Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Ο άνθρωπος που δε βρίσκει η Αστυνομία ― #ζακ #zak #justice4zakzackie


Προσθέτω 12/4/19
Σε κάτι βοήθησαν οι κοινοποιήσεις μας. Μόλις ΄ξρθε η πληροφορία. Ευρέθη και κατέθεσε (μα τι βιάση ξαφνικά)
Κατέθεσε. Λεπτομέρειες, μόλις μάθουμε. Και σίγουρα όχι από το αστυνομικό ρεπορτάζ.

Η υπόθεση της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου που παρουσιάστηκε από Αστυνομία και κανάλια σα μαστούρης κλέφτης, γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, όπως είχαν προειδοποιήσει όσοι γνώριζαν.
Ούτε μαστουρωμένος ήταν τελικά, αυτό αποδείχτηκε, ούτε να ληστέψει μπήκε στο μαγαζί, μέσα στο μεσημέρι.
Η Αστυνομία ολιγωρεί και περιπλέκει. 
Νέο στοιχείο ο άνδρας με το γκλομπ και το κίτρινο ρούχο που πριν την είσοδο του Ζακ στο μαγαζί του είχε προσφέρει νερό και τον είχε εμποδίσει να μπει στο φούρνο όπου μπήκαν οι δυό που ο άνδρας είχε παρέα του. Μετά, την ώρα της δολοφονίας παρακολουθεί και μιλά στο τηλέφωνο,κακούγεται που κλείνει ραντεβού «στο Βενέτη» κι ακόμα πιο μετά, την ώρα που οι αστυνομικοί δένουν και κλωτσούν τον αιμόφυρτο έχοντας απομακρύνει τους πολίτες, ο άνδρας αυτός στέκεται ανάμεσά τους και τους μιλά.
Ωστόσο λένε ότι δεν τον γνωρίζουν ούτε μπορούν να τον εντοπίσουν. Εσείς μήπως τον ξέρετε;
Με το άρθρο δίνω και σύνδεσμο για υποβολή πληροφοριών (επώνυμα ή ανώνυμα) στο site του Forensic Architecture.


Αναλυτικά η νέα αποκάλυψη με συνδέσμους:



omniatv
Forensic Architecture: 
Ποιος είναι ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι στη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου;

Στο βίντεο αυτόπτη μάρτυρα που καταγράφει με κινητό την επίθεση στο κοσμηματοπωλείο, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι φαίνεται να είναι παρών από την αρχή, από τη στιγμή δηλαδή που ο κοσμηματοπώλης επιτίθεται ρίχνοντας αντικείμενα στο κατάστημα του με τον Ζακ να βρίσκεται εγκλωβισμένος μέσα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της σκηνής, όπου ο κοσμηματοπώλης μαζί με το μεσίτη σπάνε το κοσμηματοπωλείο και ξυλοκοπούν άγρια τον Ζακ, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι βρίσκεται εκεί. Δε φαίνεται να συμμετέχει ο ίδιος στην επίθεση, δεν φαίνεται όμως να κάνει και οτιδήποτε για να την αποτρέψει ή να τη σταματήσει. Την παρακολουθεί από κοντά και μιλάει στο κινητό του. Λίγο αργότερα, όπου ο Ζακ βρίσκεται αιμόφυρτος και βαριά τραυματισμένος στο έδαφος, στέκεται κοντά του και ακούγεται να κλείνει το τηλέφωνο λέγοντας «στο Βενέτη, στο Βενέτη, έλα». Ύστερα απευθύνεται στον αστυνομικό της ομάδας Ζήτα που έφτασε πρώτος και τον ενημερώνει σχετικά με τα τραύματα του Ζακ. Κάποια δευτερόλεπτα μετά διακρίνεται κοντά στον διασώστη του ΕΚΑΒ.

Κρατάει πτυσσόμενο γκλοπ

Στο βίντεο που οι αστυνομικοί των ομάδων ΔΙΑΣ και Ζήτα κλωτσούν και περνούν δεματικά στα χέρια του αιμόφυρτου και τραυματισμένου Ζακ, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι βρίσκεται κοντά στην ομάδα των αστυνομικών. Είναι ο μοναδικός άνθρωπος με πολιτικά ρούχα που βρίσκεται τόσο κοντά στη διαδικασία ξυλοδαρμού και χειροπέδησης, καθώς οι πολίτες έχουν απομακρυνθεί. Σ’ εκείνο ακριβώς το σημείο , χάρη στην ευκρίνεια που εξασφαλίζει η ανάλυση του Forensic Architecture, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι φαίνεται να κρατάει στο χέρι του πτυσσόμενο γκλοπ, σαν αυτά που έχουν οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ.

