος καλλιτέχνης λέει "Υπάρχουν καλλιτέχνες που λειτουργούν εντός των συμβολικών πλαισίων. Εγώ λειτουργώ εκτός των συμβόλων. Αυτή είναι η λογική της δουλειάς μου. Δημιουργώ εικόνες που δεν έχουν στενούς συμβολισμούς. Δημιουργώ αντηχήσεις μέσα στον χώρο. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει. Δεν υπάρχει απολύτως κανένας συμβολισμός. Το γλυπτό είναι μια μορφή που έχει φτερά και θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε, από πουλί μέχρι μια παραμυθένια μορφή. Έρχεται λοιπόν και στέκεται σε έναν χώρο νωχελικά και σε μια διάσταση που θα μπορούσε να είναι στα μέτρα των πλαισίων που υποβάλλει η περιοχή.  Αυτή είναι η λογική του έργου. Τίποτε άλλο. Κάποιοι δεν μπόρεσαν να το διαβάσουν στη σωστή του διάσταση. Είμαι αποδέκτης πολλών μηνυμάτων από ανθρώπους που το αποδέχονται. Όσοι δεν μπορούν να αντιληφθούν κάτι πρέπει να του κόβουν το κεφάλι; Είναι ντροπή για τα χρόνια που ζούμε".


 Ιησούς Χριστός νικά κι όλα τα γλυπτά σκορπά. #phylax


Διαδήλωση εναντίον των barcode έχουμε να δούμε πολύ καιρό.

 Εγώ αν ημουν ο καλλιτέχνης του Phylax, μετα το σημερινό θα το έφτιαχνα σε χιλιάδες μπρελοκ με 2 € να κατακλυσω όλη την αγορά, να πάθουν εγκεφαλικό οι ΧριστιανοΤαλιμπαν...




Αν ψάχνετε να βάλετε αντι του phylax κάτι με φτερά που ποτέ δε θα ενοχλούσε και δε θα το γκρέμιζαν οι χριστιανοί πατριώτες σας έχω μια ιδέα δημοκράτες ιθαγενείς.




Η σελίδα Wonder Jlaw 3 επαναφέρει εκτάκτως την ψηφοφορία αντικατάστασης του βδελυγματικού αγάλματος με την σατανική ονομασία Phylax, μετά το σημερινό ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ που εισάκουσε τις προσευχές, τους αγιασμούς και τους εξορκισμούς του θεοσεβούμενου έθνους μας!








 Πάντως μεγαλύτερο συμβολισμό έχει εκεί πεσμένο, ο εκ-πεσών άγγελος 


Να βγει κάποιος ειδήμων επιτέλους να μας ενημερώσει για τον phylax. Ο Νότης Σφακιανάκης ας πούμε

 Πιστεύω ακράδαντα και πατόκορφα πως αυτό που έπαθε ο phylax το έπαθε από μάτι, ξεκάθαρα.

 Τι φταίνε οι ΧΑΓίτες που όλοι οι αγιοι, οι όσιοι, τα ιερά και η θεία δίκη ήταν κατά του αγάλματος??


O Phylax είναι σαν τον ΣΥΡΙΖΑ. Το έπαιξε κοκκινοφρουρός, πήγε στα ψηλά, στρογγυλοκάθησε και μετά γκρεμοτσακίστηκε. Μεγάλο αλληγορικό, εικαστικό έργο
 Όταν ήρθαν να πάρουν τον phylax δεν μίλησα γιατί δεν ήμουν σατανιστής συριζαίος.



στη χώρα που η εκκλησία απειλούσε με αφορισμό τον Νίκο Καζαντζάκη,που η ιερά σύνοδος ζητούσε την απαγόρευση των βιβλίων του,και που δεν βρισκόταν παπάς να κηδευτεί,ΣΟΒΑΡΑ τώρα,πιστεύετε ότι θα ήταν πρόβλημα,για τα διαχρονικά ορκ,ο Phylax και ο δημιουργός του;;


Jorge Basajuan‏  Με αφορμή την καταστροφή του Phylax, θυμήθηκα εδώ στη Φραπεδούπολη, που εθνικιστές είχαν πετάξει στον Θερμαϊκό το πανέμορφο γλυπτό "Φεγγάρι στην ακτή", που βρισκόταν μπροστά στο Μακεδονία Παλλάς, επειδή λέει ήταν αναφορά στην περίοδο της Οθωμανικής Θεσσαλονίκης...





