Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Μικροί κόποι μεγάλης ευγένειας―με το ταχυδρομείο



Η ώρα να ανανεώσω τη συνδρομή μου στο εξαιρετικό λογοτεχνικό περιοδικό 'Οδός Πανός' φέρνει πάντα χαρά. Μέσα στο τελευταίο πληρωμενο τεύχος βρίσκω ένα μικρό σημείωμα.
Όχι τυπωμένο, όχι δακτυλογραφημένο από το γραφείο του περιοδικού μα ένα γραμματάκι μόνο για μένα, με το όνομά μου γραμμένο ιδιοχείρως και υπογεγραμμένο από τον ίδιο τον εκδότη  και συγγραφέα, Γιώργο Χρονά.

Το χειρόγραφο σημείωμα είναι σημάδι ευγένειας και θα το βρείτε σε όλους τους οδηγούς καλής συμπεριφοράς που δίνουν τεράστια σημασία στα 'thank you notes', αυτά τα ευχαριστήρια γραμματάκια που οφείλουμε να γράψουμε τιμώντας όποιον μας πρόσφερε ευχές, δώρα, φιλοξενία ή άλλες φαινομενικά τυπικές καλοσύνες και τα έχω στο νου μου σα μια ευγένεια ρουτίνας που συνήθως λάμπει μόνο δια της απουσίας της.
Δεν είχα νιώσει την αξία της συνήθειας ώσπου άρχισα να λαβαίνω αυτά τα χειρόγραφα σημειώματα του Γιώργου Χρονά  που  δίνουν ένα τόνο προσωπικό σε μια κατά τα άλλα τυπική συναλλαγή, σαν να μου λέει κάθε 4 τεύχη ένα ευχαριστώ που αγοράζω το περιοδικό, δηλαδή που εμπράκτως τιμώ τη δουλειά και το μεράκι του.

Δεν ξέρω πόσο κοστίζει ο χρόνος καθενός και πόσο δύσκολο ίσως είναι για άλλους σε παρόμοιες περιστάσεις να δείχνουν τέτοια αρχοντιά αλλά, εξ όνυχος τον λέοντα, σας το εγγυώμαι ότι μ' αυτή τη λεπτότητα, το σεβασμό του αναγνώστη και τη σημασία στη λεπτομέρεια, κρατά τον εκδοτικό του οίκο ο Γιώργος Χρονάς τόσα χρόνια, μόνος και με τους συνεργάτες του, στηριγμένος στην αγάπη του κοινού δίχως κρατικές βοήθειες και χορηγίες.

Για το περιοδικό και τα πολύ ενδιαφέροντά  του αφιερώματα έχω ξαναγράψει κι έχω μιλήσει από ραδιοφώνου. Ξανασυστήνω βέβαια αλλά μαζί με την Οδό Πανός συστήνω σήμερα εκείνες τις αναπάντεχες χαρές, που δίνουν οι ανιδιοτελείς ευγένειες, οι μικροί κόποι που κάνουμε για να δείξουμε στους άλλους ότι υπολογίζουμε την παρουσία τους στη ζωή μας και τιμάμε το λίγο ή πολύ κάνουν για μας.

 _________________________________
Εικόνα
Το ταχυδρομείο σήμερα με την Οδό Πανός, το χειρόγραφο σημείωμα και, πίσω ένα σπάνιο βιβλίο- άλμπουμ από τον Peter Beard  με  χειρόγραφα, εικόνες, ιστορίες του Kamante, υπηρέτη της Karen Blixen. 

2 σχόλια:

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.