Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Έκθεση Γούνας; Διαμαρτυρία


Αν τα ζώα είχαν επινοήσει Θρησκεία, ο Διάβολός τους θα είχε μορφή ανθρώπου.

Για το αδιανόητο του να καλύπτεται ο άνθρωπος  της εποχής μας με νεκρά ζώα, τα έχω ξαναπεί, όπως και για την ανησυχητική αναλγησία των σύγχρονων Αμερικάνων Σταρ (σαν τη Lady Gaga  και τη  J Lo). Για την απέραντη δυστυχία και τα βασανιστήρια που υφίσταται τα ζώα, το αίμα και τη φρίκη εγώ δε θα μιλήσω, όποιος αμφιβάλλει ας γκουγκλάρει.
Μα το εξωφρενικό είναι που εν μέσω Κρίσης και χάους διεξάγεται Διεθνής Έκθεση Γούνας στην Αθήνα από 26 ως 29 Μαρτίου.
Παρακαλώ αντιδράστε,
με συμμετοχή και συμπαράσταση στη Διαμαρτυρία
[από lilanimals]:



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
Βιομηχανία Γούνας: Η Ψυχοπαθολογία σε όλο της το Μεγαλείο 

 Mε αφορμή την 3η Διεθνή Έκθεση γούνας που διεξάγεται στην Αθήνα 26-29 Μαρτίου 2013, στο Εκθεσιακό Κέντρο Metropolitan Expo, η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων (110 σωματεία) και η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (23 σωματεία) εκφράζουν για άλλη μια φορά την οργή και αγανάκτησή τους προς όλους όσους εμπλέκονται, συντηρούν και ενθαρρύνουν τη μαζική, ωμή και στυγνή δολοφονία των γουνοφόρων ζώων για την παραγωγή της γούνας, είτε αυτοί είναι γουνοποιοί και γουνέμποροι, είτε καταναλωτές και πολιτεία. 

 Η αποδοχή και προώθηση μιας τέτοιας οικονομικής και εμπορικής δραστηριότητας υποδηλώνει μια κοινωνία που νοσεί ψυχικά από ένα συνδυασμό σοβαρών ψυχικών παθήσεων και διαταραχών, ήτοι: 

 1) Σαδισμός: Διαστροφή κατά την οποία προκαλούμε ηθελημένα και για λόγους ευχαρίστησης σωματικό πόνο σε κάποιον που πολλές φορές καταλήγει στη θανάτωση. Κάθε χρόνο σκοτώνουμε εκατομμύρια ζώα (αλεπούδες, κουνέλια, μινκ, κάστορες, ρακούν, λύγκες, τσιντσιλά, σκίουροι, ενυδρίδες, σκύλοι, γάτες κλπ) με τον πιο βάναυσο τρόπο που περιλαμβάνει θανάτωση με αέρια, πρωκτική ηλεκτροπληξία, σπάσιμο λαιμού, πνίξιμο, δηλητηριασμός από στρυχνίνη ή την εξάτμιση ενός φορτηγού, θάλαμο αποσυμπίεσης, σφυροκόπημα μέχρι θανάτου και τέλος, το ζωντανό γδάρσιμο αφού τις περισσότερες φορές τα ζώα διατηρούν ή ανακτούν τις αισθήσεις τους κατά τη στιγμή του γδαρσίματος. Στα δε εκτροφεία τα ζώα διαβιούν σε άθλιες συνθήκες μέσα σε μικρά κλουβιά πάνω στα ίδια τους τα περιττώματα, ενώ ο περιορισμός και η αιχμαλωσία τα οδηγεί στην τρέλα (στερεότυπες κυκλικές κινήσεις, κανιβαλισμός, αυτο-ακρωτηριασμός). 