Ένα άσχημο γλυπτό #Phylax , που στην καλύτερη θα περνούσε απαρατήρητο, κάποιοι φανατικοί το έκαναν διάσημο. Και όχι μόνο αυτό, μας έκαναν να το υπερασπιζόμαστε. Well done φανατίκλες

Pantelis Katsilieris Το ζήτημα  ειναι αυτό. Δεν εχει σημασία αν μας αρέσει ή οχι. Έχει σημασία οτι αν δεν μας αρεσει κατι δεν το βανδαλίζουμε.


Ο Phylax δε μπορεί καλά καλά να φυλάξει τον εαυτό του, την πόλη θα φυλάξει












Άννα Κουρουπού

3 τέταρτα σκρολάρω στην αρχική σελίδα.
Μετρημένες συνειδήσεις.
Καμμία αυτοκριτική,σπανίως καταθετημένες.
Μόνο πυρά,καταγγελτικές προτάσεις,κατάρες,ανάθεμα κλπ
πχ Τα πιο πολλά ποστ αναφέρονται στο "Φύλακα" και οι δεκάδες συζητήσεις που προσπάθησα να παρακολουθήσω.
Το μεγαλύτερο,αν οχι όλο το ποσοστό ,αναφέρεται στο αν αρέσει ή οχι το γλυπτό,στον εξευτελισμό των ίδιων που σχολιάζουν,για μια πράξη που θυμίζει,σε εμάς τους παλαιότερους,άλλες εποχές.
Η απαξίωση στον πολιτισμό με επιλεκτική μορφή,δεν αφορά τον πολιτισμό.
Αφορά τη σκατοψυχιά αυτού που το κάνει...
Daphne Chronopoulou Ακριβώς.
Και πόσο χαρακτηριστικό αυτό που παρατηρείς πως 
«αν οχι όλο το ποσοστό ,αναφέρεται στο αν αρέσει ή οχι ».
Εγωπάθεια τυφλών.
Ούτε μια φορά δεν είδα ερώτηση- κάποι@ που να πει 'δεν το κατάλαβα, εξηγήστε΄ή 'δεν έχω γνώμη-Τέχνη δεν καταλαβαίνω'.
Όλοι παντογνώστες πχχιάααα.





documentonews.gr O Phylax του Παλαιού Φαλήρου, τον οποίο «αποκαθήλωσαν» βάνδαλοι, δεν ήταν ο μοναδικός.
Ο γλύπτης του τον φιλοτέχνησε, ο Κωστής Γεωργίου, έχει δημιουργήσει ένα σχεδόν,σε μικρότερο μέγεθος όμως, πανομοιότυπο γλυπτό, το οποίο φιλοξενήθηκε σε έκθεση σε γκαλερί της Μυκόνου, το καλοκαίρι, απ΄όπου και «έφυγε» σώο και χωρίς προβλήματα.
Ευτυχώς για την τέχνη, αυτός ο Phylax δεν έπεσε στα χέρια φανατικών θρασύδειλων, που θεωρούν ότι δικαιούνται να καταστρέφουν ο,τιδήποτε δεν «εντάσσεται» στις… δημοκρατικές τους πεποιθήσεις.





ΔΕΙΓΜΑΤΑ και Αφορισμοί
με
Χριστιανοταλιμπανικό μονταζάκι πσεκαζμένης








DD
Ο γλύπτης του (phylax) παραδέχεται πως άγαλμα του είναι ο σατανάς... Ακούστε στο 0:49 λεπτό τον δημιουργό του "φύλαξ" αναφέρεται ότι κάποιοι του ρίξανε τον "σατανά" (δεν τον αποκαλεί φύλαξ ο ίδιος)




Dimitra Dromaka «Από τη στιγμή που η τέχνη δεν είναι τροφή των εκλεκτών, ο καλλιτέχνης μπορεί να εκδηλώνει το ταλέντο του με κάθε ιδιοτροπία, όπως του καπνίσει, με κάθε επινόηση του πνευματικού τσαρλατανισμού.

