«Το βυτιοφόρο κάνει υπεράνθρωπες προσπάθειες»,
(σε Ειδήσεις του Σταρ για την πυρκαγιά).
Ο οίστρος του παρέσυρε το ρεπόρτερ έξω από τα όρια κοινών δημοσιογραφικών clichés και τον έσπρωξε σε τόπους γλωσσικούς απάτητους. Δύο σχήματα λόγου σε πέντε λεξούλες. Επίτευγμα;
Παραδοσιακά τον ανθρωπομορφισμό τον συναντάμε όταν περιγράφονται θεοί ή έντονα και μοιραία στοιχεία της Φύσης. Εδώ όμως όχι μόνο με προσωποποίηση ζωντανεύει το Βυτιοφόρο το οποίο αυτονομείται σε ενεργητική φωνή όταν δρα και «κάνει προσπάθειες» (αντί να παθαίνει σε παθητική φωνή όπως τα άλλα ταπεινά οχήματα που οδηγούνται) αλλά και, δια ανθρωπομορφισμού, καθώς ρητά το δήλωσε ο ρεπόρτερ οι προσπάθειες είναι υπεράνθρωπες
Δεν αγαπώ τις φιοριτούρες αν και με κάνουν να γελάω πολύ. Προσωποποίηση και οι ανθρωπομορφικές μεταφορές είναι για μένα τα ροζ φιογκάκια της γραφής, χαρακτηριστικά των σχολικών εκθέσεων αθώων υπάρξεων που επειδή ακόμα δε γνωρίζουν τη ζωή έχουν μια τάση να την υπερστολίζουν για να κρυφτεί η άγνοια. Αγνή παρθένος όμως δε είναι ο γνωστός ρεπόρτερ γι’ αυτό και με ανησύχησε. Μήπως κάτι υπονοεί; Μήπως τα ροζ φιογκάκια της στυλιστικής υπερβολής είναι το μυστικιστικό κλείσιμο ματιού, σκόπιμα εκεί για να δουν όσοι έχουν μάτια κι οι έχοντες ώτα ακούειν το Λόγο του ρεπόρτερ ακουέτω; Μήπως αρχαίος θεός είναι το βυτιοφόρο κι οι «υπεράνθρωποι» κόποι του μήπως είναι μυστήριο και θαύμα της εποχής μας;
#Προσωποποίηση
#Ανθρωπομορφισμός
#ΒαγγέληςΓκούμας #Σταρ #ΜΜΕ
__________________________
Εικόνα δείγμα
«Η Πατρίς στεφανώνει το καμάρι της.», Γενικά αρχεία του κράτους. Λαϊκό αφισάκι/κάρτα χαρακτικό χρωματισμένο μετά Αλληγορική προσωποποίηση της Ελλάδας ως φτερωτής γυναικείας μορφής που στεφανώνει τον εύζωνα γονατιστό στα πόδια της. Λόγω της λίμνηΣ πίσω της πιθανολογείται ότι αναφέρεται στην κατάληψη και απελευθέρωση των Ιωαννίνων κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους.
Το χρωστάω στο @Vartziotis Harris, απότην ομάδα Τα Γιάννενα μέσα στο πέρασμα του χρόνου .

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου