Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

Κορωνοϊός― σχόλια, εικόνες, memes #COVID-19



«Κίνδυνος από τον κοροναϊό, αν δε γίνουν τα κλειστά κέντρα κράτησης» δηλώνει ο  Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός εκπρόσωπος, επιδιδόμενος σε γκαιμπελικά άλματα λογικής. Από την άλλη η θεία κοινωνία προσφέρεται αφειδώς στις εκκλησίες σε νέους γέρους και παιδιά, κυριολεκτικά σα να μην υπάρχει αύριο. Ταυτόχρονα ελληναράδες καθησυχάζουν τους Συνέλληνες ότι κίνδυνο δε διατρέχουμε αφού «ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΟ ΓΟΝΙΔΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΕΙ Η ΕΜΦΥΛΙΟΣ» ενώ άλλοι μεταφράζουν τη θεωρία συνομωσίας βασισμένη σε βιβλίο  επιστημονικής φαντασίας του 1981 που «προέβλεπε» πανδημία από την Κίνα.
Τέτοια είναι τα μέτρα πρόληψης από τα οποία είναι ευχαριστημένος ο Υπουργός Υγείας όπως ανακοίνωσε στο Facebook κι τιμήθηκε με ουκ ολίγα γνωστά emoticonsγέλιου. Διότι τι άλλο μας μένει να κάνουμε όταν την ώρα που στην Ιταλία καθηγητής ανακοινώνει πως πιθανόν να μολύνθηκε σε συνέδριο στην Ελλάδα αλλά εμείς φτιάχνουμε θεωρίες κι ιστορίες κατά τα προσωπικά συμφέροντα του καθενός όπως λ.χ. οι Πατρινοί που προκειμένου να μη χαλάσει το καρναβάλι αψηφούν τον κίνδυνο δια της άρνησης. 

Ακολουθούν ειδήσιες με αποδεικτικά όσων ανέφερα, οδηγίες πρόληψης (μύθοι και αλήθειες για μας και τα κατοικίδιά μας) και, 
κατά τη συνήθεια του  blog εικόνες, μιμίδια και σχόλια ώστε γελώντας να αφήσουμε την «Εμφύλιο» του μάταιου τούτου κόσμου.
Χαρείτε τα:





• H E.E. προσπαθεί να υπολογίσει τις οικονομικές επιπτώσεις
• Το ΔΝΤ ενδέχεται να υποβαθμίσει τις προβλέψεις για την παγκόσμια ανάπτυξη #CoronavirusOutbreak

Θετικό στον κοροναϊό βρέθηκε και άλλο μέλος της οικογένειας της 38χρονης από τη Θεσσαλονίκη -η οποία είναι το πρώτο θύμα του ιού στην Ελλάδα- όπως και μία ακόμη γυναίκα στην Αθήνα, σύμφωνα με τον λοιμωξιολόγο Σωτήρη Τσιόδρα.


Στην Ελλάδα έφτασε ο κοροναϊός, όπως άλλωστε αναμενόταν, με τον λοιμωξιολόγο Σωτήρη Τσιόδρα να ανακοινώνει το μεσημέρι της Τετάρτης ότι μια 38χρονη γυναίκα από τη Θεσσαλονίκη νοσεί από την ιογενή πνευμονία.
Η ασθενής, που επέστρεψε πρόσφατα από ταξίδι στη βόρεια Ιταλία, είναι σε καλή κατάσταση και δεν έχει άλλα προβλήματα υγείας.

Εκτός από την ίδια τη γυναίκα, που νοσηλεύεται σε ειδικά διαμορφωμένο θάλαμο στο νοσοκομείο «ΑΧΕΠΑ» στη Θεσσαλονίκη, οικειοθελώς απομονώνεται και η οικογένειά της, καθώς και όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί της. 
Οι ειδικοί, που εδώ και ημέρες είχαν προειδοποιήσειπως είναι θέμα χρόνο να φτάσει στη χώρα μας ο κοροναϊός, συστήνουν ψυχραιμία.

Μάλιστα, ο κ. Τσιόδρας τόνισε ότι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση του κρούσματος. Ο ίδιος επανέλαβε ότι η νόσος παραμένει ήπια στη συντριπτική της πλειονότητα και τόνισε την ανάγκη της τήρησης των κανόνων υγιεινής από όλους, κανόνες οι οποίοι αφορούν στην υγιεινή των χεριών και στην υγιεινή του βήχα.


Όπως εξήγησε «Τις επόμενες ημέρες άνθρωποι που έρχονται από τις πληττόμενες περιοχές της βόρειας Ιταλίας πρέπει να επιτηρούν την υγεία τους και σε περίπτωση συμπτωμάτων να μένουν στο σπίτι και να ειδοποιούν τον γιατρό τους ή τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας ώστε να γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες».


Η ΠΝΠ για τον κοροναϊό 

Στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης δημοσιεύτηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένουπου ανακοινώθηκε χθες, Τρίτη, από τον Στέλιο Πέτσα με τα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ σε περίπτωση που υπάρξει κρούσματα κοροναϊού στη χώρα.

Στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με τα «κατεπείγοντα μέτρα αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης κοροναϊού» υπάρχουν συνολικά πέντε άρθρα με προβλέψεις.