Αλλά οι εκλεπτυσμένοι, οι πλούσιοι, οι χασομέρηδες, οι δι
υλίζοντες την πεμπτουσία, ψάχνουν για το καινούριο, το αλλόκοτο, το πρωτοφανές, το σκανδαλώδες. Κι εγώ, από τον κυβισμό κι ύστερα ικανοποίησα αυτούς τους κυρίους και τους κριτικούς με πάμπολλα παράξενα που πέρασαν από τον νου, και όσο λιγότερο τα καταλάβαιναν τόσο τα θαύμαζαν.

Με το να διασκεδάζω συνεχώς με όλα τούτα τα παιχνίδια, τις λοιδορίες, τους γρίφους, τις σπαζοκεφαλιές και τα αραβουργήματα έγινα διάσημος και μάλιστα πολύ γρήγορα. Και η διασημότητα για ένα ζωγράφο σημαίνει: πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτο.

Όπως γνωρίζετε, σήμερα είμαι διάσημος και πλούσιος, αλλά όταν μένω μόνος με τον εαυτό μου δεν έχω το θάρρος να με θεωρώ καλλιτέχνη με την αρχαία έννοια της λέξης.

Ήταν μεγάλοι ζωγράφοι ο Τζιόττο, ο Τισιανός, ο Ρέμπραντ, ο Γκόγια. Είμαι μόνον ένας δημόσιος ψυχαγωγός, που κατάλαβε την εποχή του, που ικανοποίησε όσο μπορούσε την ηλιθιότητα, την κενοδοξία και την απληστία των συγχρόνων του.
Είναι πικρή η δική μου εξομολόγηση, πιο οδυνηρή απ’ ότι μπορεί να φαίνεται, έχει όμως την αρετή να είναι ειλικρινής». ταδε εφη Pablo Picasso..!
Διαχείριση


Daphne Chronopoulou Dimitra Dromaka Παλαιότατη απάτη στημένη κατά παραγγελία για να σπιλωθεί ο Πικάσο που δήλωνε κομμουνιστής κι έγινε διάσημος από τη Γκερνίκα του.
Από το 1950 αν θυμάμαι καλά. 
Ο Πικάσο ΠΟΤΕ δεν είπε αυτές τις ανοησίες που τις σκέφτηκε ένας αλήτης δημοσιογράφος στην Ιταλία.

Αυτό είναι κομμένο και ραμένο να κολακεύσει όσους δεν καταλαβαίνουν την Τέχνη και θέλουν να μη ντρέπονται γι αυτό.
_________________
Να, σου βρήκα και αποδείξεις:

Κι εδώ τα αποτελέσματα της έρευνας:
Το περιοδικό The Art στη Νέα Υόρκη δε φαίνεται να υπάρχει.
To κείμενο είναι από μια "συνέντευξη" το '51 σε έναν Ιταλό τον Papini
Ο Παπινί την έβγαλε από το μυαλό του όπως έβγαλε και για τους Kafka, Freud και Stendhal. Τις έβαλε σε ένα βιβλίο.
Την παρήγγειλε το ΝΑΤΟ (!!! -σύμφωνα με τη Wikipedia) και την προώθησε ο Φράνκο για να σπιλώσει τον κομουνιστή*.
Το '62 ο Πικάσο ζήτησε από τον βιογράφο του να αποκαλύψει την ψευτιά.
Το Life, φαίνεται πως είχε δημοσιεύσει αυτή τη "συνέντευξη" τέλη του '68 και αρχές του '69 ζήτησε συγγνώμη.

Παραπλανημένοι και "παραπλανημένοι" υπήρχαν κι εδώ πάντως (Βήμα 1999: Μαρίνος).

