Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

Η χρυσαυγίτικη στροφή του Αρκά; 360 μοιρών



Βλέπω να ξαφνιάζονται μερικοί με τη χρυσαυγίτικη στροφή την εμφανέστατη στην εμετική αναφορά στη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Με το κερασάκι δηλαδή. 
Δεν πρόκειται καν για γελοιογραφία αλλά για ένα κειμενάκι με λίστα των πασίγνωστων συνεπειών κακοδιαχείρησης της χώρας που επαναλαμβάνουν σχεδόν 10 χρόνια τώρα οι 'σηκωθείτε-από-τους –καναπέδες'. Σε πρώτο πρόσωπο λοιπόν ο Αρκάς μας λέει τον πόνο του που πήγε να ψηφίσει [«Αλλά όταν ήρθε η ώρα ψήφισα!» μάς εξομολογείται με θαυμαστικό σαν το να ψηφίζεις να είναι ισότιμη καταστροφή με το «καιγόταν το σπίτι μου», και με τις «θηριώδεις εισφορές»].
Ανάμεσα στις ασυναρτησίες όμως ταυτίζεται απολύτως με τους δολοφόνους που λύντσαραν το Ζακ και συνεχίζει την εξομολόγηση των βασάνων του:
«Όταν μου έσπασαν το μαγαζί με είπαν νοικοκυραίο, ακροδεξιό και φασίστα».
Πόσο αγρίως προβληματικός είναι ο άνθρωπος που μπροστά σε ένα λυντσάρισμα ταυτίζεται με τους φονιάδες; Πόσο ανόητο είναι να εξισώνεις το θάνατο του ενός με τα «με είπαν» του άλλου;
Αυτή η αναφορά στη δολοφονία είναι εγκληματική. Μα εντελώς εντός του θέματος της μετάθεσης ευθύνης στο θύμα, του 'φταις που δεν αντέδρασες όταν σε σκότωναν'. Δε με ξαφνιάζει.
Με ένα όμως ξαφνιάζομαι. Μ' εσάς, που κοινοποιείτε τις αηδίες του και που τώρα αίφνης ξαφνιαστήκατε που ο Αρκάς είναι χρυσαυγίτης. 
Φέρνω αυτό το τελευταίο επίμαχο με άρθρα και σχόλια και την απάντηση του κειμενογράφου (πάλαι ποτέ σκιτσογράφου) που κατά την κοινότατη συνήθεια της εποχής μας, αποκαλεί 'τρολ' όποιον τολμά να κάνει κριτική κι αμέσως μετά μάς αποκαλεί φανατικούς και ηλίθιους. 
Κι επειδή βλέπω κάποιους να νοσταλγούν «τον παλιό» Αρκά ή άλλους να μιλούν για πολιτικά πιστεύω, φέρνω και δέιγμα, δυό σκιτσάκια από εκείνα που εγώ πάντα σιχαινόμουν: ένα με το οποίο, σεξιστικά, ρατσιστικά και χονδροφοβικά, τον διασκεδάζει άνδρας που παίρνει ρολό για να απλώσει κρέμα ήλιου στην πλάτη της χοντρής κι ένα άλλο, που εξ ίσου διακρίνεται για αντίστοιχη φινέτσα και πρωτοτυπία, στο οποίο γελά με μασέλες ηλικιωμένου ενώ δε λείπει βεβαίως και το χιούμορ κατά της συμβίας.
Να τον χαίρεστε παλιό ή καινούργιο!
__________
Το κείμενο:
«Μου είπαν πως είμαι ο ταξικός εχθρός και πρέπει να πληρώσω. Δεν μίλησα. Με γονάτισαν με θηριώδεις εισφορές και εκδικητική φορολογία. Δεν μίλησα.
Όταν μου έσπασαν το μαγαζί με είπαν νοικοκυραίο, ακροδεξιό και φασίστα. Δεν μίλησα. Όταν καιγόταν το σπίτι μου και οι δικοί μου με είπαν παράνομο και αυθαίρετο. Και πάλι δεν μίλησα.
Αλλά όταν ήρθε η ώρα ψήφισα! Τώρα μου λένε ότι αδίκησαν τη μεσαία τάξη και ήρθε ο καιρός να επανορθώσουν. ΤΩΡΑ! Ένα μήνα πριν τις εκλογές. Πάλι δεν μιλάω».