 2) Ναρκισσισμός: Έντονη αίσθηση σπουδαιότητας και μεγαλείου και αδυναμία αναγνώρισης των επιθυμιών, αναγκών και συναισθημάτων των άλλων. Ο ναρκισσισμός του ανθρώπου τον κάνει να πιστεύει ότι ξεχωρίζει και άρα έχει το δικαίωμα να εκμεταλλεύεται τα άλλα πλάσματα εφόσον τα θεωρεί κατώτερα (ανθρωποκεντρισμός). Με άλλα λόγια, τα ζώα γεννήθηκαν για να εξυπηρετούν τις ανάγκες μας και συνεπώς δεν τους οφείλουμε κανένα σεβασμό, ούτε τίθεται ζήτημα αναγνώρισης των δικαιωμάτων τους. Γι'αυτό και οι γυναίκες που αγοράζουν μια "ωραία γούνα", ενώ γνωρίζουν πως κατασκευάζεται, αποδέχονται τις προαναφερθείσες ειδεχθείς τακτικές προκειμένου να καλύψουν την ενδυματική τους ματαιοδοξία. 

 3) Αντικοινωνικότητα-ψυχοπάθεια: Ενώ έχουμε απόλυτη γνώση ηθικών κανόνων, δεν μας νοιάζει εάν αυτό που κάνουμε είναι σωστό ή λάθος προκειμένου να πετύχουμε τους σκοπούς μας. Αδυνατούμε να νιώσουμε τον πόνο ενός συναισθανόμενου όντος, και το βλέπουμε ως αντικείμενο κι όχι ως κάτι ζωντανό και αυτόβουλο. Η ψυχοπάθεια της πολιτείας φαίνεται από το γεγονός ότι για χάρη κάποιων οικονομικών και μικροκομματικών συμφερόντων ευτελίζει χωρίς συνείδηση την έννοια της ανθρώπινης αξιοπρέπειας με το να μην θεσπίζει νόμους που απαγορεύουν τέτοιες σκαιές τακτικές.

 4) Παραλογισμός: Σκέψη και δράση που στερείται κάθε λογικής. 
 § Αναίτιος βασανισμός και θανάτωση ζώων για τη συνέχιση της παραγωγής ενός άχρηστου προϊόντος που έχει αντικατασταθεί εδώ και καιρό από εφάμιλλα ενδύματα τόσο σε αισθητική, όσο και σε ποιότητα και χρησιμότητα. 
 § Εκτός από τον παράλογο βασανισμό και τη θανάτωση των ζώων, απαιτείται 15 φορές περισσότερη ενέργεια για την παραγωγή γούνας από ζώα, απ’ ότι για την παραγωγή μιας συνθετικής γούνας.

 Έπειτα απ’όλα αυτά, έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι έχουμε πάθει ομαδική παράκρουση από την οποία ευχόμαστε να ανανήψουμε σύντομα σαν κοινωνία. 
 Γι’ αυτό καλούμε την πολιτεία, ακολουθώντας το παράδειγμα της Αγγλίας, Αυστρίας, Ολλανδίας και Κροατίας, να κλείσει τα εκτροφεία θανάτου και τη βιομηχανία της γούνας και να την αντικαταστήσει με ανθρώπινους και πολιτισμένους τρόπους ενδυματοποιίας. 

 Μέχρι να ολοκληρωθεί η μετάβαση από τον ισχύοντα απάνθρωπα προσοδοφόρο τρόπο του κλάδου στον επόμενο, να δοθούν στους επαγγελματίες ικανοποιητικές επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις για να αλλάξουν επαγγελματικό προσανατολισμό. 
 Επιπλέον, η Δυτική Μακεδονία προσφέρεται για την προώθηση εναλλακτικών μορφών ανάπτυξης της οικονομίας, όπως είναι για παράδειγμα ο οικολογικός, εναλλακτικός και πολιτιστικός τουρισμός, η πράσινη περιφερειακή ανάπτυξη κλπ. 

 Καλούμε τους πολίτες να διαμαρτυρηθούν μαζί μας στις 29 Μαρτίου 2013 και ώρα 12:00 μ.μ. έξω από το Εκθεσιακό Κέντρο Metropolitan Expo(κοντά στο Ελευθέριος Βενιζέλος). 