Independent και Wikipedia για τον Papini. Κι εδώ στα Αγγλικά η "συνέντευξη" με μερικές ακόμη πληροφορίες για την προέλευσή της σε πιο κάτω πόστ.
*According to The Spectator, NATO allegedly encouraged Papini, in 1951, to publish a fake interview with Pablo Picasso,[10] to dramatically undercut his pro-Communist image. In 1962, the artist asked his biographer Pierre Daix, to expose the fake interview, which he did in Les Lettres Françaises.
Πιο πολλά στο:
http://stupidchainmails.blogspot.gr/2014/06/blog-post.html
Διαχείριση


Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού είναι ο τίτλος μιας δραματικής ταινίας του Θόδωρου Aγγελόπουλου με τους Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και Zαν Mορό, που γυρίστηκε το 1991. Ένας νεαρός ρεπόρτερ συναρπάζεται από τη φυσιογνωμία ενός ηλικιωμένου πρόσφυγα που ζει σχεδόν ασκητικά σε μια μικρή συνοριακή πόλη. Χωρίς να διευκρινίζει την πόλη όπου τοποθετείται η ταινία, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος φτιάχνει ένα έργο-μεταίχμιο πάνω στην απελπισία του τέλους του αιώνα και τη διασταύρωση δύο όμορων πολιτισμών (Αλβανία - Ελλάδα).
Η συγκεκριμένη ταινία είχε προκαλέσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης και του τύπου για μεγάλο χρονικό διάστημα και για άλλο λόγο, πέρα του κινηματογραφικού ενδιαφέροντος, καθώς συνοδεύτηκε από ένα απροσδόκητο γεγονός. Όλα ξεκίνησαν όταν με κάποιο αδιευκρίνιστο τρόπο το σενάριο της ταινίας έφτασε στα χέρια του θρήσκου και εθνικιστή μητροπολίτη της πόλης, Αυγουστίνου Καντιώτη. Ο Καντιώτης, που είχε μανία με τους «Σκοπιανούς», θεώρησε ότι μπορεί να πρόκειται για πράκτορες και μόλις διάβασε το σενάριο το απέρριψε αμέσως, θεωρώντας ότι προσβάλλει το έθνος και το Χριστιανισμό. Έτσι, απείλησε τον Αγγελόπουλο ότι θα τον αφορίσει και τον διέταξε να σταματήσει τα γυρίσματα. Το γεγονός αυτό εξόργισε τον Αγγελόπουλο, που φυσικά δεν υποχώρησε και προκάλεσε επίσης και το μένος των συνεργατών του. Το θέμα πήρε διεθνείς διαστάσεις. Ο Αγγελόπουλος στηρίχτηκε από τους πολιτικούς της αριστεράς και είχε την αρωγή του σκηνοθέτη και φίλου του, Ακίρα Κουροσάβα. Όταν ο Αγγελόπουλος επέστρεψε, η μεγάλη μερίδα των Χριστιανών της Φλώρινας είχε κατακλύσει την πόλη με μαύρες σημαίες και πλακάτ, ενώ υπήρχαν και καρικατούρες που παρίσταναν το σκηνοθέτη σαν ένα προδότη που κρατούσε ένα σακούλι με 600 εκατομμύρια δραχμές και εμφανίζονταν συνθήματα, όπως «αναρχία, ανθελληνισμός, αθεΐα, ακολασία», με τις καμπάνες να χτυπούν πένθιμα, βάζοντας παρόμοια εμβατήρια. Με την παρότρυνση του μητροπολίτη προσπάθησαν με κάθε τρόπο να εμποδίσουν την ολοκλήρωση και κυκλοφορία της ταινίας.
Στις 16 Δεκεμβρίου 1990 ήταν η μέρα τελετής αφορισμού του Αγγελόπουλου και του πρωταγωνιστή Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Την ίδια μέρα είχε οργανωθεί μία συγκέντρωση ελευθερίας και δημοκρατίας, στην οποία παρευρέθηκε ο Αγγελόπουλος και οι συνεργάτες του, στον κινηματογράφο ''Ελληνίς''. Οι Χριστιανοί πιστοί και ο Καντιώτης έψελναν μαζί το ''Αφορισμένοι, αφορισμένοι''. Ο Καντιώτης τους έδωσε περιθώριο 2 χρόνων για να μετανοήσουν και να συγχωρεθούν, κάτι που δεν έκανε κανένας συντελεστής της ταινίας. Τελικά, η ταινία ολοκληρώθηκε και έφτασε μέχρι τις Κάννες. Στην επόμενη ταινία του, το βλέμμα του Οδυσσέα, ο Αγγελόπουλος αφιέρωσε μία σκηνή για αυτό το περιστατικό.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.