  Θέλει ο Αρκάς να κρυφτεί κι η Χρυσή Αυγή δεν τον αφήνει

Κοινοποιεί ο δολοφόνος*


Περισσότερα από 2.000 σχόλια και δεκάδες χιλιάδες αντιδράσεις προκάλεσε το σκίτσο που αναρτήθηκε στην επίσημη σελίδα του Αρκά στο Facebook για τη μεσαία τάξη, τους νοικοκυραίους και τους φασίστες.
Μάλιστα, οι διαχειριστές της σελίδας απάντησαν, κάνοντας λόγο για τρολ που απειλούν με report τη σελίδα. «Τα γελοία τρολ απειλούν με ρηπόρτ τη σελίδα μας παρερμηνεύοντας δολίως την ατάκα του σκίτσου. Αν ο Αρκάς ήθελε να γράψει αυτά που υπονοούν θα τα έγραφε ευθαρσως χωρις να τους φοβηθεί. Ας κάνουν όσα ρηπορτ θέλουν. Όση και να είναι η λύσσα τους να είναι σίγουροι ότι δεν μπορούν να φιμώσουν αυτή τη σελίδα», ανέφεραν.



Ένα άλλο σκίτσο που αναρτήθηκε στη σελίδα του Αρκά έστελνε το δικό του μήνυμα: «Μην προσπαθείς να αλλάξεις άποψη σε έναν φανατικό ηλίθιο. Χάνεις τον καιρό σου και φανατίζεις περισσότερα τον ηλίθιο».

Το αρχικό σκίτσο που ξεσήκωσε τις αντιδράσεις καυτηρίαζε τις κινήσεις της κυβέρνησης για τη μεσαία τάξη και τις προσπάθειες που κάνει να στραφεί προς τα εκεί πριν τις πρόωρες εθνικές εκλογές.
Στο σκίτσο του Αρκά φαίνεται ένα άνδρας, ο οποίος ανήκει στη μεσαία τάξη, όπως αφήνεται να εννοηθεί και λέει τα παρακάτω λόγια.
«Μου είπαν πως είναι ο ταξικός εχθρός και πρέπει να πληρώσω. Δεν μίλησα. Με γονάτισαν με θηριώδεις εισφορές και εκδικητική φορολογία. Δεν μίλησα.
Όταν μου έσπασαν το μαγαζί με είπαν νοικοκυραίο, ακροδεξιό και φασίστα. Δεν μίλησα. Όταν καιγόταν το σπίτι μου και οι δικοί μου με είπαν παράνομο και αυθαίρετο. Και πάλι δεν μίλησα.
Αλλά όταν ήρθε η ώρα ψήφισα! Τώρα μου λένε ότι αδίκησαν τη μεσαία τάξη και ήρθε ο καιρός να επανορθώσουν. ΤΩΡΑ! Ένα μήνα πριν τις εκλογές. Πάλι δεν μιλάω».


Όχι.Σκόπιμη αναφορά είναι το ύφος .και το άλλο παράφραση. Γκουγκλάρετε Μπρεχτ και Martin Niemöller





Ο Αρκάς παίζει να είναι ο Μπογδανος
να δειτε που ο αρκας τελικα θα ειναι ο κοσμηματοπωλης της γλαδστωνος


Δεν είναι Αρκάςπαιδιά, Μεσσήνιος είναι διορισμένος από τον Σαμαρά.

Ξέχασε ο "απολιτίκ" #Αρκαςνα πει οτι εκτος απο νοικοκυραιο, ακροδεξιο και φασίστα, τον είπαν και κατηγορούμενο ως αυτουργό θανατηφόρας σωματικής βλάβης

Γαμώ την ώρα και τη στιγμή που όταν ήμουν γυμνάσια μάζευα ένα , ένα τα ευρώ για να πάρω κόμιξ του. #εφτυσα_αιμα #Αρκας



Το γνώθι σαυτόν



Ο #Αρκάς έχει 943Κ likes στη σελίδα του. Το σκίτσο που ξεπλένει τους φασίστες δολοφόνους του #Ζακ έχει 5Κ shares. Που σημαίνει ότι όλο το ελληνόφωνο Facebook το είδε. Και κάποιοι επηρεάστηκαν, λίγο παραπάνω έστω, υπέρ της ακροδεξιάς και κατά του ΣΥΡΙΖΑ, >>

Ο Αρκάς, όλο και πιο βαθιά μέσα στην αθλιότητα. Δεν σε είπε κανένας νοικοκυραίο, ακροδεξιό και φασίστα όταν σου έσπασαν το μαγαζί αλλά όταν δολοφόνησες με κλωτσιές στο κεφάλι τον Ζακ, έναν ανυπεράσπιστο άνθρωπο... 

