Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

Να φοβάσαι να πας στο γιατρό― #16μέρες SisterWUD

 


Σκεφτείτε να φοβάσαι να πας στο γιατρό.

Σκεφτείτε να ξέρεις πως τη στιγμή που θα δει σημάδια στο σώμα σου θα αλλάξει συμπεριφορά.

Σκεφτείτε να συνήθισες να λες ψέματα στο γιατρό γιατί αν πεις αλήθεια δε θα σε φροντίσει, δε θα σε αγγίξει ή θα σε εκμεταλλευτεί.

 

Αν μιλάω ανοιχτά για τη χρήση παράνομων ουσιών σήμερα, αν πήρα τη συνειδητή απόφαση να εκτεθώ δημόσια με το όνομά μου είναι επειδή με συγκλόνισε η εμπειρία μου από τη συμπεριφορά κάποιων γιατρών το 2004 που πέρασα μια σοβαρότατη αρρώστια. 

Στο ιστορικό μου από αφέλεια είχα αφήσει να γραφτεί πάνω-πάνω η «ενδοφλέβια χρήση». Τι κι να έχουν περάσει  δεκαετίες που δεν έχω κάνει μια ένεση, το γεγονός ότι κατέστρεψα τις φλέβες μου (δις) και ακόμα σήμερα πληρώνω τις νεανικές μου ανοησίες με συνέπειες βαριές σε κάθε έκτακτη ανάγκη ή εγχείρηση με έκανε, σαν κάθε λογικό κι αθώο άνθρωπο να δώσω ειλικρινές ιστορικό στους γιατρούς «μου».

Τόσο ήξερα. Τόσο καταλάβαινα.

Κι ήρθαν οι συνέπειες με χρονοκαθυστέρηση. Κυρία Χρονοπούλου έμπαινα στον ειδικό κι έδινα το φάκελό μου, με ενικό και βιασύνη και απαξίωση έβγαινα. Άλλαζε ο τόνος της φωνής, άλλαξε ο χρόνος της εξέτασης, άλλαζε το ύφος. 

Για περιστατικό νεαρού αγροτικού που με κατηγόρησε πως έκλεψα χάπια όταν με άφησε μόνη στο ιατρείο, για άλλον που μου ζήτησε sex σε αντάλλαγμα για δεν ξέρω τι «ναρκωτικό» νόμιζε ότι με ενδιέφερε δε θα σας πω, διότι στην ευάλωτη κατάσταση που ήμουν ούτε καταγγελίες έκανα ούτε νοιάστηκα να αντιδράσω. Εξ άλλου ούτε η πρώτη ήμουν ούτε η τελευταία κι είχα ήδη παρόμοιες εμπειρίες σε ακριβή κλινική που νοσηλεύτηκα στα 18  μου που νέος γιατρός με επισκεπτόταν από το μπαλκόνι αργά τη νύχτα για να φλερτάρει κι άλλος ώριμος καθηγητής Ψυχιατρικής μου σήκωνε απότομα το σεντόνι για να δει τα πόδια μου επειδή, μου εξήγησε, ήθελε να τσεκάρει αν κοβόμουν κρυφά ή αν καιγόμουν με τσιγάρα.

 

Εγώ γλίτωσα. Το γιατί είναι μεγάλη κουβέντα και όχι του παρόντος.

Το θέμα σήμερα, μέρος της Καμπάνια για την Εξάλειψη της βίας 

κατά των γυναικών που παίρνουν ναρκωτικά είναι η συμπεριφορά των γιατρών κι ο τρόμος που μας γίνεται συνήθεια έτσι που αποφεύγουμε να ζητήσουμε συμβουλή και περίθαλψη.

 

Διότι οι γιατροί ζουν στην ίδια κοινωνία που ζούμε όλοι μας. Πολλοί κλάδοι δεν έχουν ιδέα όχι μόνο για τις ψυχολογικές επιπτώσεις μα ούτε και για τις ουσίες τις ίδιες.

Ζητάμε να έχουν επίγνωση της άγνοιάς τους.

Ζητάμε να μπει επιμόρφωση για τα θέματά μας στα Πανεπιστήμια.

Ζητάμε ανθρωπιά και σεβασμό.

#16μέρες

Στον αγώνα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών

ας μην ξεχνάμε

ότι οι γυναίκες που παίρνουν ναρκωτικά είναι οι πιο ευάλωτες.

Στηρίξτε μας.

Κατά της βίας, κατά της Ναρκοαπαγόρευσης, κατά των τιμωρητικών πρακτικών για προσωπικές επιλογές.

Στηρίξτε μας φεμινιστικά.

Στηρίξτε μας για τα ανθρώπινα δικαιώματα.


Καμπάνια για την Εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών που παίρνουν ναρκωτικά .

 

Κι αν παίρνουμε ουσίες

δεν παίρνουμε από βία

 

#16days #stopviolenceagainstwomen #womenusedrugs #whrinetwork #EuroNPUDwomen

Για 16 ημέρες ομάδες γυναικών της EuroNPUD οργανώνουμε δράσεις σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης (όπου και όπως είναι εφικτό λόγω κορωνοϊού).

Μέλος βεβαίως είναι και το Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών Ψυχοδ/κων Ουσιών_ PeerNUPS.

 


ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Για την εικόνα προφίλ στο Facebook: https://www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=2429102734065203


https://www.facebook.com/16daysWUD

https://www.euronpud.net

https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2020/11/16.html

Elimination of Violence against Women who Use Drugs - 2020 Campaign

Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών Ψυχοδ/κων Ουσιών_ PeerNUPS

 




_____________________

Καμπάνια για την Εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών που παίρνουν ναρκωτικά.
Οι ΓYΝΑΙΚΕΣ της EuroNPUD (ευρωπαϊκού δικτύου ατόμων που παίρνουν ναρκωτικά) σε συνεργασία με την οργάνωση WHRIN (Women Harm reductionInternational) ενωθήκαμε και φέτος στην καμπάνια ευαισθητοποίησης κατά της βίας προς τις γυναίκες της κοινότητάς μας.
25 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, ξεκινάμε 16 ημέρες δράσης ως τις 10 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
Για 16 ημέρες ομάδες γυναικών της EuroNPUD οργανώνουμε δράσεις σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης (όπου και όπως είναι εφικτό λόγω κορωνοϊού).
Μέλος βεβαίως είναι και το Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών .Ψυχοδ/κων Ουσιών PeerNUPS.
Φοράμε κάτι πορτοκαλί (χρώμα της καμπάνιας ΟΗΕ), οργανώνουμε δράσεις και δημοσιοποιούμε φωτογραφίες και πληροφορίες.
Αν θέλετε να μας στηρίξετε φωτογραφηθείτε με κάτι πορτοκαλί κι ανεβάστε τη φωτογραφία σας με το σύνθημα και τα #hashtags.
EuroNPUD γυναικείες ομάδες:
Chemical Sisters
από Ιταλία
GAT και @CASORGANIZADOS από Πορτογαλία
από Πολωνία
__________________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.