 

Εδώ, λοιπόν, προκύπτει ένα ξεκάθαρο ερώτημα: Πως είναι δυνατόν ένας απλός πολίτης – φαινομενικά – να βρίσκεται τόσο κοντά σε μια διαδικασία σύλληψης και χειροπέδησης, να μην του απαγορεύεται κάτι τέτοιο από τους αστυνομικούς ως είθισται και μάλιστα να κρατάει ένα πτυσσόμενο γκλοπ της Αστυνομίας; Όλη η κινησιολογία του δείχνει μια σχέση οικειότητας και εμπιστοσύνης με τους αστυνομικούς που παρεμβαίνουν εκείνη τη στιγμή.

ΕΛ.ΑΣ.: Αδύνατο να τον εντοπίσουμε

Θυμίζουμε ότι όταν δημοσιεύτηκε το βίντεο του Βενέτη , ο ανακριτής έστειλε αίτημα στην ΕΛ.ΑΣ. να εντοπιστούν οι τρεις άνδρες που απεικονίζονταν στο βίντεο – μεταξύ των οποίων και ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι. Το αίτημα στάλθηκε στις 10 Οκτώβρη και η ΕΛ.ΑΣ. απάντησε μία μόλις μέρα μετά ότι είναι αδύνατον να εντοπιστούν οι συγκεκριμένοι άνδρες. Δηλαδή πρόλαβε σε ένα εικοσιτετράωρο και κάνει όλες τις απαραίτητες αναλύσεις, αναζητήσεις και ενέργειες που απαιτούνταν για την ταυτοποίηση τους και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι αδύνατο να εντοπιστούν; Ήταν, πάντως, η πρώτη και μοναδική φορά που η Αστυνομία έδειξε τέτοια σπουδή να απαντήσει άμεσα σ’ ένα αίτημα του ανακριτή. Αρνητικά, βέβαια.

Η έκθεση του Forensic Architecture που φέρνουμε σήμερα στη δημοσιότητα, έχει σταλεί στον ανακριτή ήδη από τις 3 Μαρτίου. Σ’ αυτήν πέρα από τις ενέργειες του συγκεκριμένου ατόμου αποτυπώνεται πεντακάθαρα το πρόσωπο του.  Ο ανακριτής μόλις έλαβε το υλικό κάλεσε για επανεξέταση τους επικεφαλής των τμημάτων Ζήτα και ΔΙΑΣ που είχαν εμπλακεί στο περιστατικό και τους ρώτησε αν αναγνωρίζουν τον άνδρα με το κίτρινο μπλουζάκι. Απάντησαν αρνητικά. Κάλεσε, επίσης, υπάλληλο του αρτοποιείου «Βενέτης» και τη ρώτησε αν ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι εργάζεται στην υπηρεσία security του καταστήματος και απάντησε ότι δεν τον γνωρίζει.

Οποιοδήποτε άτομο διαθέτει επιπλέον στοιχεία (βίντεο, φωτογραφίες ή κάποια πληροφορία) μπορεί να τα υποβάλει, ακόμα και ανώνυμα, στην πλατφόρμα του Forensic Architecture:


Ερωτηματικά

Είναι σαφές ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την πλήρη διαλεύκανση της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, καθώς έχει παρακολουθήσει όλα τα γεγονότα και μπορεί να αποσαφηνίσει πτυχές που παραμένουν άγνωστες.

Επίσης, πρέπει να απαντήσει το αν γνώριζε τον Ζακ, αν γνώριζε τους δύο ιδιοκτήτες – κατηγορούμενους, γιατί εμπόδισε τον Ζακ να μπει στο Βενέτη, γιατί δεν παρενέβη τη στιγμή του λιντσαρίσματος που είχε ως αποτέλεσμα τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου.

Η ΕΛ.ΑΣ. διαθέτει όλο το απαραίτητο υλικό για να τον εντοπίσει.

Το γεγονός ότι επιμένει να μην το κάνει είναι αξιοπρόσεχτο και γεννά την απορία αν υπάρχει κάποιος λόγος που αποφεύγει να το κάνει, αν πρόκειται για ένα πρόσωπο που συνδέεται οργανικά ή άτυπα με την Αστυνομία. Γιατί, αν για παράδειγμα, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι υπηρετεί ή υπηρέτησε σε οποιαδήποτε μονάδα της Ελληνικής Αστυνομίας, αν συνεργάζεται μαζί της με οποιονδήποτε τρόπο, αν αποτελεί κομμάτι της «προστασίας» της περιοχής, τότε πρόκειται για ένα ακόμα και ίσως το πιο σοβαρό επεισόδιο συγκάλυψης της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου.