 Καθησυχάζει μέσω Facebook ο Κικίλιας - «Το περιμέναμε»
Liliana Xialina Μου αρέσει το σχόλιο τους ότι το περίμεναν!!! Όντως, καθόταν και περίμεναν ...


Η μαλακια παει σύννεφο σε αυτη τη χωρα 
Υπ Υγείας --->  Δεν θα μπουν σε καραντίνα οι μαθητές όταν επιστρέψουν από Ιταλία



Άχου, οι Αγορές !... αυτορρυθμίζονται ... δεν είναι υπέροχες?
Ιταλία -Κοροναϊός: 10 ευρώ η μάσκα, 39 ευρώ το αντισηπτικό σ’ ένα άθλιο εμπόριο τρόμου
Τα φάρμακα, τα εμβόλια, τα μέσα ατομικής προστασίας και υγιεινής μπροστά στο ξέσπασμα μια επιδημίας αποτελούν τα εμπορεύματα που θα πωληθούν για να γίνουν κέρδη.
Η συγκεκριμένη καπιταλιστική εξίσωση δεν ...συγκινείται ούτε από τη ζωή, ούτε από το θάνατο.






Εκκενώνουν το κτήριο του ΣΚΑΪ λόγω κορωνοϊού. Τι έγινε τελικά μαλακισμένα κοράκια, δεν τον έφερναν οι πρόσφυγες;


Σήμερα κοινωνήσανε απ το ίδιο κουτάλι με τα σαλια δεκάδων ανθρώπων,τί τα θέλετε τα μέτρα; εμάς μας προστατεύει η παναγίτσα



Κοροναϊός: Συναγερμός στους Αγίους Τόπους - Τουρίστες από τη Ν. Κορέα θετικοί στον ιό 
εκεί θα τους σώσει ο θεός,καμία ανησυχία


Εάν ο Κοροναϊός φτάσει τελικά στην Ελλάδα:
1. Ακόμα και ένας ξερόβηχας θα φέρνει τον πανικό.
2. Θα κλείσουν προληπτικά σχολεία και δημόσιες υπηρεσίες.
3. Ο κόσμος θα αδειάσει από τις πρώτες ημέρες τα S/M και θα κλειστεί στο σπίτι του.
4. Ακόμα και με μερικά δέκατα πυρετό θα καταφεύγει στα επείγοντα των νοσοκομείων. Το ελληνικό σύστημα υγείας θα καταρρεύσει από τις πρώτες ημέρες μιας και θα σχηματίζονται ατελείωτες ουρές έξω από τα νοσοκομεία τα οποία δε θα έχουν σε επάρκεια γ
ιατρούς, κλίνες και φάρμακα.
5. Πολλοί θα καταφύγουν (χωρίς να το συστήσει γιατρός) σε κατάχρηση αντιβιοτικών και φαρμάκων.
6. Ακόμα περισσότεροι θα παραδοθούν στην ελπίδα του μεταφυσικού, από λιτανείες, παρακλήσεις, ολονυχτίες, φυλακτά μέχρι γιατροσόφια και επικλήσεις πνευμάτων.
7. Η δημόσια ζωή θα παραλύσει, οι επικοινωνίες θα λαμβάνουν χώρα μακρώθεν, η οικονομία θα πάρει την κάτω βόλτα για τα καλά.
8. Εάν εγκριθεί η χρήση κάποιων φαρμάκων για πρόληψη ή θεραπεία, θα προκληθεί χάος στα φαρμακεία και τα νοσοκομεία - ιατρεία.
9. Δε θα λείψουν οι ασυνείδητοι που θα επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την όλη κατάσταση ώστε να βγάλουν λεφτά. Από (με το αζημείωτο) εξασφάλιση θέσης σε νοσοκομείο μέχρι "αποτελεσματικά φάρμακα από το εξωτερικό" και "θαματουργά ματζούνια".
10. Δε θα λείψουν επίσης αυτοί που θα στοχοποιήσουν ολόκληρες κοινωνικές ομάδες ως υπεύθυνες για τη διάδοση του ιού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Δε μ' αρέσουν οι κασσάνδρειες προβλέψεις αλλά ζούμε στην Ελλάδα και το έργο το έχουμε δει πολλές φορές.
Τι μπορούμε να κάνουμε? Να ενημερωθούμε από πρόσωπα υπεύθυνα. Η Πολιτεία έχει χρέος να φροντίσει γι αυτό. Να αποφύγουμε όσο γίνεται τον πανικό. Να καθορίσουμε κάποια προληπτικά μέτρα που πρέπει να λάβουμε. Να συνειδητοποιήσουμε ότι σε τέτοιες κοινωνικές κρίσεις δε βοηθάει η αντικοινωνική συμπεριφορά.
Πανδημία είναι και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπιστεί.



Vassilis Stergiou
Ως Έλληνες έχουμε δύο γονίδια παραπάνω, αν βάλεις και το Γονίδη, τριπλή θωράκιση.
Να σκάσει απ'τη ζήλεια της η εμφύλιος.

Evi Garou
ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΚΟΡΩΝΟΙΟ!!ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΦΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ ΔΥΟ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ''Η ΕΜΦΥΛΙΟΣ'' ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΥΧΕΡΟΙ ...ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΚΙ ΑΥΤΑ!!!!!

