Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

Γάτες και σκύλοι αποκτούν δικαιώματα 'κατοίκων' στην Ισπανία



Τον όρο 'non human persons' που μεραταφράζω πρόχειρα 'μη ανθρώπινα άτομα' (κι αν ξέρετε επίσημη μετάφραση παρακαλώ πείτε μου) τον άκουσα πρώτη φορά για τα δελφίνια στην Ιαπωνία.

Τώρα στην Ισπανία αναγνωρίστηκαν ως με ίσα δικαιώματα με ων ανθρώπων και τα κατοικίδια σκυλιά και γατιά.
Όχι επίσημα και παντού αλλά από μια μικρή πόλη την 'Trigueros del Valle' της οποίας το δημοτικό συμβούλιο πήρε την απόφαση ότι από εδώ και στο εξής θα  αντιπροσωπεύει και τους 'κατοίκους που δεν είναι άνθρωποι'.

Δε γνωρίζω πώς γίνεται και στην Ισπανία οι Δήμοι έχουν δικαιοδοσία να παίρνουν τέτοιες αποφάσεις όπως και αποφάσεις για παράλληλο νόμισμα και άλλα. Σ΄εμάς, όπως είδαμε με την κούφια φιέστα των γάμων ομοφύλων που ακυρώθηκαν μετά το τηλεοπτικό πανηγύρι, οι αποφάσεις των Δημάρχων μας σε τέτοια θέματα δε μετρούν. Κι ωστόσο είναι ένα παράδειγμα.
Την είδηση την έχω από το Revolution News και τα σχόλια από κάτω ήταν δυό τύπων- ένα 'τι να μας πουν κι οι Ισπανοί με τις ταυρομαχίες τους'-λες κι όλοι οι Ισπανοί είναι ταυρομάχοι και τα άλλα 'επόμενο βήμα να δώσουν δικαιώματα και στους μετανάστες.. μα , μάλλον, δεν είναι τόσο γλυκούληδες'.

Σας μεταφέρω κι αυτά για να αποφύγω παιδάκια που πεινάνε και άλλα γραφικά. Η άποψή μου είναι ότι καθώς εκπολιτιζόμαστε και απομακρυνόμαστε από τις αβρααμικές θρησκείες που έχουν τον άνθρωπο κέντρο του μονοθεϊστικού τους σύμπαντος καλό θα ήταν αν αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε ότι δεν είμαστε μόνοι στη γη. Κι αυτό είναι αυτό. Αδιαπραγμάτευτο.
________________
Εικόνα
Τα καμάρια μου ακόμα κοιμισμένα όταν ξυπνάω για πρωί μου δίνουν κέφι να σηκωθώ. Λίγα λεπτά χοροπηδάνε χαρούμενα και με ακολουθούν στην κουζίνα.

10 σχόλια:

  1. Τι εννοεί ακριβώς με τα ίσα δικαιώματα; Οπως δικαίωμα στην εκπαίδευση; :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ναι, εγώ τα έχω γράψει ήδη στο Κολλέγιο τα καμάρια μου-μην τυχει και μας πάρουν τη θέση τίποτε άλλα..

      ___ Μα να σου πω κάτι άλλο Πρόεδρε:
      Μήπως έχεις καιρό να γράψεις; Μου έλειψες.

      Διαγραφή
  2. ???? χάθηκε το μνμ?? τες πάντων

    πιστεύω ότι είναι ΩΡΑΙΟΤΑΤΟ ΝΕΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χάθηκε;
      Δεν ξέρω αν ειχες γράψει άλλο μα χαίρομαι πουξαναπροσπάθησες.
      Ναι, είναι μια πρόοδος. Κι αν σε κάποιους φανεί υπερβολή.. δε με πειράζουν οι υπερβολές τώρα που ακόμα έχει ανθρώπους που τα βασανίζουν για πλάκα ή τα αντιμετωπίζουν σα παράσιτα. Το φαινόμενο του εκκρεμούς είναι φυσικό, δε θα υπήρχε αν όλοι φέρονταν λογικά και με καλοσύνη για να μοιραστούμε τούτο τον έρμο τον πλανήτη.

      Διαγραφή
  3. Θα το πω στον Μπρίκι να χαρεί!!
    Η φωτογραφία με τα καμάρια σου μου γλύκανε την καρδιά!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα ναι Μαρία μου,
      διότι όπως λέω και στα δικά μου να μην είναι άκαρδα. Αυτά μπορεί να έχουν πλούτη και άνετη ζωή μα δεν πρέπει να ξεχνάμε τα άτυχα παιδιά που αν δε βρεθεί ο νόμος να τα προστατεύσει δε θα επιβιώσουν.

      Την αγάπη μου και στους δυό σας- καιρό έχω να δω τα αυτάκια (-άρες) να ανεμίζουν..

      Διαγραφή
  4. Βασικά και κατοχυρωμένα δικαιώματα των ανθρώπων είναι τα παρακάτω:
    1. Δικαίωμα μη ευνουχισμού για τους άνδρες και μη στείρωσης για τις γυναίκες.
    2. Δικαίωμα επιλογής ερωτικού συντρόφου.
    3. Δικαίωμα ελεύθερης τεκνοποίησης.
    4. Δικαίωμα διατήρησης των τέκνων μέχρι να ενηλικιωθούν ή μέχρι να αποφασίσουν να φύγουν.
    5. Δικαίωμα στην ασφάλεια και τη ζωή. Στους σκυλοκαβγάδες θα επεμβαίνει η αστυνομία;
    6. Δικαίωμα στο να κυκλοφορούμε χωρίς κολάρο και αλυσίδα (btw, πόσο κουράγιο θα χρειαστεί κανείς για να ρωτήσει την πωλήτρια στο pet shop αν έχει κολάρα;)
    7. Δικαίωμα να μην πωλούνται σε σκλαβοπάζαρα ή σε human shops.
    Και διάφορα άλλα... Ποιά από τα παραπάνω μπορεί να εφαρμοστούν σε σκυλιά και γάτες;
    Μήπως είναι καλύτερα να ξεχωρίσουμε τους όρους "ισότητα" και "ισορροπία";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου το 7 σου ήδη οι φιλόζωοι το εφαρμόζουμε και σα συνέπειά του, αν πάνε καλά τα πράγματα θα έχει και το 2.
      Όσο για το 5, πες με απρόσεκτη ή παλαβή μα το εφαρμόζω, ιδίως αφότου πιτ μπουλ με αφεντικό που καμάρωνε κατασπάραξε τα μωρά της σκύλας φίλων.

      ___ Σ' αυτό δεν ήξερα αν θα σχολίαζες μα σε σκεπτόμουν μόλις διάβασα το άρθρο που ενέπνευσε το επόμενο για το οποίο είμαι σίγουρη ότι έχεις γνώμη που θα με διαφωτίσει.
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.