Ήταν το αστείο μας φέτος με τους μαθητές
μου το πόσο δε μου αρέσει η Κική Δημουλά. Καθόλου όμως. Αλλά όσο υπερτιμημένο
κι αν θεωρώ το ποιητικό της έργο (και την κενότητα των λόγων της έστω και σε συνέντευξη της Herald Tribune) ομολογώ ότι αιφνιδιάστηκα από τις ρήσεις της
για τα πιασμένα παγκάκια της Κυψέλης.
Τι παραπάνω είπε, λένε οι ουκ ολίγοι υπερασπιστές
που επιστρατεύθηκαν ταχύτατα, τι παραπάνω από όσα κουβεντιάζει καθημερινά κάθε
κάτοικος Κυψέλης, μα― ακόμα κι αν αντιπαρέλθω αυτό το 'κάτοικος' που δεν περιλαμβάνει
τους μετανάστες― θέλω να το εξηγήσω ότι ναι, αναμενόμενο, φευ, να μιλά και να σκέπτεται
έτσι η ώριμη Κυψελιώτισα, η χήρα, η συνταξιούχος που σε πρώτη ευκαιρία θα μας εξιστορήσει τα παθήματα της αδελφής της γενικεύοντας αφελώς και αναγάγοντας την προσωπική μεμονωμένη εμπειρία σε θέσφατο. Αναμενόμενο και συνηθισμένο.
Μα δε μας απογοήτευσε η χήρα
Κυψελιώτισα, ούτε η συνταξιούχος. Μας απογοήτευσε οικτρά, ως καθρέφτισμα της Κοινωνίας μας, η Ακαδημαϊκός, η διανοούμενη,
η 'πνευματικός άνθρωπος' που ακόμα δεν κατάλαβε ότι η Τέχνη προϋποθέτει empathy: τη συναισθηματική φαντασία και παλικαριά του να βάζεις τον
εαυτό σου στη θέση του άλλου και να αισθάνεσαι βαθιά μέσα σου ότι οικογένειά
σου είναι όλη η ανθρωπότητα κι όχι η αδελφή εξ αίματος ή εξ ιθαγενείας.
Για τις κλοπές και τη βία είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό κι η
ελλιπής αστυνόμευση. Για τους αστέγους, τους μετανάστες τους παγιδευμένους δίχως
χαρτιά στους δρόμους μας ευθυνόμαστε όμως όλοι μας κι όποιος δε νοιώθει μέσα
του ντροπή και ευθύνη, λυπάμαι, αλλά δε με πείθει ούτε για ακαδημαϊκός ούτε για
διανοούμενος.
Σχολιάζεται εκτενώς από χθες αλλά δε θα υποπέσω στο λάθος να συσχετίσω την (κακή κατ΄εμέ) ποίηση* με τις δηλώσεις. Για να διασκεδάσετε με τα σχόλια σάς προσφέρω χαριτωμένη ανθολόγηση από την Φαρμακόγλωσσα Κίρκη.
Κι ακόμα, για να ξέρουμε πού ζούμε, σας αφιερώνω ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τους μετανάστες που μας πιάνουν τα παγκάκια και τρομοκρατούν τις θειές:
credits
Όλα ξεκίνησαν από το γενναίο άρθρο της Άννας Δαμιανίδη: Η κοινοτυπία του ρατσιστικού λόγου.
Τι είπε η Κική Δημουλά: Εφημερίδα Των Συντακτών
* Πραγματικά δεν είναι ταιριαστό αλλά άσχετο το πόσο καλή ποιήτρια είναι. Αν όμως αναρωτιέστε θα σας κάνω ένα δωράκι: Ο καυστικος Ντίνος Χριστιανόπουλος είχε πει: «Φανταστείτε πού έχει φτάσει ο τόπος όταν θεωρούν μεγάλους ποιητές τη Δημουλά κι εμένα». Κι ως απόδειξη, αν έχετε όρεξη για παιχνίδια, μια τεχνική ανασύνθεση: Γράψτε τη δική σας Δημουλά με βοήθεια του κορυφαίου διαδικτιακού Dimoula Generator.