Η εξάπλωση κατά Τραμπ

CNN: το αλκοόλ σκοτώνει τον κοροναϊό



Gregory Vallianatos
Το οτι ο γιατρος απο το Μιλανο ειπε αποψε στον Αντ1 πως αρπαξε τον ιο σε συνεδριο στην Ελλαδα, ειναι η πιο σικ αναγγελια της εναρξης της νοσου στη χωρα μας!



Πάμε λίγο: - 1ο κρούσμα στη Θεσσαλονίκη. - Η Θεσσαλονίκη είναι δίπλα στην Λάρισα. - Τραγικά μεγάλο % Λαρισαίων σπουδάζουν στη Θεσσαλονίκη. - Έρχεται 3ημερο και πολλοί φοιτητές θα έρθουν σπίτια τους. - ΘΑ ΦΥΓΩ ΑΝΎΠΑΝΤΡΗ 

Στην Πάτρα αρνούνται την απαγόρευση και δηλώνουν ότι θα κατέβουν στο καρναβάλι. Αχ ήρθε η μέρα που θα ζήσουμε να δούμε τα ματ να κυνηγάνε σέξι καλόγριες, κολομπινες, ανθρώπινα χοτ ντοκ, τον κακό το λύκο


H Σαουδική Αραβία κλείνει την είσοδο στους άγιους τόπους 
και η Ιαπωνία κλείνει τα σχολεία.



Χαλαρώστε! Ανέλαβαν οι ειδικοί!
“Περοσσότερες προσευχές στο Πατριαρχείο Μόσχας’

Να πάτε λοιπόν όλοι οι χριστιανοί να κοινωνήσετε μετά από κάποιον που έχει κορωναΐο γιά να βουλωσετε τα στόματα τών άθεων ασεβών, διότι αλλιώς θα σάς κατηγορήσουν & δικαίως, ότι διαιωνίζετε μεσαίωνικες μπουρδολογιες. 



Φίλαθλοι και χουλιγκάνοι κατά Καρναβαλιστών και Πατρινών;

Το κοινό που έχει ο κοροναϊός και το μεταναστευτικό έγκειται στη δυτική ιδεολογία της απόλυτης καθαρότητας. Για να κατανοήσουμε την ιδέα του καθαρού μπορούμε να στραφούμε για παράδειγμα στην αισθητική χειρουργική όπου το άλλο, το άσχημο, το ελλατωματικό χειρουργείται για να μείνει μόνο η απόλυτη ομορφιά στην καθαρότητα της. Και πιο είναι το αποτέλεσμα; Η επιστροφή της ασχήμιας με εκδίκηση..... -> Heroico Desembarazo 




Σε Αμερικάνικο μυθιστόρημα του 1981 (δηλαδή πριν 39 χρόνια), η πλοκή είναι γύρω από ένα θανατηφόρο ιό που δημιουργείται στο Wuhan της Κίνας. 
Κοίτα κάτι συμπτώσεις!
Το βιβλίο λέγεται
The eyes of darkness, 
Συγγραφέας  Dean Koontz. 

Ήταν μπεστ σελερ.




Τι «ΕΝΟΕΙ»; Τι δε μας λένε για τα «ΑΥΤΟΝΟΣΑ»; Συνέλληνες ξυπνήστε:






Έτσι όπως πάει σε λίγο η dettol θα ξεπεράσει την apple σε τζίρο..








ΚΑΡΓΙΕΣ ΑΜΑ ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΚΑΛΕΣΕΙ ΣΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΟΥ ΜΟΣΧΑΤΟΥ ΦΟΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΓΙΟ, ΑΛΛΑΜΑ Ο ΧΟΝΤΡΟΠΑΡΑΛΗΣ ΣΑΣ ΒΓΑΛΕΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΛΑΝΟ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΕ ΒΑΛΙΤΣΑ ΚΑΙ ΤΡΕΧΕΤΕ ΣΑ ΝΥΧΤΕΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΚΥΝΗΓΑΝΕ ΚΡΕΑΤΕΜΠΟΡΕΣ ΑΠΤΟ ΓΙΟΥΧΑΝ.
Ψ Ο Φ Ο


38% των Αμερικανών δε θα αγόραζαν μπίρα Coronna












Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2020

'Μια αλητοπαρέα', Κική Δημουλά μου...




Από τη μια οι «ο Τζιμάκος τα 'πε όλα» από την άλλοι οι «ο Νιόνος όλα τα έχει πει» κι ανάμεσα εμείς, ναι εμείς:
«μια αλητοπαρέα που κάνει κριτική».

Σιώπησα τόσες μέρες που διαβάζω θρήνους για τη Δημουλά και τα γνωστά «γίναμε φτωχότεροι». Σιώπησα διότι το πένθος είναι σεβαστό, σεβαστοί όσοι φίλοι και συγγενείς της που την αγάπησαν όπως σεβαστό είναι και το προσωπικό σας γούστο.
Αλλά δε φταίω εγώ αν θεωρείτε πως Ποίηση είναι το να σπας πεζό σε στίχους, να αλλάζεις τη θέση του ρήματος ρητορεύοντας για το αρνί στο φούρνο (προ χλαπακιάσματος). Δε φταίω εγώ, ούτε εσείς. Θέμα παιδείας είναι.
Όπως κι οι Νιόνιοι κι οι Τζιμάκηδες και περί ορέξεως ταραμοσαλάτα.

