Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

Ρώσοι κι Ουκρανοί μου λένε

 



Παρακολουθώ την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία όπως όλοι μας αλλά αποφεύγω να σχολιάζω ή να εκφέρω γνώμη δημόσια για τομείς που δε γνωρίζω.

Ωστόσο σε κοσμοϊστορικά γεγονότα πιστεύω πως δεν είναι σωστό να μένουμε απαθείς γι αυτό και θα μοιραστώ μαζί σας τι γνωρίζω από φίλους και συνεργάτες σε Ρωσία και Ουκρανία.

Οι φίλοι και συνεργάτες μου βεβαίως δεν είναι αντιοπροσωπευτικό δείγμα, το ξέρω, αλλά επειδή σε μερικούς αρέσουν οι μαντεψιές εξηγώ πως το ατομικό στατιστικό μου δείγμα προέρχεται από δυό πολύ διαφορετικούς κόσμους: ένα, βεβαίως, οι πάμπλουτοι Μοσκοβίτες και έρχονται για πάρτυ στη Μύκονο και δεύτερο οι ακτιβιστές συνεργάτες μου και φίλοι bloggers/vloggers που, ναι, προφανώς για να είναι φίλοι μου πάνω κάτω έχουν τις δικές μου πασιφιστικές ιδέες. 

 

Με πλήρη επίγνωση λοιπόν της άγνοιάς μου και του ότι οι απόψεις του κύκλου μας είναι ηχώ σε άδειο δωμάτιο θα σας πω τι μαθαίνω από προσωπικές εμπειρίες φίλων που βρίσκονται εκεί, στις δυο χώρες.

 

Και στις δυό χώρες τα νέα δεν κυκλοφορούν ελεύθερα και τα τοπικά ΜΜΕ είναι σκέτη προπαγάνδα.


Για την Ουκρανία

 ―Να φύγεις είναι δυσκολότατο παρότι κάποιοι θα τα καταφέρουν. Ο στρατιωτικός νόμος σημαίνει κανένας άνδρας σε στρατεύσιμη ηλικία δε μπορεί να μετακινηθεί δίχως έγγραφο, όλοι τους οφείλουν να καταταγούν. 

―Το τι θα γίνει μετά όταν θα έχουν μοιραστεί όπλα στο λαό, το φανταζόμαστε.

―Με Εβραίο Πρωθυπουργό και 400.000* Εβραίους κατοίκους είναι εξωφρενικό να μιλά ο Πούτιν για αποναζιστοποίηση. Ιδίως όταν επί χρόνια  καλλιεργεί δεσμούς με νεοναζί (και στη χώρα μας).

Ενώ από την άλλη Πρωθυπουργός που βγαίνει πρώτη μέρα πολέμου και λέει πως η άμυνα είναι στα χέρια των πολιτών, δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Το οποίο, ελπίζω να μάς γίνει μάθημα για το τι συμβαίνει όταν εκλέγουμε γελωτοποιούς επειδή μας έκαναν να νιώσουμε καλά, ξεχνώντας πως από πίσω έχει σεναριογράφους κι ενδυματολόγους που στήσανε το έργο για τη διασκέδαση μας.


 Για τη Ρωσία

― Οι κυρώσεις της Δύσης είναι γελοίες, δεν αγγίζουν την κυβέρνηση ενώ χτυπούν το λαό που σε μεγάλο ποσοστό είναι κατά της εισβολής.

Π.χ. με το να δεσμεύεις τα χρήματα  ή την πρόσβαση Ρώσων vloggers  στο διεθνές Διαδίκτυο απλώς φιμώνεις τους λίγους που ξέρουν γλώσσες κι έχουν ταξιδέψει, τους μόνους που είναι σε θέση να μεταφέρουν πληροφορίες εκτός κυβερνητικής γραμμής.

― Οι διαδηλώσεις που είδαμε, με χιλιάδες συλλήψεις  είναι η κορυφή του παγόβουνου. Ελάχιστου τολμούν.

Κι ελπίζω να μη ρωτάμε γιατί όχι, γιατί δε ρίχνουν τον Πούτιν εμείς που περάσαμε μια επταετή χούντα. Στη Ρωσία η καταστολή γίνεται εν μεγάλω κι η αντίδραση πληρώνεται πανάκριβα.

 

Και στις δυό χώρες, οι άνθρωποι υποφέρουν για ένα παιχνίδι που τους επηρεάζει τις ζωές μα στο οποίο δεν έχουν τρόπο να αντιδράσουν. 

 

Αυτά για σήμερα και σκόπιμα δε δίνω ονόματα (ή συνδέσμους των λίγων τολμηρών) διότι δεν είναι δημοσιογράφοι αλλά φίλοι και εγώ έχω ένα ελληνικό blog και δεν έχω τον τρόπο να τους προστατέψω. 

Μόνο, ως δείγμα κι επειδή ο ίδιος ανάρτησε, προσθέτω εδώ ένα Ρώσο Youtuber με τελείως άλλο θέμα καναλιού ο οποίος ένιωσε την ανάγκη να τοποθετηθεί (με φόβο κι όπως λέει προσέχοντας κάθε λέξη του).



Διαδήλωση στη Ρωσία


viral από χθες



https://youtu.be/4oULSBdQb-U

















«Αγαπητέ Πούτιν,
ας επισπεύσουμε τη διαδικασία πηγαίνοντας στο σημείο που αυτοκτονείς στο καταφύγιο»

_____________
Προσθέτω 
Facebook blocked in #Russia Χωρίς #Facebook η #Ρωσια








_______________________________________________________
*400.000 Διόρθωση: 
Μαθαίνω πως η μέτρηση δεν είναι σύγχρονη αλλά δεκαετιών. Δυστυχώς πλέον πολλοί έχουν μεταναστεύσει.

#STANDWITHUKRAINE

#Ukraine

#UkraineRussia

#Ουκρανια #Ρωσια #Πουτιν 

3 σχόλια:

  1. Δούλοι, δούλοι, αφεντικά...

    δυτικά-ανστολικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1982
    άθηνα δυτικά Ηλίας
    🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦
    ΖΗΤΩ Ο ΖΕΛΕΝΣΚΥ
    τέλεια και παύλα
    🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸💲💲💲💲💲🎰🎰🎰🎰

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.