Εικόνα
'Μόνο για Εβραίους', παγκάκι στη ναζιστική Γερμανία. Αφιερωμένο στην Κική Δημουλά που σε συνάντηση των Ατενίστας παραπονέθηκε ότι δε βρισκει παγκάκι να κάτσει διότι τα πιάνουν οι μετανάστες.
Andreas Vasiliou
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαγκάκι στη Χιτλερική Γερμανία: "όχι για Eβραίους".
Nur für Juden!
Η φράση «Nur für Juden!» δεν σημαίνει «όχι για Εβραίους», αλλά «Μόνο για Εβραίους!».
Πολλά ευχαριστώ-
Διαγραφήτο διορθώνω.
Μου αρέσει η Δημουλά..άσχετα με το έργο της όμως, νομίζω πως κάποιοι απλά προσπάθησαν να τραβήξουν από τα μαλλιά μια δήλωσή της για την πραγματικότητα της Κυψέλης...δε νομίζω να τα έχει κανένας λογικός άνθρωπος με τους μετανάστες..δεν ξέρω...πραγματικά νομίζω πως το θέμα τραβήχτηκε από τα μαλλιά..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ!!
Μaria μου το θέμα δεν είναι η Ποίησή της αλλά ο δημόσιος λόγος της. Κι είναι τόσο clueless που προσπαθώντας να διορθώσει τα έκανε χειρότερα.
ΔιαγραφήΓι αυτό και εξηγώ: τέτοια έλλειψη γενναιότητας, τέτοια στενότητα πνεύματος, τέτοια άγνοια όταν έρχονται από άνθρωπο 'του πνεύματος' και ανκαδημαϊκό μας εκθέτουν όλους.
καλησπέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν έχω άποψη για την κα Δημουλά ως ποήτρια. αλλά έχει το δικαίωμα να λέει ότι θέλει για τα παγκάκια για την Κυψέλη κλπ κλπ
είναι και Ακαδημαικός ε ;
εμένα δεν μου άρεσε η έννοια του Ακαδημαικού παιδιώθεν...
αλλά σήμερα άκουγα στο ράδιο για την κόντρα αυτή και δεν είχα καταλάβει γρι
τώρα καταλαβαίνω....
δεν με εκπλήσει...
τελικά ούτε με την δική σου ανάρτηση φαίνετε είχα καταλάβει... μπήκα σε ένα σιτε και διάβασα ότι μάλλον είπε για τα παγκάκια... και άρχισαν να την βρίζουν οι αντιρατσιστές ΓΡΙΑ κλπ κλπ κλπ
Διαγραφήτι να πω .... αυτοί οι φανατικοί ψευτοροβεσπιέροι έχουν ξεσαλώσει...
επί της ουσίας είπε μια κυρία μια ατάκα σγιά τω ωα....
εγώ δεν θα την έλεγα και οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΣΗΣ ΣΧΕΔΟΝ ΦΥΣΕΩΣ θα την έκρυβαν μέσα σε καρικεύματα...
αλλά όλοι λέμε...
εγώ πχ περπατάω στις γειτονιές που έπαιζα στους αμπελοκήπους και βρίζω μέσα μου... τους βρωμοχωριάτες που γέμισαν την γειτονιά μου ... εν τω μεταξύ αρχιχωριάτης μουά
σιγά τα ωα
βρε παίδες για κάντε κράτει...
ηρεμίααααααααααα
και την ποιήτρια κα Δημουλά ούτε που την έεχω διαβάσει.... μου την ανέφερε συγγενής σαν αριστούργημα αλλά την Κα δεν την ήξερα...
κάποτε ένας διανοούμενος μου είχε πει... αχ αυτοί οι εργαζόμενοι .... δεν κρατούν κακίες... γι αυτό τους πιάνουν τον ποπό..
