Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022

Ούτε Αφορισμό, κυρίες μου

 





Θερμά συγχαρητήρια κι από εμένα 

στον Ηλία Μόσιαλο και το Χρήστος Α. Χωμενίδης για τον αφορισμό τους από τον Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, Αμβρόσιο.

 

Δίνω σύνδεσμο για τα ταλιμπανικά αίτια, αν δεν τα έχετε πληροφορηθεί ήδη.

 

Μόνο, οφείλω να ομολογήσω ότι συγχαίροντάς τους νιώθω και μια κάποια ζήλεια διότι όνειρό μου απατηλό είναι να ήμουν στη θέση τους. Που, όμως ό,τι κι αν κάνω ποτέ δε θα βρεθώ διότι, δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει, η Εκκλησία  δεν αφορίζει γυναίκες. Αφορεσμένες μας θεωρεί έτσι κι αλλιώς αλλά κι ανάξιες λόγου. Οπότε, κυρίες μου, ακόμα κι αν δε σας δέρνει η δική μου λόξα να ποθείτε αφορισμό, έχετε το ελεύθερο να ανεβάζετε χριστουλάκια και παναγίτσες που σοκάρουν τους χριστιοανοταλιμπάν. Οι άγιοι πατέρες δε θα ασχοληθούν μαζί σας.

 

Αφορεσμένοι:

Μεθόδιος Ανθρακίτης Αλέξανδρος Υψηλάντης (Φιλικός) Χριστόδουλος Παμπλέκης Ελευθέριος Βενιζέλος Θεόφιλος Καΐρης Ανδρέας Λασκαράτος Εμμανουήλ Ροΐδης 

και στην συντροφιά θα ήταν και ο Καζαντζάκης αν δε διαφωνούσε  ο οικουμενικός πατριάρχης Αθηναγόρας ο οποίος ποτέ δεν υπέγραψε τον αφορισμό του. Το Βατικανό, επίσης, ενέγραψε τον «Τελευταίο πειρασμό» (1954 και 1955) στον πίνακα των απαγορευμένων βιβλίων (Index librorum prohibitorum). Ο Καζαντζάκης απέστειλε τότε τηλεγράφημα στην Επιτροπή του Index με τη φράση του χριστιανού απολογητή Τερτυλλιανού «Ad tuum, Domine, tribunal apello», δηλαδή «Στο Δικαστήριό σου, Κύριε, κάνω έφεση».

 

 


        Ο Αφορισμός:

https://tvxs.gr/news/ellada/o-ambrosios-aforise-ton-ilia-mosialo-kai-ton-xristo-xomenidi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.