Πέρασαν τώρα οι μέρες. Κι είπα να υψώσω μια αδύναμη φωνούλα αμφιβολίας, έτσι για αντίλογο, ιδίως τώρα που διασκέδασα όταν πέτυχa τους ίδιους που που πενθούν τη Δημουλά, να γράφουν λίγο πιο κάτω:

«Όλα τα έχει πει ο Σαββόπουλος. Όλα! Και την απάντηση του σε αυτούς που του επιτίθενται την έχει δώσει προ πολλού.
«Τώρα με χειρουργεί μια αλλήθωρη νεολαία / μια τσογλανοπαρέα που κάνει κριτική»
Διονύση Σαββόπουλε σε ευχαριστούμε που υπάρχεις και επαναπροσδιορίζεις τα μεγέθη. Πού τελειώνει το ελάχιστο και πού αρχίζει το μέγιστο.

Περί ορέξεως, είπαμε...

Ακολουθούν σύνδεσμοι, παιχνίδι για να γράψετε κι εσείς τη Δημουλά σας, άρθρα και, δείγμα στίχων (με εξέχον βεβαίως το αρνάκι που λέγαμε).




________________________________________________
Άρθρο της Πέπης Ραγκούση  στα ΝΕΑ με το οποίο συμφωνώ (μολονότι διαφωνώ περί αξίας Δημουλά ή Σαββόπουλου ― όμως  περί ορέξεως τα είπαμε).

Ενας ιδιότυπος σουσουδίστικος ελιτισμός πλανάται τις τελευταίες μέρες πάνω από τη χώρα και ειδικά πάνω από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αφορμή ο θάνατος της Κικής Δημουλά και ο ποιητικός οίστρος που τον ακολούθησε έτσι όπως καταγράφηκε στην πραγματική και διαδικτυακή ζωή. Και «Πού την ξέρατε εσείς τη Δημουλά;» και «Πότε μάθατε από ποίηση;» και «Χωρίς να έχετε ξαναδιαβάσει ποίημά της βρήκατε έναν στίχο της και κάνατε copy paste». Πέρα από το ότι η ποίηση της Δημουλά διδάσκεται στα σχολεία και μάλιστα από το Δημοτικό, η απάντηση σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα είναι «Ε, και;». Στη χειρότερη περίπτωση, σήμερα την έμαθαν και ασχολήθηκαν πέντε λεπτά να βρουν στίχους της και να τους αντιγράψουν. Πού είναι το κακό; Τι θα έπρεπε δηλαδή; Να έχουν γεννηθεί με χτυπημένο τατουάζ στο μπράτσο τους τον «Πληθυντικό αριθμό»;
Μεγαλύτερη εντύπωση όμως μου έκανε μια φράση που κυκλοφόρησε μάλιστα ως μιμίδιο στα σόσιαλ μίντια: «Και δεν σας φαινόταν ότι διαβάζετε ποίηση». Πώς δηλαδή φαίνονται αυτοί που διαβάζουν ποίηση ή ακόμη και οι ποιητές; Εχουν μεγάλα αυτιά, μικρή μύτη, βλοσυρό βλέμμα ή ένα κόκκινο σημάδι στο μέτωπο; Μιλάνε με τσιριχτή φωνή ή μήπως δεν μιλάνε καθόλου; Φοράνε παράξενα ρούχα, είναι αποκομμένοι από την «πεζή» πραγματικότητα ή απαγγέλλουν συνεχώς στίχους κοιτάζοντας προς τον ουρανό;
Ωραία ταινία εκείνος ο «Κύκλος των χαμένων ποιητών» του Πίτερ Γουίαρ με τον μακαρίτη Ρόμπιν Γουίλιαμς αλλά παραπλανητική. Οι ποιητές και οι εραστές της ποίησης δεν είναι κάτι ιδιόρρυθμοι αλαφιασμένοι και αλαφροΐσκιωτοι τύποι που δρασκελίζουν φράκτες και τρέχουν στους αγρούς με ξέπλεκα μαλλιά πετώντας τα καπέλα τους στον αέρα. Δεν είναι κάπως. Για κανονικούς ανθρώπους πρόκειται. Οχι για τον ποιητή Φανφάρα στο «Ξύπνα Βασίλη».
Οπως οι άλλες νοικοκυρές
Η ίδια η Κική Δημουλά έγραφε ποιήματα μόλις τέλειωνε το πλύσιμο των πιάτων στο σπίτι της. «Οπως οι άλλες νοικοκυρές βάζουν κρέμα στα χέρια τους, εγώ καθόμουν και έγραφα» είχε πει. Θυμάμαι τον Γιάννη Κοντό μέσα στα ταξί να αφοσιώνεται σε κουβέντες της καθημερινότητας με οδηγούς που αμφιβάλω αν είχαν ποτέ διαβάσει κάτι άλλο εκτός από αθλητική εφημερίδα. Ή τον Μάνο Ελευθερίου να απαντά όταν, σε δημόσιο χώρο, κάποιος αναρωτιόταν από πού τον ήξερε: «Εχω κατάστημα εσωρούχων, Ερμού 69». Και απολαμβάνω πάντα τις αναφορές του Τίτου Πατρίκιου στα απλά και «ευτελή» της ζωής μας.
Η καλή ποίηση δεν είναι ποτέ αποκομμένη από την τρέχουσα και περιρρέουσα ζωή. Μου το θύμισε πριν από μερικές μέρες ένας «ποιητικός» άνθρωπος με αφορμή λόγια του Τ.Σ. Ελιοτ. Οταν ένας νεαρός ποιητής τού είχε πει ότι δεν ασχολείται με τίποτα άλλο εκτός από την ποίηση, του απάντησε: «Τι θλιβερή ζωή!».