 Αν θέλουμε να μιλήσουμε για εξέλιξη και ανάπτυξη, ας σταματήσουμε να εξοντώνουμε τα άλλα είδη. Το καθένα έχει το δικό του ρόλο στην αλυσίδα της ζωής και όποιος παρεμποδίζει την εκπλήρωσή του, για οποιονδήποτε λόγο, διαπράττει έγκλημα! 

 Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 115 ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 

 Για περαιτέρω ενημέρωση παραθέτουμε τα παρακάτω: 

 Το status της γούνας στην Ευρώπη και Αμερική: 
 Το 2007 απαγορεύθηκε η εμπορία γούνας σκύλου και γάτας εντός της Ε.Ε. και το 2009 καταργήθηκε το εμπόριο γούνας φώκιας. 
 Στην απαγόρευση του εμπορίου γούνας φώκιας προχώρησε πρόσφατα και η Ρωσία. Η Βρετανία, η Αυστρία, η Κροατία και η Δανία εφαρμόζουν απαγορεύσεις και/ή περιορισμούς στην εκτροφή γουνοφόρων ζώων. 
 Στη Σουηδία και την Ελβετία έχουν θεσπιστεί αυστηροί κανονισμοί που οδήγησαν στη σταδιακή μείωση του αριθμού των εκτροφείων. 
 Στη Σουηδία πριν από 20 χρόνια υπήρχαν περίπου 500 φάρμες, ενώ σήμερα λειτουργούν μόνο 75 φάρμες μινκ. Η δε ολική απαγόρευση βρίσκεται πλέον στην πολιτική ατζέντα.
 Το 2010, το Ευρωπαϊκό Πράσινο Κόμμα υιοθέτησε τη σταδιακή απαγόρευση της εκτροφής ζώων για τη γούνας τους στο Συμβούλιο του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος στη Βαρκελώνη. 
 Στη Νορβηγία, το Εργατικό Κόμμα υποστηρίζει και αυτό τη σταδιακή κατάργηση της εκτροφής γουνοφόρων ζώων στη χώρα, ενώ μόλις ένα χρόνο πριν, απαγορεύτηκαν οι γούνες σε επιδείξεις μόδας.
 Το Νοέμβρη 2011, απαγορεύτηκε η πώληση γούνας στο δυτικό Χόλυγουντ κατόπιν απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
 Στο Μανχάταν απαγορεύεται η είσοδος σε όσους φορούν γούνα ακόμη και σε νυχτερινά κέντρα.

 ΕΛΛΑΔΑ: 

 ΔΑΝΙΑ 

ΣΟΥΗΔΙΑ: 

 ΦΙΝΛΑΔΙΑ: 

 ΝΟΡΒΗΓΙΑ: 

 ΙΡΛΑΝΔΙΑ:

 ΤΣΕΧΙΑ: 

ΓΑΛΛΙΑ: 

6 σχόλια:

  1. Δαφνη μου συμφωνώ και συμμετέχω. Yπάρχουν όμως θέματα επιμέρους που μου δημιουργούν ερωτηματικά μεγάλα που χρόνια τώρα και μέχρι αλλά και μετά την αποχώρηση μου απο την πολλά "υποσχόμενη" καριέρα μου στη μόδα ως σχεδιαστής. Θέματα κοινά που όμως πέραν της σκέψης "ένα βήμα τη φορά", μου θυμίζουν λιγο την υποκρησία της θρησκείας. π.χ. τα παπούτσια, οι ζώνες και οι τσάντες που (δεν είναι μυστικό πόσο πουλάνε- κυριολεκτικά συντηρούνε τους οικους), πανοφόρια, τα προιόντα γάλακτος και τα κάθε είδους θαλασσινά. Και παρόλο που δεν τη βάζω πρώτη, την σαρκοφαγία απο χορταφάγους οργανισμούς (ναι είμαστε εκ φύσεως χορτοφάγοι). Όπως είπα και στην αρχή δεν έχει σχέση με τη συμμετοχή μου αλλά εκμεταλεύτηκα την ευκαιρία γιατί όντως το αντιλαμβάνομαι ως σύνολο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σωστά το λες
      κι όπως ίσως θυμάσαι εγώ είμαι vegetarian και βρίσκω περιττή τη σφαγή. Επειδή αυτό δεν αλλάζει εύκολα όμως, ανέχομαι το δέρμα ως υποπροϊόν των σφαγείων βοοειδών (που είναι οργανωμένα έτσι που δεν πετιέται τίποτε) παρότι συμφωνώ πως τον κόσμο της Μόδας τον διακρίνει η αναίσχυντη αναλγησία.