"οταν μου εσπασαν το μαγαζι, με ειπαν νοικοκυραιο, ακροδεξιο και φασιστα. δεν μιλησα." - Αρκας καλα εκανε και δεν μιλησε τοτε γιατι τωρα που το εκανε δειχνει τι μαλακιες θα ελεγε. δεν ειναι ενα τυχαιο παραδειγμα αυτο, εννοει τον Ζακ ξεκαθαρα και παιρνει θεση απεναντι. ξεκαθαρα


Αν αυτός που ξεπλένει τους δολοφόνους του Ζακ είναι ο Αρκάς που αγαπήσαμε κάποτε, εγώ είμαι ο Πάπας της Ρώμης.
που αγαπήσατε κάποτε. 
Σε εποχές με μικρότερη πόλωση πολλοί δεν τα πρόσεχαν αυτά.

«Πάντα αυτά πίστευε, αυτά έλεγε πάντα» σχολίασε, μεταξύ άλλων, ο γνωστός σκιτσογράφος που ασχολείται με την πολιτική γελοιογραφία Στάθης, με αφορμή το πρόσφατο σκίτσο του Αρκά, που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων.
«Ο Αρκάς έχει το χιούμορ του, σε άλλους αρέσει σε άλλους όχι. Έχει το δικαίωμα να λέει τη γνώμη του και να κρίνεται για αυτή, σε μερικούς δεν αρέσει η γνώμη του Αρκά. Πάντα αυτά πίστευε, αυτά έλεγε πάντα. Εγώ είμαι αριστερός εκείνος έχει άλλες απόψεις. Δεν μπορεί να του καταλογίσει κανείς ότι άλλαξε» ανέφερε στο News 247 ο Στάθης Σταυρόπουλος, προσθέτοντας:
«Φαίνεται πως τελευταία ερεθίστηκε από την πολιτική. Είναι ένας σκιτσογράφος ο οποίος παλαιότερα δεν ασχολείτο με την πολιτική, τώρα αποφάσισε να ασχοληθεί. Αυτό που μπορεί ενδεχομένως να του καταλογίσει κανείς είναι ότι προσέγγισε την πολιτική με υπεροψία. Παλαιότερα έλεγε πως δεν ασχολείται με την πολιτική και αυτό το θεωρούσε κάτι το ωραίο. Αντιθέτως, όλοι πρέπει να ασχολούνται με την πολιτική και να διατυπώνουν τη γνώμη τους» συμπλήρωσε ο Στάθης, ο οποίος είναι υποψήφιος με τον Γιάνη Βαρουφάκη στις επερχόμενες εκλογές.
Σημειώνεται ότι στο σκίτσο του Αρκά που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, ο πάλαι ποτέ απολιτίκ σκιτσογράφος, μεταξύ άλλων, αναφέρει « Όταν μου έσπασαν το μαγαζί, με είπαν νοικοκυραίο, ακροδεξιό και φασίστα. Δε μίλησα», κάνοντας σαφή αλλά… ελλιπή αναφορά στη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου, μέρα μεσημέρι, στο κέντρο της Αθήνας, από την οποία προφανώς το μόνο που του έκανε εντύπωση ήταν το… «σπάσιμο του μαγαζιού» και καθόλου η ίδια η δολοφονία…
Ο Αρκάς όμως φαίνεται ότι δε δέχτηκε τις αντιδράσεις που προκάλεσε με… απολιτίκ τρόπο και επανήλθε, ενοχλημένος από το ότι υπήρξαν πολλοί που… τόλμησαν να τον κριτικάρουν, τους οποίους, ούτε λίγο ούτε πολύ, φαίνεται ότι θεωρεί ηλίθιους φανατικούς…
Όσοι λοιπόν δε συμφωνούν με το ότι το θέμα της δολοφονίας του Ζακ είναι κάτι περισσότερο από… προσβολή στη νοικοκυροσύνη του Αρκά, θα πρέπει να… σιωπήσουν, διότι, κατά τον ίδιο, είναι φανατικοί ηλίθιοι και χάνεις τον καιρό σου αν προσπαθείς να του αλλάξεις άποψη και φανατίζεις περισσότερο τον ηλίθιο…
Το πρόβλημα είναι ότι ευτυχώς είναι πολλοί που δεν είναι φανατικοί ηλίθιοι αλλά μπορούν να διακρίνουν τον φανατισμό των άλλων όταν τον βλέπουν…
---------------------
pressing.live
Με σχόλιο τους οι διαχειριστές της σελίδας διευκρίνισαν ότι ο Αρκάς δεν αναφερόταν στον Κωστόπουλο, αλλά στα σπασμένα μαγαζιά στα Εξάρχεια, όμως ελάχιστοι φάνηκαν να το(ν) πιστεύουν.
Ακολούθησε νέο αιχμηρό σκίτσο από τον Αρκά στο οποίο ένας άνδρας με στολή SS και σβάστικα στο μπράτσο λέει: «Αν κάποιος ενοχλεί, συκοφάντησέ τον, αν δεν πιάσει αυτό, διαστρέβλωσε αυτά που λέει, αν δεν πιάσει ούτε αυτό διάδωσε ότι είναι νεκρός κι αν δεν πιάσει ούτε αυτό φρόντισε να γίνει».
Ο πόλεμος Αρκά-σχολιαστών όμως δεν είχε τελειώσει. Ενώ οι αντιδράσεις συνεχίζονταν οι διαχειριστές της σελίδας ανέβασαν ένα νέο status με χαρακτηρισμούς για όσους απειλούσαν με report τη σελίδα:
«Τα γελοία τρολ απειλούν με report τη σελίδα μας παρερμηνεύοντας δολίως την ατάκα του σκίτσου. Αν ο Αρκάς ήθελε να γράψει αυτά που υπονοούν θα τα έγραφε ευθαρσώς χωρίς να τους φοβηθεί. Ας κάνουν όσα report θέλουν. Όση και να είναι η λύσσα τους να είναι σίγουροι ότι δεν μπορούν να φιμώσουν αυτή τη σελίδα».
Η ανάρτηση όμως μετά από λίγο εξαφανίστηκε καθώς ο Αρκάς ή οι διαχειριστές της σελίδας του, μάλλον κατάλαβαν το αυτογκόλ τους. Το οποίο δεν ήταν το πρώτο.




