Παρασκευή 9 Ιουλίου 2021

Τα καλαθάκια μου και ιστορία τσαντών (Birkin - Kelly)

 

Δάφνη με Τρόυ


 

Με τον Troy στο Vero, ένα από τα λίγα μαγαζιά όπου οι σκύλοι σερβίρονται και αντιμετωπίζονται  με σεβασμό όσο κι οι δίποδοι πελάτες (προσέξτε το νερό του κάτω από τη μπύρα μου).

 

Μα τα πολλά τα σχόλια που ακούω τελευταία είναι για το καλαθάκι μου- τα καλαθάκια για την ακρίβεια (έχω τρία μεγέθη) που καθημερινά ξεχνώ πόσο εντυπωσιάζουν.

 

Εκτός που είναι πρακτικά μια και χωράνε πολλά τα οποία βρίσκονται εύκολα, εκτός που δεν τα χαλά αλμύρα και θάλασσα και στέκονται περήφανα και βολικά, εκτός που με σεβασμό στο περιβάλλον αντικαθιστούν σακκούλες και πλαστικούρες ή τη βιομηχανία που παράγοντας παραπάνω απ’ όσα χρειαζόμαστε έχει ήδη βάψει με χρώμα ποτάμια ολόκληρα κι έχει μολύνει για γενιές τα χωριά των νεόπτωχων περιοχών του πλανήτη,

εκτός που ήταν παράδοση στη Μύκονο και γενικά στην εξοχή όλης της γης,

το ταπεινό μου καλαθάκι έχει επιδράσει στην κατασκευή της ακριβότερης και πολυπόθητης τσάντας του πλανήτη. Μιλώ για τη BirkinHermes και ιδού η ιστορία της.

 

Μετά τα μέσα του 20ου αιώνα όταν γέννησε η Γκρέις Κέλλυ, Πριγκίπισσα του Μονακό πλέον, έδωσε το όνομά της στην ‘Kelly Bag’ που  παρήγγειλε  στο φημισμένο οίκο  Hermes κάπως μεγαλύτερη από τις κλασικές της εποχής ώστε περνώντας την στον βραχίονα να κρύβει το παραπάνω βάρος που άφησαν οι γέννες.  Οι τσάντες έγιναν συλλεκτικές και δημιουργήθηκε ουρά στις παραγγελίες διότι κάθε πάμπλουτη, κάθε σταρ ήθελε να «επενδύσει» σε μια Κέλλυ και σοφά ίσως διότι, αν δεν τις κακομεταχειριστείς, δε χάνουν την αξία τους και, αναλόγως δέρματος, η τιμή φτάνει τις  δεκάδες (ως εκατοντάδες) χιλιάδες.

1984, η Τζέην Μπέρκιν με το αισθησιακό λαϊκό σουξέ (Je t'aime...Moi Non Plus)  και την ομορφιά της έγινε πασίγνωστη και πολλές ήθελαν να τη μιμηθούν. 

Ντυμένη μοντέρνα και πανάκριβα κρατούσε πάντα καλαθάκια―καλή ώρα― ακόμα και σε μια πτήση όπου στην πρώτη θέση έτυχε να καθίσει δίπλα στον Jean-Louis Dumas, διευθυντή του Οίκου Hermes. Ο άνθρωπος απόρησε και τη ρώτησε πώς, εκείνη που θα είχε όποια τσάντα (ή όποια Κέλλυ) ήθελε, ταξίδευε Παρίσι-Λονδίνο με ψάθινο καλάθι.

Κι εκείνη του εξήγησε όλα τα καλά του καλαθιού (όπως σας τα ανέφερα παραπάνω) και μαζί, σε ένα μπλοκάκι σχεδίασαν την παραλλαγή της Κέλλυ: με βάθος, σταθερή βάση ώστε να στέκεται και, βεβαίως πάνω ανοιχτή ώστε, να μην αγχωνόμαστε πόσα χωράει και πόσο θα τσαλαπατηθούν αν τα στριμώξουμε μέσα της.

Ο Ντυμά σχεδίασε την παραλλαγή, την ονόμασε προς τιμή της Μπέρκιν και σήμερα αντιγράφεται κατά κόρον και θεωρείται κληρονομιά να την αφήσει μια γυναίκα στα παιδιά της όπως γινόταν παλιά με τα μαργαριτάρια του αλμυρού νερού.

 


Και.. επειδή ξέρετε τώρα τι δώρο να μου κάνετε, προειδοποιώ: 

1. δε φοράω φίδι ή κροκόδειλο 

και 2. τα καλαθάκια μου δε θα τα εγκαταλείψω.

_____________________________________________


ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ 


Η Jane Birkin με τα καλαθάκια της


H τσάντα 

 
(Προσοχή στους αριθμούς εντός κ.λ. : κυκλοφορούν καλά αντίγραφα που δεν αξίζουν τίποτε)

H Grace Kelly with the Hermes Kelly Bag




Jane Birkin et Serge Gainsbourg - Je t'aime...Moi Non Plus

https://www.youtube.com/watch?v=k3Fa4lOQfbA





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Blogger με ενημερώνει ότι δε μου επιτρέπει να απαντώ στα σχόλια στο ίδιο μου το blog- λόγω κάποιας ρύθμισής μου για cookies (την οποία δε θυμάμαι) .

Ψάχνω για να διορθώσω
μα εν τω μεταξύ ΣΑΣ ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ που δεν απαντώ πάντα
και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που σχολιάσατε.
Μου δίνετε μεγάλη χαρά όταν κάνετε τον κόπο- ακόμα κι αν διαφωνούμε.