      Σου γράφω κοιτάζοντας τα κοπάδια στις παραγκεριές απέναντι (που βόσκουν αμέριμνα δίχως να ξέρουν ότι έρχεται Πάσχα) και συου στέλνω την αγάπη μου!

      Διαγραφή
    2. Και τη δική μου! Πάντα! Ναι δεν το ξεχνώ και δεν γίνεται διότι ήσουν η αιτία (ο πρώτος λογικός άνθρωπος που δεν μιλάει με πάσης φύσεως θρησκολυψία ή υποκριτικά στερεότυπα αλλα με κατανόηση αυτού που λέει) για να αναρωτηθώ, να ψάξω, να μάθω και να ξυπνήσω και απο το σοκ που μου προκάλεσε αυτό εδώ και 18 μήνες, δεν έχω καταφέρει να ισορροπήσω τον εύκολο φανατισμό απο τον θυμό ακόμη και γι αυτό και το έθηξα ζητώντας τα φώτα σου.
      Το ακόμη τραγικότερο είναι ότι συνειδητοποιόντας ότι δεν στερούνται συνείδησης αλλά και ούτε ενσυναίσθησης, είμαστε εμείς που προτιμάμε να σκεφτόμαστε οτι δε ξέρουν! ΤΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΟ σου αντηχεί στο νου μου όσο γράφω τώρα!

      Διαγραφή
    3. Το άλλοθι της Βλακείας είναι συχνά εκ του πονειρού my darling..
      Επικουρίως ας ζήσουμε..

      Διαγραφή
  2. Δεν ξέρω αν πέρσυ ήσουν στη διαδήλωση έξω από την έκθεση... όπου κάποια έκτροπα (καλώς καμωμένα κατ΄εμέ) κάποιοι θεώρησαν ότι αμαύρωσαν το φιλοζωικό κίνημα.
    Κάποιοι ρίξανε κόκκινη μπογιά σε κάποιες "κυρίες" μόλις βγήκανε από το ταξί για να πάνε να παρακολουθήσουν την έκθεση γούνας...
    Πολύ το ευχαριστήθηκα και ξέρεις γιατί?
    Γιατί στην προώθηση μηνύματος διαμαρτυρίας στα ανάλογα τμήματα των υπουργείων από τα 15 μηνύματα που έστειλα ΜΟΝΟ τα 3 ανοίχθηκαν και διαβάστηκαν... Μόνο που βλέπανε τα γελοία υποκείμενα από τον τίτλο γιατί πρόκειται μόλις έφτανε το μηνυμα το διέγραφαν.
    Ετσι μου ήρθε κάποια στιγμή στο μυαλό να κάνω λίστα με τα ονόματα όλων αυτών των ΑΧΡΗΣΤΩΝ δημοσίων υπαλλήλων που ΕΜΕΙΣ τους πληρώνουμε και να την ανεβάσω στο διαδίκτυο... στο τσακ με κράτησε φίλη δικηγόρος...

    Οπότε τι άλλο να πω? Καταλαβαίνεις τη θέση μου...
    Καλώς σε βρίσκω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καταλαβαίνω
    και επικροτώ τις επιθέσεις αυτές που έχουμε δει από την PETA πόσο δούλεψαν.

    Λιακάδα καλώς ήρθες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.