αλλά σιγά τα ωα παίδες... όχι και γριά... δεν λέει τέτοιους είδους αντιπαράθεση
Η αθλιότητα εκείνων που τη βρίζουν (ή την υπερασπίζονται) δεν αλλάζει τη στενομυαλιά των δηλώσεών της.
ΔιαγραφήΩς ποιήτρια, το δήλωσα, δε μου αρέσει αλλά είναι άσχετο. Θα μπορούσε να μου άρεσε όπως άρεσε στον κομμουνιστή Πίντερ ο δεξιός Έλιοτ- στην Τέχνη κρίνουμε αλλιώς. Όταν όμως η Τέχνη δίνει αξιώματα έχουμε κάθε δικαίωμα να είμαστε αυστηροί με το δημόσιο λογο του εν λόγω καταξιωμένου Ακαδημαϊκού.
Αν δε βαριέσαι akrat μου δες πώς άρχισαν όλα, από το πολύ θαρραλαίο κείμενο της Άννας Δαμιανίδη. Θαρραλαίο διότι θέλει κότσια να βγεις να πεις ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός.
Καλό σου βράδυ φίλε!
Αν είναι θαρραλέα η κυρία Δαμιανίδη καλό θά'ταν να γράψει κάνα άρθρο κατά της eldorado στο πρωταγωνιστικό σάιτ που αρθρογραφεί και έχουν κάνει τις σκουριές γαργάρα. Ασε που στο ίδιο σάιτ διάβασα ότι η Μέλπω είναι η νέα Κική Δημουλά. Ασχετο?
ΔιαγραφήΤώρα είναι επιχείρημα αυτό;
ΔιαγραφήΜειώνεται η αξία μια πράξης λόγω των πράξεων που ΔΕΝ έγιναν;
[Και τις Σκουριές Ανώνυμε δεν τις υποτιμώ: έχω γράψει κι εδώ και στο αμερικάνικο blog μου και δε θεωρώ πως αξίζω εύσημα γι αυτό]
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι είναι κρίμα να βαφτίζουμε θαρραλέους τους κατευθυνόμενους.Οσο γιά το τι είπε η κ.Δημουλά τά'γραψε ο Μανιάτης. http://www.tanea.gr/news/greece/article/5016105/ti-akribws-eipe-h-kikh-dhmoyla-gia-thn-kypselh-kai-toys-metanastes/
ΔιαγραφήΚαθόλου γυμνός δε μου φαίνετε ο βασιλιάς. μάλλον τα ρούχα του δεν είναι του γούστου σας.:-)
Εγώ πάλι την εκτιμώ την Κική και την ποίησή της. Και ως άτομο μου αρέσει και θα ήθελα κάποια στιγμή να την αναζητήσω και να τη γνωρίσω από κοντά, μιας και είναι από τους τελευταίους πνευματικούς ανθρώπους του τόπου αυτού. Να καθίσω σε ένα παγκάκι της Κυψέλης μαζί της, και να μιλήσω ανθρωπινά, απλά και γόνιμα. Λυπάμαι που την λιθοβόλησαν τόσο όσοι αγωνίζονται να διαφέρουν με το στανιό. Τόσο θρασύδειλα την παγίδευσαν, με παραποιημένες αποσπασματικές δηλώσεις, σε δημοσιεύματα της κακιάς ώρας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαλιά είχα γράψει με αφορμή μια συνέντευξή της, που παρακολούθησα στο youtube:
"Με την εικόνα μας μοιάζουμε ή διαφέρουμε. Είναι ο πιο σύντομος δρόμος, για να ενταχθείς όπου νομίζεις καλύτερα, και να δηλώσεις τη διαφορετικότητά σου στους υπόλοιπους.