_____________________________________________
Αν μάς επιτραπεί τώρα που πέρασε το πρώτο πένθος να μιλήσουμε κι εμείς, θυμίζωμεένα δωράκι: Ο καυστικος Ντίνος Χριστιανόπουλος είχε πει:  «Φανταστείτε πού έχει φτάσει ο τόπος όταν θεωρούν μεγάλους ποιητές τη Δημουλά κι εμένα». 
Κι ως απόδειξη, αν έχετε όρεξη για παιχνίδια, μια τεχνική ανασύνθεση:  Γράψτε τη δική σας Δημουλά με βοήθεια του κορυφαίου διαδικτιακού Dimoula Generatorhttp://ironprison.blogspot.com/2009/05/dimoula-generator.html
Και:
#dimoula: η Ποιήτρια και Ακαδημαϊκός ως καθρέφτισμα της κοινωνίας
_______________________________________



Δείγματα άνευ αξίας



Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020

Tο Instagram των γέρων



-Τι είναι το Facebook;
-Tο Instagram των γέρων.



[Συζήτηση εικοσάχρονων σε Εργαστήριο (workshop) Δημοσίων Σχέσεων όπου κάποιος θυμήθηκε το High5 και η αντίδραση τον έκανε να νιώσει Μαθουσάλας.]
__________________________________________

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Σάμης Γαβριηλίδης #rip






Καλό ταξίδι στον αγαπημένο Σάμη Γαβριηλίδη, τον εκδότη μου.
Εδώ σε πιο χαρούμενες εποχές στο μπαρ του εκδοτικού οίκου στο πανέμορφο παλιό νεοκλασικό  με τα graffiti στην είσοδο.
Εκεί πρωί, απέναντι από τον πάγκο του βιβλιοπωλείου μαζεύονται οι συγγραφείς και με καφέδες κάνουν τις διορθώσεις στα τυπογραφικά δοκίμια. 
Κι ύστερα κατέβαινε ο Σάμης και με ποτά, καλό κρασί και μεζεδάκια λέγαμε χίλια δυό.

Εκεί μου έλεγε για τη μητέρα του που επέστρεψε από το Άουσβιτς και για τους Ρωμανιώτες, για τα Γιάννενα και για βιβλία και την Αθήνα κι άλλα πολλά κι έρρεε πάντα η κουβέντα σαν τα ποτά και τα τραγούδια που ξεκινούσαν πιο αργά κάθε Σάββατο ζεσταίνοντας την αίθουσα όταν έκλεινε το βιβλιοπωλείο.