Σε κάθε περίπτωση είναι διακυβεύματα που δεν αφορούν μόνο στους συγκεκριμένους αστυνομικούς αλλά στην ίδια τη φυσική και πολιτική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. και σε τέτοιο επίπεδο, οφείλουν να τεθούν και να ξεκαθαριστούν. https://omniatv.com/853445328
 ____________________________________________







Μαρία Λούκα  
Το Forensic Architecture που ασχολείται με την υπόθεση της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, έχει συντάξει μια προκαταρκτική έκθεση ανάλυσης οπτικοακουστικού υλικού.
Ήταν γνωστό από την αρχή ότι ο Ζακ Κωστόπουλος θανατώθηκε βίαια μπροστά σε δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες. Ωστόσο, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις της οικογένειας του θύματος, ελάχιστοι έχουν προσέλθει να καταθέσουν στην ανακριτική διαδικασία.
Στην περιοχή στην οποία διαπράχθηκε η επίθεση, υπάρχουν αρκετά εμπορικά καταστήματα, τα οποία συνήθως διαθέτουν κάμερες ασφαλείας. Επίσης, είναι πιθανό αρκετοί από τους αυτόπτες μάρτυρες να κατέγραψαντο γεγονός. Ένας πολύ μικρός, όμως, αριθμός αυτών των καταγραφών περιέχεται στη δικογραφία, καθώς οι αρχές επέδειξαν ολιγωρία στη συγκέντρωση του οπτικοακουστικού υλικού.


Οι λήψεις που αγνοούνται

Σύμφωνα με την προκαταρτική έκθεση του ερευνητικού κέντρου, στη δικογραφία περιέχονται βίντεο από έξι πηγές: τρία από κάμερες ασφαλείας και τρία από μάρτυρες. Το Forensic Architecture αναλύοντας και συγχρονίζοντας τα συγκεκριμένα αρχεία, εντόπισε άλλες 12 συσκευές στη σκηνή που, είτε εμφανώς βιντεοσκοπούσαν, είτε είχαν τη δυνατότητα βιντεοσκόπησης.
Ανάμεσά τους ξεχωρίζουμε έναν άνδρα που φοράει μπλε μπλούζα και καφέ βερμούδα, ο οποίος εμφανίζεται σε διάφορα στιγμιότυπα της επίθεσης και βιντεοσκοπεί, αρχικά με το κινητό του και στη συνέχεια με επαγγελματική κάμερα. Από τις ενέργειες του και το είδος της κάμερας που κουβαλάει φαίνεται να πρόκειται για κάποιον επαγγελματία οπερατέρ.
Το υλικό πάντως που έχει στην κατοχή του δεν έχει φτάσει στα χέρια του ανακριτή, ούτε ο ίδιος έχει κληθεί ως μάρτυρας να καταθέσει παρότι έχει παρακολουθήσει το περιστατικό. Σε κάθε περίπτωση, χάρη στην ανάλυση του Forensic Architecture, το πρόσωπό του διακρίνεται πεντακάθαρα, οπότε οι αρχές μπορούν εύκολα να τον αναζητήσουν και να τον εντοπίσουν. Εικάζουμε δε ότι η ΕΤΙΤΑ (Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης) ή ο τηλεοπτικός σταθμός με τον οποία συνεργάζεται, θα συνδράμουν – ως οφείλουν – στη διαδικασία.

Επίσης, ένας άλλος άνδρας με βερμούδα, σακίδιο και αραιωμένο μαλλί απεικονίζεται σε διάφορα σημεία να τραβάει με τη φωτογραφική του μηχανή. Ούτε αυτός έχει αναζητηθεί και εντοπιστεί. Τέλος, εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι τη σκηνή της βάναυσης χειροπέδησης καταγράφει με το κινητό του ένας άνδρας με μαύρη ενδυμασία, στο μανίκι της μπλούζας του οποίου, μοιάζει να υπάρχει εθνόσημο.

«Αμοντάριστο» βίντεο, με… λιγότερο υλικό από το μονταρισμένο

Ένα άλλο στοιχείο από τη μελέτη του F.A. που προκαλεί ερωτηματικά, αναφέρεται στη σελίδα 3 της προκαταρκτικής έκθεσης, στη λίστα των βίντεο:



Απόσπασμα από τη σελ. 3 της προκαταρκτικής έκθεσης του FA
Υπάρχουν δηλαδή κομμάτια του αρχικού βίντεο της επίθεσης, αυτού που έχει τραβηχτεί με κινητό από τον όροφο του απέναντι καφέ, τα οποία έχουν προβληθεί σε τηλεοπτικά κανάλια αλλά δεν περιλαμβάνονται στο «αμοντάριστο» βίντεο που έχει κατατεθεί στη δικογραφία.

Υπενθυμίζουμε ότι το Forensic Architecture έχει διαμορφώσει μια ειδική πλατφόρμα στην οποία όσα άτομα έχουν στην κατοχή τους οπτικοακουστικό υλικό από τη στιγμή της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, μπορούν να το καταθέσουν ανώνυμα. Το υλικό αυτό είναι πολύτιμο για την πορεία των ερευνών.





THE KILLING OF ZAK KOSTOPOULOS
πλήρες κείμενο στα ελληνικά:

https://omniatv.com/853445328
Έκκληση για Οπτικοακουστικό Υλικό σχετικά με την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. [βίντεο που περιέχει σκληρές εικόνες]: https://www.zakcallforevidence.org/#/

 



________ 
ΠΡΟΣΘΕΤΩ
12.4.19 





1 σχόλιο:

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.