Το λένε life style αυτό το κοκτέηλ επιλογών, που καλείσαι να φτιάξεις στη ζωή σου, για να το πίνεις και να χαλαρώνεις και να πέφτεις για ύπνο ανέμελος. Είναι το σύνολο αυτών που τρως, πίνεις, ακούς, βλέπεις, φοράς, παράγεις, αναπαράγεις, προωθείς, ασπάζεσαι, σπουδάζεις, μελετάς, διαβάζεις, είσαι ή θα ήθελες να είσαι και πάει λέγοντας.
Όλα αυτά, κάτι τύπους σαν εμένα μας συνθλίβουν. Όλα αυτά που πρέπει να επιλέξουμε για να χτίσουμε ένα life style και να μείνουμε πιστοί, πέρα από την γνώμη των άλλων. Ίσως γιατί κανένα life style δεν είναι απαλλαγμένο από την γνώμη των άλλων. Ίσως γιατί δε μάθαμε ποτέ να μην υπολογίζουμε το πόσο μετράμε και ποια είναι η αξία μας, αν δεν υπήρχε ο άλλος που θα θα τον βάλουμε αντίβαρο και θα τη μετρήσει. Ίσως γιατί δε μάθαμε ποτέ, να έχουμε αξία και μόνο που μας δόθηκε η ζωή και μπορούμε, έχουμε δικαίωμα στην αυτοδιάθεση. Κάθε τι νέο που δοκιμάζουμε, είναι και μια άλλη όψη αυτής της ζωής. Δε μπορεί να χωρέσει σε κανένα life style. Και είναι ανάγκη να βλέπουμε τη ζωή έξω από αυτά τα στεγανά.
Και κάτι για να μην χάνεις το χρόνο σου μαζί μου, όλα όσα θέλω να πω τα είπε καλύτερα η Κική."
Read more: http://profanws8adunatisw.blogspot.com/2012/09/life-style.html#ixzz2SpSPeKUe
Μάλλον έτσι την πάτησε η Δημουλά. Από το υπερβολικό life style των υπολοίπων με τα υπεργκάτζετ. Από το life style των κοινωνικά δικτυωμένων και πνευματικά καλωδιωμένων πτωχών.
Υγ. και κάτι για να σε χαλαρώσω που δεν συμπαθείς την ποίησή της! Τώρα μπορούμε όλοι να γίνουμε Δημουλά με τον generator του Ηλία! http://ironprison.blogspot.gr/2009/05/dimoula-generator.html
Αχ.. τη θυμάμαι την ανάρτησή σου. Είχα σωπάσει διακριτικά επειδή τη θεωρώ την επιτομή της κακής ποίησης- την επιτομή του τι το ποίημα δεν είναι.
ΔιαγραφήΔεν ήθελα να μπω σ' αυτό όμως, διότι δεν είναι αυτό το θέμα αλλά
«από τους τελευταίους πνευματικούς ανθρώπους» λες και τρελαίνομαι. Τελευταίους πού; Στα κανάλια; Θες να σου πω (από τους πολύ γνωστούς) μερικούς απείρως σοβαρότερους κι ακόμα εν ζωή; Χριστιανόπουλος (είπε και το αμίμητο: ««Φανταστείτε που έχει φτάσει ο τόπος όταν θεωρούν μεγάλους ποιητές τη Δημουλά κι εμένα!».], Χρονάς, Τίτος Πατρίκιος, Μαρωνίτης..
Κι αυτά έτσι δίχως ψάξιμο, εν τη ρύμη του λόγου.
Το generator σκόπευα να σου το στείλω κι εγώ, αλλά όπως πάντα, σε βρίσκω πλήρως ενημερωμένη οπότε σου εύχομαι Καλό απόγευμα Georgina μου!
YSTERIKOI...PSEFTOARISTEROI....STON PSYXIATRO TORA........
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι στην προσπάθεια μας να μη μας χαρακτηρίσουν ρατσιστές είμαστε έτοιμοι να λιθοβολίσουμε όποιον τολμάει να ξεστομίσει μια φράση που έχει μέσα τη λέξη Πακιστανός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα τη συνέντευξη της όλη και πραγματικά δεν υπάρχει ίχνος ρατσιστικής διακρισης σε αυτή. Ακόμα και αυτό που λέει για τα παγκάκια το λέει πολύ διαφορετικά από αυτό που προσπαθούν να περάσουν οι "αντιρατσιστές".