Nikos Stabakis Όταν η ΧΑ έσπασε το μαγαζί ενός μετανάστη κι ο Άδωνις Γεωργιάδης (κυβερνητικός βουλευτής τότε, μετέπειτα υπ. Υγείας) κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή για το αν ο μετανάστης ήταν λαθραίος φαντάζομαι ο Αρκάς ευαισθητοποιήθηκε κι έφτιαξε και τότε κάποιο σκίτσο για το πώς η κυβέρνηση της χώρας όχι απλώς κάλυπτε ρατσιστικά εγκλήματα αλλά απέδιδε εύσημα σε ναζιστική οργάνωση για την τήρηση του νόμου. Δεν αμφιβάλλω ότι κάτι θα έκανε (αν και δυστυχώς δεν το έχω εντοπίσει) αφού τόσο τον απασχολούν οι μαγαζάτορες που πέφτουν θύματα επιθέσεων και μετά τους βρίζουν από πάνω--για την ακρίβεια πρέπει να είναι η μοναδική φορά που συνέβη κάτι τέτοιο.

Michalis Dimitroulakis θα μπορούσαμε για ώρες να πεταγόμαστε από θέμα σε θέμα προς ανεύρεση επιχειρηματολογίας.
Στο προκείμενο: ο Αρκάς(και ο κάθε Αρκάς) έχει αναφαίρετο δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του. Από την στιγμή που εκτίθεται δημοσίως, αντιστοίχως έχει και το κοινό το δικαίωμα στην κριτική.



Δείγμα ποιότητας



____________________________________






9 σχόλια:

  1. Ξυδάκι όλοι εσείς οι δικαιωματιστές της κορεκτίλας όταν φτύνονται τα αυτονόητα στη μούρη σας. Κοντός ψαλμός, αλληλούϊα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. γαμώ το χώμα που θα πέσεις τριμάλακα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ψυχραιμία συνάνθρωποι. Ο Αρκάς δεν ανάφερε ποτέ το όνομα Ζακ. Οι επικριτές του το αναφέρουν. Κι αφού ο ίδιος λέει ότι δεν υπονοεί τον Ζακ Κωστόπουλο δεν βλέπω το λόγο γιά θυμό. Κακό στον εαυτό σας κάνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψυχραιμότατη είμαι συνάνθρωπε και δεν κατηγορώ τον Αρκά.
      Εκφράζω την απορία μου που κάποιοι απογοητεύτηκαν. Ο Αρκάς δεν άλλαξε.

      Επίσης δεν ξέρω σήμερα αλλά όταν έγραψα και ως χθες το βράδυ ο Αρκάς ΔΕΝ έχει κάνει δήλωση πως δεν υπονοεί το Ζακ παρότι τον κοινοποιούν οι Χρυσαυγίτες και ο ίδιος ο δολοφόνος. Άλλο το να βρίζεις το κοινό σου, άλλο να δηλώσεις καθαρά πως έγινε παρεξήγηση.

