Τώρα που μπαίνει η Άνοιξη
και τα λουλούδια ανθίζουν...
μια ευγενική υπενθύμιση με μια παλιά επιτυχημένη διαφήμιση προφυλακτικών που έμεινε στην ιστορία.
https://youtu.be/yPsaXXtVfgc?si=EaktzS0skvcVFXU5
Τώρα που μπαίνει η Άνοιξη
και τα λουλούδια ανθίζουν...
μια ευγενική υπενθύμιση με μια παλιά επιτυχημένη διαφήμιση προφυλακτικών που έμεινε στην ιστορία.
https://youtu.be/yPsaXXtVfgc?si=EaktzS0skvcVFXU5
Ήμουν κι εγώ στην Άνω Μερά χθες και δε χόρταινα να κατεβαίνω από το αυτοκίνητο για να φωτογραφίζω.
Σήμερα βλέπω αυτή την ανάρτηση και με συνταράζει η αναφορά στον Άρη Κωνσταντινίδη.
Που άν...αν.... ήμασταν άλλη χώρα, θα διδασκόταν στο σχολείο της Μυκόνου και θα του είχαμε μόνιμο αφιέρωμα στο Μουσείο μας. Από πάντα μα τώρα, ιδίως τώρα πιο πολύ από ποτέ. Μήπως και κάτι διασωθεί. Έστω και στις καρδιές μας.
Τον μνημονεύω συχνά, τον σκέπτομαι συχνότερα. Υπήρξε δάσκαλος και οδηγός μου στην επιλογή και στη συντήρηση του παλιού μας «χωριού» και του κήπου μας όπως και στο σεβασμό του τόπου.
Π.χ. έλεγα με αφορμή τον αυτοφυή κρόκο (που όλο και σπανίζει με το τσιμέντωμα, το γκρέμισμα και την αλλοπρόσαλλη κι αλλούτερη επιλογή φυτών γύρω από νέα κτίσματα :
«Σκόπιμα δεν τσιμεντώσαμε,
―έχουμε μέθοδο στο χάος μας,
χύμα στο κύμα εμείς δεν είμαστε και με οδηγό μας το σπουδαίο αρχιτέκτονα Άρη Κωνσταντινίδη από νωρίς ξέραμε να σεβαστούμε τα θεόκτιστα επειδή «στην απλότητα καταλήγεις με λογισμό» και στο λογισμό με τη μελέτη―
σκόπιμα δεν πειράξαμε τη μυκονιάτικη χλωρίδα του κτήματος παρά μόνο στη μεγάλη βεράντα και την αυλή όπου έβαλα αγιόκλημα, γιασεμί, δενδρολίβανο βιολέτες και μυρωδικά όπως φασκόμηλο, δυόσμο και λεβάντα. Μόνη μου παρέμβαση στο κτήμα είναι οι βολβοί με τα χειμωνιάτικα: ναρκίσσους, ζουμπούλια, κρίνους και ίριδες....»--> https://daphnechronopoulou.blogspot.com/2015/11/blog-post_28.html
____________________________________________
Για τη Μύκονο, για τις Κυκλάδες μα και για το ήθος του αρχιτέκτονα που δημιουργεί 'δοχεία ζωής' του μέλλοντός μας συστήνω τα ευαγγέλια:
Άρη Κωνσταντινίδη
ΤΑ ΘΕΟΧΤΙΣΤΑ -
ΤΟΠΙΑ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΥΟ ΧΩΡΙΑ ΣΤΗ ΜΥΚΟΝΟ
και άλλα πολλά και αυτοβιογραφικά.
____________________________________________
Είδα την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης μετά τον ανασχηματισμό. Και τι να πρωτοσχολιάσω;
Την ποσόστωση μεταξύ φύλων όταν μάλιστα είμαστε (μαζί με την Πολωνία, αν θυμάμαι καλά) η Ευρωπαϊκή χώρα με μεγαλύτερο ποσοστό πτυχιούχων γυναικών σε αντίθεση με ανδρών;
Ύστερα, πείτε με άσχετη μα αλήθεια τώρα, έχουμε ‘'Υπουργείο Οικογενείας’;
Όσο για εκείνο το παλιό καλό τουρλού το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ακόμα επιβιώνει έτσι; Και μετά μου λένε πως υπερβάλω όταν μιλώ για χριστιανοταλιμπανισμό. Και μετά λένε να μην ασχολούμαστε οι άθεοι με την Παναγία τους. Στο οποίο απαντώ ότι ασχολούμαι διότι την ξέρω όσο κι εσείς οι θρήσκοι. Την διδάχτηκα. Τη μελέτησα, είναι θέλω-δε θέλω κουλτούρα και βίωμά μου όσο των πιστών. Και, το κωμικό, όπως αποδείχθηκε πρόσφατα με τον Κυνοκέφαλο Άγιο Χριστόφορο, εμείς που όντως διαβάσαμε (και αγαπάμε τη Βίβλο και τα σύμβολα γνωρίζουμε πιο πολλά για την επιβεβλημένη θρησκεία από τους χριστιανοταλιμπάν που, συχνότατα, δε γνωρίζουν τι υπερασπίζονται.