Και για να μπορεί ο καθένας να κρίνει μόνος του βάζω εδώ το Link με την απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης:
http://news247.gr/eidiseis/koinonia/ti_akrivws_eipe_h_dhmoyla_gia_toys_metanastes_sthn_kypselh.2242953.html
Η συνέντευξη απάντηση είναι ανάλγητα ρατσιστική. Μου κανει εντύπωση που δεν το βλέπεις.
Διαγραφή«Στα δε παγκάκια κάθονται άνθρωποι ξένοι» όπους το «ξένοι» δε σημαίνει άγνωστοί μας αλλά έχει αρνητική έννοια.
Σε χώρες που επικρατεί το politically correct θα είχε γίνει τεράστιος σάλος αν εξισωνόταν κάθε Πακιστανός με παιδί των φαναριών, αν διατυπωνόταν το αίτημα «κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι», άποψη που παραπέμπει σε segregation Νοτίου Αφρικής και πάλαι ποτέ Νοτίων Πολιτειών Αμερικής.
Ειλικρινά καλή μου Dear e-diary τι δεν καταλαβαίνεις;
[Και, ξαναλέω: ως συνταξιούχος της περιοχής που διηγείται ως φοβερά τα παθήματα της αδελφής της κι όχι το ξεσπίτωμα και την απόλυτη δυστυχία του μετανάστη- δικαίωμά της. Αλλά, επειδή είναι τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών στην έδρα της ποίησης, τιμημένη με τον Χρυσό Σταυρό του Τάγματος της Τιμής , καθρεφτίζει όλους μας και θα έπρεπε να είχε άλλα αισθητήρια].
Εξακολουθώ να μην τη βλέπω ρατσιστική. Ναι αν απομονώσουμε κομμάτια γίνεται άκρως ρατσιστική αλλά στο σύνολο της δεν είναι. Η κουβέντα και όλη η δράση των ατενιστας ήταν γύρω από την παλιά Κυψέλη. Αρα ήταν μοιραία μια σύγκριση με τη τωρινή Κυψέλη. Αυτή της άναρχης δόμησης, της φτώχειας, της μετανάστευσης, του φόβου, των ληστειών. Δεν μπορούμε στο όνομα της ισότητας να κάνουμε πως δε βλέπουμε τι γίνεται. Εάν μου χαρίζαν αυτή τη στιγμή ένα σπίτι στη Κυψέλη δε θα πήγαινα να μείνω. Εγώ και πολλοί άλλοι. Το πρόβλημα υπάρχει και απλά συζητήθηκε.Και κατά τη γνώμη μου συζητήθηκε αρκετά γλυκά... Δε λέει ότι όλοι οι μετανάστες είναι κακοί και αν πρόσεξες στην εξιστόρηση του συμβάντος στο σπίτι της αδερφής της δε μίλησε καν για αλλοδαπούς. Απλά για ληστές.Και αυτό το "να μοιραστούν οι χώροι" δε το παιρνω κυριολεκτικά αλλά μεταφορικά. Και όντως ισχύει. Εχοντας συγγενείς στην Κυψέλη ξέρω πως νιώθουν περιθωριοποιημένοι στα ίδια τους τα σπίτια. Μετανάστες στην ίδια τους τη περιοχή.
ΔιαγραφήΕγώ τη συνέντευξη της τη διαβάζω σαν μια συνέντευξη ενός κατοίκου 80 χρονών της Κυψέλης. Το ποιητικό της έργο δεν το γνωρίζω (δε μ'αρέσει η ποιήση) και δεν καταλαβαίνω και τον όρο πνευματικός άνθρωπος. Ξέρω πολλούς πνευματικούς ανθρώπους που δεν έχουν γράψει ποιηματα όπως ξέρω και τα ανάποδο.
Ως κάτοικος 80 ετών ναι, καλή μου e-diary που δε σου αρέσει η ποίηση. Μα, δεν ήταν παρούσα ως ογδοηκοντούτις αλλά ως Η Ποιήτρια, Η Ακαδημαϊκός, Η παρασημοφόρος. Κι η συνέντευξη δώθηκε την επομένη για damage control πετυχαίνοντας (κατ΄εμέ) το αντίθετο από αυτό που ήθελε. Γιατί; Διότι παίρνει ένα σοβαρό και υπαρκτό πρόβλημα ―την εγκατάλειψη του κέντρου της πρωτεύουσας από την πολιτεία και τον εγκλωβισμό μεταναστών στην Ελλάδα δίχως χαρτιά ή δυνατότητα διαφυγής― και με παιδαριώδη συναισθηματισμό και ευτέλεια το διογκώνει δίνοτας έμφαση στο δικό της φόβο και πόνο και δίχως να βλέπει τον πόνο των άλλων (που αντικειμενικά είναι μεγαλύτερος).
ΔιαγραφήΑν δε βλέπεις το ρατσισμό των γενικεύσεων, αν δε βλέπεις τι σημαίνει άνθρωπος που έχει τιμηθεί για τη χρήση της γλώσσας να μιλά για το «κάπως.. να μοιραστούν οι χώροι», τότε με τρομάζεις κι ανησυχώ πολύ.
Δάφνη μου
ΑπάντησηΔιαγραφήμεγάλωσα στην Πλ. Βικτωρίας, οπότε
όλο το κέντρο της Αθήνας ήταν οι βόλτες μου,
το παιχνίδι μου, η ζωή μου και έφτασα κάποια
στιγμή να θλίβομαι που δεν υπάρχει τίποτα από τα παλιά...
που γέμισαν οι γειτονιές ξένες μυρωδιές, πόρνες και νταβατζήδες,
ξένα πρόσωπα, φόβο μόλις νυχτώνει...
Μα ξέρω πως δεν φταίνε οι μετανάστες για όλα αυτά...
άλλοι φταίνε που άφησαν (και αφήνουν) καταστάσεις ανεξέλεγκτες με
ολέθρια αποτελέσματα για όλους και για εμάς και για τους ξένους.
Και όχι
δεν θα με πείραζε να καθίσω στο ίδιο παγκάκι με τον οποιονδήποτε
φτάνει να με σεβαστεί όπως θα τον σεβαστώ κι εγώ.
Όσο για την ποίηση την δική της ή άλλων... υποκειμενικό το ζήτημα νομίζω
κι ο καθένας κρατά αυτό που τον εκφράζει σε στίχο ή κείμενα.
Την καλημέρα μου
Βάλσαμο τα λόγια σου Lavinia μου.
ΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα.
Για την εγκατάλειψη του κέντρου και τη δυστυχία των εγκλωβισμένων μεταναστών άλλοι φταίνε.
Καλό σου απόγευμα!
Κανέναν, εκτός από τους χρυσαυγίτες δεν πειράζει να κάθεται στο ίδιο παγκάκι με μετανάστη...και διαβάζοντας τη συνέντευξη πραγματικά δεν είδα ρατσισμό..η κόρη μου από την πρώτη στιγμή λέει αυτά που είπες κι εσύ..αφού αν δεν τα έλεγε πριν τα γράψεις θα νόμιζα πως τα διάβασε εδώ..χαχα!
ΔιαγραφήΜη σου πω ψιλοτσακωθήκαμε κιόλας..τέλος πάντων!!
Με τρομάζει όμως που από μια κουβέντα μπορεί να χαρακτηριστεί κανείς με τόση ευκολία ρατσιστής...
Πριν που τηλεφωνηθήκαμε μου είπε είδες?..τα ίδια λέει και η Δάφνη..σε θαυμάζει και αυτό είναι το μόνο που καταλαβαίνω εδώ που τα λέμε!
Να είσαι καλά!
Maria μου με συγκινείς,
Διαγραφήδεν ήξερα ότι έχεις κόρη..
Είναι ίδιον του καιρού μας ότι μαλώνουμε για τέτοια, είμαστε φρτισμένοι
αλλά θα επιμείνω. Δεν είναι 'μια κουβέντα', είναι πολλές, μαζεύοντάς το το έκανε χειρότερο και δεν πρόκειται για οποιονδήποτε αλλά για άνθρωπο τιμημένο από την κοινωνία μας για τη χρήση του λόγου. Γι αυτό απογοητευθήκαμε, γι αυτό ντραπήκαμε..
Καλό σου βράδυ όμως,
μου έδωσες χαρά κι ας διαφωνούμε..
Και τώρα που (μάλλον σοφά ενεργόντας) άλλαξες την ατμόσφαιρα, και έχει περάσει μια ημέρα περισυλλογής
ΑπάντησηΔιαγραφήθα σου πώ κι εγώ κάτι σχετικά με το θέμα… Διάβαζα τα σχόλια τόσων (άγνωστων) και εδώ αλλά και -κυρίως-στο facebook και… Δάφνη, με έπιασε απελπισία! Αλλά δεν είχα το κουράγιο να μπώ στην υπόθεση! Να μπώ και να πώ τι… ότι "παιδιά, δεν είναι άρτος και θέαμα, δεν είναι γήπεδο/αρένα";
Αλλά… πράγματι, κυρίες και κύριοι, μου κάνει τρομερή εντύπωση πως κανένας σας δεν θεωρεί (ακυρώνοντας την ατομική μου ψευδαίσθηση περί "κοινής" λογικής) αυτονόητο ότι ο/οι άλλος/οι διαφοροποιούνται αριθμητικά/φαινομενικά, χάρην λόγου, για λόγους καταφραφής ή/και οργάνωσης, αλλά όχι ανεκτικά και… "παραδόξως", όχι φυσικά! Ότι δηλ. η διαρύθμηση και η οργάνωση (πολιτική/οικονομία) φιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν τη ζωή/εξέλιξη και να την προωθήσουν και ΟΧΙ το αντίθετο? Δηλαδή κανένας σας ποτέ δεν σκέφτηκε ότι πολιτισμός είναι ο τρόπος ή και η αφορμή που "εγώ κι εσύ βρήσκουμε για να συνηπάρξουμε" και ότι εκ φύσεως προκύπτει ότι ο "αντι-πολιτισμός", είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα εντροπίας στο ανθρώπινο είδος?
Και επιτέλους, πόσο περισότερρο μπορεί να σας φοβίζει να αναγνωρίσετε τον ρατσισμό και την κάθε είδους άσκηση διακρίσεων και την επικυνδυνότητα τους (απλά και μόνο για να μην αναγνωρίσετε τον ρατσισμό μέσα σας και έρθετε σε ρήξη με τις εντυπώσεις και τα "πιστεύω" σας για τον εαυτό σας) απο την ίδια την απώλεια της λογικής, της ανθρωπιάς και της αξιοπρέπειας? Πόσο κακό μπορεί να ¨θέλει¨ κανείς για τον εαυτό του με το να προσκολλάται σε αυταπάτες και εντυπώσεις όπως το ότι η παραπάνω καταστάσεις (λογική, ανθρωπιά,αξιοπρέπεια) δεν είναι απλώς λέξεις ή έννοιες και ότι δεν μπορούν να βιωθούν, παρά με την άσκησή τους και είναι άχρηστες χωρίς τους "άλλους" και δεν συνυπάρχουν με εξαιρέσεις και διακρίσεις