Καθημερινή
Εκδότης με κύρος και βαρύτητα, με ιδιαίτερο στίγμα στον χώρο του βιβλίου, λάτρης της ποίησης, του δοκιμίου και των κλασικών έργων, αλλά και με σπάνια αγάπη για την ευγενή τέχνη της τυπογραφίας, ο Σάμης Γαβριηλίδης πέθανε σε ηλικία 66 ετών, έπειτα από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Η εκδοτική του πορεία ξεκινά από τη μεταπολίτευση, όταν τον Νοέμβριο του 1975, δύο χρόνια μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου στα οποία συμμετείχε ως φοιτητής της σχολής Ναυπηγών, έγινε συνεταίρος του Λουκά Ρηνόπουλου και της Μάρως Στογιαννίδου στο βιβλιοπωλείο «Πλέθρον». Σύντομα συνέβαλε στην εξέλιξή του σε εκδοτικό οίκο, με πρώτη έκδοση τη «Ρεμπέτικη Ανθολογία» του Τάσου Σχορέλη, που έφερε τον Γαβριηλίδη σε επαφή με τον λόγιο τυπογράφο και εκδότη Αιμίλιο Καλιακάτσο και τον κριτικό λογοτεχνίας Αλέξη Ζήρα: «Με έμαθαν ο μεν πρώτος τυπογραφία, ο δε δεύτερος να διαβάζω», θα έλεγε σε συνεντεύξεις του. Τελικά, συνδιηύθυνε το «Πλέθρον» μέχρι το 1986, ενώ το 1988 προέκυψαν οι Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
Με βασικό άξονα τους Ελληνες κυρίως δημιουργούς, δίνοντας έμφαση στην ποίηση, στο δοκίμιο, αλλά και στην πεζογραφία, στεγάζοντας εκδοτικά συγγραφείς όπως ο Θοδωρής Καλλιφατίδης και ο Πέτρος Μάρκαρης (του οποίου ήταν επιστήθιος φίλος), ο Σάμης Γαβριηλίδης υπηρετούσε το βιβλίο και την καλαισθησία του, γνωρίζοντας ότι η τεχνολογία προσφέρει δυνατότητες, κρύβει όμως και κινδύνους: το 2011 οι εκδόσεις του εγκαταστάθηκαν σε ένα σύγχρονο πολυχώρο και ταυτόχρονα φιλόξενο τόπο συνάντησης στο Μοναστηράκι, ονόματι «Poems and Crimes Art Bar», όπου εκτός από θεατρικές, εικαστικές, μουσικές και άλλες εκδηλώσεις υπό τη φροντίδα της συντρόφου του Βάσως Κυριαζάκου, ο Σάμης Γαβριηλίδης συνδύαζε τη σύγχρονη ψηφιακή εκτύπωση, με την παραδοσιακή, ραφτή βιβλιοδεσία.
Αν ως εκδότης έδινε έμφαση σε κάποια ζητήματα, τότε ένα από αυτά ήταν η μνήμη. Οχι χωρίς λόγο: η μητέρα του, Καρολίνα Ναχμούλη-Γαβριηλίδου, ήταν επιζήσασα των στρατοπέδων συγκέντρωσης του Αουσβιτς, του Νταχάου, του Μπέργκεν Μπέλσεν. Οπως θα διηγιόταν αργότερα, ο Σάμης Γαβριηλίδης έμαθε την ιστορία της ρωτώντας γι’ «αυτόν τον αριθμό στο χέρι της», χωρίς ωστόσο ο ίδιος ή ο αδελφός του να ενσωματώσουν κάποια αίσθηση αγωνίας ή τιμωρίας για όσα είχαν συμβεί. Η μαρτυρία της έγινε βιβλίο με τίτλο «Block 25» και κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις το 2016. Εδώ και έξι χρόνια, το «Poems and Crimes» διοργανώνει κάθε Ιανουάριο τον «μήνα Ολοκαυτώματος», με το σλόγκαν «θυμόμαστε, δεν χρησιμοποιούμε».
Σε αυτή τη φράση επικεντρωνόταν και μια δημόσια τοποθέτησή του το 2017, όπου ο Σάμης Γαβριηλίδης εξέφραζε τους προβληματισμούς γύρω από το συνέδριο για τα θύματα των ολοκληρωτικών καθεστώτων που είχε πραγματοποιηθεί εκείνη τη χρονιά στην Εσθονία.
Σε συλλυπητήριο μήνυμά της, η Εταιρεία Συγγραφέων «μαζί με όλη την οικογένεια του βιβλίου», εξέφρασε τη βαθύτατη θλίψη της για την απώλειά του. Η πολιτική του κηδεία θα  το Σάββατο στις 12 το μεσημέρι, από το Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. 

Αντί στεφάνων παρακαλούμε να διατεθούν τα χρήματα για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα της Μόριας στο λογαριασμό GR0701713550006355138560788-Τράπεζα Πειραιώς (Κίνηση Πολιτών Συνύπαρξη στο Αιγαίο).

Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020

Κοκάκιας, κυρία μου—-εορταστικός




—Κύριε-κύριε, πώς τα λένε αυτά τα γλυκά;
—Κοκάκια, κυρία μου.
—Α, έτσι λένε και το φίλο μου, 
απαντά η παροιμιώδης Ξανθιά των ανεκδότων.

Κοκάκια, σαν το φίλο της, λένε και νέο ζαχαροπλαστείο της Πατριάρχου Ιωακείμ το οποίο δε μπόρεσα να προσπεράσω κι ας μη μου αρέσουν τα γλυκά παρά ως ντεκόρ ή δώρα. 
Αν συστήνω δεν ξέρω ακόμα:
Δε μ αρέσει η σοκολάτα και ιδίως περιφρονώ τις μερεντοειδείς γλυκερές κρεμώδες μάζες οπότε το ένα με απογοήτευσε. Οι μπεζέδες λεμόνι άξιοι όμως, η μαρέγκα σωστή κι όχι υπερζαχαρωμένη. Τα ροζ τα αγιοβαλεντινιάτικα απογοητευτικά καθώς δεν έχουν γεύση ανθών ή φρούτων μα σκέτου βούτυρου (καλής ποιότητας όμως). Στα υπέρ η ευγένεια του service, η παρασκευή εντός, η τιμές και, βεβαίως το όνομα.


_____________
εικόνα
Τα εν λόγω σπίτι μας με τον Κύριο Kastell στον καθρέφτη πίσω από τη γράφουσα.


Σημείωση #grammar_nazi : επιμένει αγράμματος αυτόματος διορθωτής να μου αλλάζει σε ενικό τις «κρεμώδεις» - ξέρετε και θα το δείτε αν τσεκάρετε αλλαγές κειμένου θα δείτε ανατριχιαστικό «τις... κρεμώδΗς» στο οποίο επιστρέφει μόνο του μόλις επιλέξω δημοσίευση. Γι αυτό εσείς οι των αμφίβολων τριτόκλιτων, μην επαφίεστε αλλά γρηγορείτε, επαγρυπνείτε και πρωτίστως, αμφιβάλλετε! (Αν θέλετε την εκτίμησή μου).