Η δημόσια Παιδεία δεν έχει δουλειά με Θρησκείες παρά ως (χρησιμότατο για την κατανόηση Πολιτισμών, Τέχνης και Ιστορίας) μάθημα για όλες τους. Η δημόσια Παιδεία έχει καθήκον να ανοίγει τα μυαλά, να ανοίγει πόρτα προς τις επιστήμες και να μην προσηλυτίζει με τρελά παραμύθια όπως το απολαυστικότατο με τους πρωτοπλάστους:
Ο Αδάμ και η Εύα μετά την έξωσή τους από τον Κήπο της Εδέμ απέκτησαν δύο γιους τον Κάϊν που ήταν γεωργός και τον Άβελ που ήταν κτηνοτρόφος...[ Γένεση 4,1] απόγονοι των οποίων, δηλαδή αδέλφια, είμαστε όλοι οι άνθρωποι.
Επαναλαμβάνω: δύο γιούς, απόγονοι των οποίων είμαστε..
Στο οποίο αν το παιδάκι απορήσει παίρνει το επόμενο μάθημα του «Πίστευε και μη ερεύνα» το απολύτως αντίθετο δηλαδή της επιστημονικής σκέψης.
Όσοι γονείς επιθυμούν θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα, να στείλουν τα παιδιά τους σε ειδικά θρησκευτικά σχολεία (πράγμα που στα μάτια μας μπορεί να φέρνει και προς κακοποίηση μα έχει δοκιμαστεί με επιτυχία ως ένα βήμα).
Μα πάμε και στο άλλο το ‘Αθλητισμού’. Δεν ξέρω τι κάνουν αλλού αλλά γιατί ο Αθλητισμός δεν υπάγεται στο Υγείας; Ή, αν μιλάμε για ανταγωνιστικό Αθλητισμό τζόγου και μεταλλίων ακόμα και στο Τουρισμού ή Οικονομικών μου πάει πιο πολύ από την Παιδεία.
Παρατηρείτε ίσως ότι δεν κρίνω την επιλογή προσώπων. Δεν έχω τη γνώση, ιδίως τελευταία που ήμουν μακριά και μελετούσα άλλα. ΚΙ εξ άλλου ανασχηματισμός την παρούσα στιγμή μου μοιάζει πιο πολύ με δημοσιοσχεσίτικο τέχνασμα τύπου «άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς».
Οι σκέψεις μου είναι ανεξαρτήτως κομμάτων και ψήφων. Είναι οι αλλαγές που θα ήλπιζα από κάθε κυβέρνηση του 21ου αιώνα.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Για τα 10 χρόνια χωρίς τον πατέρα μας από την αδελφή μου, Ελισάβετ:
Χριστιανοταλιμπάν σπάει προστατευτική τζαμαρία και προκαλεί φθορές σε έργα Τέχνης, φωνάζοντας πως «προσβάλλουν τη θρησκεία».
Σε μαγαζί ήμουν και ψώνιζα σήμερα το μεσημέρι. Η ανοιχτή τηλεόραση είχε είδηση τον τραμπουκισμό έργων τέχνης από βουλευτή του κόμματος ‘Νίκη’ όταν η ιδιοκτήτρια φώναξε:
--Ααα Καλά τους έκανε.
Δε σχολίασα. Μα όταν συνέχισε «Την Παναγία μας; Τα έχουμε ισοπεδώσει όλα πια. Γειά στα χέρια του.» είχα φτάσει πια στο ταμείο και αποφάσισα να σχολιάσω.
Δεν έκανε καλά, της είπα. Η Τέχνη πρέπει να είναι ελεύθερη και προχωρημένη. Δεν ήρθε ο καλλιτέχνης σπίτι σας, δε βεβήλωσε εκκλησία. Στην Πινακοθήκη εξέθεσε. Που αν δεν είχε τραμπουκίσει ούτε που θα ξέρατε πού βρίσκεται. Ούτε που θα ξέρατε για την έκθεση αυτή ώστε να θιχτείτε. Όχι;
―Δεν είμαι καμιά θρησκόληπτη, μου απάντησε. Μα... την Παναγία μας;
Πώς να είναι κι οι θρησκόληπτοι δηλαδή. Ο συγκεκριμένος τραμπούκος ευτυχώς θα τιμωρηθεί μα το πρόβλημα δεν είναι ο κάθε πολιτικός κι οι ενέργειές του για να μαζέψει ψήφους. Το πρόβλημα είναι ο χριστιανοταλιμπανισμός κι η κωμική πεποίθηση πως τέτοιες πράξεις διαφέρουν από τον φανατισμό άλλων θρησκειών.
__________________________________
Σε ποιο μαγαζί συνέβη, σκόπευα, εννοείται, να μην αναφέρω. Το κωμικό όμως είναι ότι ψάχνοντας για εικόνες έπεσα σε αναρτήσεις που κλίνουν προς τις απόψεις της κυρίας (που νόμιζα πως θα προστατέψω με ανωνυμία) παρά προς τις δικές μου.
Έχουμε δρόμο ακόμα...
Ακολουθεί η είδηση, αν σας διέφυγε, με εικόνες, video, συνδέσμους.
Συνελήφθη τραμπούκος βουλευτής της Νίκης - Προκάλεσε φθορές σε έργα τέχνης της Εθνικής Πινακοθήκης
Eισέβαλε στην Εθνική Πινακοθήκη και προκάλεσε φθορές σε έργα τέχνης
Ένα αδιανόητο περιστατικό με πρωταγωνιστή βουλευτή του ακροδεξιού κόμματος «Νίκη» διαδραματίστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης Νίκος Παπαδόπουλος βρισκόταν στον εσωτερικό χώρο της Πινακοθήκης και σε αίθουσες με έργα τέχνης, όταν για άγνωστο λόγο άρχισε να σπάει την προστατευτική τζαμαρία και να προκαλεί φθορές σε έργα τέχνης, φωνάζοντας πως «προσβάλλουν τη θρησκεία». Ερωτήματα γεννώνται για το εάν στον χώρο βρισκόταν κάποιος υπάλληλος φύλαξης.
Ο βουλευτής συνελήφθη για διακεκριμένη περίπτωση φθοράς και έχει οδηγηθεί στη ΓΑΔΑ. Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, προ ημερών ο Ν. Παπαδόπουλος, με επιστολή του προς την διοίκηση της Πινακοθήκης, ζητούσε να αποσυρθούν ορισμένα εκθέματα, ενώ είχε καταθέσει σχετική ερώτηση στην υπουργό Πολιτισμού.
Αξιοσημείωτο το γεγονός πως μετά την ένταση και τις φθορές που προκάλεσε σε έργα τέχνης, στον προσωπικό λογαριασμό του βουλευτή αναρτήθηκε το σχόλιο: «Χαμός στην Εθνική Πινακοθήκη για την βλασφημία στην Παναγία μας».
Ερωτηθείς στη Βουλή για το επεισόδιο αυτό, ο Νικήτας Κακλαμάνης εξέφρασε την προσωπική γνώμη ότι «λογοκρισία στην Τέχνη δεν υπάρχει». Ανέφερε πάντως, ότι όταν ήταν δήμαρχος Αθηναίων, απέσυρε την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, και ο ίδιος δεν προσήλθε σε έκθεση που υπήρχε στην Τεχνόπολη, όπου είχε περιληφθεί «πορτραίτο του Ιησού».efsyn.gr
Μαξ Ερνστ: Η Παρθένος ρίχνει ένα χέρι ξύλο στο μικρό Ιησού ενώπιον τριών μαρτύρων: του Αντρέ Μπρετόν, του Πωλ Ελυάρ και του ίδιου του ζωγράφου. 1926. Μουσείο Ludwig, Κολωνία, Γερμανία.
"Φαίνεται το βάρος της μητρικής Κρίσεως φέρνει και το σημαδεμένο πισινό από τις ξυλιές και τη πτώση του φωτοστεφάνου", σχολιάζει στο ‘Art/s and Theology ο φιλόσοφος και καλλιτέχνης JASON GORONCY.
Η Μάικο η γάτα μου στο παράθυρο της κουζίνας καθώς φτιάχνω καφέ. Όλα ανοιχτά μα φωνάζει να μπει από το μόνο παράθυρο του σπιτιού που δεν ανοίγει.