Δάφνη μου λυπάμαι που σου στερήθηκε (και απο εμένα τελικά) το ίσως άλλοτε αυτονόητο δικαίωμα του διαλόγου. Γιατί τελικά, η εντροπία στον λόγο, μάλλον έχει αρχίσει να επικρατεί καθιστόντας το διάλογο μάλλον, κοινωνική αποκοτιά έναντι της άρνησης και της παράλογης διαμάχης (και "αγώνα" επικράτησης της διαμάχης, "στο όνομα της ατομικής αντίδρασης"!…. "Εγώ δεν το βλέπω, άρα δεν υπάρχει"(!!!!)… και άλλα τέτοια σχόλια, ξεχωρίζοντας βέβαια, την μικροπρέπεια του…"ζηλεύεις γι αυτό τα λές αυτά" και του οποίου σχολιαστή, η ανοησία, δυστυχώς δεν αναδυκνύει τον εαυτό της… Δηλαδή κυρία μου ισχυρίζεστε με ζήλο ότι οποιοσδήποτε δημιουργός με αυτοσεβασμό και αξιοπρέπεια (απαραίτητα συστατικά δημιουργικότητας) θα μπορούσε να φθονεί το να είναι αναγνωρισμένος γι αυτό που ΔΕΝ είναι και Δεν κάνει;(και πόσο μάταιο θα ήταν να ρωτήσω το "γιατί τότε να δημιουργεί"… και πόσο "αλλαζονικό" εκ μέρους μου να περιμένω απάντηση!!!)…. Και φυσικά είναι δύσκολο να αναγνώρίσει ποτέ οτι η απάντησή σου, υποδεικνύοντας "κάποιον καλύτερο" αποτελεί εκδήλωση καλοσύνης και όχι ανταγωνισμού που διέπει την νεοκουλτουριάρικη και ξεπερασμένη μόδα που ίσως να είναι και κίνημα (όπως το emo) και να ονομάζεται Lifeless Intellectual Vacuum. Δεν συνεχίζω γιατί κινδυνεύω να υποτροπιάσω εκδηλώνοντας "αμυντική άρνηση" χωρίς άλλο λόγο παρα μόνο για τον θυμό μου… και δεν χρειάζεται άλλη τέτοια, σε αυτό το "διάλογο".
Πάντως, μοιάζει λίγο σαν να λές σε θεούσες ότι η… "αειπάρθενος" είχε 13 παιδιά! lol
Την καλησπέρα με την αγάπη μου.
Ευχαριστώ αγαπημένε
Διαγραφήγια την ηθική παρουσία σου.
Με συγκινεί που παρακολούθησες και ένοιωσες όλο το φάσμα της ανοησίας στο οποίο εξετέθην.
Καλό σου απόγευμα
κι όπως τα λες..
Θα σου ομολογήσω και κάτι άλλο… Εχθές πάνω στην απόγνωση που ένιωθα να με πνίγει (είπαμε… DQ) παρακολούθησα, μέσα απο τον σύνδεσμο που έχεις στα δεξιά, του Ράμφου (νιώθωντας απελπιστική την ανάγκη για λίγο φρέσκο αέρα λογικής) τον "ανοιχτό διάλογο" του για τον μύθο του σπηλαίου του Πλάτωνα… και μπορεί να είναι ανώρημο το να προτιμώ να ακούω τον Ράμφο (και επομένως, μέσω αυτού, τον ίδιο τον Πλάτωνα) να μιλάει γι αυτούς που βάζουν στοιχήματα αλυσοδεμένοι, στην άγνοιά τους, για το τι είναι το ένα και τι το άλλο απο τις σκιές που περνούν απο μπροστά τους (κοινώς…την τύφλα τους) απο το να μπώ στον "παραλογισμό" που έμοιαζε να… διαφωνήσω! Και ναι μεν ήταν θεραπευτικό -εκτώς απο διαφωτιστικό και εκπαιδευτικό- αλλά είχε και λίγο εως πολύ, καποιες στιγμές, την αίσθηση της τραγικής ειρωνείας! Ή θα έπρεπε μάλλον να πώ, πιο σωστά, τον ορισμό και τη φύση της…!
Διαγραφή