____________________________

Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Ο Τρόυ μου στην Αθήνα- παρηγοριά μου




    Έκπληξη❗️Ο Troy στην Αθήνα. 
       Ξεκλειδωσε την εξώπορτα ο Κύριος Kastell κι ο Τρόυ, πρώτη φορά στη ζωή του στην πολυκατοικία, ανέβηκε τρέχοντας τα σκαλιά ως την πόρτα μας. Αλάνθαστη όσφρηση κυνηγόσκυλου τον έφερε κατ’ ευθείαν σ’ εμένα. 
Η χαρά μου ανείπωτη, ειδικά τώρα που στην Αθήνα με κρατά νοσοκομείο και δύσκολες στιγμές προσώπου αγαπημένου από την πρώτη ανάσα μου. Και το σκυλί,ως γνωστόν, είναι του ανθρώπου και παρηγοριά.
       Τόσο μεγάλη,και τόσο μεγάλη η χαρά μου, που το  ιερό καθήκον κατεβάσματός του στο παρκάκι για να μην ζορίζεται τη νύχτα, το εξετέλεσα χθες βράδυ γελαστή κι ας είχα επιστρέψει από πολύωρη ορθοστασία στους πνιγηρούς διαδρόμους εφημερεύοντος Ευαγγελισμού.

Τεράστιος  ο πόνος, ήρωες οι γιατροί, οι νοσηλευτές, οι τραυματιοφορείς που πραγματικά μεγαλουργούν. Η υποστελέχωση εγκληματική όπως κι η κρατική αδιαφορία. Οι συνοδοί (όλοι εμείς) στριμωγμένοι σε διαδρόμους 6, 8 ώρες, με τα χαρτιά παλιών εξετάσεων στα χέρια να λιώνουν απ τον ιδρώτα. Όρθιοι, δίχως μια καρέκλα.
—Τα παράπονά σας στον Υπουργό, απάντησε (δικαίως) ένας νοσοκόμος όταν άκουσε (για πολλοστή φορά υποθέτω) παράπονα πως δεν έχει ούτε μιά καρέκλα.
Και τριγύρω; Μπαράκια Κολωνακιώτικα, με τραπεζάκια στα πεζοδρόμια, γέλια, φλερτ, τραγούδια. Η Ζωή κι ο Θάνατος περπατούν αδελφωμένα κι ας παριστάνουν πως  δε μιλιούνται, τάχα μαλωμένοι.

———————————————————————
εικόνα
Ο Τρόυ μου διάλεξε την πολυθρόνα του από  έπιπλα της γιαγιάς μου του 1910 (ύφασμα αλλαγμένο από εμέ, εννοείται).
Στο τραπέζι βάθος τρυφερή προσφορά φιλίας το πορτραίτο μου από τον θρυλικό Alekos Amfilochios. 
Κουτιά με χαρτιά μου και μια αγελάς από τις πολλές σκόρπιες στα δυο μου σπίτια, ανάμνηση ενός καλοκαιριού που η Αθήνα είχε γίνει χλοερό λιβάδι κι έβοσκαν κάθε λογής εικαστικών ονείρων Ευρώπες.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Σκελετοί στο ντουλάπι: «Βασιλιάς Αλέξανδρος» στο θέατρο_συστήνω






Οι σκελετοί στο ντουλάπι της ελληνικής οικογένειας, οι ηθικές συνέπειες της ασυδοσίας που ανεχθήκαμε στην Ελλάδα του περασμένου αιώνα, το τίμημα του ξεπουλήματος των Ελλήνων Εβραίων, ξεδιπλώνονται σε ένα καινούργιο, φρέσκο θεατρικό έργο που συστήνω ανεπιφύλακτα.
Η πρεμιέρα απόψε, Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Μπιπ.
Μην το χάσετε.

Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00  
ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
του Ανδρέα Κεντζού
Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη

Παίζουν: Γιάννης Κοκκιασμένος, Ανδρομάχη Μαρκοπούλου, Στράτος Σωπύλης, Δανάη Ντέμου, Σταμάτης Μπάκνης







Μόνο οι νεκροί έχουν δει το τέλος του πολέμου, γράφει ο Πλάτωνας. Κι ο πόλεμος ζει, σκέφθηκα όταν διάβασα το κείμενο πρώτη φορά, στα σπίτια μας και σε καιρούς ειρήνης. Με διάφορους τρόπους εκφράζεται, ο έρωτας ας πούμε λένε είναι πόλεμος. Μα πως; Ο έρωτας είναι συνύπαρξη η απόλυτη ίσως. Συνύπαρξη είναι η ειρήνη. Ο έρωτας τότε,πως είναι πόλεμος; Το πιάνω αλλιώς. Τι θέλει να διαλύσει ο πόλεμος; Τον φόβο. Μα ο πόλεμος είναι φόβος. Πως θα τον διαλύσει; Ο φόβος με τον φόβο αυγατίζει. Κι ο έρωτας έχει φόβο; Δεν έχει αγάπη; Μήπως τον φόβο δεν τον διαλύει ο πόλεμος μα μόνο η αγάπη; Πως οι ιδέες αυτές που ενσαρκώνουμε, εκφράζονται μέσα απ την ψυχή μας, στις σχέσεις μας, στα σπίτια μας,σε όλα τα συστήματα που φτιάχνουμε; Η ιστορία λέει του κάθε έθνους, φτιάχνεται μέσα απ τους πολέμους του. Είμαστε η ιστορία μας; Ή μήπως μπορούμε να είμαστε μέσα από αυτήν και κάτι άλλο; Κάτι που την φέρει, δεν την αναπαράγει, αλλά μπορεί και την μεταβολίζει σε φως, δύναμη και χαρά;