‘Λευτεριά στη γάτα;’
Σα να μην τις ξέρουμε πώς είναι με πόρτες και παράθυρα. Αν είναι ανοιχτά παίρνουν στάση άμυνας για να τα κλείσουμε, λες κι έξω είναι το τέρας της Αποκαλύψεως αλλά αν είναι κλειστά επιμένουν να σηκωθούμε να τα ανοίξουμε. Για να αποφασίσουν αν θα βγουν.
Όποιος ζει με γάτες, ξέρει.
Ημέρα Της Γυναίκας. Ενωθήκαμε για μια καμπάνια με κοινή αφίσα και Δήλωση Αλληλεγγύης γι αυτούς τους δύσκολους καιρούς για τον ακτιβισμό. Όπως κάθε χρόνο μα όλο και πιο πολλές και βέβαια με συμμετοχή του Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών .Ψυχοδ/κων Ουσιών PeerNUPS. Σε συνεργασία με τη whrin ετοιμάσαμε μια κοινή Δήλωση Αλληλεγγύης την οποία προσυπογράφουμε εμείς αλλά και οργανώσεις από όλη τη γη.
Ακολουθεί σύνδεσμος για να την υπογράψει η οργάνωσή σας αν θέλετε.
#iwd25
For International Women’s Day 2025 #iwd25 on March 8, the EuroNPUD SisterWUD has organized a digital campaign collaborating with WHWHRINn a joint Solidarity Statement which is undersigned, among others, by our narcofeminist teams and organizations:
CATNPUD, Consumo Cuidado, GAT Grupo de Ativistas em Tratamentos and MANAS, Huset Bergen, Jauna Banga - Young Wave, Metzineres, Nouvelle Aube, Δίκτυο Ομότιμων Χρηστών .Ψυχοδ/κων Ουσιών_PeerNUPS, PoliNPUD, POLYTOUX, ProLAR Nett- nasjonalt forbund for folk i LAR, Rema, Unie lidí se zkušeností se závislostí (Unie LZZ), and XADUD.
Solidarity statement for International Women’s Day
“Recent retrograde shifts in foreign aid and diminishing civil society space threaten gains made through decades of evidence based harm reduction programming that has saved countless lives globally. Civil society organisations providing crucial peer support systems are being defunded and their voices repressed. Concurrently, feminism and LGBTQI+ rights and sexual and reproductive health services including contraception, gender based violence services and safe abortion are being assaulted. Now, more than ever, harm reduction and underserved populations are at risk as essential life-saving services are being closed down.
With the expansion of the measurably harmful Global Gag Rule, sexual and gender diversity is being actively attacked, with trans rights violated to the point of erasure of identity, sexual and reproductive health rights invalidated and gender equality goals undermined. Funding strangleholds are constraining lifesaving healthcare for trans people, women living with HIV, people who use drugs and other key populations. This spurious attempt to institutionalise patriarchal heteronormative hierarchy serves to sanction and popularise racism, sexism, userphobia, transphobia and homophobia. Patterns are emerging where under the guise of ‘family values’, ideology trumps science, propelling a climate ripe for societal destabilisation, hate crime and public health dismemberment.
On this International Women’s Day, we stand in solidarity with our gender expansive and cis-sisters who use drugs to denounce the current undermining of public health, science and bodily autonomy which represent a wider offensive against equality norms, rights protections and common sense.
We recognise that the hard won progress on gender responsive harm reduction is under threat. As part of the feminist movement, we are cognisant of the necessary collective peril we pose to patriarchy and that this new attempt at reinstalling sexist oppression and derailing public health must be rapidly reversed.
This is a call to action for governments, courts and donors for:
· immediate reopening of OAT clinics, recognising their lifesaving impact, (including for pregnant women who are opioid dependent)
· laws and policies that safeguard the rights of women and gender expansive people who use drugs and key populations in access to harm reduction and other healthcare, including gender affirming care, without discrimination and criminalisation
· direct, flexible, sustained and safeguarded funding for women and gender expansive people-led harm reduction organisations and networks of people who use drugs
· gender equity indicators and gender mainstreaming in health investments including funding conditionalities where gender responsive harm reduction, women’s rights and inadequately served populations are prioritised
· accessible accountability mechanisms to track health investments and ensure that these are cost-effective, low threshold and congruent with the needs of people who use drugs
We stand in solidarity with the harm reduction and feminist movements and communities worldwide as the aid freeze forces lifesaving programs to shut down. Harm reduction is essential and a basic human right. These decisions are negligent, unjust, will cost lives and must be immediately revoked. We stand ready to continue our work to address systemic barriers to health and rights for women and gender expansive people who use drugs.”
To endorse the statement, please add your organisation here