      Διαγραφή
  4. Μεγάλη κουβέντα ο Αρκάς, και μακρύς ο δρόμος από το "Παρά Πέντε" στο "Πρώτο Θέμα".
    Για μένα προσωπικά ο "παλιός" Αρκάς είναι ο Αρκάς του Κόκκορα, του Ισοβίτη, του Μετά την Καταστροφή, κλπ.
    Η πτώση της ποιότητας του χιούμορ του είχε αρχίσει να διαφαίνεται -τι ειρωνεία- από τα άλμπουμ που τον έκαναν ευρύτερα γνωστό στο πλατύ κοινό: τις Χαμηλές Πτήσεις και τον Καστράτο (πολύ πριν το γυρίσει δηλαδή στα πολιτικά/κομματικά).
    Κάπου εκεί αρχίζει και η στροφή των κειμένων σχεδόν αποκλειστικά σε λογοπαίγνια. Κάπου εκεί για μένα ξεκινάει η περίοδος του λεγόμενου "καινούριου", του "άλλου" αν θέλεις, Αρκά. Ξεκίνησε να ζυμώνεται με τον υιό Σπουργίτη και ψήθηκε με τη Λουκρητία. Αναλαμπές σ' αυτήν την περίοδο το Η Ζωή Μετά και τα εξαιρετικά θεατρικά του (Εχθροί εξ' Αίματος, Βιολογικός Μετανάστης).
    Από τους Συνομήλικους και μετά, σταθερά καθοδική πορεία, η οποία οδηγεί στον Προφήτη και τα λοιπά φεϊσμπουκικά ανεβάσματα, και κάπου εδώ είναι που πολλοί αναγνώστες του αρχίζουν να αναρωτιούνται αν είναι το ίδιο πρόσωπο ή παρέδωσε τα κλειδιά σε άλλους. Κάπου εδώ επίσης είναι που τον "ανακαλύπτει" η κάθε λογής αντιπολίτευση (από βουλευτές και δημοσιογράφους μέχρι σάιτ και account πολιτικής φύσης).
    Συνεπώς τρεις χοντρικά οι περίοδοι του Αρκά: Ο ασπρόμαυρος Αρκάς των στριπ, ο έγχρωμος των ολοσέλιδων, και ο computer colored των μονών καρέ. (Με βάση τον προηγούμενο διαχωρισμό τα δείγματα ποιότητας που παραθέτεις στο άρθρο τα κατατάσσω και αυτά στον "καινούριο" Αρκά).
    Προσωπικά δεν πιστεύω το αφήγημα ότι είναι πλέον άλλο πρόσωπο, η στροφή δεν έγινε τόσο απότομα όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά. Ούτε από την άλλη τον θεωρώ Χρυσαυγίτη. Η άποψή μου; Γέρασε, η μάλλον... κακογέρασε, πώς να το πω, "έπαθε Θεοδωράκη" (στον Μίκη αναφέρομαι).
    Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα στερνά του δεν παύουν να είναι απογοήτευση για τους παλιούς του αναγνώστες, και ότι αποτελούν βούτυρο στο ψωμί ρητορικών που δεν θα 'πρεπε.

    -el Presidente

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρεζιντέντε μου ιδέα δεν έχω για όλα αυτά, ποτέ δε μου άρεσε.
      μα η αλήθεια είναι πως το χιούμορ γερνάει δύσκολα, το έχουμε δει και σε άλλους.
      Όπως κι οι ιδεολογίες εξ άλλου, εξ ου κι η Μικητίαση...

      Διαγραφή
  5. Όσο κι αν έχω τον Αρκά σα θεό της κωμωδίας, ακόμα κι αν τα αστεία του ήταν ενίοτε χοντροοκμμένα ή για πολύ συγκεκριμένο κοινό, αυτό που γίνεται τα τελευταίο χρόνια είναι το λιγότερο εμετικό, στην καλύτερη Σεφερλίδικο. Και κάποια κομματικά και φαστιστικά. Κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θεό της κωμωδίας; Τόσο πολύ;
      Κάτι έχασα φαίνεται Πρόεδρε.

      --όπως έχασα και τις απαντήσεις μου εδώ, διότι είχα απαντήσει από τις 26 και μάλλον δεν είχα τα μυαλά να πατήσω και 'Δημοσίευση'- λες κι αυτολογοκρίνομαι.

      Διαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.