Αρκαδία Ψάλτη, Ιανουάριος 2020


Ανδρέας Κεντζός
Γεννήθηκε το 1974 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Έχει εκδώσει δυο ποιητικές συλλογές («Συγκεκριμένα ποιήματα», από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη και «σαραντατέσσερα», από τις εκδόσεις Σαιξπηρικόν)
Κείμενο: Ανδρέας Κεντζός
Σκηνοθεσία: Αρκαδία Ψάλτη
Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Δέτσικας
Σκηνογραφία, ενδυματολογία: Κατερίνα Μοροπούλου
Φωτισμοί: Αρκαδία Ψάλτη
Φωτογραφίες: Λευτέρης Παπαγεωργίου
Βίντεο παράστασης: Μάκης Σέμπος
Οργάνωση παραγωγής: ΑΜΚΕ Αγγελοπετριά
Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Γιώτα Δημητριάδη
Διάρκεια: 80 λεπτά
Είδος: Κοινωνικό
Εισιτήρια: 15 ευρώ κανονικό
10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό,ανέργων, άνω των 65, ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι)
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
ΜΠΙΠ
Διεύθυνση: Αγίου Μελετίου 25, Αθήνα 113 61

Τηλέφωνο: 21 3034 4074

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2020

Τι έκανα στη Βηρυτό





Από τη μια έχουμε ένα κόσμο που προοδεύει στην αναγνώριση του ανθρώπινου δικαιώματος στην αυτοδιάθεση και στην εξερεύνηση μεθόδων εξάλειψης της κοινωνικής αδικίας, της αρρώστιας και της εγκατάλειψης κι από την άλλη είναι τα κράτη σαν το δικό μας που ακόμα φυλακίζουν ανθρώπους και θεωρούν την τιμωρία θεραπεία. 
Το στίγμα, οι τιμωρητικές πρακτικές «θεραπευτών» με τη συναίνεση γιατρών, οι άσχετοι νομικοί, η ανύπαρκτη πρόνοια κρατούν δέσμιους τους ανθρώπους της κοινότητάς μας, ανθρώπους που άλλον δε βλάψα με ποτέ παρά το εαυτό μας- κι αυτό κυρίως λόγω της Ναρκοαπαγόρευσης που εξακολουθεί εδώ πεισματικά να μας κρατά στο περιθώριο. 
Πόσες ζωές καταστρέφονται έτσι άδικα κι άδοξα, το ξέρουμε καλά εμείς οι επιζώντες του πολέμου αυτού που μόνο ήττες άφησε παγκοσμίως και μόνο το οργανωμένο έγκλημα εξυπηρετεί.





Μόλις επέστρεψα από την ετήσια συνάντηση  της Κοινοπραξίας για τη Μείωση της Βλάβης και της Κοινοπραξίας Δικτύων Ανθρώπων Που Παίρνουν Ναρκωτικά.  
Αξιολογήσαμε την περσινή χρονιά, αναλύσαμε τον προϋπολογισμό για τη διαχείριση της χορηγίας του Robert Carr Fund  και οργανώσαμε το πρόγραμμά μας για το 2020.
Το Δίκτυό μας εκπροσωπείται από τη EuroNPUD (το Ευρωπαϊκό Δίκτυο με το οποίο συνεργάζεται στενά όπως κι άλλες χώρες).

Ήμουν εκεί λόγω της θέσης μου στη EuroNPUD. Τις αποφάσεις μας τις παίρνουμε έχοντας λάβει υπ’ όψιν τις τακτικές τηλεσυναντήσεις με εκπροσώπους τοπικών Δικτύων  που έχουμε κάθε 6 εβδομάδες στις οποίες θέτουμε στόχους και οργανώνουμε και τηστρατηγική για τις καμπάνιες μας.
Εκεί προγραμματίζουμε συνεργασίες και δράση παγκόσμια  όπως την καμπάνια για το #SupportDontPunish #ΥποστήριξηΌχιΤιμωρία ή για τη Ναλοξόνη, την Υπερβολική Δόση κ.λ.

Αντίστοιχα το Δίκτυο Ομοτ. Χρηστών δουλεύει και στο στενότερο κύκλο εντός Ελλάδας, σε συνεργασία με τις οργανώσεις της Πλατφόρμας (δια της οποίας, π.χ. συμμετέχουμε σε παρεμβάσεις στη Βουλή, κάναμε τον αγώνα για τους ΧΕΧ (Χώρους Ελεγχόμενης Χρήσης), κ.α. .

Φέτος η συνάντησή μας έγινε στη Βηρυτό με οικοδέσποινα  τη MENAHRA (Μείωση Βλάβης στη Μέση Ανατολή).

The  Meeting  between the RCF Harm Reduction Consortium and the RCF Consortium of Networks of People Who Use Drugs. And thanks to MENAHRA for hosting us in beautiful Beirut!